Η ερώτηση των 64.000 δολαρίων

Ναι ένα ακόμα Akrothigws με την άδεια του MW..

Όταν βλέπω τίτλο “5 reasons digital strategies fail” θα το δώσω το «κλικ» μου ακόμα και αν υποψιάζομαι πως οι πιθανότητες να γίνω σοφότερος είναι λίγο μεγαλύτερες από αυτές που είχε η Εθνική μας για μεγάλες διακρίσεις στο πρόσφατο Euro.

Μπορεί η γνώση να είναι δύναμη και η εμπειρία όπλο, αλλά μερικές παγίδες είναι ανίκητες. Μία από αυτές είναι ο δυνατός -ο πιασάρικος κατά το κοινώς λεγόμενο- τίτλος σε ένα άρθρο. Έτσι, εν αντιθέσει με την ποδοσφαιρική μας περιπέτεια, το άρθρο της Jenny Williams στο πάντα ενδιαφέρον και ζωηρό imediaconnection.com ήταν εξαιρετικά εύστοχο. Απέριττο και περιεκτικό, σε περίπου 500 λέξεις έθιγε όντως 5 βασικότατους παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά τις digital επικοινωνιακές ενέργειες. Πρώτη και καλύτερη στη λίστα η διαπίστωση πως οι πελάτες δεν επιθυμούν -τουλάχιστον όχι διακαώς- να πληρώσουν για μία digital στρατηγική. Η κυρία Williams το θέτει πιο κομψά από τον υπογράφοντα αλλά το νόημα παραμένει το ίδιο. «Clients do not want to pay for a digital strategy». Το κείμενο για κάποιο παράξενο λόγο άρχισε να γίνεται εκτός από ενδιαφέρον και πιο οικείο…

Προχώρησα βιαστικά στην ανάγνωση, για να διαπιστώσω πως το δεύτερο τη τάξει πρόβλημα θα μπορούσε να έχει γίνει copy – paste από ανταλλαγή προσωπικών (μου) emails ή από comments σε κάποιο εξειδικευμένο στην interactive επικοινωνία ελληνικό blog όπου συνήθως ανώνυμοι experts εκφράζουν τα παράπονά τους, τονίζοντας πως «Clients do not know what to expect from a digital strategy».  διαφη Η μεγάλη διαφορά με τις δικές μου blog-o-παραστάσεις ήταν πως η καλή αυτή κυρία δεν εξέφραζε κανένα παράπονο, αλλά κατά μία έννοια δικαιολογούσε τον πελάτη. Χρησιμοποιούσε μάλιστα ως επιχειρήματα -άκουσον, άκουσον- κάτι ακατάληπτα περί «απαραίτητων προσδιορισμών των στόχων και της μέτρησης της αποτελεσματικότητας». Άρχισα να ρίχνω κλεφτές ματιές στους τρεις επόμενους υπότιτλους που με καλούσαν με χαμόγελο και bold verdana.

«Agencies lack a clear definition of digital strategies». Γιατί κυρία μου το λέτε αυτό; αναρωτήθηκα σχεδόν μεγαλόφωνα. Μου απάντησε καταλλήλως με την ίδια μεγαλοσύνη – αυτή τη φορά προς τα agencies. Θα μπορούσα να πω ότι με έβαλε στη θέση μου. Δεν το είπα όμως γιατί δεν διαφωνούσα ποτέ μαζί της ώστε να έχει λόγο να με επαναφέρει σε τάξη. Αντιθέτως συμφωνούσα απόλυτα με την προσέγγισή της. Κρατάω όμως για τα πρακτικά την τελευταία της πρόταση όπου επεσήμανε το προφανές. Ότι δηλαδή μία εξελιγμένη στρατηγική στο ψηφιακό περιβάλλον οφείλει να ενσωματώνει γνώση -ήτοι στοιχεία- για τους καταναλωτές τα οποία εκτός του μεγάλου τους κόστους απόκτησης θα πρέπει εν συνεχεία το agency να μπορεί και να τα μεταπωλήσει στον πελάτη του ως υπηρεσία. Πιάσε τ’ αυγό και Κούντερα δηλαδή – που λένε και κάτι παλιόπαιδα.

Στον τέταρτο υπότιτλο συγκινήθηκα και ήξερα πως έχω έτοιμο το επόμενο Ακροθιγώς. Μόνο να το γράψω έλειπε. Είπε λοιπόν η ευλογημένη πως τα «Ad agencies do not want to be technology focused». Χωρίς μισόλογα, χωρίς ντροπή, χωρίς ιδιαίτερη διάθεση για δικαιολογίες. Έχοντας διατελέσει από το 2000 μέχρι σήμερα Global Director of Engagement and Project Management για τη Zentropy Partners (τότε McCann Worldgroups interactive division), Head of Interactive for MRM Asia Pacific και managing director στην Tribal DDB Australia και έχοντας λάβει συμπεριληφθεί στους “40 Biggest Players of the Digital Age” για το 2007 από το B&T’s Digital Media Magazine, η κυρία Williams δεν φανταζόταν απλώς μία κατάσταση αλλά ουσιαστικά την περιέγραφε εκ των έσω.

Last but not least η δήλωση πως «There is no consistent format» και η καταγραφή της πιο συνηθισμένης ερώτησης που δέχεται από διαφημιζόμενους αλλά και συνεργαζόμενα agencies. Ποια είναι; Ούτε λίγο ούτε πολύ αυτή που μαντεύετε. Σε ελεύθερη και πολιορκημένη μετάφραση «Δεν υπάρχει βρε αδερφέ ένα έτοιμο template να του αλλάξουμε 2-3 λεπτομέρειες και να έχουμε έτοιμο το πλάνο; Πρέπει να το φτιάξουμε από την αρχή;» Όχι δεν υπάρχει απαντάμε όλοι (;) με ένα στόμα.

Όλοι όμως. Και αυτή ακριβώς η ομοψυχία είναι ο λόγος που επέλεξα το κείμενο της κυρίας Williams. Ενός στελέχους, που παρότι απέχει πολλές χιλιάδες μίλια από τη δική μας «ανώριμη» αγορά, αντιμετωπίζει ακριβώς τα ίδια προβλήματα. Τους πελάτες που δεν θέλουν και αμφισβητούν, τα κόστη που αυξάνονται, τα day in – day out που μπορούν να «κάψουν» εξαιρετικά δημιουργικά μυαλά, τις συνήθειες που πρέπει να αλλάξουμε, τη δυσπιστία, την έλλειψη εξειδικευμένων στελεχών και, όπως τη βλέπω την καλή μας κυρία αν την αφήσουν να γράφει, ποιος ξέρει τι άλλα κοινά σημεία θα βρούμε. Και μεταξύ μας δεν είναι η μόνη που τα λέει αυτά. Προτείνω λοιπόν αντί να ψάξουμε και άλλες ομοιότητες με κίνδυνο να οδηγηθούμε σε βαριά μελαγχολία, να αναζητήσουμε την απάντηση στην ερώτηση των 64.000 δολαρίων που σήμερα είναι η εξής: Τις πταίει που ενώ έχουμε τα ίδια προβλήματα με τους αλλοδαπούς συναδέλφους, έχουμε ένα και ένα gap από εδώ μέχρι την Αυστραλία όσον αφορά την αφομοίωση από τη διαφημιστική αγορά της online πραγματικότητας (call me spending που θα έλεγε και ο Kurt Russell αν είχε γυρίσει το «Απόδραση από τη digital διαφήμιση»); Εν συνεχεία ας στρωθούμε στη δουλειά. Γιατί κάποιες δικαιολογίες μόλις μας τελείωσαν…

Ναι ένα ακόμα Akrothigws με την άδεια του Περιοδικού..

Advertisements


Categories: Internet Life

14 replies

  1. Τις πταίει που ενώ έχουμε τα ίδια προβλήματα με τους αλλοδαπούς συναδέλφους, έχουμε ένα και ένα gap από εδώ μέχρι την Αυστραλία όσον αφορά την αφομοίωση από τη διαφημιστική αγορά της online πραγματικότητας (call me spending που θα έλεγε και ο Kurt Russell αν είχε γυρίσει το «Απόδραση από τη digital διαφήμιση»);

    Κατά σειρά προτεραιότητας

    Η γενικότερη τεχνολογική υστέρηση που υπάρχει στη χώρα μας
    Η έλλειψη περιεχομένου που σημαίνει λιγότερο inventory για διαφημίσεις και ειδικότερα στοχευμένες
    Η έλλειψη αξιόλογων services που θα κάνουν το ελληνικό web χρηστικότερο-χρησιμότερο
    Η έλλειψη ερευνών και μετρήσεων

  2. +last but not least
    τα ελάχιστα case studies σαν
    αυτό
    που να αποδεικνύουν με hard data πως το φρούτο που λέγεται interactive marketing δουλεύει

  3. Τα σέβη μου στην κυρία.

    Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας ένα καλό – για το θέμα μας – περιστατικό που βίωσα πριν από λίγο.

    Ζήτησα από τον πελάτη τον κώδικα του google analytics και διάβαζα το post μέχρι να το λάβω…

    Τι έλαβα; Τον κώδικα περασμένο σε txt, τυπωμένο σε A4, σκαναρισμένο και αποσταλλμένο με email
    (τουλάχιστον δε στάλθηκε με fax)

    και ναι….έχει e-shop

    2008 είπαμε έχουμε;

  4. @giannab: OMG, you have to been joking !!! Please, tell me that you are joking. :lol:

  5. μακάρι να αστειευόμουν!

  6. @Giannab
    Πρέπει να τα μαζέψω όλα αυτά που έχεις πει κατά καιρούς εδώ μέσα και μαζί μ αυτά μερικά ακόμα και να κάνω το ανθολόγιο του Urorobus. Θα είναι καλύτερο και από το “Εμπρός στον Έτσι που χάραξε ο Τέτοιος”

    @ProBlog. Πιστεψέ τη δεν λέει ψέμματα σε τέτοια θέματα…

  7. οουυυυυυυ….έχω πάρα πολύ υλικό, όποτε αποφασίσεις για το ανθολόγιο φρόντισε να προμηθευτείς τεκίλες για να το αντέξεις

    (το email το αρχειοθετώ στα υλικά)

  8. Τη γκάφα της HOL σήμερα την πήρατε χαμπάρι; Για κανά δίλεπτο όποιο site και να δοκίμαζε να δει κάποιος στο web έπεφτε πάνω σε ένα διαφημιστικό της HOL. Εννοείται πως αφορά μόνο τους συνδρομητές τους.

  9. Εγώ άκουσα και μερικά άλλα ωραία…

  10. @ barak

    ήταν γκάφα?

    @ uroborus

    σαν? ντρέπεσαι να μας πεις ή τα φυλάς για Kinder- έκπληξη?

  11. Θέλω να ελπίζω πως ήταν γκάφα γιατί αλλιώς θα μιλάμε για το μεγαλύτερο spam στο ελληνικό web.

  12. Τι έκπληξη να κάνω ρε παιδιά… Απλώς ένα πουλάκι (μεγάλο πουλάκι) μου είπε πως δεν ήταν δύο λεπτά μόνο…

  13. Μιας και τους βλέπεις (ή τους μιλάς) συνέχεια…

    Μπορείς, σε παρακαλώ, να τους πεις να σταματήσουν να σχεδιάζουν αυτά τα ενοχλητικά roll over (and I will bust your balls) banners?

    Δεν γίνομαι κακός, αλλά, ρε φίλε, το έκαναν μια, το έκαναν δυο, το κάνουν τρίτη… ε, κάπου καταντάει κουραστικό.

    Έτσι, θα φτιάξουμε ένα νέο, όμορφο Internet?

  14. Ναι αμέ! Το έγραψα μάλιστα και Akrothigws για την 1η Σεπτεμβρίου… Για να δεις τι καλός που είμαι…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: