One in Ten

Γράφει ο φίλος (υποθέτω, γιατί δεν γνωριζόμαστε) Γ.Π. σε ένα από τα καταπληκτικά emails που λαμβάνω τον τελευταίο καιρό: «Πού θέλω να καταλήξω Περικλή; Ότι μήπως τελικά τα βλέπεις λίγο απαισιόδοξα τα πράγματα; Αν μη τι άλλο το τελευταίο διάστημα βλέπουμε αρκετές καλές δουλειές στον αέρα».

Θα συμφωνήσω φίλε μου. Γιατί να μη συμφωνήσω; Σάμπως δεν βλέπω καλές δουλειές; Και καλοστημένες είναι κάποιες και με τα business plans τους και με τα αγγλικά τους και με τα όλα τους. Έλα μου όμως που για κάθε μία από αυτές, «ψήνονται» άλλες 9 -μην πω και περισσότερες- που δεν έχουν αρχή και τέλος. Για να ρίξω φως στο μυστήριο, θα αναφέρω ενδεικτικά τις βασικές κατηγορίες αυτών.

Sites «Ότι να ναι». Κυριολεκτικά όμως. Βάλε και λίγο media, βάλε και λίγο social, βάλε και ένα link για σχόλια και βάλ ’τα να πάνε πήγανε που λένε και οι τζογαδόροι. Functionality και άλλα τέτοια κακόηχα, επαφίενται στη διακριτική ευχέρεια των εκάστοτε developers. Μοναδική απαίτηση η είσοδος στα media plans των μεγάλων media shops.

Site «Άμα λάχει». Δεν θέλουμε κάτι συγκεκριμένο, θέλουμε κάτι που να έχει μέσα «άμα λάχει» κι «αυτό» που κάπου το είδαμε και μας γυάλισε. Χαρακτηριστικά; Αποφασιστικότητα. Πυγμή. Ισχυρή θέληση. Έντονη προσωπικότητα.

Site «Πρωινό ξύπνημα». Συνήθως με φραπέ (γλυκό με γάλα) και επιχειρηματικό οίστρο. Στη δεύτερη γουλιά έχει συλλάβει την ιδέα, στην τρίτη την απειλεί με ξυλοδαρμό και στην τέταρτη η άμοιρη η ιδέα τα έχει ξεράσει όλα. Στρατηγική, τακτική, δομή και άλλα παραληρήματα έπονται. Το παν είναι η ιδέα.

Site «Κάτι σαν κι αυτό». Η απόσταση που χωρίζει το αρχικό «αυτό» από το τελικό «αυτό» μετράται σε ανοιχτές παλάμες που αν τις βάλεις στη σειρά φτιάχνουν αερογέφυρα από την Κυψέλη μέχρι τη Νέα Ορλεάνη. Δυστυχώς οι αλιγάτορες δεν παίρνουν μέρος στο πάρτυ για την αποπεράτωση του project.

Site «Κάτι απλό». Λιτό. Απέριττο. Κανονικά μόλις το ακούσεις μπαίνει τελεία και παύλα, κλείνεις το pc και πας για 4 βαρέλια νερό που καίει. Αλλά δεν το κάνεις. Γιατί τελικά τι αξίζει αυτή η ζωή χωρίς το ρίσκο;

Site «Κάτι οικονομικό». Υπερσύνολο και κατάλοιπο από την εποχή που τα sites πωλιόσαντε με τη σελίδα. Όπως λέει και ο Panos «πόσο το εις το site μάστορα;»

Site «Ένα απ’ τα έτοιμα». Προσκυνώ. Είναι οι στιγμές που ζηλεύεις τους Πυροσβέστες.

Συνυπολόγισε τώρα φίλε Γ.Π. και φίλε γενικώς, ότι όλα τα παραπάνω τα γνώριζα και πριν αναλάβω καθήκοντα σε εταιρεία που αναπτύσσει sites και πες μου εσύ με το χέρι στο Ευαγγέλιο. Απαισιόδοξος είμαι η αθεράπευτα αισιόδοξος που επιμένω να ψάχνω ψύλλους στ’ άχυρα;

Advertisements


Categories: Internet Life

15 replies

  1. 1.Πρόκειται για τον Γιωργάκη Παπανδρέου ; ΓΠ;

    2. Ωραίο Πόστ :-)

  2. Πολύ καλό !

    Τώρα τελευταία θα έλεγα ότι το λίγο social, λίγο comments ratings ktl (και τα αγόρι ή το κορίτσι μου που λέει και το τραγούδι) πάει με όλες τις παραπάνω κατηγορίες και όχι μόνο με την “Ότι να ναι”, σαν το γνωστό αναψυκτικό (για να μην κάνω και δωρεάν διαφήμιση)…..

  3. Ωραίο ποστ Περικλή, οι βασική νοοτροπία δεν αλλάζει, αλλάζει το περιεχόμενο των “θέλω” (έστω και αν δεν ξέρουν τι είναι αυτό).

    Θυμάσαι circa 2000 που όλοι θέλανε portals; Και μετέπειτα vortals και μετά απλά να το κλείσουν το μαγαζί lol

    Nice one!

  4. Ξέχασες την κατηγορία ‘Κάνε ότι σου λέω εγώ, γιατί ξέρω τα πάντα’.

    Η γνωστή κατηγορία όπου το μεγάλο αφεντικό ξέρει, ως γνωστόν, τα πάντα. Ας μην μπούμε σε περισσότερες λεπτομέρειες. Καταλαβαινόμαστε…

  5. χαχαχαχα, τι ωραίο να ξεκινάς τη μέρα με κακίες για το web. Great, I love it.

  6. welcome aboard.
    Xρόνια τώρα αυτά (συ)ζητιούνται σε *άλλες* εφαρμογές της εμπορικής επικοινωνίας. Η λύση είναι γνωστή: Ιf the client doesn’t know what he wants, you have to guide him to find it out and get a proper brief.
    …και αυτό δεν είναι δουλειά των developers. ;)

  7. Κάργα αισιόδοξος είσαι Περικλή! και επειδή όλοι είμαστε, θα συνεχίσει να προχωράει το τρένο. Τώρα για τους κλασικούς πελάτες που πέρασαν από το “Δώσε και σε μένα λίγο Viral” στο “Κάνε και σε μένα λίγο Social” δεν θα αλλάξουν ποτέ.

    Εγώ τα βαρέλια νερό που καίει τα πίνω either way ;) κάνω καλό στα νεύρα (και τα δικά μου και του πελάτη)

  8. Μαζί τα βλέπουμε και διασκεδάζουμε … Δεν είναι όμως τίποτα καινούργιο, όπως δεν είναι και ένα μικρό ζήτημα.

    Η αντίληψη οτι “με 1000€ μπορώ να χτυπήσω το in.gr και χωρίς να ξέρω από Internet μπορώ να γίνω ο επόμενος Zuckerberg” είναι διάχυτη (και αφελής και άρρωστη).

    Δε θέλω να μπω στη λεπτομέρια του ποιός φταίει άλλωστε αυτό το βλέπουμε και σε πολλούς άλλους επαγγελματικούς χώρους, όχι μόνο στο Internet. Μια διαφορά είναι οτι στο Internet τα “barriers to entry” είναι ΠΟΛΥ πιο χαμηλά από οτιδήποτε άλλο. Αλλά νομίζω οτι το πιο σοβαρό θέμα είναι στη παράξενη νοοτροπία για επενδύσεις και επιχειρηματική δραστηριότητα.

    Αυτή η συμπεριφορά δε βλέπω να αλλάζει κάποια στιγμή σύντομα και μάλλον θα συνεχίζει για πολλά χρόνια ακόμα. Κάποιοι θα κανιβαλίσουν το μέσο, κάποιοι θα το πάνε πιο μπροστά.

  9. χαχαχα! νομίζω άφησες απ’εξω το “ένα ίδιο ακριβώς με αυτό” το οποίο συνοδεύται συχνά από “μην το αλλάξεις καθόλου”! φαινομενικά ταιριάζει με το “κάτι σαν κι αυτό” αλλά μόνο φαινομενικά :)

  10. Είμαι το ίδιο ”απαισιόδοξος” με έσενα Περικλή.

    Επίσης…
    Με τον ίδιο τρόπο που… “Θα κάνω κι εγώ ένα μέσο στο Internet-ΜΠΟΡΩ!” …τηλεφωνήτριες που προήχθησαν από το πουθενά σε Internet media planners πλέον κάνουν viral και Social…trafficking!
    (Το trafficking κυριολεκτικά και με την κακή έννοια)

    Τα πάντα όλα δυστυχώς φίλε… :-(

  11. Ξέχασες τα σαιτ “τα κάνω όλα και πληρώνω του αγίου δωδεκάμηνη επιταγή” … at the end of tha day my friend , θα πρέπει να υπάρχει αστέρας μαγούλας για να μπορούμε να καταλάβουμε πόσο μεγαλύτερη ομάδα είναι ο γαύρος. με τη διαφορά ότι εμείς για το μικρόκοσμο μας θεωρούμε το γαύρο τεράστια ομάδα ενώ ο κόσμος μας θεωρεί τον αστέρα μαγούλας της ευρώπης… κάπως έτσι είναι… τα σαιτ αυτά θα υπάρχουν γιατί ακόμα στο ίντερνετ ζούμε την εποχή του 60 που νομίζαν ότι ο δομάζος είναι καλύτερος παίκτης στο κόσμο και καλά νόμιζαν αφού δεν είχε βραδιές τσαμπιονς ληγκ τότε…

  12. Να συμπληρώσω δύο κατηγορίες. Τα sites «Φωτοτυπία» όπου παίρνουμε μια μπροσούρα και την βγάζουμε όπως είναι (κυριολεκτικά όπως είναι) στο web. Όπως αυτό για παράδειγμα. Και τα sites «Που να σου λέω τώρα» όπου συνήθως πρόκειται για μια εταιρία της αγοράς που το site της είναι εντελώς άδειο.

  13. @barak: Ναι αλλά είναι σε php LoooooooL.
    Άστα Περικλή το θέμα είναι καμμένο…:-)
    Το έχει καλύψει από πολλές οπτικές ο Ζαχαρίας Δεν το Φτιάχνω!

  14. Ψάχνεις ψύλλους στο web και το web έχει περισσότερα άχυρα από ένα στάβλο με σανό.

  15. bring me a frappe metrio and prepare your backpack.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: