Brand new projects στο ελληνικό web

kermitΑυτά είναι τα καλά όταν γράφεις για business internet. Άλλοι περιμένουν το φθινόπωρο για να υμνήσουν το μεγαλείο της φύσης και τα φύλλα που πέφτουν με μελαγχολική διάθεση. Άλλοι παίρνουν σβάρνα τα γυμναστήρια – με διάθεση «το καλοκαίρι θα με βρει κούκλο». Άλλοι στενοχωριούνται που δεν έχουν τα πολιτικά τους δικαιώματα στις ΗΠΑ και δεν μπορούν να ψηφίσουν το δικό τους άνθρωπο (εδώ βάζουμε τους λυγμούς για τους άγνωστους φίλους) και άλλοι για Χίο τράβηξαν – άλλοι για Μυτιλήνη.

Εμείς, όμως; Εμείς εδώ. Στα μετερίζια.

Μάνι μάνι φίλες και φίλοι, από τις αρχές Οκτωβρίου –όσοι εμείς τρώγαμε τα μουστάκια μας και τις ουρές μας (όσοι έχουμε)- το ελληνικό web εμπλουτίστηκε με αρκετές καινούριες δουλειές και πολύς κόσμος «μετακόμισε» ανοίγοντας ένα νέο κύκλο μεταγραφών. Θα αναφέρω ενδεικτικά αυτές που βλέπω να πρωταγωνιστούν plus κανά-δύο ακόμα που μπορεί να είναι και παλαιότερες αλλά δεν έχω γράψει και κακώς και θα με βάλω τιμωρία. Όσοι πιστοί προσέλθετε να μεγαλώσουμε και τον κατάλογο.

ΥΓ. Οι μεταγραφές χρήζουν ιδιαίτερης ενότητας. Να τις προσθέσω κάτω – κάτω; Να τις αφήσω για άλλο post; Ή να περιμένω από τους θαμώνες να συνοψίσουν; Αυτές οι αγωνίες θα με φάνε…

ΥΓ. Δεν θέλω σχόλια για τον Κέρμιτ… Δεν μου πέφτει και λόγος αλλά έχω πολλούς θαμώνες που θα εκτιμήσουν την κίνησή αυτή (ε Foti…?)

Palo. Καινούριο πόνημα από το Λούη το Χατζή, στο ύφος και το ήθος του Google News αλλά με plus χαρακτηριστικά που μπορούν να δώσουν κίνητρο στους χρήστες. Και μόνο οι «προβλέψεις» που εισάγει σε προσκαλούν για μία βόλτα. Και εξ όσων γνωρίζω δεν θα μείνει εκεί. Τα υπόλοιπα θα τα διαβάσετε προσωρινά στο blog των δημιουργών του

Gelo. Λούης και εδώ. Ad Network που όταν καταλάβουν οι publishers τι ακριβώς κάνει και το υιοθετήσουν θα κάψει «καρδιές» (και δικές τους και διαφημιζόμενων). Τα περί του «έχουμε το Google ad sense τι να το κάνουμε το Gelo» τα αφήνω ασχολίαστα. Θα θυμίσω δε σε ενδιαφερόμενους ότι με τον τρόπο που λειτουργεί το Gelo αποκτούν και από το πουθενά ad server. Και μη νομίζετε ότι έχουν όλοι όσοι τον χρειάζονται γιατί δεν έχουν.

Lacta. Απόλυτο διαφημιστικό project από τους «Κόκκινους» της Ogilvy. Θα βγάλω το καπέλο μου και εγώ και ο δράκος αλλά επιφυλάσσομαι για ξεχωριστό «Ακροθιγώς». Δεν περιορίζομαι στα classic περί branded entertainment κλπ γιατί στο δικό μου μυαλό είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Και γιατί κάποιος πρέπει να πει τελικά τι γίνεται μ αυτά τα παιδιά εκεί πάνω στο Γέρακα (πλέον)…

YouDrive. Πολύ πολύ καλή δουλειά η οποία δεν αποτελεί μόνο «οδηγό» αλλά προτείνει και διαδρομές με συγκοινωνίες ή με τα πόδια. Δεν θα το ρίξω στο περπάτημα αλλά χαίρομαι που κάποιος το σκέφτεται και εφαρμόζει τν ήδη υπάρχουσα τεχνολογία για κάτι χρήσιμο. Την έμαθα από την αεικίνητη Soto () και ήδη το έχω αξιοποιήσει

Ploigos. Δεν λέω για καινούριο, αλλά μιας και πιάσαμε τα χρηστικά να το αναφέρω. Δουλεύει μία χαρά και είναι πρόταση. Δεν ξέρω ποιο θα προτιμήσω αλλά δεν είναι και αυτό το θέμα μας.

Yupi. Καινούρια έκδοση καινούρια χαρακτηριστικά και πολύ περισσότερο περιεχόμενο. Προσωπικά μ αρέσει πολύ περισσότερο από την πρώτη εκδοχή παρότι εξακολουθώ να μην είμαι το target group τους. Είναι πιο clean, είναι πιο σαφές και τελικά εκτιμώ ιδιαιτέρως ότι έκανε redesign μέσα σε ένα χρόνο. Ομολογώ ότι δεν το περίμενα γιατί δεν το έχω συνηθίσει στο gr domain να γίνονται άμεσες διορθωτικές κινήσεις. Δεν πρόκειται να μπω στην κουβέντα περί του τι content έχει και τι δεν έχει και το δηλώνω ευθαρσώς. Απευθύνεται σε ένα κοινό και αυτό έχει το λόγο. Τα backstage videos ξεχωρίζουν και επίσης εξ όσων γνωρίζω ο ίδιος ο εκδότης ετοιμάζει εκπλήξεις. Με λίγα λόγια στην ΙΜΑΚΟ το βλέπουν ζεστά και θέλω να πιστεύω ότι αν δουν αποτελέσματα θα το δουν και ακόμα. Και ο Νεκτάριος ξέρει τι πρέπει να κάνει…

Spoogle. Καλή ιδέα και καλή υλοποίηση. Δεν είναι ακόμα έτοιμο και γι αυτό δεν γράφω πολλά αλλά έχω εμπιστοσύνη στους διαχειριστές του…

Ricardo. Ωραίοι οι μάγκες. Παρότι άκουσα ότι στη συνέντευξη τύπου (δεν ήμουν εκεί) τους έγιναν πολλά πεσίματα (τα παλιόπαιδα οι δημοσιογράφοι) το project είναι καλό και λογικά θα πάει μια χαρά. Τώρα αν έχουμε ή δεν έχουμε 400Μ τζίρο σε ηλεκτρονικές αγορές δεν το γνωρίζω. Όπως είπε όμως και ένας φίλος, αν ισχύει ότι το 27% των Ελλήνων αγοράζουν στο web τότε τα νούμερα βγαίνουν… Φυσικά έχει απέναντί του το Ε-market που την ξέρει καλά την αγορά, αλλά λογικά υπάρχει χωρος και για τους δύο

Financial Times. Όχι εγχώριο αλλά δεν μπορώ να μη το γράψω. Και μόνο το blog look της πρώτης σελίδας σηκώνει μεγάλη κουβέντα


Advertisements


Categories: Internet Life

20 replies

  1. Τι; Είμαι ο πρώτος; Τι κερδίζω λέμε;

    Για μια στιγμή Περικλή νόμιζα ότι έκανες re-post εκείνο το άρθρο της 1ης Σεπτεμβρίου και γύρισα πιο πίσω να σιγουρευτώ ότι με γελούν τα μάτια μου. Αυτή την φορά βέβαια αναφέρεις τα νέα projects και οδεύουμε προς Χειμώνα, οπότε ησύχασα…

    Θα μου επιτραπεί ένας επιλεκτικός σχολιασμός των projects. Κάποια τα γνώριζα, ορισμένα όμως τα βλέπω πρώτη φορά [ που τα έκρυβες; ] και χαίρομαι ιδιαιτέρως.

    Αρχίζοντας απ’ το Gelo έχω να πω το εξής: Ε π ι τ έ λ ο υ ς! Μάλλον ο κατάλληλος άνθρωπος ξεκινάει κάτι που έλειπε και υπήρχε ως ιδέα, αιωρούνταν στην ατμόσφαιρα τέλος πάντων εδώ και καιρό, αλλά ελάχιστοι θα είχαν τα κότσια να το ξεκινήσουν. Περιμένω με ανυπομονησία τις επόμενες κινήσεις και προβλέπω μεγάλη επιτυχία…

    Στο προωθητικό project της Ogilvy για την Lacta υποκλίνομαι κι εγώ με την σειρά μου & πιστεύω ότι είναι μία απ’ τις καλύτερες δουλειές τους ως συνολική εικόνα…

    Το Spoogle δείχνει ενδιαφέρον αν και η ονομασία είναι ή πολύ πετυχημένη ή ατυχέστατη, ο χρόνος θα δείξει.

    Τέλος όσον αφορά το Ricardo, θα είμαι κακός αν πω ότι το βλέπω να πηγαίνει άκλαφτο; Οι Έλληνες έχουμε μία λέξη που την χρησιμοποιούμε συνέχεια στις καθημερινές μας συνομιλίες με πολλές έννοιες αλλά όταν αντιλαμβανόμαστε ότι μας αντιμετωπίζουν έτσι δεν την “κάνουμε” απλώς, αλλά πετάμε και τομάτες άμα λάχει! :p

    Δεν είναι δυνατόν να μπαίνεις σε μια αγορά που υπάρχουν δύο δυνατοί παίχτες με τέτοια τιμολογιακή πολιτική… Δεν ξέρω πως τα πηγαίνει στις άλλες χώρες που δραστηριοποιείται αλλά εδώ είναι Βαλκάνια…! :D

    Τα νούμερα πάντως ίσως τους βγουν αν καταφέρουν και προσελκύσουν αγοραστές, γιατί πωλητές προβλέπω μονάχα απελπισμένους [ ή τουλάχιστον πωλητές αντικειμένων μεγάλης αξίας… ]

  2. Δράκε

    good for coming back. ελαφρά πλοήγηση στα links που παρέθεσες. μου άρεσε το palo. friendly news portal για χρήστες περιορισμένων απαιτήσεων όπως ο γράφων το σχόλιο.

    όπως είθισται να λέμε (περιοριστικά βέβαια) σε θεωρητικό επίπεδο (κυρίως για ads σε μαζικά media και για communication projects) αυτά που ξεχωρίζουν είναι το ακραίο, το διαφορετικό, το αντιφατικό και αυτό που προβάλλεται συνεχώς

    νομίζω (είμαι σίγουρος δηλαδή) ότι αυτό αλλάζει σε κάποιο βαθμό με το διαδίκτυο – λόγω της γραμματικής και της λογικής (logic) του

    αυτό που υποψιαζόμασταν δηλαδή σε θεωρητικό επίπεδο ότι η personalized λογική του rss feed σε βάθος χρόνου θα χάνει έδαφος σε σχέση με την individualized λογική των news portal (όπως σε κάποιο βαθμό τείνει να παρουσιάζεται το palo) ενδεχομένως να έχει πράγματι βάση

    όλα αυτά βέβαια μένει να αποδειχθούν και στην πράξη

    p.s. ready και για διευκρινήσεις

  3. Συγχαρητήρια για το post! Ανακάλυψα μερικές ελληνικές προσπάθειες που μου είχα ξεφύγει!!! Επίσης κάτι τρέχει με το link στο gelo.gr, ρίξτου μια ματιά.

  4. @Hitman. Όντως κερδίζεις μπυρίτσες στο επόμενο σουαρέ που θα οργανώσω. Μέσα?

    Όσον αφορά το Ricardo εγώ το βλέπω ως μάχη. Έχει όνομα έχει και δυναμική αλλά όντως έχει αντιπάλους πολύ καλούς. Όσον αφορά την εμπορική πολιτική που λες θέλεις να δώσεις λίγο info παραπάνω?

    @Evaggelos. Thnx για την υποδοχή φίλε. Τη χρειαζόμουν γιατί σκεφτόμουνα διάφορα… Κάτσε να σε διαβάσω λίγο καλύτερα για να κάνουμε διευκρινήσεις…

    @tsevdos. Καλώς τον. Το έφτιαξα το link είχες δίκιο..

    Έχω και 1-2 καινούρια ακόμα να προσθέσω πάω να κάνω update

  5. Είσαι flammer!

    Καταρχήν, είμαι χαρούμενος που γύρισε πίσω ο Πρίγκηπας. Θέλετε, δεν θέλετε να το παραδεχτείτε είναι ο Σαμπράκος του ποδοσφαίρου! (σε τίτλους!!!) ;o)

    Στα δικά μας. Όπου Λούης και μάλαμα. Θυμάμαι ένα ραντεβού στο γραφείο του, μέσα στο καλοκαίρι, όπου πάνω στην κουβέντα, του λέω.. ‘ρε συ Λούη, κρίμα δεν είναι να μην υπάρχει ένα ελληνικό AdSense?’… και καπάκι πήρα την απάντηση… ‘το έχω ήδη έτοιμο!’ :o)

    Όσο για τα υπόλοιπα που ανέφερες… έχω δει Ricardo (αλλά είμαι φανατικός ebayer, οπότε δεν με αγγίζει), Yupi (not my style at all), και Spoogle (που χρειάζεται ακόμα πολλά καλούδια και optimisation της λειτουργικότητας του). Για τα άλλα δεν έχω γνώμη ακόμα.

    Κλείνω με κάτι άσχετο. Όσοι είστε fan των manager games, έχετε φτιάξει ομάδα στο GoalManager?
    Τι περιμένετε? Να σας το πω εγώ? Για να σας δω, προπονηταράδες της εξέδρας. :o)

    Note: Μια εβδομάδα beta λειτουργία, 1830 ομάδες! Και δεν έχει αρχίσει ακόμα.

    (δεν θα έκανα διαφήμιση, γιατί δεν είμαι τέτοιος, αλλά το κάνω για να στην σπάσω, για το σχόλιο του Ντούσκο! Δράκος – Fotis 1-1).

    υ.γ. Να υποθέσω ότι Rento και Galop έχουμε δει όλοι?
    υ.γ2: Nice to see Evangelos is back!

  6. @uroborus Μέσα για τις μπύρες! :-)

    Όσον αφορά την εμπορική πολιτική του Ricardo τώρα, η οποία φαίνεται αναλυτικά στην σελίδα της διευθέτησης τελών είναι λογικό νομίζω ότι έστω και αυτά τα μικρά ποσοστά λειτουργούν αρνητικά στην ψυχολογία του χρήστη – ειδικά του Έλληνα – για να συμμετάσχει… άσε που συνοδεύονται από χοντροκομμένα commission fees που η κλίμακα με τρεις σκάλες δεν εξυπηρετεί τα μικρής αξίας προϊόντα. [ που είναι και η πλειονότητα ]

    Άσχετο, αλλά είμαι ήδη fan [ + Publisher ] του Gelo… ανυπομονώ να ξεφορτωθώ το Adsense. [ πολύ προσεγμένη δουλειά είναι η αλήθεια! ]

  7. Ρε μπαγάσα foti με έκανες και πήγα και γράφτηκα. Ήμαρτον… Και φυσικά η ομάδα μου είναι ο Uroborus και είναι ερυθρόλευκη…

    Πχ μιας και λέμε για αθλητικά, πότε θα πάμε να δούμε λίγο Ρεκόμπα;

    @στα επί του post θα απαντήσω μετά γιατί είμαι on the road (περίπου)

  8. Καλως σε βρήκαμε και πάλι…

    θα ήθελα να θέσω το κυνικό ερώτημα. Ωραία τα νεα project , το θέμα είναι πόσα από αυτά θα υπάρχουν και μετά από ένα χρόνο.

    Αν εξαιρέσουμε τα “παιδιά των παραδοσιακών μέσων” δηλαδή yupi , goalmanager,FT θα έλεγα ότι η τύχη των περισσότερων από αυτά είναι προδιαγεγραμέννη. Και πιστέψτε με δεν θέλω να πω αν είναι καλό ή όχι ένα project για κάποιον του χώρου γιατί πολύ καλά στησίματα έχουν αλλά αν εξυπηρετούν μια πραγματική ανάγκη τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή…
    Παράδειγμα , skroutz – insomnia – tvsubs(και όλα σε subs) – adslgr.com ακόμη και το pestaola ή ο uroborus και κάποια άλλα χωρίς να είναι τέρατα ομορφιάς πραγματικά κάλυψαν μια ανάγκη… Το rento.gr τι ανάγκη μου καλύπτει ως χρήστη όταν έχω ΧΕ , ο πλοηγός όταν έχω το driveme , κτλ , κτλ…

  9. Χοσέ, επέτρεψε μου να διαφωνήσω κάθετα… δεν υπάρχει καν θέμα αν το Ελληνικό διαδίκτυο καλύπτει τις ανάγκες των χρηστών αυτή την στιγμή.. it’s too small. Κι ούτε θα έπρεπε να υπάρχει καν όρος “Ελληνικό διαδίκτυο”, στοχευμένες γεωγραφικά υπηρεσίες είναι.

    Πάντα θα υπάρχει η δίψα για νέες ή βελτιωμένες υπηρεσίες & βάσει των παραδειγμάτων που αναφέρεις θα ήταν ενδιαφέρον να βλέπαμε την επισκεψιμότητα της ΧΕ απ’ την περίοδο που βγήκε στον αέρα το rento, ο spitogatos ή άλλα projects & αντίστοιχα για το driveme [ die driveme die! ] απέναντι σε roadexplorer, youdrive, ploigos κ.α.

  10. Uroborus

    Δεν έχεις ανάγκη για υποδοχές εσύ. Είσαι ότι μένει όταν ξεχνούμε αυτά που έχουμε διαβάσει στο botd. Αν δεν είχες και την ουρά του δράκου μπορεί να ήσουν εσύ η γνωστή… blogger-κομμώτρια

    Fotis

    Thanx για το σχόλιο. Με comments παίζω κανά μήνα τώρα (λόγω πολύ διαβάσματος κλπ.). Από εβδομάδα σκέφτομαι να το γυρίσω με posts στο battle blogging (κατά το battle rap) – απλά θα αφορά διάφορα μπλογκ που μου έχουν κάτσει πολύ στραβά με τη γλυκανάλατη “πολιτική και κοινωνική ορθότητα” – παίζει μάλιστα στο πρώτο να κάνω turbo και τον δράκο :)) Θα δεις. Στόχος? Οι κόντρες του… Παπατζών να φαίνονται ανταλλαγές φιλοφρονήσεων!

  11. Άχου και ξεκινήσαμε…. Να με και blogger-κομμώτρια…. να και που θα γίνω turbo για την πολιτική και κοινωνική ορθότητα…

    Και όλα αυτά από φίλο.

    Επειδή την έχω όμως την ουρά του δράκου, αφήστε με να αγιάσω μέρες που ρχονται… Αφήστε με λέω…

  12. Ρε δράκε το blogger-κομμώτρια είναι χιουμοράκι στη βάση ότι μιας και έχεις το αγαπημένο μου (και σίγουρα το πιο ενδιαφέρον) blog που κυκλοφορεί στη σφαίρα, άρα και εσύ “άξιζες” να γίνεις η περίφημη τηλεοπτική μεταφορά της Τρίτης στον ANT1.

    Turbo τέλος θα γίνεις γιατί λέω να την πέσω σε δυο διαδικτυακού γαύρους. Και αν έχω καταλάβει καλά είσαι απλώς και εσύ ολυμπιακός. Έτσι δεν είναι? (πως είναι π.χ. αεκ ο φώτης – πες τα ρε foti).

    Από μένα έχεις πραγματικά και μόνο την καλύτερη εντύπωση για σένα και τα γραπτά σου (και μάλιστα ακόμα περιμένω το beer gathering που ταξες στο media athens)

  13. Το ξέρω αγαπητέ το ξέρω ότι με εκτιμάτε.. Τη σειρά του Ant1 δεν ήξερα και δεν κατάλαβα το πνεύμα αλλά ούτως ή άλλως δεν χαλάγαμε τις καρδιές μας.

    Και όντως είμαι Ολυμπιακός και μάλιστα φανατικός. Ο λόγος που δεν το έγραφα ποτέ είναι ότι δεν μου αρέσει να πουλάω Ολυμπιακοφροσύνη. Αλλά αφού πλέον είναι γνωστό… Άμα την πέσεις σε γαύρος για το Θρύλο θα με βρεις μπροστά σου!!! Για ότι άλλο θα είμαι αντικειμενικός το υπόσχομαι

    Για τις μπύρες έρχεται σύντομα το σουαρέ. Και θα είναι συνοδεία ανακοινώσεων..

  14. @ Uroborus

    το ότι είσαι γαυράκος το καταλαβαίνει ο καθένας! Το βατραχάκι έβαλες για φωτό, γιατί σου την σπάει που σου φάγαμε τον πρίγκηπα. Θα ήθελες πολύ να τον έχεις… αλλά έτσι είναι η ζωή! ;o)

    @ Evangelos

    Θα μιλούσαμε για Παπατζών και άλλα ‘αποκαλυπτικά’ πράγματα? Τα παρακαλουθώ μανιωδώς. Κάτι Ποντικάκια, κάτι ‘Όχι ειδήσεις-ειδήσεις’, τώρα μπήκε και ο Ζούγκλας….Πανικός…. Μια φάρα, που ότι μέσο και να τους δώσεις για να εκφραστούν, θα ασελγήσουν πάνω του. Ξεφεύγουμε όμως (περιμένω με αγωνία το post).

  15. Hitman,

    μ’αρέσει που βλέπω αισιόδοξους ανθρώπους και δη νέους στο χώρο. Θα σου πω όμως το εξής. Τι σημαίνει επιτυχημένο project? Ένα καλοστημένο σαιτ; ένα σαιτ που έχει πάρει ένα δέκατο της κίνησης του Leader του χώρου; ή είναι κάτι το οποίο επιστρέφει σε αυτούς που το δημιούργησαν ή το χρηματοδότησαν τουλάχιστον το κεφάλαιο τους; Αν παίζεις με τη λογική ότι εγώ απλά βλέπω ένα site βάση της λειτουργικότητας – ολοκλήρωσης – τεχνικής και εικαστικής του αρτιότητας θα σου έλεγα έχεις δίκιο. Αν ομως επιτυχημένο project θεωρούμε κάτι το οποιο τέλος πάντων βγάζει τα λεφτά του θα σου έλεγα ότι πολύ δύσκολα θα φτάσουν στο επίπεδο αυτό. Ναι μεν οι επαγγελματίες του χώρου θα το ευχαριστηθούν αλλά πίστεψε με αυτοί που το έφτιαξαν επενδύοντας πολύ πιθανόν να κλαίνε τα λεφτά τους.
    Με τη μικρή μου εμπειρία θεωρώ ως επιτυχημένο ένα project όταν:

    1. επιστρέφει στον κάτοχο την επένδυση του μεσο ή μακροπρόθεσμα και του αφήνει ένα add value
    2. σε περίπτωση που υπάρχει παγιωμένος leader στο χώρο να καταφέρει να του πάρει ένα μεγάλο μερίδιο και όχι δέκατα…
    3. και πλέον σημαντικό να αποκτήσει σταθερό κοινό το οποίο θα το κάνει nr1 στην συνήθεια του
    4. να εμφανιστεί στο κατάλληλο timing

    πιστεύω ότι για να γίνουν και τα τρία είναι αναγκαίο να γίνει το 3 & 4 πρώτα. Και για να γίνει αυτό θα πρέπει να προσφέρει κάτι διαφορετικό όχι απλά τη μεταφορά ενός αγγλικού version στα ελληνικά.

    Τρανά παραδείγματα : τα social που κυκλοφόρησαν πρόσφατα τα οποία χιλιοδιαφημίστικαν , ξοδεύτηκαν πολλά χρήματα και τελικά βαράνε μύγες….

    θετικό παράδειγμα. το σαιτ του fotis που βγήκε τη κατάλληλη στιγμή , απευθύνθηκε σε κατάλληλο κοινό , έγινε σοβαρή διαφήμιση και έκμεταλεύτηκε το κενό που άφησαν οι πάλαι ποτέ leaders του χώρου.

    τέλος να σου γράψω ένα παράδειγμα που είχα προσωπικά πριν από περίπου μία 10ετία. Στην Αγγλία ήταν η εποχή του .com boom με εταιρείες και σελίδες να δίνονται σε εξωφρενικές τιμές. Τότε σε μία εταιρεία που έτυχε να δουλέψω μετά από περίπου 1.5 χρόνο που είχε δημιουργηθεί και μεγαλώσει έτυχε να εμφανιστεί ένας επενδυτής που πλήρωνε εξωφρενικό για την αληθινή αξία της εταιρείας ποσό ώστε να πάρει ένα ποσοστό. Ο ιδιοκτήτης τυφλωμένος αλλά και αλαζονικά σκεφτόμενος είδε το δέντρο και όχι το δάσος. Αντί να τσεπώσει τα εκατομμύρια λίρες που του πρόσφεραν για ένα μικρό web-house νόμιζε ότι παει να φτιάξει τη microsoft. Όταν μάλιστα με ρώτησε του είπα ότι είμαι της αντίθετης άποψης και μόνο καπνούς δεν έβγαλε από το θυμό με κάτι εκφράσεις του τύπου “όσοι δεν πιστεύουν στην εταιρεία να φύγουν”. Μετά από 2 χρόνια που ξαναμίλησα μαζί του , η εταιρεία είχε κλείσει φυσικά, χρωστούσε και τελικά ούτε τη microsoft έχτισε , ούτε πλούσιος έγινε…
    Το παράδειγμα απλά για να κοιτάξουμε ότι μπορεί να έχεις μία γαμάτη εταιρεία(σελίδα) , να έχεις γαμάτο προσωπικό , να έχεις γαμάτες προοπτικές , να έχεις φοβερό timing αλλά αν δεν δράσεις σωστά όταν η ευκαιρία εμφανιστεί τότε να κλαις τη μοίρα σου. Το αντίστοιχο συμβαίνει και στα sites – startups , όπως θέλετε να το πείτε τα οποία εκτός από κάποιες αναφορές στα μπλογκς ή καμία under the line διαφήμιση στους μεταξύ του χώρου πρέπει να καλύψουν τις ανάγκες του κοινού ώστε να γίνουν κάτι παραπάνω από ένα case study…

  16. Χοσέ, αναλυτική η απάντηση σου και με βρίσκεις σύμφωνο στην πλειοψηφία των επιχειρημάτων σου όπως τα αναλύεις τώρα…

    Τα social networking sites που προσπάθησαν να δημιουργηθούν, βάρεσαν μύγες γιατί μπήκαν στην αγορά στην αρχή της κάμψης του hype με αποτέλεσμα να μην μπορέσουν να βρουν κοινό που να τα εμπιστευθεί και να δεχθεί να “μεταφερθεί”. Αν αντί για αντιγραφές ξένων γενικών social networks, κάποιος στόχευε σε ένα niche market άρα ήξερε τι θέλει & με τι features θα το προσελκύσει τότε θα υπήρχε επιτυχία.

    Το παράδειγμα που αναφέρεις για την φούσκα του dot com μου δίνει την ευκαιρία να σου απαντήσω ότι και τώρα – θεωρώ – ότι ζούμε μία φούσκα. Το πότε θα σκάσει δεν το γνωρίζω όμως.

    Το ίδιο συμβαίνει και τώρα, call them web startups, facebook apps, υπάρχει τρελή ζήτηση ή μάλλον νομίζουμε ότι βρήκαμε την κότα με τα χρυσά αυγά.

    Η διαφορά είναι στο μέγεθος των επενδύσεων αυτή την φορά, – αναφέρομαι σε Ελληνικά projects κυρίως – που δεν είναι τόσο μεγάλο ή και μερικές φορές μηδενικό.

    Το παράδειγμα με τους χάρτες είναι χαρακτηριστικό. Πέραν του RoadExplorer που φαντάζομαι ότι υπήρξε κάποια επένδυση και δεν μπορώ να δω τον τρόπο απόσβεσης ακόμα, τα περισσότερα Ελληνικά projects είναι mashups, βασισμένα στους ίδιους χάρτες που όλοι ξέρουμε, αυτούς του Google, όμως προσφέρουν μια ανώτερη λειτουργικότητα και για αυτό έχουν επιτυχία. Αντίθετα το βαρύ & παρωχημένο Driveme.gr που η Forthnet & η NGI φαίνεται να έχουν ρίξει αρκετά λεφτά έχει αντίθετη πορεία. Αντί να συνεισφέρει σαν added value service στο portal της πρώτης και να φέρνει και έσοδα από διαφημίσεις, αντιθέτως πλέον λαμβάνει αρνητικά σχόλια από μεγάλη μερίδα των χρηστών…

    Εν κατακλείδι, συμφωνώ 100% με τα 4 συστατικά επιτυχίας που αναφέρεις και φυσικά με το γεγονός ότι πρέπει να ξέρεις πότε να “αποτραβηχτείς”, να πεις “χάσαμε” ή ό,τι άλλο αλλά μερικές φορές το ρίσκο βοηθάει τους τολμηρούς. [ αν κι εγώ προσωπικά δεν είμαι άνθρωπος του ρίσκου σε τέτοια θέματα ]

  17. Ωραίο post! Όλα εκτός από τη Lacta τα είχα τσεκάρει λίγο ή πολύ. Για να δούμε τι θα δούμε.

  18. Hello,
    αν και δεν μπαίνω συχνά σε blogs, αυτό που θα ήθελα να σχολιάσω σε αυτό το ενδιαφέρον post είναι ότι στην περίπτωση της Ricardo, συγκεκριμένα, είναι ενδιαφέρον να δούμε πόσο τελικά κοστίζει ένα τέτοιο πλάνο που έκανε και συνεχίζει να κάνει η εν λόγω εταιρεία, τι στόχους έχουν (αλήθεια πιστεύουν ότι υπάρχει αγορά αξίας 400 εκ. ευρώ που μπορούν να διεκδικήσουν σημαντικό κομμάτι της πίτας, όταν ο έλληνας δεν είναι μαθημένος να πληρώνει για να πουλήσει κάτι ή γενικά για χρησιμοποιήσει μία υπηρεσία;).

    Το http://www.emarket.gr έχει μεν καθυστερήσει τραγικά την ανάπτυξή του όλα αυτά τα χρόνια, αλλά έστω και αργά, εδώ και κάποιους μήνες το κάνει.

    Θα είναι τεράστιου ενδιαφέροντος case study για το ελληνικό διαδίκτυο, πιστεύω να δούμε αν μπορεί μία νέα εταιρεία (Ricardo) με δεδομένης ωφέλεια υπηρεσία, με δεδομένη εμπειρία και τεχνική υποδομή στο χώρο των δημοπρασιών, αλλά παντελή έλλειψη αναγνωρισιμότητας στην ελληνική αγορά, αλλά και εμπειρία για τις ιδιαιτερότητες αυτής, να κάνει dominate την αγορά.

    Αν δηλαδή με ένα τεράστιο budget (για την ελληνική αγορά), που ακούγεται ότι μπορεί να διαθέσει, θα καταφέρει να έχει τα έσοδα που πρέπει για να αποσβέσει αυτή την μεγάλη αρχική επένδυση και αν τελικά θα μπορέσει να “πιάσει” την ιδιοσυγκρασία του Έλληνα και να τον πείσει να δίνει χρήματα για να πουλήσει προϊόντα.

    Ο αντίπαλός του είναι ήδη εδραιωμένος στην Ελληνική αγορά, έχει ορκισμένους φίλους – έχει βέβαια και άτομα που τους αφήνει αδιάφορο ακόμα-, έχει δείξει τρομερή διάθεση για αναβάθμιση υπηρεσιών και διόρθωση του monetization process του. Δεν έχει όπως φαίνεται budget για διαφήμιση, δεν έχει την δυνατότητα να τον μάθει με την μία όλο το κοινό, αλλά ήδη είναι μακριά από τον νεόκοπο ανταγωνιστή του.

    Θα είναι πολύ ενδιαφέρον να δούμε τι αποτελέσματα θα έχει αυτή η “μάχη”. Αν όντως είναι μάχη, αν δηλαδή η αγορά είναι τόσο μικρή για να χωρέσει ένα παίκτη. Ίσως να δούμε ότι η είσοδος ενός νέου παίκτη να βοηθήσει όλο τον κλάδο και να βγει ωφελημένος και ο ήδη κυρίαρχος της αγοράς. Όποιο και να είναι το αποτέλεσμα, πιστεύω ότι μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο “μπούσουλα” και σε άλλες κατηγορίες ήδη εδραιωμένων sites στην χώρα μας, που ενδεχομένως να κληθούν να αντιμετωπίσουν έναν ξένο “εισβολέα”, με πολύ μεγαλύτερη τεχνική υποδομή και Budget, ενδεχομένως.

    Αυτές οι σκέψεις από μένα.

  19. Αν και αναφέρθηκε ήδη, το http://www.Galop.gr είναι μια καινοτόμα ιδέα, που αν την στηρίξουμε, θα έχουμε όφελος όλοι.

Trackbacks

  1. Θεωρίες ακυβερνησίας « Reflexivity

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: