Του υλατζή απέναντι…

Πείτε πως κόλλησα με το Content και το Value, πείτε πως είδα πολλά media sites να ξεφυτρώνουν και με έπιασε μία αυτή (μια πως τη λένε και δεν θυμάμαι το όνομά της) πείτε πως βαρέθηκα να ανταλλάσουμε ευχές και συγχαρητήρια μεταξύ μας και κυρίως πείτε πως πήγα μία βόλτα  μέχρι το Ναύπλιο και ήπια περί τις 6-7-8 Guervo απανωτές να συζητήσω λίγο με την corporate culture που με φλερτάρει επίμονα – και καλά μου κάνει. Πείτε ότι θέλετε.  Εγώ ξέρω πως τα media sites θέλουν και κόσμο ειδικευμένο και δεν βλέπω να τον ψάχνουν. Αν τον  έχουν βρει όλα καλώς και λόγος δεν μου πέφτει.  Αν όχι ευκαιρία να γνωρίσουν κάποιον που τους λείπει (Ναι κι αυτό Akrothigws είναι Pano αλλά σε preview…)

«…Πείτε του πως τον θέλω…». Άτιμη γλώσσα με τους περιορισμούς σου. Πάνω που η στήλη μεράκλωσε και έφερε στο νου αλήστου μνήμης εποχές με Μαίρη Χρονοπούλου στο τσακίρ κέφι και Φαίδωνα να λιώνει σαν το κεράκι της Λαμπρής, αδυνατεί να μεταφέρει στο χαρτί όλο το concept. Που να χωρέσει σε ένα δίστηλο, όλη η λεβεντιά της φυλής; Που να στριμώξεις σε 400 λέξεις διπλοπενιές και μαυροδάφνες και άλλα τέτοια ντελίρια; Ούτε ο πιο βαρεμένος ρεμπετόμαγκας blogger σε διαγωνισμό για τη δόξα του ελληνικού κινηματογράφου δεν τα καταφέρνει. Πόσο μάλλον ο ταπεινός σας συντάκτης που δεν υπήρξε ποτέ και fan της διπλοπενιάς.
Ας είναι όμως. Καθείς εφ’ ω ετάχθη. Και εμείς είμαστε ταγμένοι στο μεγαλείο του ελληνικού web και ουχί της μεγάλης οθόνης και του παλκοσένικου. Έτσι, μία μία φορά που ακούμε τη Μαιρούλα, άλλοι μερακλώνουν και εμείς σκεφτόμαστε με τι θα αντικαταστήσουμε το πρώτο συνθετικό του σουξέ. «Του linuξά απέναντι;» «του Marketer απέναντι;» «του SEMιτζή απένταντι;» Βάλτε ότι θέλετε. Όποιος όμως έχει κάνει έστω κάποια φεγγάρια σε εφημερίδα έχει σιγοτραγουδήσει τουλάχιστον μία φορά «του υλατζή απέναντι». Και αυτό είναι το σημερινό θέμα του Akrothigws. Η άγνωστη στους αμύητους φυσιογνωμία του πιο κομβικού προσώπου σε μία εφημερίδα.


Του προσώπου που χωρίς αυτόν, όχι 56 σελίδες με ειδήσεις –γκουχ γκουχ- δεν κυκλοφοράνε το πρωί αλλά ούτε ένα τυπογραφικό με ελληνικές παροιμίες την εβδομάδα δεν βγαίνει, όσα DVD και αφιερώματα σε σπίτια 284 τετραγωνικών διακοσμημένων με μεράκι και αν βάλετε δώρο. Ακούγεται υπερβολικό; Ίσα – ίσα φίλες και φίλοι. Παρότι λατρεύω την υπερβολή και το περιττό, αυτή τη φορά είμαι υπέρ το δέον φειδωλός. Ο Υλατζής για τους ανθρώπους των media γράφεται με κεφαλαίο «Υ». Γιατί είναι ο μόνος –ναι ο μόνος- που γνωρίζει την εφημερίδα κυριολεκτικά απ έξω και ανακατωτά. Από το πρωτοσέλιδο χτύπημα στα «πανωτόκια» μέχρι τα μονοστηλάκια με τις διαψεύσεις, τους γάμους και τα «9011…». Όλα με τη σωστή σειρά. Ακριβώς που είναι και ακριβώς ποιο ρόλο επιτελούν. Όλοι οι υπόλοιποι ξέρουν, αλλά μόνο ότι τους ενδιαφέρει. Ο Υλατζής ξέρει και κατευθύνει τα πάντα.
Πάμε τώρα στη σκληρή δική μας πραγματικότητα. Online media 2009 εν Ελλάδι. Ξέρετε πολλούς υλατζήδες; Προσωπικά ελάχιστους και αυτοί αμφιβάλλω αν γνωρίζουν καν τον όρο. Λίγο παλιότερα, το σύνολο του content ενός web site το γνώριζε σχεδόν αποκλειστικά ο webmaster. Σιγά – σιγά κάποιοι αρχισυντάκτες έκαναν την εμφάνισή τους αλλά σπανίως λέρωσαν τα χέρια τους με την άχαρη δουλειά του «ανεβάσματος κειμένων». Σήμερα οι αγγελίες για καταχωριτές περιεχομένου περιγράφουν πλήρως τη θέση. Κάποιος junior σκαμπάζει και 5-10 κόλπα στο photoshop και διάβασε μικρός τον Όλιβερ Τουίστ είναι αρκετός. Συνήθως είναι και ο μόνος που ξέρει τι ζόρι είναι να συντηρείς ένα media web site και ο μόνος που το γνωρίζει στο σύνολό του.
Και αυτό εμείς τώρα πρέπει να το θεωρήσουμε φυσιολογικό έτσι δεν είναι;

Advertisements


Categories: Internet Life

1 reply

  1. Με φώναξε κανείς; (μην δίνετε σημασία στους τίτλους, οnce υλατζής always υλατζής. Δεν το πετάς από πάνω σου αυτό ποτέ)

    “….Γιατί είναι ο μόνος –ναι ο μόνος- που γνωρίζει την εφημερίδα κυριολεκτικά απ έξω και ανακατωτά. Από το πρωτοσέλιδο χτύπημα στα «πανωτόκια» μέχρι τα μονοστηλάκια με τις διαψεύσεις, τους γάμους και τα «9011…». Όλα με τη σωστή σειρά.”

    Ν ‘ αγιάσεις! Αυτό ακριβώς!

    Σημείωση: αν δεν “λερώσεις” τα χέρια σου με content inserting, υλατζής δεν γίνεσαι.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: