Cherchez la femme

Πάει να εξελιχτεί σε έθιμο σε τούτο εδώ το μπλογκ: σχεδόν μια φορά το χρόνο θα γράψω κάτι σχετικό με τις γυναίκες και το Internet, κάποιοι (και κυρίως κάποιες) θα τσιμπήσουν, συχνά παρερμηνεύοντας αυτό που ήθελα να πω (μάλλον κάτι πρέπει να κάνω με τα εκφραστικά μου μέσα), εγώ θα απαντήσω και το θέμα θα συνεχιστεί μέχρι να πάει εκεί που πάνε όλες οι συζητήσεις στο Internet. Και γράφω τα παραπάνω επειδή αισθάνομαι ότι ήρθε ο καιρός να ξαναγράψω κάτι σχετικά και ελπίζω να προλάβω τα αντίστοιχα σχόλια ή τουλάχιστον, να υπενθυμίσω στους θαμώνες της σπηλιάς ότι τα πράγματα δεν είναι ακριβώς όπως δείχνουν. Και μήπως είναι και ποτέ;

Τέλος πάντων, έχει τύχει τελευταία να βρεθώ μπροστά σε αρκετές συζητήσεις περί γυναικών στα SNS, περί γυναικών και SNS, περί στρατηγικής στα SNS σε θέματα που σχετίζονται με τις γυναίκες κ.λπ. κ.λπ. Είμαι σίγουρος ότι έχετε βρεθεί κι εσείς σε παρόμοιες κουβέντες ή ότι έχετε πετύχει ανάλογα άρθρα στο Δίκτυο και ότι, αν σκέφτεστε όπως σκέφτομαι κι εγώ, θα συμφωνήσετε στο ότι πολλά από αυτά δίνουν την αίσθηση ότι χάνουν την ουσία. Ότι δηλαδή, παρόλο που καταλαβαίνουν ότι οι γυναίκες είναι διαφορετικό κοινό από τους άντρες, δεν έχουν καταλάβει ακριβώς σε τι διαφέρουν (Internetικά, εννοώ –μην παρεξηγούμαστε) και πώς να τις προσεγγίσουν.

Το συγκεκριμένο θέμα είναι αυτό που έτυχε των σχετικών σχολίων στο παρελθόν και στον Uroborous κυρίως γιατί κάποιες φίλες υποπτεύθηκαν ότι μου διαφεύγει και εμένα η λεπτή αυτή διαφορά. Και η αλήθεια είναι ότι πράγματι πρόκειται για μια λεπτή διαφορά για την οποία ευθύνονται, ως συνήθως, τα ΜΜΕ: έχοντας καλλιεργήσει για πολλά χρόνια μια συγκεκριμένη εικόνα για τη σύγχρονη γυναίκα και έχοντας πείσει πολλές γυναίκες να την υιοθετήσουν, όσοι αποφασίζουν πια να απευθυνθούν στις γυναίκες, ριψοκινδυνεύουν να πέσουν στην παγίδα να μιλήσουν στις κατασκευασμένες αυτές περσόνες και όχι στους ανθρώπους.

Το πρόβλημα με τα SNS είναι ότι –επειδή πρόκειται για communities- η επιφανειακή προσέγγιση είναι ακόμα πιο καταδικασμένη από ότι είναι σε ένα site. Για να δημιουργήσει κανείς κάτι γυναικείου ενδιαφέροντος σε κάποιο από αυτά, χρειάζεται χρόνος και, κυρίως, χρειάζεται ειλικρίνεια καθώς η επισκέπτρια δεν κάνει απλώς βόλτα αλλά μοιράζεται την «εμπειρία» (που λένε και οι marketers) με έναν κύκλο ανθρώπων που τη γνωρίζουν. Και λέγοντας «τη γνωρίζουν» δεν εννοώ «την έχουν δει σε φωτογραφίες με μπικίνι». Όμως εννοώ και αυτό.

Η ιδιαιτερότητα των SNS είναι ότι οι χρήστες εκτίθενται με πολλούς τρόπους (και δε χρειάζεται να είναι κανείς ψυχολόγος για να συνθέσει τους τρόπους αυτούς και να καταλάβει πότε κάποιος –ή κάποια- είναι party animal και πότε απλώς πήγε σε ένα πάρτι για να περάσει καλά με τους φίλους του/της). Συνεπώς, αν κάποιος θέλει να απευθυνθεί σε ένα σύνολο χρηστών θα πρέπει να λάβει υπόψη τις προσωπικότητές τους και να μην τους απευθυνθεί σαν να είναι μια ασαφής μάζα που τη συνδέει ένα τόσο γενικό χαρακτηριστικό όσο είναι το φύλο ή μια σειρά από κατασκευασμένα από τα ΜΜΕ χαρακτηριστικά αλλά σαν μονάδες με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Μια τέτοια έντιμη και ειλικρινής προσέγγιση θα έχει πολύ καλύτερα (και μακροχρόνια) αποτελέσματα.

ΥΓ. Όχι δεν απαντώ στο “τι σ έπιασε”

Advertisements


Categories: Internet Life

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: