Brand new In.gr και άλλες περιπέτειες

Uroborus again λοιπόν. Ανοιχτή η σπηλιά για  καινούριες  εμφανίσεις. Για τι άλλο? Για το  In.gr φυσικά. Και όποιος δεν καταλαβαίνει ότι αυτό το post θα το έκανα ούτως ή άλλως κακώς ερχόταν στη σπηλιά. Μόνο που επειδή δεν έχω καμία διάθεση να πάει η κουβέντα όπως πήγε για το Skai και να μείνει σε 5 χωσίματα και άλλα 5 «μπράβο παιδιά» θα παρακαλέσω να το  στρώσουμε λίγο το πράγμα.

Το δικαίωμα λοιπόν να βγαίνω και να κρίνω websites αντικειμενικά το έχω απωλέσει από τη στιγμή που εργάζομαι για την εταιρεία που έχει αναπτύξει το έργο. Το θράσος του να κρίνω «αντικειμενικά» ενώ θέλω να υποστηρίξω συμφέροντα δεν το είχα ποτέ. Είχα όμως και εξακολουθώ να έχω το θράσος να εμφανίζομαι μετά από 1-2 μήνες (και βάλε μάλλον). Δεν μπορούσε όμως να γίνει αλλιώς αδέρφια για λόγους που δεν είναι του παρόντος να εξηγήσω. Εκτός αυτού δεν είμαι και ο μόνος που χάθηκα.

Έλεγα όμως για δικαιώματα… Διατηρώ λοιπόν και το δικαίωμα να αναρωτιέμαι και να μιλάω δημοσίως με φίλους και γνωστούς. Διατηρώ επίσης το δικαίωμα να  μην απαντώ ή να απαντώ όπως θεωρώ ότι αρμόζει σε όσους θεωρούν ότι το περιβάλλον του Internet και  ιδιαίτερα των blogs και των Social Media (sic) είναι πεδίο  μάχης ή χώρος που θα  πετάνε σκουπίδια και  θα κατηγορούν αδιακρίτως (μόλις σε 140 χαρακτήρες που είναι και trend) .

Όπως αντιλαμβάνεστε όμως μάλλον πάω για σεντόνι θα πρέπει να κάνω και 2-3 διευκρινήσεις.

Άλφον. Εκτιμώ ιδιαιτέρως τον κο που υπογράφει το post  και αυτός είναι ο λόγος που ετοιμάστηκα να απαντήσω πρώτα στο δικό  του blog. Sorry όμως λεβέντη αλλά έχω και δικό μου σπίτι…

Βήτον. Ανήκω στα στελέχη της Atcom αλλά υπογράφω πάντα με το Uroborus που είναι και το όνομα του Blog μου ακόμα και σε άλλα blogs. Αυτό για όσους δεν ξέρουν και αναρωτηθούν αν με δουν πουθενά

Γάμον. Ανήκω στα στελέχη της Atcom εδώ και περίπου 1,5 χρόνο, αλλά δεν είμαι το γραφείο τύπου της εταιρείας. Ως εκ τούτου θα μιλήσω και σε προσωπικό επίπεδο και κυρίως θα απαντήσω αν χρειαστεί και σε προσωπικό επίπεδο.

To  In.gr –γιατί προφανώς περί αυτού ο λόγος- είναι –καλώς ή κακώς- το μεγαλύτερο σε όγκο και ενδεχομένως το πλέον πολύπλοκο σε δομή ελληνικό web site. Είναι επίσης το Διαδικτυακό τέκνο ενός από τους μεγαλύτερους –αν όχι του μεγαλύτερου- Εκδοτικού ομίλου –και όχι μόνο- της χώρας. Είναι επίσης Portal. Με την παλιά και σωστή έννοια του όρου. Ήτοι διαθέτει πρωτότυπο περιεχόμενο, διαθέτει υπηρεσίες και προσφέρεται για πλοήγηση όχι μόνο στο  εσωτερικό του αλλά και στο διαδίκτυο συνολικά. Είναι απόλυτα εμπορικά εκμεταλλεύσιμο και διαθέτει δική του δομή – οργανωτική και συντακτική. Τυχγάνει επίσης να έχει το ίδιο layout πάρα πολλά χρόνια. Επίσης τυγχάνει να είναι web site και όχι περιοδικό ή εφημερίδα. Όπερ σημαίνει, διαθέτει –ή πρέπει να διαθέτει ένα back end για να το  διαχειρίζεται  κάποιος. Να  βάζει περιεχόμενο, να διαχειρίζεται services, να ανεβάζει φωτογραφίες, να feedάρει ότι θέλει και όλα αυτά (και πολλά) όταν θέλει αυτός (ο διαχειριστής)

Για να κριθεί λοιπόν σοβαρά –και ενδεχομένως αμερόληπτα, θα  πρέπει να ληφθούν υπόψη όλα τα παραπάνω. Όλα όμως. Ούτε όσα μας συμφέρουν (όποιους και αν συμφέρουν) ούτε όσα μπορούμε, ούτε όσα έκατσε.

Τι  σημαίνει αυτό? Ας τα δούμε ένα ένα.

Τεράστιο σε όγκο και  δομή, σημαίνει ισορροπία. Ισορροπία όχι  μόνο ως προς τα elements που θα έχει  η πρώτη οθόνη του (home page) αλλά και ως αν και κατά πόσο η home page εκφράζει το μέγεθος και την πολυπλοκότητα αυτού. Χαίρομαι να διαβάζω ότι θα έπρεπε να έχει λιγότερα στοιχεία, γιατί δείχνει  ενδιαφέρον, αλλά θα μου επιτρέψετε να πω ότι αυτό δεν είναι απόφαση κανενός web designer. Όπως και το εξώφυλλο ενός περιοδικού δεν είναι θέμα ούτε του Creative Director ούτε του Art και  ούτε μόνο του Αρχισυντάκτη.

Τεράστιο σε όγκο και δομή επίσης, σημαίνει ότι σπανίως θα ικανοποιήσει τους πάντες αισθητικά. Θα  πρέπει όμως να τα τους ικανοποιήσει σε επίπεδο  εύρεσης της πληροφορίας.

Αναρωτιέμαι λοιπόν, αν και κατά πόσο έτρεξε κάποιος ένα usability test και έχει κάποια στοιχεία στα χέρια του. Επειδή να στήθηκαν focus groups μέσα σε 2  μέρες, να βγήκαν τα στοιχεία και να υπάρχει  και η ανάλυσή τους είναι ελαφρώς δύσκολο, θα πρέπει κάποιος να μου απαντήσει. Σίγουρα «το  design δεν χρειάζεται  και τόσο χρόνο για να εκτιμηθεί»? Αρκεί δηλαδή μία «χλιαρή αντιμετώπιση από την κοινότητα» (που μεταφράζεται σε καμία 100 twitts πολλά εκ των οποίων ήταν ιδιαιτέρως εμπαθή)? Και μία μικρή γραμματοσειρά για να κριθεί το μεγαλύτερο επαναλαμβάνω web site της χώρας και το μετά μία δεκαετία redesign του? ΟΚ. Αλλά αν αρκεί, τότε δεν είμαι σίγουρος για το ποιος χλευάζει τους επαγγελματίες του χώρου…

Το ότι «Είναι επίσης το Διαδικτυακό τέκνο ενός από τους μεγαλύτερους –αν όχι του μεγαλύτερου- Εκδοτικού ομίλου –και όχι μόνο- της χώρας» σημαίνει φίλες και φίλοι, ότι η συνολική αίσθηση που δίνει πρέπει (;) να είναι εναρμονισμένη με το  συνολικό ύφος του οργανισμού. Γιατί βάζω ερωτηματικό; Γιατί ουδείς έχει αναρωτηθεί για τη στρατηγική του σχεδιασμού του. Αν πρέπει να είναι εναρμονισμένο πρέπει να κριθεί η επιτυχία των σχεδιαστών του και από αυτή την παράμετρο. Αν δεν πρέπει επίσης. Εκτός αν όλοι οι επαγγελματίες του χώρου που συχνάζουν εδώ γύρω είναι οι τύποι που δεν ακολουθούν ποτέ οδηγίες και guidelines από τον πελάτη και αν δεν τους αρέσει κάτι απλά φεύγουν από το project. Παρακαλώ προσέξτε τι  θα απαντήσετε γιατί μπορεί να γελάσουμε πολύ – ή και να κλάψουμε από τα γέλια.

Ότι είναι portal σημαίνει, ότι ή έννοια του «φορτωμένου» site είναι  δεδομένη. Επί τη ευκαιρία να δώσουμε μερικά παραδείγματα portals? Pls όχι εφημερίδες, ούτε site-άκια που μόνο στα δελτία τύπου θέλουν να είναι portals. Πραγματικά,  portals που να δουλεύουν…

Εμπορικά εκμεταλλεύσιμο ξέρουμε όλοι μας τι σημαίνει έτσι δεν είναι; Sorry λεβέντες, αλλά  μέτρησα πολύ λιγότερα banners στη home page του απ ότι μας έχουν συνηθίσει τα portals και τα «portals» και δεν είδα να το  αναφέρει κανείς ούτε να αναρωτηθεί… Α και στο πρώτο scroll δεν τηρείται ο κανόνας του 300*250 δεξία πρώτη μούρη (για τον πελάτη φυσικά). Αυτό τελικά καλό  ή κακό είναι;

Α και φτάνουμε και στο back end. Sorry αλλά εδώ θα ζητήσω –αν θελήσει- βοήθεια από τους developers μας. Και λέω «μας» γιατί το site υπογράφεται powered by Netvolution. Και εμείς ναι είμαστε υπερήφανοι γι αυτό. Αναρωτιέμαι όμως που πήγαν όλες οι καταπληκτικές φανφάρες και δηλώσεις διαμαρτυρίας για Awards που «ποτέ δεν φαίνονται οι developers» και  περί του ότι «το web δεν είναι μόνο layout». Επιτρέψτε μου να πω ότι θα περίμενα κάτι παραπάνω για ένα project που έχει τόσες πτυχές για  ψάξιμο που μπορούμε να μιλάμε για τα επόμενα 4 χρόνια.

Το έχω ήδη πει και θα το ξαναπώ. Τα παιδιά που σήκωσαν το site δικαίως είναι υπερήφανα γιατί είναι πολύ μάγκες. Έκαναν φοβερή δουλειά και αν θέλετε να τους πείτε κάτι, εδώ είναι. Θα χρειαστείτε  όμως κάτι παραπάνω από 2-3 απλές προτάσεις ξεροσφύρι. Έχετε κέφι  και διάθεση?

ΥΓ. Δεν είμαστε η πρώτη εταιρεία που απαντούν στελέχη της σε ανάλογα post. Στον Uroborus αν μη τι άλλο έχουν έρθει κι άλλοι και σε posts με πολύ «ξύλο». Μας διαβάζουν φίλες και  φίλοι, οπότε ας πούμε κάτι που να αξίζει τον κόπο

ΥΓ2. Όποιος έχει διαβάσει κάτι παραπάνω από μπητνικκ λογοτεχνία γνωρίζει ότι «όποιος τρέχει με πολλά χιλιόμετρα καταπίνει και πολύ αέρα» Μόνο που δεν είναι κακό αυτό αδέρφια. Ειδικά  αν το συγκρίνεις με το  να μένεις στάσιμος…

θα σας δω μετά υποθέτω



Advertisements


Categories: Internet Life

32 replies

  1. Αν θέλετε να εκτιμηθεί η δουλειά που έχετε κάνει στο development τότε θα πρέπει να κάνετε κάποια πράγματα.

    Πρώτον, να βελτιστοποιηθεί η υπάρχουσα μορφή του site που έχει τεχνικά προβλήματα. Δεν υπάρχει λόγος να φορτώνουν 12 ajax preloaders στη σελίδα, γίνεται πολύ βαρύ το site έτσι. ‘Η να φορτώνεται 250Kb library σε κάθε επίσκεψη. Κόψτε τα κομμάτια που δεν χρησιμοποιείτε από την jQuery και μετά κάντε την minified. Αν φορτώσεις το site σε υπολογιστή μέτριων δυνατοτήτων γονατίζει το μηχάνημα.

    Δεύτερον, φτιάξτε ένα αναλυτικό case-study ώστε να μπορέσει ο κάθε ενδιαφερόμενος να αντιληφθεί την πολυπλοκότητα του έργου. Είστε το μεγαλύτερο μαγαζί στην αγορά και δεν έχετε να παρουσιάσετε πέντε-δέκα case studies από μεγάλες δουλειές σας.

    Διαφορετικά ο καθένας κρίνει με βάση αυτό που βλέπει κι αυτό που βλέπουμε είναι ένα site με προβλήματα.

    Αν τώρα στο ενδιάμεσο βελτιωθεί και το design καλό θα ήταν. Όσο τεχνολογικά προηγμένο κι αν είναι ένα project αν το design δεν το αβαντάρει κανείς δεν πρόκειται να το εκτιμήσει.

    Υ.Γ: Προσωπικά προ(σ)κλήσεις του στυλ τι είναι portal θα τις απέφευγα. Δεν γίνεται τη μία να λανσάρεται το myself.gr ως “το πιο ολοκληρωμένο portal για τη γυναίκα” κι από την άλλη να (εγ)καλείς να σου δώσουν τον ορισμό του portal.

    My two cents.

  2. Καλημέρα @barak

    Μη μπερδεύουμε την επικοινωνιακή πολιτική της Atcom με το τι πραγματικά είναι μία δουλειά ή με το τι επιλέγω εγώ να θίξω. Το δεν έχουμε φτιάξει 5-10 case studies ή και να τα έχουμε φτιάξει δεν τα έχουμε προβάλλει είναι εντελώς ξεχωριστό θέμα αλλά και να τα είχαμε δεν θα τα έβαζα στον Uroborus.

    Για τα τεχνικά θέματα που αναφέρεις, όπως είπα θα μιλήσουν οι τεχνικοί μας (αν θέλουν γιατί δεν είναι υποχρεωτικό να έρχονται στο blog μου)

    Δεν κάνω ρε φίλε εγκαλείστε σε κανέναν. Αν θέλεις να κρίνεις όμως ένα site το κρίνεις με βάση και κάποιες προδιαγραφές. Δεν έκανα post για να κριθεί η Atcom οπότε το αν το MySelf ονομάζεται “απόλυτο” ή ότι άλλο είναι εντελώς ξεχωριστό θέμα. Δεν έκανα γενικώς post για δουλειές τις Atcom.

    Μία φορά για το Skai μίλησα (που ήταν και στη δική μου ομάδα) και τώρα για In.gr που θεωρώ ότι λόγω ύφους και θέματος του Blog δεν θα μπορούσε παρά να συζητηθεί.

    Τα υπονοούμενα που αφήνω δεν αφορούν κριτικές όπως η δική σου αλλά κάτι πρόχειρες αστειότητες 140 χαρακτήρων… :-)

  3. Να πω τη γνώμη μου ξεκινώντας ανάποδα.

    Προσωπικά συμμετείχα στις πρόχειρες αστειότητες των 140 χαρακτήρων. Hell yeah! Για το in.gr μιλάμε! Δε θα γελάσουμε λίγο; Και δε θα γελάσουμε με το design που έχει θέματα, αλλά με το in.gr που είναι το από τα μεγαλύτερα Ελληνικά sites που σημαίνει ότι και αψεγάδιαστο να έβγαινε πάλι κάπως θα το σχολιάζαμε με πρόχειρες αστειότητες. It’s in the game. Κανένα άλλο λόγο προσωπικά δεν έχω.

    Για το back-end να πω συγχαρητήρια στην ομάδα που το έβγαλε αυτό το τέρας πέρα. Είμαι σίγουρος πως όλοι που συμμετείχαν νιώθουν πως την έχουν λίγο μεγαλύτερη και καλά κάνουν. Για τις θυληκές του project δε ξέρω τι νιώθουν αλλά κάτι θα συμβαίνει και με αυτές. Δικαιολογημένα και μπράβο τους.

    Για το design όμως μια απορία έχω που αν μου τη λύσεις τότε προσωπικά θα σβήσω από το πουλί τις δικές μου πρόχειρες αστειότητες των 140 χαρακτήρων.

    Το νέο design είναι αποτέλεσμα συνεντεύξεων χρηστών του site που αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένα project brief με στόχους το οποίο ήταν ικανό να δημιουργήσει personas πάνω στις οποίες στηρίχτηκε o τρόπος με τον οποίο είναι στημένες οι ενότητες σε κάθε σελίδα;

    Αν έγιναν όλα τα παραπάνω και το αποτέλεσμα είναι αυτό, τότε φαντάζομαι πως το user base του in.gr πρέπει να πετάει στα σύννεφα και να είναι απόλυτα ικανοποιημένο από το αποτέλεσμα.

    Έχω όμως μια αίσθηση πως δεν έπαιξε τέτοιο έργο. Όπως είπα, δεν είμαι σίγουρος, γι’ αυτό ρωτάω.

  4. Κατ’ αρχήν συγχαρητήρια στην ομάδα ανάπτυξης. Είμαι σίγουρος ότι και οι μανατζαραίοι κάναν καλή δουλειά, αλλά ότι κάποιοι είχαν την ψυχική δύναμη να αντικαταστήσουν το engine του in.gr είναι θαύμα. Αν έβαζα ένα 1ο στόχο τεχνικά, θα ήταν μάλλον το speed optimization αλλά πιθανότατα υπάρχουν 100 άλλα επείγοντα πράγματα.

    Για το design τώρα.

    Όταν εμφανίστηκε το in.gr ήταν όμορφο και στο πνεύμα της εποχής. Το μεγάλο λάθος ήταν ότι 10 χρόνια τώρα έμεινε στάσιμο. Καμία αλλαγή, μόνο νέες υπηρεσίες σε εσωτερικά section. Άρμεγμα της αγελάδας γενικώς. Έστω και αργά αποφάσισαν να κάνουν το βήμα εμπρός. Και κατά τη γνώμη μου έκαναν άριστα που πέρα από την αισθητική αναβάθμιση έμειναν στο ίδιο layout+στυλ. Ναι, δε θα τραβήξει νέο κόσμο αλλά νομίζω είναι πολύ πιο σημαντικό που δε θα ξενερώσει τον υπάρχον κόσμο (και έχει πολύ κόσμο).

    Ερώτημα: το νέο in.gr θα είναι στάσιμο για τα επόμενα 10 χρόνια; Ή υπάρχει σεβαστό ετήσιο budget ώστε σιγά σιγά και με μικρά (πολύ μικρά) βήματα να πάει προς τη μορφή ενός σύγχρονου portal; (δλδ yahoo.com)

    Ερώτημα #2: αλήθεια πιστεύουν ότι αυτό θα το κάνουν με συνεργάτη μια εξωτερική εταιρία; Ναι, η atcom είναι μεγάλη+σίγουρη αλλά δε παύει να έχει άλλους 1000 πελάτες. Κάποτε το in.gr είχε δικό του dev team. Κακώς δε το διατήρησε/ανέπτυξε.

    Ερώτημα #3: είναι το in.gr το μεγαλύτερο (traffic-wise) site της atcom;

  5. .. το site δεν έχει usability μη κοροιδευόμαστε. Δεν είναι μόνο τα μικρά font-size, οι κακόγουστες χρωματικές επιλογές. Δεν είναι θέμα atcom το σέβομαι, αλλά αυτά τα 3 πρώτα δευτερόλεπτα που ανοίγεις το in.gr προβληματίζουν για αυτή την συνεργασία.

    Προσωπικά θα συγκέντρωνα όλα τα posts, twits και θα τα παρέδιδα στον project manager, για εκ νέου μελέτη. Αυτά τα σχόλια κρύβουν “δωρεάν” το μυστικό της επιτυχίας. Δεν είναι κακό ένα re-design, δεν θα πέσει κανενός το ηθικό.. εκτός απο την τσέπη του in.gr :)

    Τώρα το παιχνιδάκι χαρακτηρισμών, απολογιών, καταγγελιών, άσκοπο… πέρα ως πέρα.

  6. Ουπς…

    @Γεράσιμος. Αγαπητέ το “αστειότητες” δεν πήγαινε στα χαβαλεδιάρικα twitts. Είμαι ο τελευταίος που θα έλεγε κάτι γι αυτά καθώς συνηθίζω να κάνω χειρότερα. Αναφερόμουν στην αστειότητα που κρύβει η σοβαρή κριτική με 140 χαρακτήρες… Κυρίως δε όταν μένει μόνο εκεί – πράγμα το όποίο προφανώς δεν συμβαίνει αυτή τη στιγμή

    Το θηλυκό σκότωσε φίλε…΄

    Ήταν -και είναι- όντως τέρας. Και γι αυτό τα συγχαρητήρια ήταν -και είναι- απαραίτητα…

    Όπως πιθανόν φαντάζεσαι δεν μπορώ να απαντήσω πως ακριβώς και που στηρίχθηκε το Design. Αυτό ή θα το πει ο πελάτης ή θα υπάρξει ιδιαίτερη αναφορά. Μου φτάνει ή προσέγγιση όμως και η ερώτηση. Εγώ αυτό ήθελα από την αρχή. Να δω σοβαρές ερωτήσεις ή έστω σκέψεις και εικασίες.

    @Δημήτρης. Thnx φίλε για τα συγχαρητήρια. Σαφώς κάποιοι δουλεύουν στο speed optimization. Δεν ξέρω όμως αν θα αποφασίσει ο ΔΟΛ να το κρατήσει ίδιο για άλλα 10 χρόνια. Ξέρω ότι έχοντας ένα βαρβάτο WCM μπορεί να κάνει αλλαγές πιο εύκολα… :-)

    Στο Ερώτημα #2 δεν έχω πολλά να πω εκτός από το ότι η δομή του Netvolution είναι τέτοια που επιτρέπει Development από τους συνεργάτες της Atcom. Ως εκ τούτου είναι στρατηγική απόφαση σε άλλο επίπεδο οπότε και να ήξερα κάτι δεν θα μπορούσα να απαντήσω…

    @Vaggelis σε βάζω λίγο pending…

    @theodore φίλε είναι μάλλον προφανές ότι όλοι πλέον οι διαφημιζόμενοι / πελάτες /media διαβάζουν και μαζεύουν όσα γράφονται. Το πως τα διαχειρίζονται φαίνεται όχι μόνο από τα επόμενα βήματά τους αλλά και από τη συνολική τους φιλοσοφία. Έτσι δεν είναι? Οπότε…

    Όσον αφορά το παιχνιδάκι χαρακτηρισμών κλπ δεν καταλαβαίνω τι εννοείς… Συνηθίζουν κάποιοι να λένε ανώνυμα διάφορα, κάποιοι άλλοι να βάλουν κατά πάντων γενικώς και αορίστως και εγώ να μιλάω με υπονοούμενα. Είπα από την αρχή νομίζω ότι έχω το δικό μου στυλ και ότι δεν είμαι γραφείο τύπου…

    Άσκοπο πάντως δεν είναι. Η κουβέντα για να γίνει πρέπει να έχει ένα πλαίσιο…

    Ακόμα περιμένω 1-2 θαμώνες…

  7. Χαίρε Περικλή.

    Η εκτίμηση και η συμπάθεια είναι αμοιβαία κι αν ποτέ δεν το είπα ανοιχτά, το λέω τώρα.

    Για το dev κομμάτι αρκέστηκα να πω στο Twitter ότι τα συγχαρητήρια είναι δεδομένα. Δεν είπα κάτι άλλο γιατί δεν είμαι ειδικός. Το μέγεθος του project τα λέει όλα πάντως.

    Όσον αφορά το design, δε θέλω να μπω σε μια συνεχή (γιατί αν ξεκινήσει αυτό, δε θα τελειώσει πουθενά) αντιπαράθεση επιχειρημάτων, οπότε δε θα σχολιάσω. Ευχαριστώ για την κατανόηση.

    Γράφω για να σου πω “χαίρε” και ότι δε σνομπάρω το post σου.

  8. Ρε παιδιά ποιό είναι το # tag να χαζέψω και γω λίγη αστειότητα; :P

    Δράκο δώσε τα συγχαρίκια από όλους εμάς στους δικούς σου, πρέπει να πέσανε τρελλά ξενύχτια.
    Επίσης αν μπορείς πες μας από την μέρα που βγήκε το καινούργιο τι μεταβολές είχατε στο organic search incoming traffic, είμαι πολύ περίεργος.

    Danke!

    Alex

  9. Για όσους δεν με γνωρίζουν ( οι περισσότεροι φαντάζομαι ) είμαι στέλεχος της ATCOM και υπεύθυνος υλοποίησης του in.gr.

    @All: Ευχαριστούμε όλοι όλους για τα σχόλια, θετικά και αρνητικά!

    @barak: Τα 12 Ajax pre loaders είναι οι θέσεις των banners που κάνουν lazy loading ή στα Ελληνικά το γνωστό «τρύπημα των banners» έτσι ώστε να φορτώσει πρώτα όλο το περιεχόμενο και μετά τα banners για να μην έχουμε καθυστερήσεις από αργό φόρτωμα banners. Η ίδια τεχνική έχει χρησιμοποιηθεί και στο http://www.xo.gr στο http://www.sport.gr και σε άλλα όπως και το χρησιμοποιούν οι φίλοι μας στο http://www.skroutz.gr . Επομένως δεν βλέπω πως μπορούν αυτά να βαραίνουν το site αντί να το ελαφρύνουν.

    Για το non minified JS. Έχεις δίκιο. Υπάρχει όμως το γνωστό «αλλά». Αν έψαχνες λίγο περισσότερο θα έβλεπες ότι τα CSS είναι minified και grouped σε ένα αρχείο. Αυτό γίνεται διότι στο Netvolution WCM έχουμε module που κάνει διάφορα τέτοια κόλπα, ενώνει πολλαπλά αρχεία σε ένα, τα κάνει minified etc. Αυτό είναι ΟΚ στα CSS. Καλός η κακός αυτήν την στιγμή λόγω του ότι παρακολουθούμε και κάνουμε κάποια tests πάνω στο production για τα JavaScripts δεν έχουμε ενεργοποιήσει το Minification. Μπορούμε ανά πάσα στιγμή να το ενεργοποιήσουμε αλλά δεν θέλουμε για την ώρα καθώς το χρειαζόμαστε έτσι όπως είναι.

    @Δημήτρης: Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τις προθέσεις του ΔΟΛ για το πόσο συχνά θα ανανεώνει το εικαστικό του. Πάντως σε γενικότερο πλαίσιο από τις συζητήσεις που έχουμε με τα παιδιά του ΔΟΛ έχουμε την αίσθηση ότι ο ΔΟΛ θέλει να επενδύει και να εξελίξει τις υπηρεσίες του στο Internet.

    Ο ΔΟΛ έχει εσωτερική ομάδα developers οι οποίοι έχουν εκπαιδευτεί στο Netvolution WCM και εξελίσσουν/αναπτύσουν και αυτοί κάποια έργα.

    @Αλέξανδρος: Δυστυχώς δεν έχουμε traffic reports.

    @Theodore: Δεν καταλαβαίνω τι θες να πεις.

    @Vaggelis: Μόνο προς το καλύτερο μπορεί να πάει η κατάσταση. Θα βελτιωθούν όλα.

  10. Εγώ δεν ξέρω ούτε τα μεν, ούτε τα δε. Οπότε δεν έχω άποψη, σαν επαγγελματίας.

    Σαν χρήστης, πιστεύω ότι θα το συνηθίσω, όπως και με όλα τα redesigns που έχουν γίνει κατά καιρούς, στον πλανήτη.

    Αυτά. Όρμηξα σαν τον Jimmy Jump, να σας την σπάσω, για να κλέψω λίγη δόξα και να το παίξω πιο κουβαρντάς… Τα έξι ευρώ μου.

    υ.γ. Αν οι κύριοι Καταρόπουλος και Παναγιώτου (o PM) ενδιαφέρονται, έχουμε πολύ λουσάτες εγκαταστάσεις, χαμηλά στην Συγγρού!) ;o)

  11. @Fotis λύσσαξες ρε μπαγάσα λύσσαξες. Κάτω τα χέρια απ τα παιδιά μας…

    ΥΓ. Τι εννοείς δεν ξέρεις? Online Marketer δεν είσαι και του λόγου σου? :-) ))))

  12. Επίσης ο Παναγιώτου είναι Ο PM αλλά η PM του έργου είναι η Μαίρη λέμε…

  13. Σιγά τ αυγά

  14. Είπαμε και εμείς να έρθουμε να δούμε λίγο ξύλο και τελικά θα ανταλλάξετε γλωσσόφιλα…

    Quiz, Quiz. Το Skai.gr ή το In.gr είναι καλύτερο? Ή μήπως το e-go.gr που έχει και developers (γκουχ)

  15. Εμένα πάντως μ’αρέσει το nooz.gr – φιλικό, εύπεπτο, ευχάριστο στο μάτι και του δε πόιντ. Βλέπω την βασικότερη είδηση της ημέρας στο μέγεθος που πρέπει, και συνεχίζω την δουλίτσα μου :)

  16. @Αλεξανδρος

    Ούτε εγώ έχω traffic reports, θα είχε πολύ ενδιαφέρον να μάθω. Και τώρα μια διευκρίνιση, πέραν του αρχικού consultation για κάποια ζητήματα SEO που αφορούσαν τον κώδικα, το backend, και τη λιγότερο τη δομή του site, δεν κάνουμε SEO στο in.gr. Γίνεται inhouse και νομίζω ότι τα πάνε μια χαρά τα παιδιά.

    ΥΓ. Παιδιά, η γυναίκα σκότωσε..

  17. Πρώτα απ όλα μπράβο στην ATCOM που κατάφερε να βγάλει άκρη και αξιοπρεπές site με το IN που ειναι πραγματικά μεγάλο project αρα δύσκολο.

    Δεύτερον δεν βλέπω γιατι η ATCOM θα πρέπει να απαντήσει σε όλα περι του IN. Ναι πελάτης της είναι, ναί στηρίζει το back end αλλα το αποτέλεσμα δεν εξαρτάται μόνο απ την ATCOM όπως όλοι ξέρετε και καταλαβαίνετε.

    Τρίτον το IN μέχρι τώρα (απ το 98) δεν μας είχε συνηθίσει σε σημαντικές, αιρετικές αλλαγές ούτε ήταν ποτέ talk o the town για τίποτα άλλο πέρα απ το μέγεθός του σε όλα και την guerrilla marketing στάση του σε όλα χωρίς αντίκρυσμα (απ το περιεχόμενό του μέχρι το business model του). Μάλλον σε μια προσπάθεια βαρετής μεταφοράς όλου του εκδοτικού οργανισμού στο web χωρίς ουσιαστικές υπηρεσίες μας είχε συνηθίσει και αυτό παραμένει.

    Τέταρτον στο web το αποτέλεσμα μετράει. Και το αποτέλεσμα του in παραμένει το ίδιο με άλλο περιτύλιγμα. Μπαίνεις μια φορά, πήζεις σε χιλιάδες διαφορετικά πράγματα (τόσο που χάνεται και το καλό), αγχόνεσαι και δεν ξαναπάς. εκτός αν ε΄σιαι νεούδι στο net και πάς μόνο εκεί μέχρι να μάθεις που να πηγαίνεις.

    συμπέρασμα. το in έβαλε τα ρούχα του αλλιώς για να παραμείνει ότι ήταν να εξυπηρετεί όσους μιλούσε και πρίν και να μην κάνει την σημαντική διαφορά ώστε να μιλήσει σε νέο κοινό με νέο τρόπο.

    και αυτό δεν ειναι θέμα design αλλα στρατηγικής.

    τόσο απλό.

  18. Εσενα περιμενα. Λεω ‘δεν θα την πει την παπαρα του’?

  19. Προσπαθώντας και σιχτιρίζοντας για τον τρόπο που κανεις import μουσικη αλλά και για την απουσία FLAC support στο iphone, καταθετω κι εγω την αποψάρα μου

    Οταν κανεις redesign σε ένα heavy-traffic site είναι δεδομένο ότι ένα 20-25% των χρηστών θα σε βρίσουν. Οσο καλή δουλειά και να εχεις κάνει τους αλλάζεις τη συνηθεια και δεν έχουν καμμια όρεξη να κατσουν να μαθουν ξανα από την αρχη το site. Και αυτό είναι και κάτι που ούτως ή αλλως σε δεσμεύει από την αρχή σε ένα redesign σε σχέση με το πως πρεπει να μπουν καποια πραγματα στο layout.

    Επίσης όποιος έχει φτιάξει στη ζωή του κάτι πολυπλοκότερο από ένα microsite ή ένα viral είναι σε θέση να καταλαβει ότι στην Atcom αξίζουν συγχαρητηρια μόνο και μόνο για το γεγονός οτι μετα από ένα τέτοιο migration το in.gr λειτουργεί κανονικά. Προφανώς και σηκώνει πολύ optimization αλλά και πάλι είναι γνωστό ότι σε projects αυτού του μεγεθους το πραγμα αρχίζει να λειτουργεί σωστά μετα από κανενα τριμηνο fine-tuning.

    @perastikia, get a life!

  20. Για την ιστορία: http://www.hbnews.gr/permalink/34123.html

    Τυχαίο; Δεν νομίζω…

  21. @Jason: εντάξει δεν είναι απόδειξη επιτυχίας το ανακυκλωμένο PR δελτίο τύπου. Φαντάζομαι θέλει μήνες για να φανούν τα αποτελέσματα…

  22. Καλημέρα σε όλους

    Δεδομένο “portal” design, όπως και δεδομένο design ενημερωτικού site δεν υπάρχει, πιστεύω. Για αυτό και βλέπουμε αντικρουόμενες περιπτώσεις μεγάλων επισκεψιμοτήτων, από τα λιτά homepage design των μεγάλων portal μέχρι τα πολύβουα design των μεγαλύτερων ξένων ενημερωτικών site και τα πρωτόλεια “design” ενημερωτικών blog. Κάποια βασικά guidelines υπάρχουν που οφείλεις να έχεις υπόψη σου (το banner 300×250 δεν πάει δεξιά για πλάκα) και από εκεί και πέρα προχωράς με έμπνευση, όραμα και στόχο εσύ να οδηγήσεις το χρήστη εκεί που θες. Και αυτό που θες είναι να αυξήσεις την επισκεψιμότητα, να αυξήσεις το loyalty των χρηστών(αν και στρατηγικά μπορεί…μπορεί λέω, στόχος σου να είναι πλέον η αύξηση της περιστασιακής επισκεψιμότητας κυρίως και δευτερευόντως το loyalty), τα pageviews που καταναλώνουν, την αποτελεσματικότητα της διαφήμισης που βλέπουν και…και…και…

    Μέσα σε όλα αυτά, να θυμίσω ότι κουβέντα δε γίνεται για το περιεχόμενο και τις υπηρεσίες…Λες και ο χρήστης πάει σε ένα site επειδή του αρέσει η γραμματοσειρά!! Οι χρήστες πηγαίνουν στην ουσία και η ουσία δεν βρίσκεται στην αισθητική ή στο βεβαρημένο με banner περιβάλλον-αλλιώς πολλά ελληνικά site(και όχι μόνο φυσικά) θα έπρεπε να είναι άδεια. Μιλώντας για banner, να σημειώσω επίσης ότι για μένα το μεγαλύτερο λάθος που γίνεται στο σχεδιασμό ενός site είναι ότι αυτό δεν χτίζεται γύρω από την εμπορική πολιτική του. Τεράστιο λάθος. Η εμπορική πολιτική ενός site, τα διαφημιστικά format που θέλεις να χρησιμοποιήσεις, το μέγεθος και ο αριθμός τους, οι δυνατότητες που σου δίνονται να αυτοσχεδιάσεις ή να προσθαφαιρέσεις χώρους, είναι ακρογωνιαίος λίθος του σύγχρονου design ενός εμπορικού site.

    Συνοψίζοντας, θεωρώ ότι η επιτυχία ή αποτυχία ενός project σαν του ανασχεδιασμού του in.gr δεν κρίνεται από το αν αρέσει ή όχι, αλλά από το αν πετυχαίνει τους στόχους του. Και συνήθως οι στόχοι αυτοί είναι γνωστοί στους εντός και άγνωστοι στους εκτός. Ομοίως και το αν τελικά θα επιτευχθούν ή όχι(γνωρίζει άλλωστε κανείς αν το συνδρομητικό πείραμα του site του Βήματος πέτυχε ή όχι, αν και πολύ μελάνι χύθηκε γι’ αυτό? ). Μένουν έτσι οι εκτός να κρίνουν αν αρέσει ή όχι και οι εντός αν πέτυχε ή όχι-και πάντα αφού έχει περάσει χρόνος ικανός, ώστε πραγματικά να βγάλεις συμπέρασμα.

  23. Για την ιστορία: http://www.hbnews.gr/permalink/34123.html
    Τυχαίο; Δεν νομίζω…

    Jason, κατέβα από το καλάμι. Το δελτίο τύπου αναφέρει μέτρηση για τον Μάιο του 2010 και το νέο site βγήκε στις 28 Μαϊου. Δηλαδή μέσα σε τρεις μέρες από το λανσάρισμα του κατάφερε να κάνει τη διαφορά; Και πότε πρόλαβε η Nielsen να καταγράψει τη διαφορά, να την επεξεργαστεί και να εκδώσει δελτίο τύπου. Καλός και δικαιολογημένος ο ενθουσιασμός για τους συντελεστές αλλά μην υποτιμάς και τη νοημοσύνη μας με ευτελείς κομπασμούς.

  24. @Αλέξανδρος Και είπα και εγώ δεν θα έρθει ο αγαπητός… (θα το πάρεις τελικά το κορίτσι ρε φίλε?)

    @Apostolis Aivalis Όντως δεν χρειάζεται η Atcom να απαντήσει σε όλα. Η συζήτηση όμως είναι συζήτηση και ομολογώ ότι τέτοιες θέσεις ήθελα για να συζητήσουμε όπως η δικιά σου και του Ανδρέα αλλά και 1-2 άλλες. Αυτό που δεν μου άρεσε και είπα προκαταβολικά είναι η πρόχειρη απαξίωση. Thnx

    @Μπούλης Πες τα βρε αδερφέ… Για όσους δεν γνωρίζουν η γνώμη του Γιώργου έχει διπλή και τριπλή βαρύτητα.

    @perastikia Ουφ… αρχίζω και βαριέμαι…

    @theodoropoulos Συμφωνώ στα περισσότερα αδερφέ. Αλλά επειδή μιλάμε για media και το design παίζει ένα μεγάλο ρόλο. Σε όλα τα media. Από την TV μέχρι τα περιοδικά και το Internet. Ειδικά όταν είσαι leader θα έχεις και τέτοιες κουβέντες

    Επαναλαμβάνω όμως να μην ξεχνιόμαστε. Ανεξάρτητα από το ποιος έκανε το Design, υπάρχει και μία αισθητική και λογική συνολικά του ΔΟΛ. Δεν είπε πουθενά κανείς ότι το In.gr θα έπρεπε να μην την ακολουθήσει. Την ακολουθεί?

  25. Ακόμα και αν υπάρχει “αισθητική και λογική ΔΟΛ”, αυτό νομίζω δεν αφορά τον χρήστη τελικά. Θα τον αφορούσε αν υπήρχε “αισθητική και λογική in”, όπου το in θα ήταν άλλο Μέσο, γιατί θα ήταν μάλλον παράξενο οι 2 αισθητικές και λογικές να μη συμβαδίζουν και να έχεις για παράδειγμα ένα παλιομοδίτικου design έντυπο με ένα σύγχρονου design site.

  26. @Jason (για το ΔΤ), πάρτο αλλιώς. Αυτο που λες είναι fail από καθε αποψη.

  27. Το ότι είμαστε περήφανοι για τα έργα μας και ειδικά για το εν λόγο έργο, το έχουμε δηλώσει δημόσια. Αν κάποιοι θέλουν να βαφτίσουν την περηφάνια «καλάμι» ας το κάνουν. Ας την πούνε όπως θέλουν βασικά, δεν με απασχολεί, όπως δεν απασχολεί και τους περισσότερους, αν όχι όλους, εδώ στην ATCOM.
    :)

  28. Αυτό ήταν όλο; Δεν έχει άλλο ξύλο;

  29. in.gr? so last year, γιατί ασχολείστε ακόμα; site για διαδικτυακά αναλφάβητους που φυσικά ούτε αυτοί μπορούν να δουν γιατί έχουν πεπαλαιωμένα PC. Τα αποτελέσματα θα είναι πτώση, όπως και στο SKAI.

    PS. btw, πότε πληρωνόμαστε;

  30. @Νέος

    Έχεις να προτείνεις κάτι καλύτερο για να ασχοληθούμε; Κάτι για “διαβασμένους” ή “μορφωμένους”?

    Πτώση ο ΣΚΑΙ? Τς τς…

    PS. btw, Ποιοι?

  31. Hello.
    Τεχνικά ένα τέτοιο έργο είναι πολύ δύσκολο. Και στο παρελθόν σε άλλη εταιρία που κάναμε κάτι “μανίκια” τέτοια και σε μερικά projects (όχι τόσο δύσκολα αλλά πολυσύνθετα τεχνικά και με κάτι ομάδες 15-30 ατόμων) δικά μας (και δεν ήμουν και στο development) και ξέρω από πρώτο χέρι τι δύσκολο είναι να τα φέρεις όλα βόλτα και σωστά και με τη μία.

    Εικαστικά ή μάλλον… από άποψη ευκολίας ανάγνωσης είναι αρκετά λάθος. Δεν θα μπω να κάνω usability report και heat mapping. Εταιρίες υπάρχουν και ο ΔΟΛ λεφτά έχει. Ας βάλει 300 άτομα κάτω να το κάνουν testing. Το site μοιάζει να έχει βγει σαν από 10 art directors/designers διαφορετικούς. Θέλει έναν να το βάλει σε μια σειρά. Απλά.

    Το site δεν ακολουθεί την λογική που ακολουθούν τα designs των ευρύτερων περιοδικίστικων sites που έχει η εταιρία αλλά και δεν μπορεί άλλωστε, άσε που δεν είναι απαραίτητο κιόλας. Μα, εννιαίο Branding σε τέτοια διαφορετικά έργα; Τι νόημα έχει; Είναι ανεξάρτητα προϊόντα.

    Περιμένω να δω πότε και εάν θα πήξει ο τόπος στα banners που θα κολυμπούν πάνω από το περιεχόμενο αλλά αυτό είναι θέμα business και δεν ξέρω αν σε αυτό το επίπεδο/σημείο ή Atcom κάνει consulting στο in.gr. Ξέρω αρκετά παιδιά εκεί και έχω συνεργαστεί και μαζί τους και έχουν τουλάχιστον (ιντερνετική) λογική.

    Δεν ξέρω το business brief/model που θέλει ο ΔΟΛ άρα ο “βαθύς” σχολιασμός είναι ανέφικτος. Στείλτε το αν θέλετε και σας στέλνω σχόλια. Αλλιώς απλά θα παραμιλάω και το έχω κόψει… :-)

    Για τα ιδιαίτερα τεχνικά θέματα, όπως το dnld time μπορούν οι ΙΤ μου εδώ να μου πουν αλλά έχουν καμμιά 10αριά έργα να κλείσουν πριν πάμε τίποτα διακοπές να χαλαρώσουμε.

    Σε ένα Vaio VPCZ1 με 6GB, απλή γραμμή HOL, quad SSD και core i7 μια χαρά παίζει. Άλλο δεν έχω να το τσεκάρω, αλλά για να λένε ότι το γονατίζει κάποιο μηχάνημα μάλλον το κάνει… Αυτό μάλλον θέλει στρώσιμο λόγω του εύρους κοινού που απευθύνεται το site. Καμμιά φορά βέβαια ο πελάτης θέλει “παπάδες” χωρίς να ξέρει το load που αυτά φέρνουν στις σελίδες και δεν ακούει κιόλας…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: