Google Chrome. This is not a love song…

Κάνω Copy – Paste τον εαυτό μου από το Akrothigws

Πέντε μήνες περίπου πριν, όταν ο αρχισυντάκτης μας στο Marketing Week δοκίμαζε browsers και δημοσιοποιούσε στο MW τις εντυπώσεις του, ήξερα ότι σύντομα θα μνημόνευα αυτήν του την κίνηση.

Λίγο νωρίτερα (Μάρτιος 2008), στη στήλη «Γράμμα από τη Νέα Υόρκη», ο Δημήτρης Σταμουλάκης, με αφορμή τη «μάχη» των παλιών με τους καινούριους browsers, έγραφε για την αντίθετη όψη του νομίσματος – ήτοι για τους χρήστες που αντιδρούν στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και συνηθειών. Έχω φυλάξει -και παραθέτω στο τέλος του κειμένου- αμφότερα τα δημοσιεύματα καθώς και 1-2 ακόμα σε παρόμοιο ύφος. Όπως έχω σημειώσει και τη διατήρηση για 2 συνεχόμενες ημέρες στις «πιο δημοφιλείς ειδήσεις» του Marketingweek.gr της είδησης για το λανσάρισμα του Google Chrome, παρότι δημοσιεύτηκε με σημαντική καθυστέρηση σε σχέση με τα sites τεχνολογίας και με ακόμα μεγαλύτερη σε σχέση με τα blogs που «βούιζαν» αρκετές ώρες πριν το επίσημο launch του Chrome – για να μην αναφέρουμε το Σκάι που «έπαιζε» το θέμα από πρωί με αξιοσημείωτη ένταση.

Δεν γνωρίζω πόσο power user είναι ο κύριος Σταμουλάκης. Ξέρω όμως, ότι ο Μάνος ο Γαϊτάνος μπορεί να μην ανήκει στην κατηγορία των χρηστών που θεωρούν εαυτόν υπερήφανο που δεν έχουν υπολογιστή στο σπίτι, αλλά δεν ανήκει ούτε σ’ αυτούς που αρέσκονται στο να «κατσαβιδιάζουν» τους υπολογιστές τους. Και στων δύο τα κείμενα δεν έχω διακρίνει κάποια διάθεση για να εισαχθούν όροι όπως ο «διπλοπύρηνος» Intel, ούτε και κριτικές όσον αφορά την εκπληκτική βελτίωση που θα επιφέρει στην καθημερινότητά τους το Java Virtual Machine ή το Javascript engine, το V8 που «φοράει» ο Chrome. Και κάτι μου λέει, πως η συντριπτική πλειοψηφία των αναγνωστών του Marketing Week αγνοεί -και κατά πάσα πιθανότητα δεν θέλει και να μάθει- πώς διαχειρίζεται ένας browser κάποια resources και πόσο εύκολα μπορεί να «γονατίσει» ένας υπολογιστής ακριβώς λόγω αυτής της κακής διαχείρισης. Αν εξαιρέσουμε μάλιστα τους ενασχολούμενους με την interactive επικοινωνία -οι οποίοι όλο και κάτι παραπάνω οφείλουν να γνωρίζουν για τα τεχνολογικά τερτίπια του περιβάλλοντος στο οποίο προωθούν υπηρεσίες και προϊόντα- όλοι οι υπόλοιποι πολύ καλά κάνουν. Καθώς όμως το ενδιαφέρον για τη «μάχη των browsers» μοιάζει καθολικό, η στήλη οφείλει να κάτι τις δικές της παρατηρήσεις. Για την ακρίβεια να τη δει με διαφορετικό φωτισμό.

Και πρώτα το περιβάλλον στο οποίο «λανσάρεται» ο καινούριος browser. Αν το δούμε ως «αγορά» -παρότι όλα τα σχετικά προϊόντα διατίθενται δωρεάν- η Google εκπλήσσει ποικιλοτρόπως. Είναι η πρώτη ουσιαστικά φορά (μετά το λανσάρισμα της ίδιας της Google ως μηχανής αναζήτησης),  που ο συμπαθής Γουρλής, ακολουθεί τις εξελίξεις και εισέρχεται σε ένα -φαινομενικά- κορεσμένο περιβάλλον. H Google συνηθίζει να ανοίγει αγορές – όχι να διεκδικεί μερίδια. Ο Internet Explorer, παρά τα δικαστικά και μη βάσανα που πέρασε πριν από μερικά χρόνια, διατηρεί ένα ποσοστό χρηστών που αγγίζει το 70% και η έλευση της έκδοσης 8 αποτελεί event. Ο Mozilla Firefox (αγαπημένη επιλογή των power users) στο πρόσφατο λανσάρισμα της 3ης του έκδοσης «έπιασε» 8.002.530 downloads σημειώνοντας ρεκόρ Guinness ως το λογισμικό με τα περισσότερα downloads σε μια μέρα. Ο Opera, διεκδικεί το μεγαλύτερο ποσοστό mobile users και φλερτάρει με πολλούς ακόμα και στην Ελλάδα χρήστες που θέλουν εναλλακτικές λύσεις. Ο Safari κερδίζει καθημερινά οπαδούς (έτσι δεν είναι Μάνο;) και ο Flock τόλμησε να «χωθεί» ανάμεσα στα μεγαθήρια και μοιάζει να τα πηγαίνει μια χαρά.

Κανένα κοινό σημείο δηλαδή, με τα λανσαρίσματα υπηρεσιών όπως το AdWords, ή την εξαγορά της Double Click και τη στροφή της στην online διαφήμιση – πολλώ δε μάλλον με τη διάθεση υπηρεσιών όπως η online σουίτα γραφείου (Writely), ή τις πρόσφατες εξαγγελίες για τη διάθεση του Ad Planner. Ακόμα και με τις εξαγορές του YouTube ή τη διάθεση του Gmail τα κοινά σημεία είναι ελάχιστα – έως μηδαμινά. Όταν το Gmail έκανε την εμφάνισή του, το αντίπαλο δέος (Hotmail) είχε μεν μεγάλη βάση χρηστών αλλά υπήρχε ακόμα πεδίο δόξης λαμπρό για όσους είχαν να προσφέρουν παρόμοιες υπηρεσίες, και στην περίπτωση του YouTube δεν τίθεται θέμα καθυστερημένης εισόδου – ακόμα και σήμερα να το αντιγράψουν προσπαθούν.

Αν οι εταιρείες έχουν DNA, τότε σ’ αυτό της Google μοιάζει να είναι «χτυπημένο» το μαχητικό πνεύμα. Θα ήθελα όμως να ακούσω μερικές εκτιμήσεις για το «γιατί» το ενεργοποιεί με τέτοιο τρόπο. Με μια desktop εφαρμογή (επίσης για πρώτη ίσως φορά μετά το πείραμα με το Google Desktop) απέναντι σε ένα προϊόν που μοιάζει κυρίαρχο. Τις δικές μου θα τις εκφράσω σε επόμενο Akrothigws.

Με την άδεια πάντα του περιοδικού από τη στήλη Akrothigws

Advertisements


Categories: Internet Life

6 replies

  1. Για τον ίδιο λόγο που πριν 10 χρόνια και η Oracle προσπάθησε να φτιάξει δικό της browser. Για να τρέχουν οι εφαρμογές της σε ένα δικό της περιβάλλον “καλύτερα”.

    Εφόσον έχει κρίσιμες μάζες σε εφαρμογές όπως το Gmail, το Google Docs και το Google Reader, δε χρειάζεται να αναπτύσσει τις εφαρμογές για 5 browsers με 5 versions ο καθένας. Θα τις αναπτύσσει κυρίως για τον δικό της και δευτερευόντως για τους υπόλοιπους. Κι αν το feature X δεν παίζει με τον IE, τον Firefox, την Opera, whatever, ε θα παίζει με το Chrome. Κατέβασέ το, δωρεάν είναι!

    Και όσο πιο πολύ γίνεσαι χρήστης του Gmail, τόσο ο Chrome θα κερδίζει έδαφος (σιγά μην έχεις 2 browsers ανοιχτούς) και άρα το πως βλέπεις το web θα καθορίζεται περισσότερο από το πως τον δείχνει το Chrome, το οποίο ως καλός thin client, θα παίζει μια χαρά και με τις εφαρμογές της εταιρείας.

    Στην πραγματικότητα το Chrome δεν είναι ούτε νέο, ούτε καινοτόμο. Ότι έχει, έχει ξαναδοκιμαστεί και στο παρελθόν. Μένει να δούμε εάν θα έχει την ίδια κατάλληξη. Φαντάζομαι όμως πως έχουν κάνει το homework τους.

  2. Είναι τόσο -επικύνδυνα- γρήγορος που κόντεψα 3 φορές να σκοτωθώ από λάθος mass attacks σε game.

    Θα πρότεινα στους developers να κάνουν ένα έλεγχο στον τρόπο εμφάνισης των projects τους γιατί κάποια δημοφιλή websites τα είδα λίγο μεταλλαγμένα.

    Ακόμα δεν έχω πιστεί να τον κάνω default αλλά μπορεί να πέφτω στην παγίδα της συνήθειας.

  3. Άμα δε βάλει RSS feed reader, bookmark sorting και δυνατότητα για plugins/extensions, δύσκολα θα κερδίσει firefox-άδες. Αντίθετα εστιάζει περισσότερο σε IE users (=κοινούς θνητούς). Άμα πάρει από εκεί, θα ανάψω μια λαμπάδα στη Google, γονυπετής…

  4. Α, ξέχασα. Μη μου πείτε για τα εκατοντάδες ΜΒ που τρώει ο Firefox. Τσάμπα αναβαθμίστηκα σε 4GB RAM. Άστο να φάει μωρέ…

  5. “H Google συνηθίζει να ανοίγει αγορές – όχι να διεκδικεί μερίδια.”

    Ανακριβές. Βλ. προϊόντα που εμφανίστηκαν σε κορεσμένες αγορές, όπως GMail, GReader, GAnswers (έκλεισε), GFinance. Μερικά από αυτά πήγαν πολύ καλά, μερικά απλά πήραν ένα μερίδιο αγοράς και μερικά πήγαν τόσο άσχημα που έκλεισαν.

  6. Πε-ρπα-τώ, πε-ρπατ-τώ μες το δάααασος όταν ο δράκος δεν είναι εδώ! Δράκε, Δράκε είσαι εδώ???

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: