Τοκ, τοκ, τοκ! Πένι… Τοκ, τοκ, τοκ! Πένι… Τοκ, τοκ, τοκ! Πένι…

Τεύχος – Γυναίκα είπαν τα παιδιά στο MarketingWeek.gr και χατήρια όπως καταλαβαίνετε δεν χαλάω στους αγαπημένους μου. Δικαιούμαι όμως και μετά από τόσο καιρό να παίξω και λίγο Uroborus για ένα θέμα που ελάχιστα έχω πιάσει…

Μια από τις πιο παρά-μασημένες τσίχλες λοιπόν στον χώρο του ελληνικού (και όχι μόνο) Ίντερνετ είναι ότι ο online χώρος ανδροκρατείται. Και, όπως όλες οι παρόμοιες τσίχλες, έχει παρά-μασηθεί επειδή στη βάση της είναι αλήθεια –μια ματιά στην τελευταία Web ID της Focus δείχνει ότι οι δικτυωμένοι άντρες εξακολουθούν να είναι περισσότεροι από τις δικτυωμένες γυναίκες. Ως εδώ καλά. Όμως το πρόβλημα με τις έρευνες –για την ακρίβεια, το πρόβλημα με τον τρόπο που οι περισσότεροι επιλέγουν να τις ερμηνεύουν- είναι ότι συχνά τα στοιχεία τους εμφανίζονται μαυρόασπρα, όταν στην πραγματικότητα περιέχουν και μεγάλες ποσότητες διαφόρων διαβαθμίσεων του γκρίζου.

Εν προκειμένω, «όλοι ξέρουν» ότι πιο πολλοί άντρες παρά γυναίκες είναι online όμως όλοι δεν ξέρουν ότι, στην Ελλάδα τουλάχιστον, η διαφορά είναι μικρότερη του 10% –μ’ άλλα λόγια, ο γυναικείος online πληθυσμός είναι οριακά μικρότερος του αντρικού. Ένα το κρατούμενο. Το δεύτερο και πιο ενοχλητικό κρατούμενο, είναι ότι ακόμα και όσοι ξέρουν ότι οι γυναίκες αποτελούν περίπου το μισό του δικτυακού πληθυσμού και δημιουργούν online περιβάλλοντα με στόχο το κοινό αυτό, στην πλειονότητά τους αντιμετωπίζουν τις γυναίκες σαν (δικτυο)πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Ειλικρινά τώρα, πόσα καλά γυναικεία σάιτ μπορείτε να σκεφτείτε; Και με τι κριτήριο τα θεωρείτε «καλά»;

Μια άλλη παρά-μασημένη τσίχλα (ίσως η πιο παρά-μασημένη αλλά επίσης δικαίως) είναι ότι το Ίντερνετ είναι κατά βάση περιεχόμενο –ΟΚ, ίσως τα τελευταία χρόνια, με την κατακόρυφη αύξηση στη δημοτικότητα των social networks αυτό να δείχνει να ατονεί όμως ας μη γελιόμαστε: ακόμα κι αν το Facebook παραμένει το πιο μόνιμα ανοιχτό tab στον browser, δεν παύει να είναι ένα από τα tabs. Με τα υπόλοιπα τι γίνεται; Είναι άραγε οι διαθέσιμες σελίδες αρκετές ώστε να κρατήσουν το ενδιαφέρον των δικτυωμένων γυναικών ζωντανό; Και σε τι ποσοστό; Οι ερωτήσεις παρεμπιπτόντως δεν είναι ρητορικές –όποτε τις έχουμε απευθύνει σε φίλες, συνεργάτιδες και γνωστές, οι απαντήσεις που παίρνουμε είναι άκρως απογοητευτικές.

Κάποια στιγμή θα πρέπει να γίνει σαφές σε όλους όσους δραστηριοποιούνται στον χώρο του Ίντερνετ ότι ακόμα και αν παρακάμψουμε τα, συχνά αληθινά, κλισέ περί της δυναμικότητας των γυναικών καταναλωτών, δεν παύει να είναι άδικο το να αντιμετωπίζεται ο μισός (ανθρώπινος και online) πληθυσμός σαν μια περιθωριακή ομάδα η οποία θα πρέπει να αρκείται σε υποπροϊόντα (συχνά) και σε στερεότυπα (ακόμα συχνότερα).

Δεν αμφισβητεί κανείς ότι κάποιες γυναίκες κινούνται (τόσο offline όσο και online) στο φάσμα μεταξύ Τατιάνας Στεφανίδου και Μάρως Βαμβουνάκη, όμως μήπως είναι καιρός να αποφασίσει κάποιος να ασχοληθεί και με τις υπόλοιπες;

Advertisements


Categories: Interactive Marketing, Internet Life

11 replies

  1. Δεν καταλαβαίνω αυτή την κατηγοριοποίηση, ανδρικό και γυναικείο Web, αλήθεια δεν την καταλαβαίνω.

    :)

  2. οι υπόλοιπες, εκτός φάσματος Τατιάνας-Μάρως, δεν θέλουν κάποιον να ασχοληθεί μαζί τους: κινούνται στο online περιβάλλον της επιλογής τους, καταναλώνοντας content που ανά πάσα στιγμή γουστάρουν, άσχετα με το αν το content αυτό -ημεδαπό ή αλλοδαπό- προέρχεται από medium το οποίο έχει υποστεί την αυθαίρετη διαδικασία τοποθέτησης θηλυκής ετικέτας εκ του φιλοκερδούς και full-of-stereotypes publisher.

  3. Στην κοπέλα ακριβώς από πάνω μου θέλω να σφίξω το χέρι εγκάρδια (πως έκανε ο Μακρής στον Παπαμιχαήλ στο “Ξύλο βγήκε από τον παράδεισο” ένα πράμα) και να αναφωνήσω “ΕΥΓΕ!”

    Θέμα που μου πάτάει τον κάλο είναι αυτό οπόταν και τα ‘χω πει και τα έχω ξαναπεί όποτε μου δίνεται η ευκαιρία. Το Internet και το περιεχόμενό του δεν είναι WC να του βάλουμε ταμπελίτσα με κυρία με καπέλο και κύριο με τσιμπούκι και μουστάκι για να καταδείξουμε ποιον αφορά.

  4. Να πατήθηκε ο κάλος μου και έγινα αγενής.

    Τα σέβη μου στη σπηλιά και στο φύλακα δράκο της:)

  5. Κορίτσια δεν καταλαβαίνω τι πάθατε και απορώ…

    Γυναικείο web είναι προφανές ότι δε σημαίνει ροζ κορδέλες στα Logos. Υπάρχουν sites που απευθύνονται σε γυναικείο κοινό όπως και ενότητες μεγαλύτερων sites (ευρύτερου περιεχομένου) που απευθύνονται επίσης σε γυνακείο κοινό. Αν δεν κάνω λάθος και οι 3 είστε του χώρου της Online επικοινωνίας. Ως εκ τούτου τον διαχωρισμό τον ξέρετε.

    Ξέρουμε όλοι επίσης ότι ένα κείμενο για γυναικεία καλλυντικά ή για συγκεκριμένη μόδα επίσης μιλάει σε κάποιους συγκεκριιμένα. Όπως και τα κείμενα για marketing…

    Αν θίγεστε από το κείμενο -γιατί αυτό διακρίνω- μάλλον ψάχνετε με κάποιον για να αρπάξετε και δεν το περίμενα… :-)

  6. Νομίζω παρεξήγησες: η επιθετικότητα δεν στρέφεται προς εσένα αλλά κυρίως προς όσους δημιούργησαν και λιγότερο προς όσους συντηρούν τη παρούσα κατάσταση. Προσωπικά, απλά εκμεταλλεύτηκα το πάτημα για να υπερθεματίσω και όχι να αμφισβητήσω. Νομίζω το γυναικείο μυαλό της kmitchell θα σου πει το ίδιο :-) Ωστόσο μοιάζει απειλητικό να ασχοληθεί κάποιος αγνώστων προθέσεων μαζί σου…

  7. Δράκε μου, προσωπικά δεν θίχτηκα από το κείμενο γιατί δεν το διάβασα ως “οι γυναίκες θένε κουτσομπολιά και ροζ βρακιά στο internet” (που κι έτσι να το διάβαζα δεν θα θιγόμουν.) Απλά επεσήμανα την άποψή μου ότι το internet δεν μου αρέσει να είναι από τη μια πόρτα μπλε και από την άλλη ροζ.

    Στην ουσία του πράγματος, θεωρώ ότι δεν υπάρχει ανάγκη να προσδιορίσουμε και να κοψο-ράψουμε ένα μέρος του online content/υπηρεσιών με τέτοιο τρόπο και με στόχο το γυναικείο (ή ανδρικό στην άλλη περίπτωση) κοινό.

    Παράγοντας γενικά περιεχόμενο, θα βρούμε και γυναίκες και άντρες να καλύψουμε.

    Η δική μου εμπειρία έχει δείξει ότι καμιά φορά εκεί που περιμένεις 80% γυναίκες, βρίσκεις τελικά 50-50 ή 60-40 τα δυο φύλλα, άρα θα μπορούσα να υποθέσω ότι στο Online περιβάλλον το περιεχόμενο είναι περισσότερο unisex από ότι ίσως στα περιοδικά για παράδειγμα.

  8. @are you talking to me? Σιγά να μη μοιάζει απειλητικό… Απλά είναι το περιβάλλον τέτοιο που προσπαθώ να μαζέψω τα trolls (έρχονται συχνά εδώ). Επίσης υπάρχει μια παράκρουση τον τελευταίο καιρό με κάποια θέματα και φοβήθηκα (το ομολογώ) ότι παρεξηγήθηκα… Γράφουμε λάθος και μιλάμε μια χαρά.

  9. @kmitchell Αχ Κατερίνα!! Σιγά να μην παρεξηγηθούμε…. Είπα και πιο πάνω ότι ανησύχησα κάποια στιγμή και το χρεώνομαι.. Αλλά -σοβαρά τώρα- εγώ νιώθω ότι έχετε λιγότερα σημεία απο τους άνδρες. Μην ξεχνάς ότι έχουμε 123 αθλητικά sites… :) (μπορεί να λέω και λίγα)

  10. @uroborus Το πιο γυναικείο πράμα που χρησιμοποιώ σε online/mobile περιβάλλον είναι το PTracker στο iPhone.

    Άκου το ωραίο…μολονότι το συγκεκριμένο app προφανώς αφορά γυναίκες (period tracker γαρ) έχει functionality για άντρες ώστε ο καλός μου πχ να μπορεί να ενημερώνεται για την “κατάστασή” μου και να ξέρει πως να μου φερθεί (για να μη φάει κανά τηγάνι στο κρανίο)

    Δες λοιπόν, κάτι που είναι πραγματικά φτιαγμένο για εμάς, έχει προβλέψει και την αντρική ανάγκη/στοιχείο μέσα.

    Γι αυτο σου λέω, μιλάμε για Unisex κατάσταση σε αυτά τα περιβάλλοντα. Δεν χρειάζεται κάτι να είναι φτιαγμένο για “εμάς” ή για “εσάς”, αρκεί να είναι καλοφτιαγμένο και ενδιαφέρον και θα βρει και τους δυο μας

    Τελευταίο (γιατί σεντονιάζω). Εγώ το βλέπω αλλιώς, τα sites και οι ενότητες με περιεχόμενο αθλητικό ή μόδας ή ομορφιάς ή whatever, δεν δημιουργούνται γιατί πρέπει να καλύψουν τους άντρες ή τις γυναίκες αλλά γιατί πρέπει να καλύψουν τη συγκεκριμένη θεματολογία, ανεξάρτητα από το φύλλο του αποδέκτη (ή τουλάχιστον έτσι θα ήθελα πολύ να ισχύει)

  11. @kmitchell Ομολογώ ότι δεν το είχα σκεφτεί έτσι ακριβώς…

    Αλλά πραγματικό functionality για μας θα είχε εάν τις “δύσκολες μέρες” αφού τις ξέρει θα μπορούσε να μας δείχνει παλιά παιχνίδια ή cartoons ή να βλέπει πόσοι είμαστε στην ίδια φάση και να μας διοργανώνει event!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: