Display –tis ptaiei?

Φρέσκο-φρέσκο, τουλάχιστον όταν γράφεται αυτό το κείμενο (κάτι οι εκλογές, κάτι τα μεθεόρτια των εκλογών, κάτι αυτά που τρέχουν ανεξάρτητα από τις εκλογές και τα μεθεόρτιά τους, φοβάμαι ότι μέχρι να καταφέρω να το ανεβάσω θα έχει κάπως βρωμίσει. Αλλά μπορεί και όχι). Ο λόγος, για την καινούρια πλατφόρμα της Google για τη διαφήμιση, το DoubleClick Digital Marketing, που ανακοινώθηκε στο τελευταίο συνέδριο DoubleClick Insights, πριν από 2-3 εβδομάδες. Παρεμπιπτόντως, και μόνο το line-up που κατέβασε η Google στο συνέδριο, ήταν αρκετό για να καταλάβει ακόμα και ο πιο (ακόμα) ανυποψίαστος πόσο μεγάλο βάρος δίνει η Google στο display.

Οι λεπτομέρειες για το DoubleClick Digital Marketing υπάρχουν στο σχετικό blog, τόσο σε κείμενο όσο και σε βίντεο. Το ζουμί είναι ότι η Google/DoubleClick προσπαθεί να λανσάρει μια ενιαία πλατφόρμα για διαφημιστικές, διαφημιζόμενους και δημιουργούς και να τη συνδέσει με όλα της τα προϊόντα. Αυτό που είναι σημαντικό, όμως, είναι η ανάγκη πίσω από το καινούριο εργαλείο την οποία η Google επισημαίνει ευθαρσώς, μεταφέροντας τα λόγια των διαφημιστικών και των marketers: παιδιά, τα έχουμε χάσει με τις άπειρες πλατφόρμες, δεν ξέρουμε πότε σερβίρεται τι και σε ποιον και, συνεπώς, δεν ξέρουμε τι να σχεδιάσουμε και για ποιον. Σας θυμίζει τίποτα;

Τον τελευταίο καιρό, έχουν λεχθεί αμέτρητες ανοησίες σχετικά με το θάνατο του display (κατά διαβολική σύμπτωση, την ίδια μέρα που η Google ανακοίνωνε την παραπάνω πλατφόρμα, το «Business Insider» επαναλάμβανε ότι «Display Is Dead» Και λέω «ανοησίες» γιατί ο λόγος που έχουμε βαρεθεί να διαβάζουμε τέτοια άρθρα είναι λόγω της σχεδόν καθολικής επικράτησης του Facebook και των υπόλοιπων SNS και όχι επειδή έχει αλλάξει κάτι στο CTR (το οποίο παραμένει χαμηλό επί χρόνια). Αν και θα μπορούσαμε να πούμε πολλά για αυτή τη διάσταση του προβλήματος και για το κατά πόσον είναι πρόβλημα (όταν θα μιλήσουμε για προτάσεις όπως το Brand Activate), αυτό που με ενδιαφέρει εδώ είναι ότι πολύ συχνά πίσω από τις καταγγελίες για τα προβλήματα του display κρύβεται η (συχνά δικαιολογημένη) άγνοια των marketers να διαχειριστούν τα εργαλεία του –αυτό δηλαδή που υπόσχεται να λύσει η Google με το DoubleClick Digital Marketing.

Βεβαίως, η Google έχει κάθε λόγο να θέλει να πλασάρει όλο και περισσότερο το display: η διαφήμιση είναι το βασικό της όπλο από τότε που ξεκίνησε και το βασικό της αντεπιχείρημα απέναντι στα SNS. Όμως η πραγματικότητα είναι ότι τα νούμερα του display εξακολουθούν να ανεβαίνουν, ότι φέτος έχουν φτάσει στο ψηλότερο σημείο της τελευταίας τετραετίας και ότι αν δεν αλλάξει κάτι δραστικά, στο τέλος του χρόνου θα μιλάμε για μια αγορά τριών δις δολαρίων που καλύπτει το 20% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης. Αν δε, εργαλεία όπως αυτό της Google/DoubleClick όντως αποδειχθούν λειτουργικά, οι marketers θα έχουν λιγότερα επιχειρήματα για να μένουν εκτός ή απλώς να περιφέρουν bannerάκια φτιαγμένα στο «φτερό».

Advertisements


Categories: Interactive Marketing, Net News, Social Media

1 reply

  1. Σοφά τα λόγια σου γέροντα! :)

    Απλώς να πω ότι το USP της Google, που μόνο ένα τόσο τεράστιο δίκτυο μπορεί να πετύχει, είναι ότι αλλαξαν για πάντα τον τρόπο που κάνουμε display, μέσω των targeting features. Και αυτό σήκωσε σημαντικά τα CTRs. Τα οποία συνεχίζουν να είναι χαμηλά αλλά σε περιπτώσεις, διπλάσια και τριπλάσια απ’ ότι πριν.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: