SNS, γένους θηλυκού

Pinterest

Πέρσι, περίπου τέτοιον καιρό (για την ακρίβεια, ακριβώς τέτοιον καιρό), είχα γράψει στο μπλογκ μου ένα κείμενο με τίτλο <<Τοκ, τοκ,τοκ! Πένι… Τοκ, τοκ, τοκ! Πένι… Τοκ, τοκ, τοκ! Πένι…>> και με θέμα περίπου το ίδιο (για την ακρίβεια, ακριβώς το ίδιο): γυναίκες και Ίντερνετ. Παραδόξως, το κείμενο εκείνο προκάλεσε, περίπου, την μήνιν κάποιων αναγνωστριών (που τυγχάνουν και φίλες) οι οποίες υποστήριξαν με βροντερή φωνή ότι ο διαχωρισμός του Ίντερνετ (για την ακρίβεια, του περιεχομένου του) σε <<αντρικό>> και <<γυναικείο>> είναι εσφαλμένος και ότι το Δίκτυο είναι πιο unisex από όσο νόμιζα.

Σήμερα, ένα χρόνο μετά, με σχεδόν καθολική την επικράτηση των SNS και βέβαιος ότι οι φίλες μου θα… λυσσάξουν, μπορώ να πω ότι η ιστορία με δικαίωσε, αν και όχι από την πλευρά που περίμενα, δηλαδή από την πλευρά της απαίτησης για σάιτ γυναικείου περιεχομένου και την αντίστοιχη δημιουργία τέτοιων σάιτ, αλλά από την σχεδόν ολοκληρωτική μεταστροφή των SNS σε γυναικεία σάιτ. Ναι, είτε μας αρέσει είτε όχι, τα κοινωνικά δίκτυα γυναικοκρατούνται!

Δεν εννοώ βεβαίως ότι η παρουσία των αντρών στα δίκτυα αυτά είναι μικρή -κάθε άλλο. Όμως τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό βλέπει κανείς ότι η γυναικεία παρουσία στα συγκεκριμένα περιβάλλοντα είναι στη χειρότερη περίπτωση εξίσου δυναμική με την αντρική και στην καλύτερη (και συνηθέστερη), ακόμα πιο δυναμική. Και αυτό δεν μπορεί παρά να επιβάλλει και νέους κανόνες στον τρόπο που αξιοποιούνται τα μέσα αυτά από την ευρύτερη αγορά.

Η καλύτερη απόδειξη; Το Pinterest, το τελευταίο trend στα SNS. Ένα σάιτ που φέρνει την έννοια –ή έστω μία έννοια αυτού-  του social bookmarking ξανά στην επικαιρότητα, ελπίζοντας ότι θα πετύχει εκεί που απέτυχαν τα Delicious, Reddit και DIGG. Και έχει και κάθε λόγο να το ελπίζει γιατί «σκοτώνει». Και τελικά φαίνεται και ότι το πετυχαίνει αφού προβάλλεται όλο και περισσότερο και η χρήση του εξαπλώνεται με ρυθμούς που θα τους ζήλευε ακόμα και το ίδιο το Facebook. Και που ο πληθυσμός του αποτελείται κατά πλειονότητα (από 60 έως 80%, αναλόγως της πηγής) από γυναίκες.

Πολλοί έχουμε πει κατά καιρούς ότι τα social media δεν είναι στην πραγματικότητα κάτι αλλιώτικο από το Ίντερνετ που ξέραμε αλλά μια διαφορετική υλοποίηση. Ίσως μια από τις σημαντικότερες διαφορές που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη από την αγορά να είναι και αυτή -και όσοι το καταλάβουν θα καρπωθούν και τις ωφέλειες. Αλλά τα έχω ξαναπεί αυτά, έτσι δεν είναι;

ΥΓ1. Ναι το ξέρω πως ήδη το Pinterest έχει χαρακτηρισθεί ως το καλύτερο παράδειγμα για αυτό που ονομάζεται Curated Web. Αλλά αυτό το θέμα έχει μεγάλη κουβέντα και δεν είμαι σίγουρος ότι είναι η  εποχή για την ανοίξουμε. Αν πάλι θέλετε εδώ  είμαι..

ΥΓ2. Είναι περιττή η ερώτηση αν μου αρέσει. Είμαι δηλωμένος οπαδός του από την πρώτη μέρα που το γνώρισα.

ΥΓ3. Ναι φυσικά τέτοιο καιρό τα έγραφα για τα γυναικεία sites γιατί πάλι ήταν (ή πλησιάζε) η μέρα της Γυναίκας…

Advertisements


Categories: Internet Life

1 reply

  1. Θα συμφωνήσω ότι μερικά social media μπορούμε να τα διακρίνουμε σε αυτά που υπερτερούν οι χρήστες – γυναίκες ή οι χρήστες – άνδρες. Το Pinterest είναι κλασσική περίπτωση γυναικοκρατούμενου μέσου κοινωνικής δικτύωσης. ;Ένας ανταγωνιστής του πάντως, το Fancy, είναι καθαρά ανδροκρατούμενο social media. Ίσως όμως να είναι η εξαίρεση στον κανόνα που αναφέρει το πολύ καλό άρθρο.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: