Με το καλό και οι μετρήσεις…

Άλλεςς εποχές ένα – ένα τα παρακάτω θέματα θα τα έκανα σεντόνι. Για κάποιο λόγο που ουδείς γνωρίζει τα έβαλα και τα 3 σε ένα… Αυτό δε σημαίνει  πως δεν έχω τις προτιμήσεις μου. Αναρωτιέμαι όμως για τις δικές σας. Τι σας βασανίζει περισσότερο (λέμε τώρα) Οι κινήσεις της Microsoft (που όπως μαθαίνω είναι πολύ καλύτερες απ ότι θα περίμενε κανείς); Το καινούριο Unit της ΕΔΕΕ ή τα Metrics της AGB?

Πάλι καλά φίλες και φίλοι που υπάρχουν και τα θερμόμετρα και καταλαβαίνουμε τι μήνας είναι. Πάλι καλά γιατί αν κλειστούμε σε τίποτα δωμάτια με κλιματισμό στου φουλ (η μεγαλύτερη ανακάλυψη μετά το internet είναι το Air Condition) και διαβάζουμε δελτία τύπου θα φορέσουμε αλυσίδες και θα πλακώσουμε τα τηλέφωνα στα Τρίκαλα Κορινθίας μήπως και βρούμε δωμάτιο για το Σαββατοκύριακο. Ιούνιος σου λέει και πράσινα άλογα.

Από τη μία η Microsoft με το Bing που πιστεύει ότι μόνο πρόβλημα της απέναντι στη Google είναι η τεχνολογία και άντε τώρα να της εξηγήσεις πως χορεύεται αυτό το κόλπο με τους χρήστες που εξαλλάσσονται σε φανατικούς οπαδούς. Αυτό όμως το καταπίνουμε. Στην τελική ανάλυση όλοι έχουν δικαίωμα να ελπίζουν.

Από την άλλη έρχονται τα καινούρια units της ΕΔΕΕ. Όποιος διαβάσει την ανακοίνωση (ή έστω ξεκλέψει λίγες αράδες) καταλαβαίνει ότι το πράγμα αρχίζει να σοβαρεύει. Κανένα πρόβλημα φυσικά. Να σοβαρέψει και να παρά – σοβαρέψει καθώς η γνώμη του υπογράφοντος είναι ότι και πολύ άργησε. Αλλά καταμεσής του Ιουνίου  ήταν ανάγκη να σοβαρέψει; Με 37 βαθμούς υπό σκιά να έχεις που έχεις τους καημούς σου (όποιος τους έχει) να μπαίνεις και σε πειρασμούς (όποιος μπαίνει); Μη με ρωτήσετε μόνο τι πειρασμούς, γιατί όπως ξέρετε η στήλη δεν έχει τυχαία το όνομά της. Ακροθιγώς τη λένε. Όχι «Εις βάθος»….

Το τρίτο χτύπημα ήρθε από την AGB και μας ήρθε και κατακούτελα. Διάβασα με συγκίνηση το δελτίο τύπου για το Market Intelligence και ειδικά αυτό το σημείο που λέει πως «υπηρεσία εκτός από την καταγραφή της επισκεψιμότητας ενός site με βάση τις καθιερωμένες μεταβλητές “Page Impressions”, “Unique Browsers”, “Sessions” και “Session duration”, δίνει την δυνατότητα και για την ανάλυση των ανωτέρω μεγεθών με βάση τα δημογραφικά, καταναλωτικά και άλλα στοιχεία των χρηστών» Μακάρι αγαπητοί και εμείς μαζί σας είμαστε. Εξ ου και η συγκίνηση γιατί έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας την τελευταία 10ετία να λέμε ότι χρειάζεται μία τέτοια έρευνα όποιος και αν αποφασίσει να την δώσει στην αγορά. Αλλά Ιούνιο; Και εσείς Ιούνιο; Δύο μήνες πριν πάρει σύμπασα η αγορά τα μπρατσάκια της και απλωθεί στα Χανιά (πολύ θα παίξουν τα Χανιά φέτος) και στις Σαντορίνες να σκεφτεί τα καινούρια skins για το χειμώνα;

Χάθηκε ο κόσμος να το λανσάρετε φθινόπωρο που θα έχουμε έρθει έτοιμοι για όλα και θα έχουν ξεκινήσει οι μεταγραφές στα media; Κατανοητό –φυσικά- ότι τώρα το λανσάρουμε για να έχουμε την πρώτη επαφή – αλλά εμάς δεν μας σκέφτεται κανείς πλέον; Τώρα ποιος αντέχει το κουβεντολόι και τα «πως» και τα «τι» και τις αναλύσεις; Ε, ποιος;

Advertisements


Categories: Internet Life

8 replies

  1. Το μεγάλο ερώτημα είναι τι θα λανσάρει αύριο η Opera.

  2. Από τη μία η Microsoft με το Bing που πιστεύει ότι μόνο πρόβλημα της απέναντι στη Google είναι η τεχνολογία και άντε τώρα να της εξηγήσεις πως χορεύεται αυτό το κόλπο με τους χρήστες που
    εξαλλάσσονται σε φανατικούς οπαδούς.

    Αυτό το κόλπο η Microsoft το ξέρει καλά πολύ πριν η Google βγει στο κουρμπέτι. Το zone.com στα ντουζένια του είχε είκοσι εκατομμύρια μέλη. Κι επιπλέον από το ένα δις χρήστες του Διαδικτύου είναι ζήτημα αν το 5% είναι τεχνολογικά ενήμεροι ώστε να πίνουν νερό στο όνομα της Google. Δεν είναι όλοι οι χρήστες τέχιδες. Αν η Microsoft φτιάξει κάτι πραγματικά καλό να είσαι σίγουρος πως θα κερδίσει το μερίδιο που (θα) της αναλογεί. Το μεγαλύτερο σφάλμα που έχει κάνει η Google επί μακρόν είναι να υποτιμά τη Microsoft. Οι μεν φτιάχνουν λειτουργικό σύστημα και οι άλλοι δεν μπορούν καν να φτιάξουν ένα javascript engine για τον browser τους. Το search είναι αμιγώς τεχνολογικό ζήτημα κι ευτυχώς που είναι τέτοιο γιατί αλλιώς δεν θα λειτουργούσε τόσο καλά.

  3. @barak. Εγώ όμως ξέρω φίλε ότι οι περισσότεροι μη τέχηδες πίνουν νερό στο όνομα της Google. Και αυτό όπως λες και εσύ προφανώς δεν έχει να κάνει με τις γνώσεις τους περί της ίδιας της μηχανής αναζήτησης.

    Προσωπικά δεν είμαι ευαγγελιστής της Google (υπάρχουν άλλοι θαμώνες που είναι), αλλά δεν με νοιάζει τι μπορεί να κάνει μία εταιρεία αλλά τι κάνει…

  4. Εγώ όμως ξέρω φίλε ότι οι περισσότεροι μη τέχηδες πίνουν νερό στο όνομα της Google.

    Και πολύ καλά κάνουν αφού η Google έχει το καλύτερο προϊόν στο search. Αλλά η δική σου διατύπωση έλεγε πως η Microsoft δεν αρκεί να έχει ένα τεχνολογικώς εφάμιλλο προϊόν για να ανταγωνιστεί τη Google αλλά κάτι άλλο. Τι είναι αυτό το άλλο; Αν είναι, όπως υποθέτω, η πίστη απέναντι στην ανωτερότητα της Google (ο οπαδισμός με άλλα λόγια που είναι σύνηθες φαινόμενο στην αγορά μας), αυτό αφορά μόνο τους τεχνολογικά ενεργούς. Αν εννοείς κάτι άλλο διευκρίνισε το.

    αλλά δεν με νοιάζει τι μπορεί να κάνει μία εταιρεία αλλά τι κάνει…

    Τότε κρίνε το bing γι αυτό που είναι. Προσωπικά μετά από μια βδομάδα που το χρησιμοποιώ έχω μείνει πολύ ικανοποιημένος και θα έκανα άνετα το switch, αν και σε localised search είναι ανεπαρκές. Το χρησιμοποίησες και δεν σου άρεσε;

  5. όλα τα λεφτά για μένα είναι το usp του bing, decision engine, όχι ένα ακόμα search engine. Αυτό δείχνει ακριβώς τη κατεύθυνση του ανταγωνισμού που ξεπερνάει πλέον τα όρια μιας καθαρά τεχνολογικής εφαρμογής και επιτέλους βάζει πολύ marketing στο κρασί της. Σημασία δεν έχει η ποσότητα των αποτελεσμάτων(και ευρύτερα των υπηρεσιών) πλέον, αλλά κυρίως η ποιότητά τους, ώστε να καταλήξει ο χρήστης μέσα από αυτή τη διαδικασία να κάνει στον λιγότερο χρόνο την καλύτερη επιλογή. Και σε αυτό το επίπεδο, η microsoft τοποθετείται πρώτη. Αν δε, λάβουμε υπόψη μας ότι στο χώρο του marketing, κατά τη γνώμη μου η microsoft είναι πολύ μπροστά σε σχέση με τη google, νομίζω ότι το παιχνίδι αποκτά μία νέα, πολύ ενδιαφέρουσα προοπτική.

  6. @barak

    Ρε φίλε το είπα και στο κείμενο. Ακροθιγώς ονομάζεται η στήλη και όχι “εις βάθος”. Δεν έκρινα το Bing. Ίσα ίσα που έγραψα περί τις 50 λέξεις. και όντως εννοούσα αυτό που λες. Τον οπαδισμό. Μόνο που εδώ διαφωνούμε. Μπορεί ο οπαδισμός να αφορά τους τεχνολογικά ενεργούς αλλά αυτοί οι ενεργοί φέρνουν πολλούς – πολλούς άλλους. Και γενικώς αυτή είναι και η κουβέντα και αυτό μ αρέσει να κάνω. Να ανοίγω κουβέντα. Αν θέλω να πω κάτι διαφορετικό από αυτό που λέω μπορώ να το κάνω. Χάνεται όλη η πλάκα όμως έτσι…

    Όσον αφορά το αν μου άρεσε ή όχι, είναι άλλη κουβέντα και άλλο post. Αφού με ρωτάς να σου πω ότι μια χαρά μου φάνηκε. Αλλά για να το τεστάρω θα πρέπει να έχω ανάγκη να ψάξω κάτι.

    Το “με αφορά όχι το τι μπορεί να κάνει μια εταιρεία αλλά το τι κάνει” αφορά μία συνολική πορεία. Η MS καλώς ή κακώς σε μερικά θέματα την κυνηγάει τη Google. Το τι θα καταφέρει σε τεχνολογικό επίπεδο θα το κρίνουν οι τέχιδες καθώς δεν είμαι αρμόδιος. Το τι ικανότητες έχει γενικώς και αορίστως δεν βλέπω κάτι ενδιαφέρον για να το συζητήσουμε. Μεγάλη και τρανή είναι, αλλά εγώ τι πρέπει να κάνω?

  7. @theodoropoulos

    Αυτό δείχνει ακριβώς τη κατεύθυνση του ανταγωνισμού που ξεπερνάει πλέον τα όρια μιας καθαρά τεχνολογικής εφαρμογής και επιτέλους βάζει πολύ marketing στο κρασί της

    Το marketing είναι μια αμιγώς τεχνολογική εφαρμογή. Αν δεν έχεις την απαιτούμενη τεχνολογία δεν μπορείς να κάνεις ανάλυση στοιχείων και κατά προέκταση marketing.

    Αν δε, λάβουμε υπόψη μας ότι στο χώρο του marketing, κατά τη γνώμη μου η microsoft είναι πολύ μπροστά σε σχέση με τη google, νομίζω ότι το παιχνίδι αποκτά μία νέα, πολύ ενδιαφέρουσα προοπτική

    Στο marketing, βλέπε data mining, η Google είναι έτη φωτός μπροστά από οποιονδήποτε κι αυτό επειδή έχουν τα data που κανείς άλλος δεν έχει. Και γι αυτό στο κομμάτι που βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην ανάλυση δεδομένων, δηλαδή στην online διαφήμιση και ειδικότερα στο contextual τμήμα, παίζουν χωρίς αντίπαλο. Στο search από την άλλη δεν είναι ξεκάθαρο πως όλα αυτά τα data που έχουν τα αξιοποιούν προς όφελος του χρήστη βελτιστοποιώντας τα αποτελέσματα.

    Μόνο που εδώ διαφωνούμε. Μπορεί ο οπαδισμός να αφορά τους τεχνολογικά ενεργούς αλλά αυτοί οι ενεργοί φέρνουν πολλούς – πολλούς άλλους.

    ΟΚ αλλά υπάρχουν κι αυτοί που πίνουν νερό στο όνομα της Microsoft. Όπως υπάρχουν και πολλοί που έχουν σιχτιρίσει με όλο αυτό το hype που ακολουθεί τα προϊόντα της Google μιας και κατά καιρούς έχουν ακουστεί κάτι απόψεις που λένε πως η Google θα έφτιαχνε λειτουργικό και στο παρ κιουτ θα έτρωγε τη σκόνη τους η Microsoft και διάφορα άλλα τέτοια αστεία.

    Η MS καλώς ή κακώς σε μερικά θέματα την κυνηγάει τη Google.

    Και τούμπαλιν. Γενικά αυτές οι δύο εταιρίες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα πως η μία απειλεί την ύπαρξη της άλλης, πράγμα που κατά την ταπεινή μου άποψη είναι λάθος μιας και οι μεν φτιάχνουν λογισμικό και οι δε είναι online media. Αλλά ως geeks λογικό είναι να έχουν τα κολλήματα τους.

  8. Αυτό που χρειάζεται η Microsoft πέρα από την τεχνολογία αιχμής είναι ένα και μόνο ένα πράγμα. ETHICS.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: