Η ανάγκη, το trend και ο μύθος του S.E.O.

Καλό Πάσχα είπα; Να πω. Να πως γιατί θα με λέτε αγενή… Να τα πούμε και λίγο για το S.E.O.; Το κείμενο από το Ακροθιγώς

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004, μεταξύ άλλων, άφησαν πίσω τους και ένα πραγματικό «μνημείο» εντυπώσεων. Την επιχείρηση καμουφλαρίσματος της Αθήνας και της ανάδειξής της σε ανθρώπινη πόλη.

Οι κάτοικοι της Πρωτεύουσας ενδεχομένως έχουν να θυμούνται πολλά από το φοβερό εκείνο καλοκαίρι και η στήλη δεν έχει την παραμικρή διάθεση να τα ανασύρει στο σύνολό τους από τη μνήμη της ούτε από τη μνήμη των αναγνωστών της – παρά το επίκαιρο λόγω Πεκίνου. Θα ζητήσει μόνο μία απόπειρα search (sic) στα γεγονότα που προηγήθηκαν και αυτό χάρη της ψυχικής μας ισορροπίας ως στελέχη της αγοράς internet.

Ο υπογράφων λοιπόν θυμάται ακόμα τη διετία 2002 – 2004, με τα συνεργεία να οργώνουν κυριολεκτικά και μεταφορικά την Αθήνα προσπαθώντας να πείσουν οποιονδήποτε άλλο εκτός από τους κατοίκους της πως η πόλη θα αλλάξει πρόσωπο. Μεταξύ αυτών των έργων, ξεχώρισαν οι διαπλατύνσεις των πεζοδρομίων. Κυψελιώτης γαρ, ο ταπεινός σας συντάκτης είχε συνηθίσει από μικρός στην αδυσώπητη μάχη των ροκάδων με την πολιτεία και στον αγνό συναγωνισμό τους όσον αφορά το τι μπορεί να είναι πιο στενό. Το τζιν των πρώτων ή τα πεζοδρόμια της δεύτερης;

Η απάντηση δεν δόθηκε ποτέ και το ερώτημα θα παραμείνει στους αιώνες των αιώνων καθώς μπορεί οι ροκάδες να μην εξαφανίστηκαν -ως προστατευόμενο είδος- αλλά οι Ολυμπιακοί Αγώνες έσβησαν για πάντα τις όποιες αποδείξεις του συναγωνισμού. Τα πεζοδρόμια της Κυψέλης και πολλών ακόμα συνοικιών μεγάλωσαν. Στην ερώτηση αν και κατά πόσο μας αρέσει, η απάντηση είναι «ναι πολύ». Στην ερώτηση αν και κατά πόσο μία πόλη που δεν έχει πράσινο, δεν πληροί στοιχειώδεις όρους καθαριότητας, δεν αναπνέουν οι πολίτες της και μπορεί να ταράξει σε 28 δευτερόλεπτα ακόμα και μοναχό ζεν, έγινε ανθρώπινη πόλη επειδή ένα μέρος της διαθέτει πλέον μεγάλα πεζοδρόμια, η απάντηση πνίγεται στα γέλια.

Αφορμή για τις παραπάνω σκέψεις, ομολογουμένως θα έπρεπε να είναι το Πεκίνο. Δεν είναι όμως. Αντιθέτως, είναι η αγωνία που μοιάζει να υπάρχει σε ένα μέρος της ελληνικής αγοράς για το πόσο φιλικά προς τις μηχανές αναζήτησης είναι τα sites της. Πόσο «spiderable» (αυτό και αν είναι sic) είναι το site του διαφημιζόμενου, πόσο «καλά» το αντιλαμβάνεται το Google.

Το μέχρι πρότινος άγνωστο search engine optimization, όπως ονομάζεται η διαδικασία και οι τεχνικές που ακολουθούνται ώστε ένα web site να είναι φιλικό προς το Google και ως εκ τούτου να εμφανίζεται στις πρώτες θέσεις των οργανικών, όπως ονομάζονται, αποτελεσμάτων, αποτελεί σήμερα ένα από τα πρώτα θέματα συζητήσεων και ήδη αρκετές εταιρείες σπεύδουν να το υιοθετήσουν. Για την ακρίβεια, να υιοθετήσουν το πρώτο μέρος του που είναι φυσικά το S.E.O. audit το οποίο και θα καταδείξει τις όποιες ανάγκες και τα λάθη του παρελθόντος. Διαφωνούμε; Καθόλου. Όχι μόνο δεν διαφωνούμε, αλλά αντιθέτως θα μπορούσε αυτή η είδηση -διότι πρακτικά περί είδησης πρόκειται- να μας χαροποιεί περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη. Και αυτό, γιατί η έλλειψη συνθηκών που να αναδεικνύουν τα ελληνικά sites σε spiderable είναι ορατή διά γυμνού οφθαλμού, αλλά και γιατί η αναζήτηση από την πλευρά των site owners των λύσεων που θα βελτιστοποιήσουν τη λειτουργία των projects είναι δείγμα υγείας. Προφανώς, λοιπόν, η στήλη δεν εκφράζει ανησυχία για όλα τα παραπάνω ακόμα και αν κρίνει πως το S.E.O. τείνει να εξελιχθεί σε trend. Σε τελική ανάλυση από το να θεωρούνται τα portals, trend καλύτερα το S.E.O. που είναι και πιο χρήσιμο.

Αρκεί να βάζουμε και τα πράγματα στη θέση τους. Το S.E.O. καλύπτει πολλές ανάγκες και πολλές «τρύπες» στα sites, προσφέρει σαφώς -όταν γίνεται σωστά- υψηλές θέσεις κατάταξης, πλην όμως δεν έλυσε ποτέ και δεν θα λύσει το πρόβλημα της έλλειψης περιεχομένου. Η Google μπορεί να κρατάει μυστικούς τους αλγορίθμους αξιολόγησης των sites, πλην όμως αποτελεί κοινό τόπο πως αυτά που διαθέτουν πολύ και καλό περιεχόμενο είναι η προτεραιότητά της. Γιατί αν πάψει να είναι αυτή η προτεραιότητα, τότε πολύ σύντομα θα πάψουν και τα αποτελέσματά της να είναι τα κορυφαία.

Το S.E.Ο. στην πραγματικότητα ενημερώνει το Google -το βοηθάει αν θέλετε να ενημερωθεί- ότι ένα site είναι εντός των προδιαγραφών του. Δεν κάνει όμως το site χρήσιμο. Αυτή είναι δουλειά του περιεχομένου και των υπηρεσιών του site. Και πολύ φοβάμαι, ότι ένα μεγάλο μέρος της ελληνικής internet-ικής πραγματικότητας θα επιχειρήσει απλώς να καμουφλάρει την έλλειψη βάθους στα projects με λύσεις που είναι απαραίτητες μεν, όχι όμως και επαρκείς. Ακριβώς όπως τα μεγάλα αθηναϊκά πεζοδρόμια…

Για το Καλό Πάσχα από το MarketingWeek.gr και τη στήλη (μου) Ακροθιγώς με την άδεια φυσικά του εκδότη…

Advertisements


Categories: Internet Life

24 replies

  1. Σας παραμπέμω σε πρόσφατη αναφορά μου για την κατανομή των κλικ με βάση τη θέση μιας ιστοσελίδας στις SERP.

  2. Χριστός Ανέστη και όλα τα σχετικά.
    (για να μην με πείτε αγενή με τις ευχές).

    Η απορία μου είναι απλή.

    Γιατί δεν έγραφες από την αρχή, το ακόλουθο

    Το S.E.Ο. στην πραγματικότητα ενημερώνει το Google -το βοηθάει αν θέλετε να ενημερωθεί- ότι ένα site είναι εντός των προδιαγραφών του. Δεν κάνει όμως το site χρήσιμο. Αυτή είναι δουλειά του περιεχομένου και των υπηρεσιών του site.

    και ταλαιπωρήθηκες να γράψεις τόοοοοοσο μεγάλη εισαγωγή?

    (αν βγάζω κακία, είναι λόγω των ημερών. Ως γνωστόν, τις ‘Χριστιανικές’ μέρες, ταλαιπωρούμαστε όλοι εμείς, που δεν μετέχουμε…)

  3. @fotis

    Υπάρχουν πολλοί λόγοι αγαπητέ. Αφενός είμαι φλύαρος – γι αυτό άλλωστε έγινα κάποτε δημοσιογράφος. Όχι πως είναι ο μόνος λόγος αλλά είναι και αυτός ένας. Αφετέρου διάβαζα πολύ Χ. Φ. Λάβκραφτ (και διάφορα άλλα που δεν είναι της παρούσης) και όσο να ναι κόλλησα με τις μεγάλες εισαγωγές.

    Τρίτον , είναι το στυλ μου συνολικά τέτοιο. Μ αρέσει η σκέψη να φεύγει από το προφανές και τη businna και να “παίζει” λίγο με το θέμα. Γι αυτό δεν μου πάει πολύ το twitter. Απ ότι βλέπω όμως οι Άγιες τούτες μέρες σε σπρώχνουν στο microblogging και καλά θα κάνεις να το προσέξεις αυτό…

    Τέταρτον δεν μου αρέσει το φιλέτο χωρίς σάλτσα όπως δε μου αρέσει και η τεκίλα χωρίς τα συνοδευτικά της όπως θεωρώ αηδία και το μαρτίνι χωρίς ελιά. Τα βρίσκω ουσιαστικα αλλά άνοστα… Στη μία περίπτωση τρως για να πάρεις βιταμίνες και στη δεύτερη πίνεις για να μεθήσεις. Εγώ τρώω γιατί μ αρέσει η γεύση και πίνω τεκίλα γιατί έχει κάθε σφηνάκι έχει άλλη χάρη. Μπορώ να πω κι άλλα παραδείγματα αλλά δεν θέλω να φλυαρίσω ;-)

    Πέμπτον το θέμα είναι ο αναγνώστης / ακροατής να ξεχωρίζει τι θέλει από το κείμενο. Ειδάλως δεν κάνουμε διάλογο αλλά κάνω το γκουρού. Και δόξα το Θεό δεν μας λείπουν οι γκουρού στο internet… Αν πετάξεις ένα banner θα πετύχεις πέντε…

    Σε κάλυψα ή έχεις ακόμα νεύρα με το αρνί;

  4. Hello! I like your site! Reader from Russia…

  5. Με SCO (site content optimization) τεχνικές γιατί δεν ασχολείται κανένας :P

    Σίγουρα ο πυρήνας είναι το περιεχόμενο. Μετά το SEO είναι για να σπρώξεις εκεί τον χρήστη. Το περιεχόμενο όμως είναι πολύ γενικός όρος. Έχει να κάνει με πράγματα όπως η ποιότητα, η συχνότητα, η εμφάνιση, η ταχύτητα κλπ.

  6. Για την ακρίβεια, να υιοθετήσουν το πρώτο μέρος του που είναι φυσικά το S.E.O. audit το οποίο και θα καταδείξει τις όποιες ανάγκες και τα λάθη του παρελθόντος. Διαφωνούμε; Καθόλου.

    έχω μια μικρή ένσταση. Πως ακριβώς θα καταδειχθούν ανάγκες και θα διορθωθούν λάθη του παρελθόντος, όταν ακόμη δεν έχουν οριστεί standards ? SEO standards.

    Ήδη στα “έξω από εδώ” βλέπω να έχει ξεκινήσει η συζήτηση. Στα εντός πεπραγμένα, δεν έχω δει ακόμη μια τοποθέτηση από τα πολύ αξιόλογα στελέχη που διαθέτει ο χώρος.

    Πολύ θα ήθελα να ακούσω την άποψη τους και τα επιχειρήματα τους, για το αν πρέπει ή δεν πρέπει να οριστούν SEO standards.

  7. @apostolos

    Σωστόν και όντως πρέπει να τοποθετηθούν οι ειδικοί.

    Πλην όμως όταν ελέγχεις έναν τρόπο λειτουργίας και κυρίως όταν αντιλαμβάνεσαι ότι πρέπει να τον ελέγξεις τότε και ανάγκες και λάθη θα φανούν. Θεωρητικά όντως πρέπει να υπάρξουν standards πρακτικά όμως όταν αναφερόμαστε σε sites που έχουν στηθεί στο “φτερό” τότε ένα βήμα μπροστά θα το πας..

    @lexx
    Μαζί σου. Και ξανά μαζί σου. Γιατί δεν το ξεκινάς να το πάμε μαζί? Η να κάνουμε άλλο post?

  8. Συμφωνώ, όλως περιέργως, με τον Φώτη. :-)

  9. @bizwriter & fotis

    Εύγε νέοι μου μόνο που εγώ θα συνεχίσω να γράφω μεγάλες εισαγωγές όταν έχω διάθεση για μεγάλες εισαγωγές και κοφτές παραγράφους όταν έχω κέφι για κοφτές παραγράφους… Άλλωστε δεν μπορεί να αρέσουν σε όλους τα ίδια κείμενα….

    Αποφεύγετε την ουσία όμως και επιμένετε στο στυλιστικό της γραφής μου.

  10. @apostolos

    Εκ πρώτης όψεως, νομίζω ότι τα SEO standard έχουν περισσότερα αρνητικά παρά θετικά. Δεν το έχω ψάξει το θέμα αρκετά για να έχω ολοκληρωμένη άποψη, αλλά αυτό που καταρχάς μου έρχεται στο μυαλό ακούγοντας τη φράση “SEO standard” είναι: “γραφειοκρατεία”, “παρέες”, “χτυπήματα κάτω από τη μέση”. Βέβαια, πρέπει να ορίσουμε πρώτα τι επακριβώς εννοούμε με το “SEO standard”…

  11. @ bizwriter

    μπορεί στην παρούσα στιγμή να έχεις δίκιο. Αλλά αν το δούμε κάπως πιο “απόμακρα” όταν μιλάμε για SEO μιλάμε για μια μορφή “διαφήμισης”. Όπως λοιπόν στην υπόλοιπη μπίζνα που λέγεται διαφήμιση ισχύουν κανόνες και code of ethics, το ίδιο θεωρώ ότι πρέπει να γίνει και στο SEO.

    Άσε δε που πιστεύω, ότι αν δεν κινητοποιηθεί (παγκοσμίως) ο κλάδος από μόνος του, αργά ή γρήγορα κάποιος άλλος θα έρθει να θέσει τους κανόνες και τα standards.

    Και θα είναι κρίμα.

  12. @bizwriter

    Χωρίς να συμφωνώ απόλυτα με τον apostolo δεν καταλαβαίνω γιατί τα standards πρέπει να παραπέμπουν απαραίτητα σε γραφειοκρατία και παρέες και χτυπήματα κάτω από τη μέση. Και η μη ύπαρξη standards οδηγεί πολύ συχνά στο “χρεώνω όσα μου λείπουν” και στην τελική ανάλυση το ίδιο το internet στηρίχθηκε σε standards . Κάπου πρέπει να υπάρχει ένα μέτρο…

  13. ισχύουν κανόνες και code of ethics

    Αν με το “SEO standard” αναφερόμαστε ουσιαστικώς σε κώδικα δεοντολογίας τότε συμφωνώ -μολονότι δεν γνωρίζω κατά πόσο, δυστυχώς, κάτι τέτοιο θα εφαρμοσθεί στην πράξη.

    Π.χ., ο κώδικας δεοντολογίας της διαφήμισης λέει πολλά και σωστά από ηθικής απόψεως για τη διαφήμιση που στοχεύει σε παιδιά αλλά στην πράξη…

  14. Αν και βρίσκομαι ακόμη στην εξοχή, θα προσπαθήσω εν συντομία να γράψω μια πρώτη άποψη.

    Αυτό το οποίο νομίζω ότι διαφεύγει της συζήτησης είναι ότι το SEO δεν είναι κάτι το οποίο λειτουργεί ξεχωριστά από όλες εκείνες τις σωστές πρακτικές που πρέπει να έχει κάθε site.

    Για την ακρίβεια το SEO αποτελείται σε πολύ μεγάλο βαθμό από αυτές και σε ένα μικρότερο βαθμό από κάποιες εξειδιεκυμένες τεχνικές.

    Για παράδειγμα κάθε σελίδα θα πρέπει να έχει το δικό της τίτλο γιατί αυτό βοηθάει και στα bookmarks και στα tabs του web browser και αλλού.

    Επίσης η πλοήγηση με απλά links διασφαλίζει ότι κάθε χρήστης θα μπορεί να δει το περιεχόμενο του website χωρίς να απαιτείται να έχει το javascript, cookies, flash, java ενεργοποιημένα ή κάποιο συγκεκριμένο browser.

    Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι οι μηχανές αναζήτησης “θέλουν” websites τα οποία να τηρούν τις αρχές της λειτουργικότητας και χρηστικότητας καθώς θέλουν να παρουσιάζουν τα καλύτερα δυνατόν αποτελέσματα από κάθε άποψη.

    Και φυσικά το περιεχόμενο είναι αυτό που παίζει το σημαντικότερο ρόλο γιατί εάν βάλουμε τον εαυτό μας από την πλευρά του χρήστη και σκεφτούμε ποιες σελίδες επιλέγουμε τότε θα καταλάβουμε ότι θέλουμε εκείνες τις σελίδες που θα μας προσφέρουν την καλύτερη δυνατή “απάντηση” στα ερωτήματα που θέτουμε.

    Όσον αφορά τα standards, υπάρχουν σε μεγάλο βαθμό εδώ και αρκετά χρόνια στις παρακτικές της σωστής λειτουργικότητας και χρηστικότητας. Οπότε με αυτή την ένοια είναι και standards της πρακτικής SEO.

    Αυτά τα ολίγα προς το παρόν. Τα υπόλοιπα με την επιστροφή στην Αθήνα γιατί καμοιά φορά είναι καλό να απολαμβάνουμε την εξοχή μακριά από την τεχνολογία.

    Ή σχεδόν μακριά…..

  15. @all

    Καλά γιορτές δεν κάνετε εσείς;

    Όσον αφορά τα SEO standards, ίσως έχω στο μυαλό μου μερίκους λόγους για τους οποίους δεν υπάρχουν.

    – Οι παράμετροι με τις οποίες πρέπει να ασχοληθεί ένας SEMarketer για την βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας είναι κατ’ αρχάς πολλές για να μπουν σε μια λίστα. Δε λέω ότι δε γίνεται, αλλά είναι πολλές. Επίσης μεγάλη σημασία έχει το πόσο βάρος δίνεται σε κάθε παράμετρο πράγμα που ποικίκει ανάλογα με τα updates που κάνει η Google στον αλγόριθμό της.

    Που σημαίνει ότι αν σήμερα βγάλω 10 standards για κάθε και επιδείξω τη βαρύτητα του καθενός απ αυτά στην κατάταξη ενός site και βγάλει την επόμενη μέρα η Google ένα update (περίπου καθε 3-6 μήνες) που αλλάζει κάποια απ αυτά, τότε παύουν να είναι standards.

    – Μέχρι πριν ένα χρόνο το High Google pagerank ήταν ένα standard, σήμερα δεν είναι

    – Μέχρι πριν 2 χρόνια τα meta keywords ήταν επίσης ένα standard, σήμερα δεν είναι…

    Θέλω να πω ότι είναι μια αγορά της οποίας τα standards αλλάζουν καθημερινά και πρέπει αυτοί που ασχολούνται με αυτήν να είναι up to date. Γι αυτό αν θέλετε είναι και τόσο transparent (Αυτή είναι μια άλλη μεγάλη κουβέντα που πρέπει να γίνει, όσοι με καταλαβαίνετε)

    Φυσικά υπάρχει το code of ethics, το black hat SEO, που αφορά βασικά πράγματα που ΔΕΝ πρέπει να κάνει κάποιος αλλά μέχρι εκεί.

  16. Ανάλογα πως κρίνουμε την λειτουργικότητα ενός site. Άλλο το click path ενός χρήστη που προέρχεται μέσω της homepage και άλλο κάποιου που έρχεται μέσω μιας συγκεκριμένης αναζήτησης στο Google.

    Το SEO έχει ένα και μόνο σκοπό: Κάνε το site φιλικό προς τον χρήστη της μηχανής αναζήτησης ο οποίος δεν ψάχνει εσένα, αλλά το προϊόν σου.

    Παράδειγμα, χρήστης ψάχνει το βιβλίο A στο Google, το οποίο υπάρχει στα βιβλιοπωλεία Χ, Ψ, Ω τα οποία δεν είναι ενδεχομένως στα bookmarks του.

    Ποιό ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο θα επισκεφτεί πρώτο; Σίγουρα εκείνο που του δίνει απ’ευθείας τη σελίδα με το βιβλίο σε υψηλότερο σημείο κατάταξης των οργανικών αποτελεσμάτων, άρα εκείνο με το καλύτερο SEO (ας πούμε το Χ). Αν μάλιστα έχει εύκολο τρόπο αγοράς του βιβλίου από τη συγκεκριμένη σελίδα με 1-2 click έγινε ή αγορά επί τόπου.

    Θα ασχοληθεί ο χρήστης εκείνη την ώρα με την “λειτουργικότητα” του site ξεκινώντας από την homepage; Μάλλον όχι. Άρα σε περιπτώσεις όπου κάποιος δεν είναι συχνός χρήστης ενός site αλλά έχει μια συγκεκριμένη ανάγκη/αναζήτηση, το SEO μπορεί σαφώς να κρύψει αλλά και να διορθώσει τις ατέλειες ενός λιγότερου “λειτουργικού” site.

  17. Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά σε όλους,

    Διαβάζοντας παραπάνω, “ακούγονται” πολλές και διαφορετικές απόψεις σε θέματα που άπτονται στο Search Engine Optimization, για να αρχίσω από τα βασικά όπως είναι τα standards, η άποψη μου είναι ότι αν τηρείς τα υπάρχοντα w3c standards και έχεις μια πληροφόρηση για την αξιολόγηση του Google σε σχέση με την συμπεριφορά των αναζητήσεων μπορείς να πάρεις με το ανάλογο καλογραμμένο και tagαρισμένο (sic) περιεχόμενο υψηλή θέση στα οργανικά αποτελέσματα, άρα για εμένα δεν τίθεται θέμα seo standards αλλά συνθηκών που μια εταιρία μονοπώλιο (βλ. google) έχει θέσει, τώρα η φιλολογία που μουρμουρίζετε να τεθούν general seo standards είναι για τους άλλους γιατί η google έχει τα γένει και τα χτένια.
    Όσον αφορά τα φαρδιά πεζοδρόμια, όντως μερικές τεχνικές seo δεν καλυτερεύουν το περιεχόμενο, πρέπει από την αρχή ο συμβουλάτορας να μην αφήσει γυμνό το βασιλιά, αν τον βρεις γυμνό πάλι, θα πρέπει να του το πεις και να κινδυνεύσεις να σε αντιπαθήσει. Για το code of ethics και το black hat seo τα ξέρετε μην τα ξαναλέμε, τώρα για την μεγάλη κουβέντα του conversion (sic too) και για το θέμα του σωστού περιεχομένου πιστεύω ότι άπτετε στο πακέτο «Ρούχα του Βασιλιά» που αναφέρω ποιο πάνω και αν θέλεις να κάνεις σωστή δουλειά πρέπει να τα υπολογίσεις και αυτά… αλλά όλα ξεκινάνε από τα standards που έλεγε και ένας καθηγητής μου στην Γραία Αλβιώνα.

  18. Όλο το άρθρο είναι πολύ απολαυστικό επειδή ξεθάβεις με όμορφο τρόπο γλυκές αναμνήσεις αλλά ταυτόχρονα είναι και λίιιγο καυστικό. Στην αρχή νόμιζα οτι πασχαλιάτικα προσπαθούσες να μπερδέψεις τους αναγνώστες σου μιλώντας για Κυψέλη, τζιν, SEO και Ολυμπιακούς.

    Προσωπικά στάθηκα εκεί που γράφεις για έλλειψη χρήσιμων site στην Ελλάδα. Όλοι γνωρίζουμε οτι το SEO δεν μπορεί να κάνει ένα site χρήσιμο.

    Ένα χρήσιμο site συνήθως έχει καλό περιεχόμενο ή είναι μία καλή εφαρμογή. Το πάθος, το μεράκι και η εφευρετικότητα/ δημιουργικότητα κάνουν ένα site επιτυχημένο όπως το craigslist, το digg, το tfl.gov.uk, το kayak ή και το skroutz.gr. Και αυτά μπορούν να ζήσουν και χωρίς SEO (τουλάχιστον για λίγο).

    Το SEO όμως μπορεί να φέρει σημαντικά αποτελέσματα σε περιπτώσεις που υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός ή απουσιάζει το (αρκετό, πρωτότυπο ή καλο) περιεχόμενο. Ας μη ξεχνάμε άλλωστε ότι όλοι Googlάρουμε πολύ!

    Για να συνοψίσω:
    – Το SEO θα φέρει τον κόσμο στο site (αν αυτός δεν έρχεται μόνος του).
    – Το SEO ΔΕΝ θα κρατήσει τον κόσμο στο site.

    Καλη Πρωτομαγιά!

  19. To Λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν, και εσύ αγαπημένε (αλλά φλύαρε) φίλε οικοδεσπότη. ;o)

    Έτσι, για να συνοψίσω θα υιοθετήσω, τούτες τις σκέψεις…

    a.

    Το S.E.Ο. στην πραγματικότητα ενημερώνει το Google -το βοηθάει αν θέλετε να ενημερωθεί- ότι ένα site είναι εντός των προδιαγραφών του. Δεν κάνει όμως το site χρήσιμο. Αυτή είναι δουλειά του περιεχομένου και των υπηρεσιών του site.

    b.

    – Το SEO θα φέρει τον κόσμο στο site (αν αυτός δεν έρχεται μόνος του).
    – Το SEO ΔΕΝ θα κρατήσει τον κόσμο στο site.

    Τόσο απλά… :o)

  20. @fotis
    Άδικα επιμένεις. Αλλά αφού θέλεις λίγα λόγια και σταράτα θα κόψω από τη σπηλιά το Ακροθιγώς και θα είμαστε όλοι χάπι. Δημοκρατικές διαδικασίες

  21. Θα έρχομαι και θα απαντάω στο Marketing Week!!!

    ;o)

    (σιγά να μην το άφηνα αναπάντητο! Είναι τις μόδας οι Αεκτζηδολυμπιακές κόντρες!) :op

  22. Ναι το ξέχασα ότι με πιάσανε τα δημοκρατικά μου και έχω comments παντού…

    Άτιμο πράμα το social networking

  23. χρόνια πολλά κι από μένα παίδες
    ίσως είναι καλό να δούμε το θέμα του seo και της δημιουργίας search friendly sites και από μία άλλη οπτική γωνία.
    Το seo απ’ την πλευρά των μηχανών αναζήτησης ΔΕΝ υφίσταται, παρόλο που αυτές έχουν προκαλέσει αυτή την ανάπτυξη μιας ολόκληρης (παρα)βιομηχανίας. Οι μηχανές λένε στην ουσία στον ιδιοκτήτη ή τον webmaster φτιάξε ένα site με καλό κώδικα, πες κάτι ενδιαφέρον (και λέγε το συχνά) σχετικά με το αντικείμενό σου κι εγώ θ’ αποφασίσω ποιος είναι ο πιο σχετικός για την εκάστοτε αναζήτηση. Κι απο κει και πέρα αν θέλεις παραπάνω exposure υπάρχει και το adwords.
    Μου φαίνεται ότι αυτό που θέλει να πει ο uroborus είναι απλά φτιάξτο για ανθρώπους. Όλα τ’ άλλα θα ‘ρθουν.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: