Σκέψεις περί ερευνών και “τοπικού” Social Networking

Είπα να μην ξεκινήσουμε με σιχτίρια, αλλά σας βλέπω πεσμένους και κάπως πρέπει να βοηθήσω την κατάσταση. Υποθέτω ότι τις ανακοινώσεις για τις 1,4Μ DSL τις έχετε δει. Αν δεν τις είδατε δείτε τις. Άμα συνεχίσουμε όμως το βιολί των πανηγυρισμών που “μεγαλώνουμε” αργά ή γρήγορα θα αρχίσουν τα δράματα. Ήδη, αρκετά υψηλόβαθμα στελέχη της αγοράς δεν είναι τόσο αισιόδοξα όσο θα περίμενα και πολύ με λυπεί το γεγονός. 

Στα δικά μας όμως. Μαζί με το δημοσίευμα ρίχνω και μια ματια΄τυχαία στο Sport24 – Media και βλέπω μια άλλη ερευνούλα και βρήκα ευκαιρία για το σιχτίρι. Λέλε λοιπόν τα παιδιά πως στην Ολλανδία το 46%  των χρηστών είναι γραμμένα τουλάχιστον σε ένα Social Site. Κανένα παράξενο. Αλλά εμείς θα μάθουμε κάποιο τέτοιο στοιχείο; Ή θα μείνουμε στο πόσοι ψωνίζουν online και στο ότι όλοι είμαστε στο internet για ενημέρωση και ψυχαγωγία; Έλεος…. 

Δεύτερο που είδα είναι πως οι Ολλανδοί, εκτός από τα Linkedin καιMSN Spaces έχουν ως κορυφαίο και ένα δικό τους project το Hyves. Εμείς έχουμε; Θα μάθουμε αν έχουμε; Και μη ακούσω για δελτία τύπου γιατί δεν θα ψηθώ. Το πολύ πολύ να τα γράψω γιατί δουλειά μου είναι -και-να τα γράφω… 

Έχω και άλλες ερωτήσεις. Κεφι έχουμε ή να οργανώσω νύχτα ραδιοφωνική;

Advertisements


Categories: Internet Life

9 replies

  1. Το post θα μπορουσε να έχει τον τίτλο «Η επίδραση των ξένων sites στην ελληνική αγορά και πως να την αντιμετωπίσετε»

    Το ερώτημα δηλαδή είναι γιατί ένας έλληνας χρήστης ξένων social networks να γραφτεί και κάπου αλλoύ εκτός από το facebook, to hi5 ή το myspace. Προσωπικά δεν βρίσκω κάποιο λόγο. Το μόνο που ίσως έχει κάποιο νόημα είναι η δημιουργία εξειδικευμένων social networks που να καλύπτουν κάποια ειδικά κομμάτια κοινού.
    Εξαίρεση το zoo.gr που τοποθετήθηκε νωρίς στη συγκεκριμένη αγορά, πριν δηλαδή αρχίσει και στην Ελλάδα ο παροξυσμός με το Facebook, το myspace κλπ.

    Οσο αφορά την πρώτη παραγραφο του post νομίζω ότι η απαισιοδοξία των στελεχών οφείλεται στο ότι ναι μεν μεγαλώνει η διείσδυση αλλά ταυτόχρονα γίνεται αισθητή η παρουσία των ξένων δικτύων στην Ελλάδα. Οχι μόνο από την πλευρά των χρηστών αλλά και από την πλευρά της διαφημιστικής πίτας.

  2. Θα συμφωνήσω με το Μπούλη: Οι Έλληνες χρήστες έχουν (ασυνείδητα) κάνει outsource την ανάγκη τους για social media στο Facebook. Μπορώ να σκεφτώ τουλάχιστον 3 ελληνικά social network platforms (για να ακριβολογούμε) αλλά δεν έχω στοιχεία χρήσης.

    Γράφε και άλλες ερωτήσεις. Κάποτε θα απαντήσουμε.

  3. Εγώ άκουσα το άλλο σχετικά με το ευρυζωνικό δίκτυο: Μέχρι το 2013 οι γραμμές του ΟΤΕ θα αντικατασταθούν από οπτικές ίνες και οι ταχύτητες του Internet θα φτάσουν κοντά σ’ αυτές τις Αμερικής!

  4. Θα συμφωνήσω με το θέμα του “outsourcing” στα generic τρανταχτά SNSs (εξάλλου για τον μέσω Έλληνα καλό SNS είναι αυτό που είναι και οι φίλοι του ή έχει ωραία γκομενάκια για τον μέσω εργένη,φοιτητή, δημ.υπάλληλο)

    Τώρα στα δικά μας, έχω ήδη δει τουλάχιστον 2 προσπάθειες από Θεσσαλονίκη χωρίς ιδιαίτερο σχεδιασμό και πρόγραμμα για να γίνουν το ελληνικό Hyves, εξάλλου για να γίνει αυτό στην Ελλάδα πιστεύω ότι χρειάζεται μια καλή traditional media campaign που να τρέχει για 6 μήνες τουλάχιστον, ένα teaser 1 μήνα πριν το λανσάρισμα, μια δυνατή συμμαχία 2 τουλάχιστον εταιριών για να το στηρίξει προγραμματιστικά και μην ξεχνάμε αυτόν που θα βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη, γιατί ούτε τα λεφτά περισσεύουν ούτε οι επενδυτές σε τέτοια projects.
    Με όλα τα παραπάνω μάλλον επιστημονική φαντασία ακούγετε το Ελληνικό Hyves.
    Όσον αφορά την έρευνα, μπορούμε να ψαχτούμε πρώτα μεταξύ μας, να κάνουμε και καμιά νύξη στο IAB, και σαν έλληνες που είμαστε σίγουρα θα σχηματίσουμε τουλάχιστον μια εικόνα.

    Συγνώμη για την απαισιοδοξία και ευχαριστώ για τον χώρο.

  5. Βλέπω ότι συμφωνείτε όλοι στο ότι οι έλληνες χρήστες έχουν κάνει “outsourcing” την “ανάγκη” για συμμετοχή σε Social Sites. Προφανώς δεν διαφωνώ γιατί και τα δικά μου στοιχεία τα ίδια δείχνουν.

    Ξέρουμε όμως όλοι -ή έτσι πιστεύω τουλάχιστον- ότι ο κόσμος βαριέται. Τo Facebook λειτούργησε μία χαρά για “εκπαιδευτικό” social network. Έμαθε στους πολλούς τι είναι αυτά τα sites, τους συνήθισε -έως και έθισε- στη χρήση τους. Προσωπικά, μέχρι που είδα τη συμμετοχή δεν πίστευα ότι παίζει τόσος κόσμος. Έπαιξε όμως και ακόμα παίζει.

    Τι μας κάνει να πιστεύουμε όμως ότι αν αύριο εμφανιστεί κάτι καινούριο, δεν θα “τραβήξει” κόσμο κοντά του;

    Εκτός αν θεωρείτε ότι έχουν υπάρξει σοβαρές -το τονίζω- προσφορές από ελληνικά δίκτυα και δεν έχουν γίνει αποδεκτές. Προσωπικά όμως δεν το πιστεύω. Έχουν υπάρξει -και υπάρχουν- καλές δουλειές, θέλουν ακόμα πολύ κόπο όμως για να γίνουν απαραίτητες σε χρήστες. Και θέλουν και πολύ promotion – το οποίο το Facebook το πήρε ανέξοδα καθώς όλοι έγραφαν για το φαινόμενο των Social Sites και το έφερναν ως παράδειγμα…

  6. Όσον αφορά δεν την απαισιοδοξία και την αισιοδοξία θα έλεγα ότι στις business έχουν τόση χρησιμότητα όσο και μία προσευχή.

    Προσωπικά θα προτιμούσα να βλέπω έρευνες και στοιχεία και εκτιμήσεις βάσει αυτών παρά εμπειρικές εκτιμήσεις – και δεν αναφέρομαι στις δικές σας αλλά σ αυτές των στελεχών που ηγούνται σε μία αγορά. Μιλάμε πλέον για δεκάδες χιλιάδες χρήστες που αποκτούν σταδιακά κάποιες συνήθειες στην online δραστηριότητά τους και για αυξητικές τάσεις – σε φυσιολογικά έστω επίπεδα. Και αντί να έχουμε data να μελετάμε όπως “αν υπάρχει ανάγκη για ελληνικά social sites” ή “τι σας λείπει από το ελληνικό web” ή “αν προτιμάτε ένα ελληνικό site από ένα του εξωτερικού και γιατί” ή “αν καλύπτεστε από το περιεχόμενο των ειδικών sites που επισκέπτεστε (πχ sports, οικονομία κλπ)” έχουμε εκτιμήσεις μεταξύ καφέ και μπύρας. Αν είμαι για κάτι απαισιόδοξος είμαι για το φαινόμενο αυτό. Όχι γιατί πιστεύω ότι ο έλληνας χρήστης θα “ψωνίζει” πάντα από το εξωτερικό.

    Στην τελική ανάλυση μπορεί κάποιος να πει με σιγουριά ότι έχουμε πολύ καλά projects που δεν χαίρουν αποδοχής; Μέτρια ναι έχουμε πολλά. Καλά όμως; Ενημερωμένα; Ζωντανά; Με ιδέες κοντά στον έλληνα χρήστη;

    Ερωτήσεις δεν θέλαμε;

  7. Έχουμε πολύ καλά projects που χαίρουν αποδοχής αλλά δεν είναι web 2.0 και οι δημιουργοί τους δεν επιζητούν τη δημοσιότητα με αποτέλεσμα να τα ξέρουν μόνο οι χρήστες τους.

    Το δε Facebook είναι μια χοάνη στην οποία έχουν μέχρι στιγμής χαθεί $400 εκατομμύρια. Όταν και όποτε βγάλει λεφτά, IMHO του αγίου π* ανήμερα, τότε να συζητήσουμε για επιτυχημένο μοντέλο το οποίο πρέπει να αναπαραχθεί και στα ελληνικά δρώμενα.

  8. @ uroborus & dimitris re. sn penetration…

    κάντε υπομονή ενα μήνα περίπου ακόμα και θα έχουμε και αυτό..

  9. Η Ελλάδα κάνει outsourcing την ίδια της τη ζωή και την ύπαρξη, στα SN θα κολλήσει.

    @barak

    Αν περιμένουμε να εισαγάγουμε τα πετυχημένα μόνο projects, του αγίου π* ανήμερα θα φτιάξουμε κάτι δικό μας.

    Μα καλά κανείς δεν έχει την καύλα, όνειρο, τρέλα κλπ να δει κάτι ελληνικό, νέο και wanna be πετυχημένο?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: