World of the Warcrafts

Ένα ακόμα Akrothigws με την άδεια πάντα του Περιοδικού

Αν η βαθιά πεποίθηση του θυμόσοφου λαού πως «ό,τι αποφεύγεις έρχεται και σε βρίσκει» αληθεύει, τότε το πρόβλημα του υπογράφοντος είναι πολύ μεγαλύτερο απ’ ότι φαντάζεστε.

Ειδικά δε αν πάρουμε ως παράδειγμα τη μεγαλειώδη προσπάθεια που ο υπογράφων καταβάλλει τους τελευταίους 5 μήνες να μην ενδώσει στα κελεύσματα του WoW, το οποίο από φίλους και γνωστούς αντιμετωπίζεται ως ο Νο 1 κίνδυνος για να εξαφανιστώ την κρίσιμη διετία που διανύουμε και να επανέλθω στο προσκήνιο όταν το spending στο ελληνικό web θα αγγίζει (ή και θα ξεπερνάει) το 12%. Παλεύω, φίλες και φίλοι αναγνώστες, αλλά όπως θα παρατηρήσετε και στη συνέχεια η μάχη είναι άνιση.

Με αφορμή το προ διμήνου Akrothigws με τίτλο «Κυβερνοχώρου το ανάγνωσμα» όπου προσέγγιζα το θέμα της «γλώσσας» μιας ιδιαίτερης –και πολυπληθούς– ομάδας κοινού και συγκεκριμένα αυτής που έχει μεγαλώσει με internet και games, φίλος και συνεργάτης που έχω κυριολεκτικά χάσει από το Σεπτέμβριο, εμφανίστηκε στο Chat του Ggmail για να μου διηγηθεί μία αληθινή ιστορία. Σε περίπτωση που αναρωτιέστε γιατί το gmail και όχι με comment στη στήλη, σας συνιστώ να διαβάσετε την ιστορία του. Πριν φτάσετε στη μέση της θα έχετε καταλάβει. Το κείμενο που ακολουθεί, είναι περίπου copy – paste καθώς έπρεπε να αλλάξουν τα ονόματα για προφανείς λόγους.

«Με λένε Βαγγέλη. Πέρασα στο 1ο έτος στο Πολυτεχνείο – μηχανολόγος μετά από πολλή πίεση που δέχθηκα από το σπίτι. Η μέρα μου, ξεκινάει στις 3 το μεσημέρι, όπου αφού ξυπνήσω πάω για ένα καφέ με φίλους από το Clan. Κατά τη διάρκεια του καφέ, σχολιάζουμε το χτεσινό rate και την εξόντωση του Boss. Φίλε, κάναμε 3 ώρες να τον σκοτώσουμε τον %$#%^. Φοβερό πραγματικά. Όνειρο. Μεταξύ μας τώρα, δεν θέλουμε κανένας μας να πάμε για καφέ. Κάπως όμως πρέπει να δείξουμε στους άλλους πως έχουμε ζωή. Η ερώτηση έρχεται σταθερά μετά από 2 περίπου ώρες. Πάμε; Ξεκινάμε για το netcafe χωρίς άλλες κουβέντες.

Αρχίζουμε να παίζουμε κατά τις 6 το απόγευμα και παράλληλα να σερφάρουμε στο web – αποκλειστικά σε fora σχετικά με το WoW. Ο μόνος λόγος φίλε για να μπεις στο web είναι για να χαλαρώσεις λίγο από την ένταση του παιχνιδιού όταν αυτή γίνεται αφόρητη. Και φυσικά για να δεις strategies, items, recipes και να ακούσεις καμιά ακόμα ιστορία (ξέρεις τώρα, πώς παίζει ο ανταγωνισμός). Στις 12 και μισή το βράδυ έχουμε συνάντηση με άλλους έχουμε rate. Είναι από παντού. Από τη Σουηδία, τη Γαλλία, την Ολλανδία, τις Φιλιππίνες, τη Χαβάη. Τελευταία κάνω πολλή παρέα με τον Steve. Έναν απίστευτο Άγγλο που έχει έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο σπίτι του μόνο για να παίζει WoW με τη γυναίκα του και τα δύο του παιδιά. Φοβερός τύπος. Είμαστε περίπου 30 άτομα. Βρίσκουμε έναν boss και ξεκινάει η επιχείρηση. Συνδυάζουμε όλα τα skills μας, όλες τις τεχνικές και τις γνώσεις μας για να τον εξολοθρεύσουμε. Χωρίς διάλειμμα ούτε για τσιγάρο φίλε. Ούτε για τσιγάρο. Κατά τις 5 το πρωί, αποκαμωμένος πάω για ύπνο. Για να ξυπνήσω την επόμενη μέρα και… μάντεψε. Θα κάνω ακριβώς τα ίδια. Όπως σου είπα είμαι μηχανολόγος… Φέτος σκέφτομαι να μιλήσω στους δικούς μου. Να τους πω όλη την αλήθεια. Δεν έχω περάσει ούτε ένα μάθημα από τότε που μπήκα στη σχολή».

«Αυτή είναι η ιστορία, Περικλή» συνέχισε ο φίλος μου. «Και σε ρωτάω εσένα φίλε. Ξέρεις κανένα διαφημιστή που να μπορεί να μιλήσει σ’ αυτούς τους χιλιάδες παίκτες απ’ όλο τον κόσμο; Κάποιον που να ξέρει τι σημαίνουν τα ffs, stfu, gn, gg, qq;» (Σ.τ.σ.: Αυτή είναι η γλώσσα τους.)

Σκέφτηκα, τους εκατοντάδες servers με τα 5000 και πλέον άτομα τον καθένα που φιλοξενούν τους παίκτες του World of the Warcraft που «λιώνουν» κάθε βράδυ. Σκέφτηκα τα δημοσιεύματα που φέρνουν την «οικονομία» του παιχνιδιού να έχει ΑΕΠ μεγαλύτερο από της Βουλγαρίας. Σκέφτηκα τους εκατοντάδες κινέζους (και άλλων εθνικοτήτων) παίκτες που ζουν πουλώντας στο eBay τα νομίσματα (gold) του παιχνιδιού έναντι κανονικών δολαρίων. Σκέφτομαι μια πραγματική δολοφονία στις ΗΠΑ με εξήγηση πως το θύμα ήταν «orge». Σκέφτομαι πως το ίδιο παιχνίδι είναι ο πρώτος λόγος απολύσεων στη Μεγάλη Βρετανία.

Τα μόνα που δεν μπορώ να σκεφτώ, είναι δύο πράγματα. Το πώς θα αποφύγω τον πειρασμό να παίξω και το ποιον διαφημιστή γνωρίζω που να ξέρει πού και πώς να «μιλήσει» σ’ αυτό το κοινό. Εσείς ξέρετε;

ΥΓ. Είπα πως δεν θα ξαναβάλω Akrothigws αλλά σιγά που θα περάσει του foti….

Advertisements


Categories: Interactive Marketing, Internet Life

24 replies

  1. Μήπως εννοείς “ogre”; ;)

    (already καμμένη – just don’t…)

  2. Ωχ sugarenia ωχ… Και πως να το αποφύγω;

  3. Δράκε αγγίζεις ένα θέμα που με προβληματίζει ιδιαίτερα, καθώς έχω ένα δικό μου “παιδί” το οποίο επί 3-4 χρόνια δεν πίνει γιατί δεν προλαβαίνει, δεν τρώει γιατί δεν προλαβαίνει, δεν κοιμάται ή κοιμάται ανάποδες για τα ελληνικά δεδομένα ώρες, δεν κάθεται ποτέ μαζί μας γιατί “έχει δουλειά”, δεν ξέρει τι ημέρα, ώρα, μήνας, εποχή είναι κ.α… Ζουν πραγματικά σε ένα δικό τους εξωπραγματικό κόσμο χωρίς ρεαλιστικά όνειρα για μέλος και καριέρα. Άλλωστε αυτά είναι ανούσια στον δικό τους εξωγήινο κόσμο.
    Η απορία μου είναι η εξής: έχει νόημα οι διαφημιστές να γνωρίζουν την αργκώ τους και να προσπαθήσουν να τους προσεγγίσουν; Υπάρχει δηλαδή μία ελπίδα οι WOWfan να διαβάσουν το διαφημιστικό μήνυμα; Και αν ναι, ισχύει για όλα τα προϊόντα και όλα τα Brands; Φαντάζομαι ότι μόνο η coca-cola θα μπορούσε σταθεί σε μία τέτοια περίσταση…

  4. διόρθωση: “για μέλος” εννοούσα “για μέλλον”

  5. Καλώς τη Giannab… ;-)

    Υποθέτω ότι και άλλα brands θα μπορούσαν να σταθούν, δεν πιστεύω όμως ότι οι διαφημιστές χρειάζεται να ξέρουν ακριβώς την αργκό. Αρκεί να ξέρουν τι συμβαίνει – εν συνεχεία αν θέλεις βρίσκεις τους τρόπους να μάθεις την αργκό (συνήθως φωνάζεις κάποιον που την ξέρει – ίσως κάποιον που δεν είναι πλέον εξαρτημένος).

    Το θέμα είναι ότι υπάρχουν πολλά target group σε άλλα παιχνίδια και επίπεδα που επίσης έχουν δικό τους κώδικα επικοινωνίας. Και είναι πιο εύκολα προσβάσιμα αλλά και πάλι θέλουν τον τροπο τους…

  6. Άλλα brands όπως; Σε ένα τόσο ειδικό κοινό δεν θα είχε καλύτερη απόδοση ένα μήνυμα που να ταιριάζει στις προτιμήσεις τους; Σίγουρα ένα δυνατό-έξυπνο μήνυμα θα βοηθούσε την κατάσταση και όσο το συζητάμε αρχίζει να μου αρέσει η ιδέα, πιστεύεις όμως ότι οι φαν του είδους διαβάζουν τα μηνύματα ή ποντάρουμε στο υποσυνείδητο;
    btw: σκέφτομαι τη συντηρητικούλα brand manager να ακούει για ogre και μου έρχεται ένα χαμόγελο…

    (τιμωρία: να γράψω 100 φορές το ‘αργκό’ σωστά)

  7. Καλά τα λες, αχόρτατε δράκε (που τρως την ουρά σου).

    Όντας MMORP gamer, οφείλω να βάλω τα πράγματα σε μια τάξη.

    ffs: for f***’s sake
    stfu: shut the f*** up
    gn: good night
    gg: good game
    QQ: κλαματάκι από τον παίκτη!

    να προσθέσω επίσης και τα:

    pwn: από το own… κορυφαία ατάκα: pwnd bitch! ;o) παρόμοια τα: pwnt, pwnd, own3d, ownd.
    hax: όταν κάποιος χρησιμοποιεί cheat.

    Προσπερνάμε την WoW language, και πάμε στα δικά μας.

    Η λύση για διαφήμιση σε video game (είτε offline είτε online) είναι το product placement. Δεν νομίζω να διαφωνούμε σε αυτό.

    Υποθέτω επίσης ότι θα πρέπει να κολλάει το brand και με το game action και με τους χαρακτήρες. Φαντάζεσαι WoW Rogue με παπουτσάκι Nike???

    Στα έξω, πολύ καλές δουλειές (σαν product placement) έχουν κάνει η Polyphony Digital (της Sony), στην σειρά Gran Turismo, που προωθούν αυτοκίνητα και ανταλλακτικά, όπως επίσης και η RockStar Games, με το Grand Theft Auto, που προωθούν κυρίως ρούχα (π.χ. LRG brand).

    Στα καθ’ ημάς, πιστεύεις ότι διαφημιστική θα τα σκάσει σε video game, για να προωθήσει τον πελάτη της? Κάτσε να ξεπεράσουμε το 12% που αναφέρεις και το ξανακουβεντιάζουμε, in more details.

    πάντως φαντάζεσαι ατάκα account manager… “θα τρέξουμε δημιουργικά σε 5 αθλητικά sites και θα σας βάλουμε και χορηγία στην φανέλα της εθνικής, στο EA EURO 2008!!!” ;-)

  8. @fotis + giannab: Να τος ο άνθρωπός μου που με καταλαβαίνει. Τη δαγκώνω την ουρά μου αγαπητή μου giannab δεν είμαι σκέτος δράκος (φαντάζεστε να πλακώσουμε τα flames τώρα για τις ουρές μας?)

    πάντως φαντάζεσαι ατάκα account manager… “θα τρέξουμε δημιουργικά σε 5 αθλητικά sites και θα σας βάλουμε και χορηγία στην φανέλα της εθνικής, στο EA EURO 2008!!!” ;-)

    Ναι αμέ!! Προσωπικά θα του έδινα bonus μόνο για την ιδέα. Αν το καλοσκεφτείς και μόνο ως είδηση θα έκανε το γύρω των media φίλε. Χωρίς media spending καν…

    Όσο για το 12% του spending μαχαιριές στην καρδιά μου ρίχνεις ρε μπαγάσα… QQ (κλαματάκι από τον παίκτη δεν είπαμε ότι είναι αυτό?)

  9. Το 2007 δαπανήθηκαν $180 εκατομμύρια για διαφημίσεις προϊόντων μέσα από video games.

  10. για την Ελλάδα, έχουμε νουμεράκι?

  11. Τσου. Αλλά τι νουμεράκι θες; Ελληνικές επιχειρήσεις που να έχουν διαφημιστεί μέσω video games αμφιβάλλω αν υπάρχουν. Εξάλλου μιλάμε για μια παγκόσμια αγορά κι είναι ελάχιστες οι ελληνικές επιχειρήσεις που να πουλάνε καταναλωτικά προϊόντα με διεθνή ορίζοντα.

    Επιπλέον πρόσθεσε και το γεγονός πως το μέσο ελληνικό στέλεχος έχει πλήρη άγνοια για τα μεγέθη της βιομηχανίας των video games. Οι περισσότεροι μένουν με το στόμα ανοιχτό όταν ακούνε πως ο τζίρος των video games είναι μεγαλύτερος από αυτόν της βιομηχανία του κινηματογράφου.

  12. gm (στέκει fotis το goodmorning;)

    @ Oruborus: μα εγώ δεν είπα να φας την ουρά σου…ο fotis τα λέει αυτά τα βρωμόλογα

    έκανα ένα mini research να δω τι λένε οι game-αδες. Η απάντηση που πήρα από όλους -με ένα στόμα μια φωνή- είναι ότι τους είναι παντελώς αδιάφορες οι διαφημίσεις – έτσι και αλλίως δεν πρόκειται να βγουν από το σπίτι για shopping και αν έχουν τη δυνατότητα να σπάσουν και να προσπεράσουν με τον οποιοδήποτε τρόπο τα διαφημιστικά μηνύματα θα το κάνουν αμέσως.

    To γεγονός ότι ο τζίρος των video games είναι ίσως μεγαλύτερος από αυτόν του κινηματογράφου δε σημαίνει ότι αντέχει ή οτι δέχεται διαφημιστικά μηνύματα.

  13. @ barak

    Δεν είναι ανάγκη μια ελληνική εταιρεία να απευθυνθεί στο παγκόσμιο κοινό των gamers.

    Clustering. Αφού το EA FIFA (όλες οι χρονιές), κάνει customies στην περιγραφή (βλέπε Σωτηρακόπουλος) για τους Έλληνες χρήστες, πόσο δύσκολο θα ήταν να τρέχει και διαφημίσεις στα 3d γήπεδα? Απλά, υποθέτω, δεν το έχει σκεφθεί κανένας δικός μας.

    Δεν θα μπορούσε ο Agent 47, να διαφημίζει ένα ωραίο κουστουμάκι, για παράδειγμα?

    @ giannab

    Δεν αγοράζει κανένας gamer, αν δει διαφήμιση στο παιχνίδι του. Αυτό είναι γεγονός.

    Από την άλλη ενθουσιάζεται, γιατί δεν έχει δει ποτέ διαφήμιση (βλ. product placement), και το μεταδίδει.

    Έχετε δει όλα αυτά τα αυτοκολλητάκια που πωλούνται στο Μοναστηράκι, και μπαίνουν στα αυτοκίνητα (στις πόρτες συνήθως), για να δείξουν τι ‘accessories’ φοράνε (ΝΟS, Bilstein, κτλ.). Ξεκίνησε σαν product placement από το Need for Speed, και έχει γίνει τάση στους φανατικούς του αυτοκινήτου?

    Όλοι δεν μάθαμε ότι τον χαρακτήρα του Grand Theft Auto, τον λένε Ray, από την διαφήμιση της Coca Cola? (Πλέον είναι γνωστός, ως Coca Cola Ray, αν δεν κάνω λάθος.)

  14. @giannab

    έκανα ένα mini research να δω τι λένε οι game-αδες. Η απάντηση που πήρα από όλους -με ένα στόμα μια φωνή- είναι ότι τους είναι παντελώς αδιάφορες οι διαφημίσεις

    Κι αν ρωτούσες έναν χρήστη του Internet θα σου απαντούσε πως επίσης του είναι αδιάφορες οι διαφημίσεις. Σε κανέναν δεν αρέσει να βλέπει διαφημίσεις, είτε είναι gamer, είτε τηλεθεατής, αλλά αυτό δεν βλέπω να ενοχλεί τις διαφημιστικές να κάνουν τη δουλειά τους.

    Από εκεί και πέρα οι διαφημίσεις στο χώρο των video games έχουν πολλές μορφές. Αυτές τις μέρες κυκλοφορούν δύο νέα expansions για το Sims2 τα οποία είναι σε συνεργασία με την αλυσίδα ρούχων H&M και με την IKEA. Και τα δύο προέκυψαν μετά από προτροπή των ίδιων των gamers.

    To γεγονός ότι ο τζίρος των video games είναι ίσως μεγαλύτερος από αυτόν του κινηματογράφου δε σημαίνει ότι αντέχει ή οτι δέχεται διαφημιστικά μηνύματα.

    Το 2007 δαπανήθηκαν $180 εκατομμύρια για διαφημίσεις σε video games, φέτος πάμε για $300-$330 και οι εκτιμήσεις είναι πως το πολύ έως το 2011 θα φτάσουμε στο ένα δις. Επομένως πέρα από το τι πιστεύεις εσύ ή εγώ υπάρχει και η πραγματικότητα.

    @fotis

    Clustering. Αφού το EA FIFA (όλες οι χρονιές), κάνει customies στην περιγραφή (βλέπε Σωτηρακόπουλος) για τους Έλληνες χρήστες, πόσο δύσκολο θα ήταν να τρέχει και διαφημίσεις στα 3d γήπεδα? Απλά, υποθέτω, δεν το έχει σκεφθεί κανένας δικός μας.

    Για να κάνει καστομιά στις διαφημίσεις οι οποίες να είναι localized σημαίνει πως κάποιοι άνθρωποι θα πρέπει να βγουν στη γύρα και να κάνουν παρουσιάσεις σε επιχειρήσεις, με άλλα λόγια θα πρέπει η EA να φτιάξει τμήμα πωλήσεων στην Ελλάδα.Νομίζω πως είναι πιο δύσκολο από το να βάλεις δύο εκφωνητές σε ένα στούντιο για να κάνεις localize τα ηχητικά εφέ. Κι επιπλέον γιατί να κάνει localize τις διαφημίσεις; Πουλάνε μια χαρά κι όπως είναι τώρα, ένα διεθνές brand πληρώνει τουλάχιστον ένα εκατομμύριο δολάρια για να διαφημιστεί σε παιχνίδια όπως το EA Fifa.

  15. Ως gamer από τα παλαιά, νομίζω ότι ο καλύτερος τρόπος για να προβληθεί ένα brand σε τέτοιους είδους παιχνίδια είναι να εναρμονιστεί με τη φιλοσοφία αυτού του είδους της εμπειρίας.

    Όπως και με τη διαφήμιση στο internet έτσι και στα παιχνίδια αυτά, χρειάζεται μία εντελώς διαφορετική προσέγγιση.

    Αντί να προσπαθείς να αποσπάσεις την προσοχή του χρήστη θα πρέπει να τον βοηθάς να πετύχει το σκοπό του γιατί στο internet και στα παιχνίδια οι χρήστες έχουν πολύ συγκεκριμένο στόχους. Όπως θα λέγαμε και στα ελληνικά είναι “task oriented”.

    Μερικά παραδείγματα είναι αυτά που ανέφεραν τα παιδιά με τα παπούτσια και τα κουστούμια. Ένα άλλο παράδειγμα που μου έρχεται στο μυαλό θα μπορούσε να αφορά κάποιο από τα λεγόμενα energy drinks το οποίο όταν οι παίχτες θα το πίνουν θα αποκτούν extra ενέργεια που θα τους βοηθά να σκοτώσουν ευκολότερα τα διάφορα διαμόνια.

  16. ο φίλος σου ο Βαγγέλης δεν παίζει WoW και λέει ό,τι να’ναι. Καταλαβαίνω το ότι θέλεις να επικεντρωθείς στον τρόπο ζωής των gamers αλλά αν πας να χρησιμοποιήσεις τους όρους τους φρόντισε να ξέρεις για τι πράγμα μιλάς. Αλλιώς είναι πάρα πολύ αστείο. Δεν είναι rate, είναι raid, οι servers είναι κοινοί ανά ήπειρο, οπότε αυτοί από τις Φιλιππίνες δε μπορούν να παίζουν με αυτούς από τη Σουηδία, καταλαβαίνεις, η διαφορά ώρας είναι ένα πρόβλημα, δεν είναι γύρω στους 30, είναι 25 ακριβώς και ο Βαγγέλης θα το ήξερε πολύ καλά αυτο. Anyway, i dont mean to be an ass, αυτό που λέω είναι ότι αν θες να τους προσεγγίσεις με τους όρους τους κάντο σοβαρά, όχι αρπακολλίστικα. Σου το λέω αυτό από την πλευρά του gamer, γιατί όσο νά ‘ναι ένιωσα να με κοροϊδεύουν.

  17. Καλημέρα σε όλους

    @brightbitebyalex

    Να τα πιάσουμε με τη σειρά (ή έστω με κάποια σειρά) τα πράγματα;

    Προφανώς δεν είμαι gamer και δηλώνω από την αρχή του κειμένου ότι δίνω μάχη για μην παίξω WoW. Ο Βαγγέλης παίζει WoW αλλά όπως καταλαβαίνεις δεν πήρα και αυτούσιο το κείμενο του γιατί αν το έπαιρνα θα είχε κοπεί το μισό από το ΕΣΡ καθώς ήταν διανθισμένο με εκατοντάδες μπινελίκια και προσωπικά μας στοιχεία. Αν δεις καλύτερα το κείμενο δεν είχε ένα λάθος στη γλώσσα του παιχνιδιού αλλά πολύ περισσότερα (“ogre” ας πούμε που με διόρθωσε η Sugar και 2-3-4 ακόμα).

    Σε κάποιον εκτός παιχνιδιού το 25 αν δεν του γίνει σαφές ότι είναι αυστηρά 25 εύκολα μεταφράζεται σε “γύρω στους 30”. Όλο το νόημα του κειμένου όμως αυτό είναι. Ότι κάποιοι δεν μπορούν να μιλήσουν σε κάποιους άλλους. Δηλαδή αυτό που λες παρακάτω

    αυτό που λέω είναι ότι αν θες να τους προσεγγίσεις με τους όρους τους κάντο σοβαρά, όχι αρπακολλίστικα

    Μαζί σου. Μόνο που εγώ δεν πάω να προσεγγίσω τους gamers. Εγώ μιλάω στους marketers και οι θαμώνες της σπηλιάς βοηθάνε την κατάσταση όπου μπορούνε.

    Σου το λέω αυτό από την πλευρά του gamer, γιατί όσο νά ‘ναι ένιωσα να με κοροϊδεύουν

    Γιατί ρε φίλε; Γράφω σε περιοδικό για gamers και ήρθα να σου παραστήσω ότι εγώ ξέρω τα βαθιά μυστικά ή ότι έχω εντριφύσει στην κουλτούρα του WoW; Αντιθέτως προτρέπω κάποιους αν θέλουν να σας μιλήσουν να το κάνουν σοβαρά.

    Και μην ξεχνάς ότι η στήλη έχει τίτλο “Ακροθιγώς” όχι “Σε βάθος…”

    Με όλη την καλή διάθεση το κείμενο θα διορθωθεί και στο Marketing Week με την υποσημείωση ότι έχουν γίνει παρατηρήσεις ακριβώς για να μην θεωρηθεί από κανέναν ότι “πουλάω” εξειδίκευση στα games και στην κουλτούρα τους. Και κυρίως γιατί δεν μου αρέσει να νιώθει κάποιος ότι τον κοροιδεύω.

    Τον Βαγγέλη θα τον αναλάβω εγώ. Είμαστε ΟΚ για να πάμε τη συζήτηση κανά βήμα πιο κάτω ή επιμένεις να με βλέπεις ως τον “κακό” της υπόθεσης που δεν σέβεται τις ιδιαιτερότητες μιας κουλτούρας; Και μιλάω σοβαρά δεν κάνω τον χαριτωμένο.

  18. Καλημέρα,

    Ως προς τη γλώσσα με συγχωρείς λοιπόν, αλλά είχα την εντύπωση ότι ήταν “περίπου copy paste”. Όχι, δε σε βλέπω ως τον κακό.
    Σε βλέπω να αντιμετωπίζεις το ζήτημα στερεοτυπικά, από το δραματικό:

    Φέτος σκέφτομαι να μιλήσω στους δικούς μου. Να τους πω όλη την αλήθεια. Δεν έχω περάσει ούτε ένα μάθημα από τότε που μπήκα στη σχολή

    μέχρι το:

    Το πώς θα αποφύγω τον πειρασμό να παίξω

    Και σου λέω την άποψη μου γι’αυτό:

    πώς να «μιλήσει» σ’ αυτό το κοινό. Εσείς ξέρετε;

    Το είπα και πριν, δεν είμαι εδώ με διάθεση να trollάρω.

  19. Αυτό το “περίπου copy paste” είναι που με “έφαγε”. Παρεμπιπτόντως όμως η δήλωσω για την απώλεια μαθημάτων είναι copy – paste. Εγώ όμω δεν το θεωρώ καθόλου δραματικό το να μην έχει περάσει κάποιος ούτε ένα μάθημα γιατί παίζει WoW. Προσωπικά έχω περάσει περισσότερα χρόνια φοιτητικής απραξίας για πράγματα ενδεχομένως λιγότερο ενδιαφέροντα. Αν το θεωρούν οι αναγνώστες -που γνωρίζω πολύ καλά πως πολλοί από αυτούς το θεωρούν- είναι ένα από τα θέματα τις κουβέντας. Φυσικά είναι στερεοτυπική αντιμετώπιση – αλλά ξέρουμε και οι δύο ότι δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Κάποιοι δεν περνάνε ούτε μισό μάθημα για να παίζουν είτε WoW είτε οτιδήποτε άλλο. Μένει λοιπόν το πως θα το αντιμετωπίσει κανείς. Προσωπικά δεν πρότεινα τρόπους αντιμετώπισης αλλά τόνισα πως αν θέλουν κάποιοι να μιλήσουν δεν ξέρουν το πως. Το ίδιο έχω πει και για τη ροκ κουλτούρα το ίδιο και για διάφορα άλλα…

    Το “πως θα αποφύγω τον πειρασμό να παίξω” όπως και να δείχνει είναι πέρα ως πέρα αλήθεια και μπορούν να το επιβεβαιώσουν όλοι οι θαμώνες με τους οποίους έχω και τηλεφωνική επικοινωνία. Δεν είναι πειρασμός όμως γιατί θέλω να μιλήσω ως marketer στους gamers αλλά για καθαρά προσωπικούς λόγους. Από αυτούς ξεκίνησε η κουβέντα και με το Βαγγέλη και με πολλούς άλλους. Δεν πληρώνομαι όμως από το MW για να αναλύω τις προσωπικές μου αναζητήσεις. Αν κρίνω ότι έχω ενδιαφέρον απλώς τις συνδυάζω σε κάποια κείμενα μου.

    Το “εσείς ξέρετε” είναι ρητορική ερώτηση. Απευθύνομαι σε επαγγελματίες marketers. Αν ήξεραν θα το είχαν επιχειρήσει ήδη γιατί αυτή είναι η δουλειά τους. Για τον ίδιο λόγο, ακόμα και αν ήξεραν δεν θα έλεγαν τι ξέρουν χωρίς να πληρωθούν – και το αυτό ισχύει και για μένα. Με δεδομένο ότι η επικοινωνία μας έχει το χαρακτηριστικό πως ενώ ξέρεις ποιος είμαι εγώ δεν έχω την παραμικρή ιδέα για σένα προφανώς δεν γνωρίζω αν ανήκεις σ αυτή την κατηγορία αναγνωστών.

    Το “Trollάρω” το κρατάω, αλλά δεν ξέρω πως να πω κάτι αντίστοιχο.

    Σε κάθε περίπτωση σου ξαναλέω ότι στο επίσημο κείμενο στο site του περιοδικού έχει γίνει update που λέει και τις διορθώσεις και ποιοι τις πρότειναν – με τα αντίστοιχα links.

    Το θέμα του κειμένου επίσης παραμένει το αν έχει νόημα κάποιος να μιλήσει σ αυτό το κοινό. Εδώ αν δεν βαριέσαι θα ήθελα μία γνώμη.

  20. troll

    Δεν μπόρεσα να ακολουθήσω το Link σου γιατί το site μου ζήτησε να φτιάξω account. Όχι δεν είμαι marketer, είδα wow και μπήκα.

    Αυτό το κοινό δε νομίζω ότι απέχει πάρα πολύ από οποιοδήποτε άλλο. Περνάει πάρα πολύ χρόνο σε μια συγκεκριμένη δραστηριότητα, αλλά δε σταματάει να έχει επαφή με τα ερεθίσματα που αντιλαμβάνεται και κάθε άλλο target group. Από αυτή την άποψη σίγουρα το wow δεν αποτελεί εμπόδιο. Ωστόσο δε νομίζω ότι είναι και το “μονοπάτι” για να πουλήσει κανείς σε περίπου 10.000.000 ανθρώπους που παίζουν. Δηλάδη αποτυγχάνουν χρόνια τώρα σ’αυτή την προσέγγιση, κατά τη γνώμη μου πάντοτε, τα ίδια τα net cafe.

  21. Το ξεκλείδωσα φίλε – αν και η εγγραφή είναι δωρεάν. Όποτε και αν θέλεις ρίξε μια ματιά

  22. wtf! lawl @ uroborus. παλι καλα που μιλησε πρωτος ο brightbitebyalex. αφηστε τους wow-αδες να παιζουν. omfg gimme phat lewt ploxxx!

  23. @Aradrax

    Και ποιος τους πειράζει αγαπητέ; Ίσα – ίσα που λέμε να τους κάνουμε και παρέα…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: