Αδέρφια μας βλέπουν…

Γράφει ένας πολύ φίλος, με αφορμή το σχόλιο και την παρότρυνση για like στην καινούρια εταιρική σελίδα ενός άλλου καλού φίλου για τον «Πληθωρισμό των Like». Για τις διαταγές –γιατί υπάρχουν κι αυτές- μεγάλων εταιρειών για απανωτά like στις καινούριες τους σελίδες και τα Applications, για τα ψεύτικα accounts και για αυτή την ιδιαίτερη οικονομία που έχει αναπτυχθεί γύρω από τα Social Networks και τη το Facebook. Το άρθρο είναι εξαιρετικό. Αυτό όμως δεν με ξενίζει γιατί ο Γρηγόρης ήταν και παραμένει μία από τις καλύτερες πένες που είχαμε ποτέ. Το σιχτίρι επίσης είναι πασιφανές, αλλά ούτε αυτό με παραξενεύει γιατί έχουμε «φάει» μαζί όλα σχεδόν τα καταπληκτικά φαινόμενα του ελληνικού Internet και από κάποια χρόνια και ύστερα δεν αντέχεις άλλο να το συζητάς.
Ξεκίνησα λοιπόν να του γράψω μία απάντηση. Εννοώ μία σοβαρή απάντηση. Όχι τα καθιερώμενα στο FB «αχ πόσο συμφωνώ μαζί σου φίλε μου» ή τα ευφυέστατα «να σαι καλά και να τα λες πάντα έξω από τα δόντια». Κάτι πιο συγκροτημένο βρε αδερφέ. Κάτι που να συμφωνεί –φυσικά- αλλά να πηγαίνει και την κουβέντα ένα βήμα παρακάτω. Θα το είχα καταφέρει, αν δεν μου τάραζαν τα νεύρα για μία ακόμα φορά οι πάνσοφοι publishers με τις εξυπνάδες τους. Αυτοί που αδυνατούν να καταλάβουν ότι «μας βλέπουν»

Αδέρφια. Καλώς ή κακώς –για τον υπογράφοντα καλώς- το Internet έχει αλλάξει οριστικά και αμετάκλητα τον τρόπο που κινούνται τα Media. Τα είπαμε και τα ξανά-είπαμε. Η γύμνια δύσκολα κρύβεται. Τα καθρεφτάκια δύσκολα περνάνε για ανταλλαγές με χρυσό, οι ιθαγενείς –οι διαδικτυακοί τουλάχιστον- λιγοστεύουν. Ναι, ακόμα και σήμερα, αγοράζονται like για την προσδοκία μίας κλήρωσης αλλά κι αυτό είναι προσωρινό και σίγουρα δεν θα κρατήσει όσο κράτησαν τα ένθετα DVD. Το Copy – Paste μπορεί απο κάποιους να έγινε αντικείμενο λατρείας αλλά από τους πολλούς ήταν και παραμένει αντικείμενο χλευασμού.

Τα Social Media, έκαναν κόσμο να ξαγρυπνήσει και ακόμα και σήμερα γεννάνε δουλειές (συμβούλους επί παραδείγματι). Εσείς δεν τα ακούσατε όλα αυτά; Δεν πήρε κάτι τ αυτί σας; Δεν έτυχε να ακούσετε κάπου ότι ένας καλός στρουθοκαμηλιμός μπορεί να εξελιχτεί σε διαδικτυυακό ορυμαγδό; Γιατί δεν ρωτήσατε τότε εκτός από τα μεγαλοστελέχια σας και μερικούς συντρόφους από την πολιτική σκηνή της χώρας ή από την TV; Εκτός αν ακόμα σβήνουν posts και comments και δεν πρόλαβαν να απαντήσουν. Είναι κι αυτό ένα θέμα.

Αλλά το μεγαλύτερο θέμα είναι, ότι όλη αυτή η συζήτηση γίνεται εν έτη 2011. Και μάλιστα προς το τέλος (ελπίζω μόνο του χρόνου και όχι μίας ολόκληρης χώρας)

Advertisements


Categories: Internet Life, Porfavor..

6 replies

  1. Αυτό είναι κείμενο για το Marketing Week.

    Αν θες να γράψουμε σχόλια, θα πρέπει να μας δώσει κάτι παραπάνω, από γενικές θεωρίες.

    Εκτός, αν θέλεις να φιλοσοφήσουμε τον ‘στρουθοκαμηλισμό’, οπότε πάω πάσο.

    #to_spark_things_up
    #ta_panta_einai_hashtag

  2. @fotis Πάντα κουβέντα ψάχνω εν δικτύω αδερφέ μου… Δεν καταλαβαίνω όμως τι έχουν οι γενικές θεωρίες. Όλοι ξέρουν για ποιο case μιλάω. Αν δεν ξέρουν μπορούν να ψάξουν λίγο. Δεν είμαι ενημερωτικό site…

    Υ.Γ1. Τα σχόλια δεν τα ζητάς. Αν θέλει κάποιος προχωράει την κουβέντα. Το ίδιο ισχύει και για τη φιλοσοφία
    Υ.Γ2. Γιατί δεν ρωτάς κάτι παραπάνω εκτός απο γενικές θεωρίες;;;; :-)

  3. Θα φανούν πολλοί …πισινοί. Πάντα ελέω κρίσης.

    Welcome back Π.

  4. Κοιτα να δεις ρε μπαγάσα, που μας ήρθε την ίδια μέρα να γράψουμε. Είμαι λίγο εκτός κουβέντας αλλά θίγω το θέμα KPIs πέρα από το like. http://blog.mindworks.gr/edgerank-like

    Tώρα. Όπως γράφω και εκεί. Θεωρώ ότι το like είναι όντως το σημαντικότερο (και πιο εύκολα μετρήσιμο) KPI για τέτοιου είδους ενέργειες. Δεν είναι μόνο αυτό, αλλά δεν μπορώ να κατηγορήσω όσους πεθαίνουν γι αυτά. Και συγχωρείστε με αλλά δεν έχω γνωρίσει μέχρι σήμερα ένα marketer που να έτρεξε ενέργεια στο FB και να μην είχε ως κύριο KPI / στόχο την αύξηση των likes.

    Συμφωνώ ότι είναι είναι μόδα, και ναι είναι συμπτώματα μιας ανώριμης αγοράς που τώρα σχηματίζεται (δεν αναφέρομαι στην αγορά του internet γενικότερα, αλλά σε αυτή των υπηρεσιών SMM). Όπως πριν απο κανα δυο χρόνια όλοι πουλούσαν καταχώρηση σε 2000 search engines αντί ή συμπληρωματικά του SEO. Σήμερα όποιος το κάνει είναι γραφικός. Αλλά έτσι γίνεται συνήθως.

    Welcome back και από μένα.

    ΥΓ @Fotis let the flames rise! :)

  5. Aφού, πρότεινε ο Γιώργος να ρίξω κανένα flame… να μην του χαλάσω χατήρι! :-)

    Σου κλέβω λοιπόν, κόσμο από το blog σου, κυρ. Δρακουμέλ, και μέσω αυτού του τίμιου link, τους τραβάω στο δικό μου μπλογκ, για να διαβάσουν για το νέο super-social (3 σε 1, είναι το άτιμο), παιχνιδιάρικο project, που έσπαγα τόσους μήνες το κεφάλι μου, και στέρεξα κάθε ρανίδα φαντασίας… μέχρι να ολοκληρωθεί! (Κανέναν δεν χάλασε λίγη υπερβολή. Αμέσως να γκρινιάξετε.. )

    Ξεκινάω εκστρατεία, καλύτερου Ελληνικού Internet και σας θέλω συμπαραστάτες. (ο Θεοτοκάς… σε διαβάζει; ) :-D

  6. @fotis Φυσικά και με διαβάζει ο Θεοτοκάς… Και μου τη λέει κιόλας γιατί δεν γράφω συχνά. Αλλά εσύ τι ακριβώς θέλεις βρε κανάγια?

    Πάω να συνεισφέρω στην εκστρατεία σου… και γράφω και καινουριο post…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: