Φθινοπωρινές λαχτάρες (η επιστροφή)

Και όμως επανήλθα. Με το φοβερό εκείνο κέφι που είχατε όλοι σας την πρώτη ημέρα εργασίας, το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να πως καλώς σας βρήκα και να δώσω Akrothigws να ξεκινήσει η σαιζόν… Φίλοι και θαμώνες χρειαζόμαστε στήριξη…

Πάμε κειμένακι. Έχοντας ως δεδομένο πως τις επόμενες εβδομάδες το gr domain θα υποδεχθεί αρκετά καινούρια projects, η ερώτηση δεν μπορεί παρά να είναι μία. Τι δεν θέλουμε να δούμε…

Παρ’ ότι λατρεύω τις εκτενείς -έως και εκτενέστατες εισαγωγές- αυτή τη φορά θα είμαι απέριττος. Χωρίς εκμυστηρεύσεις, χωρίς κινηματογραφικές αναφορές, χωρίς αναμνήσεις από το παρελθόν. Λάτρης γαρ της λογικής πως η σαιζόν ξεκινάει το Σεπτέμβριο, έχω στη διάθεσή μου μόλις 700 λέξεις για να συνοψίσω την αγωνία γι’ αυτό το φθινόπωρο. Δεν θέλω λοιπόν…

Projects χωρίς αρχή και τέλος. «Γίνεται;» θα ρωτήσει ο αθώος αναγνώστης. Φυσικά θα απαντήσει ο πάλαι ποτέ αθώος columnist αποφεύγοντας όμως με χάρη την ανάπτυξη του καταλόγου που έχει φυλαγμένο στο folder με τον κωδικό «saxles». Δεν αναφέρομαι απαραίτητα στο concept καθώς η κριτική αυτού αποτελεί τελικά και προσωπικό γούστο. Projects όμως με ασαφές business plan και ακόμα πιο ασαφή σχέδια, όπως και projects χωρίς υπολογισμούς σε βασικά κόστη όπως είναι το content και projects που στηρίζονται στο οικονομικό μοντέλο του «όλοι τώρα θέλουν internet και εγώ δεν μένω απ’ έξω» έχουν στην καλύτερη περίπτωση ημερομηνία λήξης. Υπάρχει όμως και η χειρότερη εκδοχή που λέει πως βλάπτουν σοβαρά το κύρος της αγοράς και τους μελλοντικούς επενδυτές. Η πρώτη ουδόλως μας αφορά καθώς ο καθείς είναι υπεύθυνος για τις πράξεις του. Η δεύτερη όμως;

42 ακόμα αθλητικά portals. Παρά τη βαθιά πεποίθησή μου πως το 42 είναι η μόνη απάντηση στο ερώτημα για τη Ζωή το Σύμπαν και τα Πάντα, αδυνατώ να πιστέψω πως μπορεί να προσδιορίσει και τον αριθμό των ελληνικών sport sites. ΟΚ, έχουμε 17 αθλητικές εφημερίδες και έχουμε σπάσει όλα τα ρεκόρ. ΟΚ, στο internet δεν διεκδικείς τα χρήματα του καταναλωτή αλλά την προσοχή και το χρόνο του χρήστη. ΟΚ, τα sport «πουλάνε» και τώρα που ήρθαν και οι NBAers θα πουλήσουν και λίγο παραπάνω. ΟΚ σε ότι μου πείτε περί αγοράς που αντέχει. Αλλά άμα αρχίζουμε τη νέα σαιζόν και αντί να βρίσκουμε καμιά καινούρια ιδέα κοιτάμε το σίγουρο δρόμο που χάραξε η William, κάτι έχουμε χάσει. Και αν δεν το χάσαμε ακόμα θα το χάσουμε σύντομα.

E-commerce «ανάμικτο». Ήτοι το μισό site -οι τίτλοι- και οι τίτλοι των προϊόντων στα ελληνικά και οι περιγραφές στα αγγλικά ή σε κάτι που μοιάζει με αγγλικά. Άσπρισαν τα μαλλιά μας και ακόμα βλέπουμε όψιμους e-μαγαζάτορες να στήνουν τα καταστήματα εν μια νυκτί και να αναρωτιούνται μετά γιατί δεν έχουν πελάτες. Τουλάχιστον να μην αναρωτιούνται και μας τρώνε και το χρόνο στα τηλέφωνα. Όσοι κάνουν καλά τη δουλειά τους πλέον ζουν από το e-commerce και στην Ελλάδα. Και όχι δεν αναφέρομαι μόνο στο e-Shop.gr…

Lifestyle επιπέδου περιοδικών.
Πολύ φοβάμαι πως οι εκλήσεις μου θα πέσουν στο κενό και θα χτυπήσουν, αλλά ας πάει και το παλιάμπελο. Πριν πάει όμως το καημένο, θα πρέπει κάποιος φιλεύσπλαχνος να με ενημερώσει και εμένα πότε έγινε το lifestyle τόσο εύκολη υπόθεση για να την αναλύει έκαστος πονεμένος και να συντηρεί -λέμε τώρα- τόσα sites. Εκτός αυτού τα παιδιά που κάνουν copy – paste σε λίγο θα ζητήσουν βαρέα ανθυγιεινά και θα έχουμε και άλλα θέματα. Ή εκτός πια αν πιστεύει σοβαρά κάποιος πως με λίγο soft porn δεν θα προλαβαίνει να μετράει τα impressions. Hello brother, στο internet είμαστε…

Αδικαιολόγητα -το τονίζουμε- roll over.
Αν το 300*250 είναι μικρό και δεν χωρά τη δημιουργικότητά μας, τα 150 pixels plus κολλημένα πάνω στα άρθρα και οι χαριτωμενιές χωρίς ουσία σε sites με 32 placements είναι αρκετά για να θεωρηθούν κινέζικο βασανιστήριο. Όπως θα παρατηρήσετε δεν ζητάω πουθενά να μειωθούν τα placements. Αφενός γιατί είναι άσκοπο και αφετέρου γιατί θα δω comments με ατάκες όπως «ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω» και δεν θα το αντέξω.

Δικαιολογημένα παράπονα για «αδέσποτες» χρεώσεις. Η λογική της τιμολόγησης βάσει του συστήματος «όσα μας λείπουν» είναι από μόνη της αρκετή για να δημιουργήσει προβλήματα και το «πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούι» δεν μας καλύπτει…

Κόντρες μεταξύ SEM-ιτζήδων και «παραδοσιακών» για το πού πρέπει να πηγαίνει το budget του πελάτη. Πρώτον είναι αστείο σε μία αγορά με spending 1% να έχουμε τέτοιες μάχες. Δεύτερον είναι ακόμα πιο αστείο σε μία αγορά που μέχρι πρότινος δεν είχε ούτε banners να θεωρούνται «παραδοσιακοί» αυτοί που θέλουν display advertising. Τρίτον και καλύτερο, όποιος θέλει να πιστεύει ότι με ένα σμπάρο θα πιάσει 14 τρυγόνια πολύ καλά κάνει. Εμείς όμως δεν φταίμε σε τίποτα.

Άντε και καλή σχολική χρονιά…

Advertisements


Categories: Internet Life

14 replies

  1. Τα σέβη μου… απλά!

  2. αυτό το -ιτζίδων με χαλάει λίγο.. :)

  3. @Giorgos Vareloglou. Πως να το πω καλέ μου άνθρωπε; SEMόβιων? SEMοθρεμμένων; SEMικών συμφερόντων? SEMάκηδων?

    To SEM experts δεν θα ήταν λίγο κάπως απέναντι στο “παραδοσιακοί”? Γιατί θέλεις να με φαρμακώσεις ακόμα δεν ήρθα? :-)

  4. Πάντως τους freelancers web developers / designers μπορείς να τους λες και πόρνες… έχουμε πολλά κοινά σαν κλάδοι :p

  5. SEMarketers? Μπα ε?

    SEMarketers vs arketers! :)

  6. @Hitman
    Που να δεις κάτι άλλοι κλάδοι πόσα κοινά έχουν… :-) Όσο και να με προκαλέσεις όμως δεν πρόκειται να πω…

    Παρεμπιπτόντως ήμουνα freelτζα για 15 χρόνια περίπου. Αν συνυπολογίσεις ότι κάνω και καριέρα με το μικρό μου όνομα τότε το πράγμα ζορίζει..

  7. @ George Vareloglou
    (SEMarketers vs arketers! :) το a στην αρχή υποδηλώνει το Α το στερητικό φαντάζομαι ε;

    @ Uroborus
    έχω πράμα! έχω πράμα για να βοηθήσει το επάγγελμα. Αλλά δεν το ανακοινώνω δημόσια για να μην εκτεθώ

  8. @giannab για ποιανού το επάγγελμα λέμε τώρα? Γιατί θα μπερδευτούμε και ακόμα είναι αρχή της σαιζόν…

  9. Αν δεν μας πεις που θα φάμε οσομπούκο αύριο, δεν λέω και δεν σχολιάζω τίποτα!

    p.s. SEMάδων? SEMνών? SEMιναρίων? Any of these? :o)

  10. Αδέρφια δεν πίνω αλκοόλ, πως να κεράσω Οσομπούκο? Με μεταλικό νερό γμτ?

    Εσύ ειδικά fotis χρωστάς ένα ταξίδι….

  11. Κερνάω όμως είδηση…

    Ότι έχουμε Google Country Manager το ξέρουμε… Το ότι ο Google CM είναι μόνο Google CM πλέον το ξέρουμε… ?

  12. βλέπω και εγώ πάνω από 10 ομοιότητες με τις “εταίρες”, αλλά δεν θα αναφερθώ, προς το παρόν θα ευχηθώ απλά “καλή σεζόν”

  13. ti osompouka tsampoynas? mou exei taksei tekilles molis teleiosei i antiviosi!

    mi ton zorizeis, ase na gyriso kai go kai vlepoume synadelfe!

    @giannab

    kamia diathesi na thikso tous synadefous :)

  14. Ναι λέμε έταξα και θα τα κάνω όλα (μην αρχίσετε πάλι με τις εταίρες μία κουβέντα είπα). Και τεκίλες και μοχίτα και ότι γουστάρετε (ναι και Οσομπούκο!!!)

    Και κανά σιχτίρι για site αν θέλετε θα το φτιάξω…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: