Young Lions & Effie ante portas

Και όχι δεν παραμελεί ο Uroborus το Blog του, αλλά όπως έχει ξαναπεί, γράφει όταν και έχει κάτι να πει και προλαβαίνει να το σχολιάσει όταν ξεκινάει το «ξύλο». Εν όψει λοιπόν ενός post που ετοιμάζω και θα έχει γλέντι καλό και σίγουρο, να σας ζεστάνω λίγο με βραβεία και διαγωνισμούς. Έχω ήδη μπροστά μου τις ανακοινώνεις για δύο θεσμούς – σταθμούς. Από τη μία μεριά Young Lions και από την άλλη -τρόπος του λέγειν γιατί δεν είναι ανταγωνιστικά- τα Effie. Πριν αρχίσετε να «μα» και τα «μου» θα συνιστούσα προσοχή γιατί έχουμε μεγάλη κουβέντα…


Τα μεν
Young Lions φέτος εισάγουν για τους νεαρούς (όσους γεννήθηκαν δηλαδή μετά τις 21/6 1979) εκτός από το Cyber (ήτοι display advertising) και το Media Competition στο οποίο πρέπει δύο δημιουργικοί από Media Planning – Buying – Strategic Planning – Market Research – Advertising Account Planning) να σχεδιάσουν καινοτόμο στρατηγική media και να πείσουν την επιτροπή για τη δημιουργική χρήση αυτών για ένα budget 500.000 €. Και φέτος αγαπητοί θαμώνες μόνο οι νικητές του Cyber και του Media πάνε στο Cannes Lions. Ιδού οι Ρόδος φίλες και φίλοι ιδού και τα Λιοντάρια. Μόνο εμένα θα μου βγάζετε τις φολίδες μία – μία με τα «έλα μωρέ τι banner είναι αυτό» και τα «σιγά τους mediaδες»; Όσοι είναι νέοι ας πάνε να τα πούνε στην Επιτροπή. Αν και η πρόκληση –για να είμαστε ειλικρινείς- πάει πιο πολύ στα agencies που τον τελευταίο χρόνο πρέπει να έχουν προσλάβει το καθένα από 3 media planners. Ευκαιρία κύριοι. Ευκαιρία να δούμε και εμείς τη νέα γενιά. Και δεν κάνω καθόλου πλάκα. Καλά τα day in και day out και τα νεύρα και οι φωνές και οι προσωπικές σχέσεις, αλλά κάποιες φορές πρέπει να τα αφήνουμε κατά μέρος και να βλέπουμε τη δουλειά μας μέσα από την πραγματική φιλοσοφία της. Πραγματικά ζηλεύω τους πιτσιρικάδες που θα μπούνε στο «τρυπάκι» ειδικά για το κομμάτι Media Competition. Εκτός αυτού όμως, στο άτυπο «πρωτάθλημα» για το οποίο θα γράψω αύριο, η χρονιά περιλαμβάνει εντός και εκτός Ελλάδος έπαθλα» και είναι πλέον όλα full digital. Τα Ermis, τα Young Lions και τα Effie είναι τα πιο κοντινά μας. Υπάρχει καμία αντίρρηση;


Όσον αφορά δε τα
Effie τα πολλά λόγια είναι φτώχια αλλά εγώ είμαι φλύαρος. Στα Effie σύντροφοι βραβεύεται η ιδέα. Και για πρώτη φορά στη θέση του Προέδρου των Effie Hellas τοποθετείται εκπρόσωπος των εταιρειών digital και interactive marketing. Η Αγάθη Πλώτα, Managing Director της Tribal DDB Athens. Που σημαίνει ότι όλοι περιμένουν από τη δική μας αγορά να δείξει τη δυναμική της. στο τέλος της ημέρας (όπως είπες και εσύ) οι στόχοι δεν περιλαμβάνουν μόνο budgets και ισολογισμούς αλλά και παρουσία σε υψηλές θέσεις τέτοιων θεσμών. Ή μήπως όχι; Γιατί εάν «όχι» τότε η συμμετοχή και η βράβευση σ αυτούς δεν θα έπρεπε ούτε δελτία τύπου να «γεννάει» ούτε αναφορές και κόντρα αναφορές.

Αλλά ας μη γελιόμαστε. Αυτού του είδους οι θεσμοί αποτελούν στόχο για τις εταιρείες (brands και δημιουργικά γραφεία) όλες τις αγορές σε όλες τις χώρες του κόσμου. Και η δική μας αγορά δεν αποτελεί εξαίρεση. Πόσο μάλλον τώρα, που τα agencies αυξάνονται (και θα αυξηθούν κι άλλο) και το integration αποτελεί επιτακτική ανάγκη. Και με πιο απλά λόγια, μέχρι πριν από 2-3 χρόνια οι εταιρείες που μπορούσαν και είχαν προσωπικό για να συμμετάσχουν σε τέτοιες διαδικασίες ήταν μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Σήμερα ξανα-μοιράζεται η τράπουλα και έχουν πάρει άπαντες (ή σχεδόν) θέση στο τραπέζι. Για να μην πούμε ότι σε ορισμένους από τους διαγωνισμούς μπορεί να δούμε και πιο ειδικές εταιρείες (ναι για τους SEM Exprerts είναι η μπηχτή) να παίρνουν μέρος. Και πολύ καλά θα κάνουν.

Λοιπόν η Γερουσία τι λέει γι όλα αυτά; Και θα πει μόνο ή θα κάνει και κάτι…

Advertisements


Categories: Interactive Marketing, Internet Life

17 replies

  1. Αν και δεν είμαι γερουσία (όπως πολύ καλά ξέρεις :P) αρχικά θετικότατη εντύπωση μου κάνει η “παρουσία” της Tribal ! Και από ότι παρακολουθώ καθόλου τυχαία…

    Τώρα στην αλλαγή σκηνικού, θα έλεγα ότι το κλίμα που περιγράφεις σε κάποιον ανυποψίαστο μάλλον δεν είναι τόσο εμφανές, τώρα βέβαια εσύ είσαι πάνω στην σπηλιά και εγώ κάτω στον κάμπο (με πιάνεις φαντάζομαι) οπότε κάτι παραπάνω ξέρεις :)

  2. ΝΑ! αυτά λες και προκαλείς!
    έχω διάφορες απορίες και δεν ξέρω από που να αρχίσω, αφενός γιατί θίγομαι που δεν ανήκω στους “young” (λόγω 1979) και αφετέρου γιατί το θέμα “competition-διαγωνισμός” μου ξυπνάει περίεργα εγκεφαλικά κύτταρα και παίρνω ανάποδες.
    Σαφώς όταν μιλάμε για effie δεν μιλάμε για Ermis (το πιάσαμε;) και σίγουρα έχουμε πολύ καλές δουλειές να δείξουμε. Με τον τρόπο διεξαγωγής συνήθως δε συμφωνώ.

  3. Εγώ μόνο την πραγματικότητα καταγράφω giannab μου…. Και το πρωτάθλημα δεν αρέσει σε πολλούς και όλο υπονοούμενα πετάνε αλλά όταν το παίρνουνε πανηγυρίζουνε. Κατά τη γνώμη μου όσο άδικο είναι να κριθεί μία εταιρεία από ένα βραβείο άλλο τόσο είναι στείρα άρνηση το να μην θεωρούμε τους συγκεκριμένους θεσμούς ότι δίνουν κάτι.

    Προσωπικά δεν θέλω τους πιτσιρικάδες να έχουν το μυαλό τους μόνο στο να φέρουν μερικά euro από corporate sites. Προτιμώ να έχουν το μυαλό τους και σε κάτι πιο δημιουργικό και ας φάνε και τα μούτρα τους κάποιες φορές. Δεν κάνω κήρυγμα αλλά η γνώμη μου αυτή είναι.

    Όσον αφορά τα Effie, τόσα χρόνια όλοι μιλάνε με δέος για το θεσμό και έχω ακούσει πλείστες όσες φορές το “πότε με το καλό θα δούμε και interactive δουλειές”. Ε να που έφτασε η ώρα.

    @Vagellis. Δεν είναι μόνο θέμα σπηλιάς και “κάμπου” βαρεθήκαμε -τρόπος του λέγειν- να βάζουμε αγγελίες για designers και interactive marketers. Άρα η σύνθεση του “πληθυσμού” αλλάζει.

  4. @giannab

    Ποτέ δεν θα είσαι απόλυτα ικανοποιημένη με τον τρόπο διεξαγωγής ενός θεσμού, εκτός αν κάνεις τον δικό σου.

    @uroborus

    Δράκε έχω ανακοίνωση.

    Η mindworks interactive θα καταθέσει συμμετοχή στα φετινά Effie για μια από τις SEO καμπάνιες που έτρεξαν μέσα στο 2007.

    Συγκεκριμένα θα συμμετέχει στην κατηγορία “Δαυιδ vs Γολιάθ”,

    Ένα βραβείο για νέα ή ανερχόμενα brands που ανταγωνίζονται μεγάλες και καθιερωμένες μάρκες…

    Περισσότερα για την συμμετοχή αλλά και για το case study αυτό καθ’αυτό στο blog μου, σε μερικές μέρες.

  5. Αν οι θεσμοί αντικατοπτρίζουν μια τάση τότε φαίνεται πως η ελληνική αγορά του web ασχολείται αποκλειστικά με θέματα interactive marketing. Για τεχνολογία δεν μιλά κανείς. Δεν βλέπουμε ας πούμε ένα βραβείο για το καλύτερο ajax-enabled site ή για το πιο ασφαλές. Ή ας πούμε ένα βραβείο για το καλύτερο content management system.

    Ως “γερουσία” επιτρέψτε μου να τα θεωρώ όλα αυτά αδιάφορα.

  6. Δεν βλέπουμε ας πούμε ένα βραβείο για το καλύτερο ajax-enabled site ή για το πιο ασφαλές. Ή ας πούμε ένα βραβείο για το καλύτερο content management system.

    σωστός. Μάλλον περισσεύουν οι marketers και είναι απειλούμενο είδος προς εξαφάνιση οι geeks

  7. Εγώ μπορώ να κατέβω στον διαγωνισμό, με εφαρμογή που περιλαμβάνει πολύ Αjax, embedded advertising μέσα στο site, πολύ traffic, και πολύ καλά νούμερα conversion ??

    Όχι! Γιατί δεν υπάρχει πουθενά κάποια κατηγορία που να εντάσσεται το project μου. (για να μην γράψω περισσότερα…)

    Μπορεί να ακούγομαι υπερόπτης και εγωιστής, αλλά πως μπορείς να αποκλείεις κάποιους κλάδους, που σπρώχνουν απίστευτα λεφτά σε Interactive advertising, απλά και μόνο επειδή δεν είναι ‘politically correct’? *

    *μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όποιον όρο θέλετε…

  8. Ήταν από τις πρώτες μας σκέψεις- Χρήστος Λάττος από Ogilvy One (είναι στην ΟΕ των Effie) και δική μου- να φτιάξουμε για πρώτη φορά blog σε μια από τις κλαδικές μας διοργανώσεις. Μας πήρε η μπάλα με όλες τις άλλες- απίστευτες πιστέψτε με σε χρόνο και ενέργεια –υποχρεώσεις που η ιδέα πήγε κάτω-κάτω στη λίστα των προτεραιοτήτων. Uroborus, thanks που βάζεις ένα χεράκι στην ανταλλαγή απόψεων για το θέμα interactive/ digital στα Effie (Χρήστο, είσαι να το ξαναδούμε το θέμα?)

    Έχει σημασία να παίξουμε στα Effie. Θα είναι τέλειο να υποβληθούν πολλές δουλειές digital, με ωραίες εκθέσεις, τρομερά metrics και αποτελέσματα π.χ σε πωλήσεις, αν αυτός ήταν στόχος. Φανταστείτε τον απολογισμό της παρουσίας μας. Υπόσχομαι, θα το φροντίσω το τελευταίο (μην είναι μια και δυο δουλειές όμως).

    Αναρωτιέστε, φαντάζομαι, αν αυτοί που θα κρίνουν, ξέρουν… Θα προσκληθούν άνθρωποι στις Επιτροπές που θα ξέρουν τη δουλειά μας –γιατί θα προέρχονται από αντίστοιχα disciplines- κι άρα θα μπορούν να την κρίνουν. Πόσο μάλλον να την αναδείξουν, αν φυσικά της αξίζει!!!

    Μην ξεχνάτε επίσης το integration. Ιδέες μας που έπαιξαν συνεργιστικά με άλλες πρακτικές και κανάλια επικοινωνίας. «Κυνηγήστε» τα agencies που δουλέψατε μαζί να βάλουν τη δουλειά σας και φυσικά τα αποτελέσματά της.

    Και κάτι ακόμα. Ο Χρήστος έχει κάνει super δουλειά στην επιλογή των βραβευμένων cases studies που θα ακούσουμε/ δούμε στα Effie Seminars, εννοείται είναι και ή μόνο interactive marketing. Και το καλύτερο…επιβεβαιώνουν ο ένας μετά τον άλλον ότι θα έρθουν στην Αθήνα.

    Τον keynote speaker τον κρατώ για το επόμενο post. Είναι επιβεβαιωμένος και είναι ο απόλυτος digital man.

    18 Απριλίου η πρώτη ημερομηνία που δεν πρέπει να χάσουμε (υποβολή, τέλος) και 11 Ιουνίου η δεύτερη. Υπόσχομαι τα τέλεια ποτάκια μετά την απονομή. :)

  9. Αγάθη thanks…

    Είναι πράγματι σημαντικό και προοδευτικό ότι η ΕΔΕΕ (www.edee.gr) ανέθεσε σε άνθρωπο από το κομμάτι του Digital τη διοργάνωση των Effie (www.effiehellas.gr) .

    Όπως σημαντικό είναι και το πνεύμα του κανονισμού που αναδεικνύει την Ιδέα που έφερε τα αποτελέσματα καθώς και το media neutrality.

    Έτσι πιστεύω ότι είναι ευκαιρία έργα 1-το-1 επικοινωνίας τόσο digital όσο και direct marketing να διακριθούν. Άλλωστε μιλάμε για μετρήσιμα αποτελέσματα…

    Σχετικά με τα Σεμινάρια ελπίζω να είναι τόσο επιτυχημένα όσο και τα του 2006. Είμαι αρκετά ευχαριστημένος από τους φετινούς καλεσμένους και το feedback τους. Θα ανακοινώνουμε και το πρόγραμμα σύντομα.

    Όσον αφορά το blog όντος ξεχάστηκε στη διαδρομή…

    Τέλος χαίρομαι ιδιαίτερα που κάποιοι πιάνουν το νόημα της ειδικής κατηγορίας “Δαυίδ vs Γολιάθ” :)

  10. Να μαι και εγώ…

    Θα μου επιτρέψουν οι θαμώνες να χαιρετίσω πρώτα την κυρία που είναι και η καθ ύλην αρμόδια να μιλήσει για τα Effie. Καθυστέρησα λίγο να
    απαντήσω γιατί έπρεπε να γυαλίσω τις φολίδες μου – μην μας πάρουν και για άξεστους εδώ στις σπηλιές. Καλησπέρα λοιπόν και καλώς ήρθατε.
    Ελπίζω να υπάρχει και αρκετό κέφι για απαντήσεις καθώς όλο και κάτι θα προκύψει. Προσωπικά συνηθίζω να έχω -όπως αρμόζει- ρόλο οικοδεσπότη – όπερ σημαίνει θα συντονίσω να χρειαστεί αλλά θα έχω και εγώ τις απορίες μου… :-)

    Όπως καταλαβαίνετε επειδή δεν υπάρχει link στο όνομα της κας Πλώτα πιστοποιώ εγώ ότι είναι όντως η Αγάθη Πλώτα, Managing Director Tribal DDB Athens και Επικεφαλής των φετινών Effie. Και δεν είναι ιγκόγκνιτο. Ως εκ τούτου είναι μια καλή ευκαιρία να διατυπώσετε τις απορίες σας και να έχουμε μία συζήτηση γόνιμη (πάντα μ αρέσει να το λεώ αυτό γιατί μου θυμίζει TV και θυμάμαι τα νειάτα μου). Δενλέω να μην φτιάξουμε και κάποιο flame από τα καλά, αλλά ευκαιρία είναι να μας απαντήσει και κάποιος άλλος.

    @Χρήστο, welcome αγαπητέ. Δε λέω άλλα γιατί θα αρχίσουμε να θυμίζουμε σαπουνόπερα και θα χαλάσουμε το image :-)

  11. @barak & apostolos.

    Αν οι θεσμοί αντικατοπτρίζουν μια τάση τότε φαίνεται πως η ελληνική αγορά του web ασχολείται αποκλειστικά με θέματα interactive marketing. Για τεχνολογία δεν μιλά κανείς. Δεν βλέπουμε ας πούμε ένα βραβείο για το καλύτερο ajax-enabled site ή για το πιο ασφαλές.

    Δεν είμαι καθόλου σίγουρος πως θα έπρεπε τα Effie ή τα Lions να βραβεύουν τόσο μεμονωμένα κάτι τέτοιο ρε παιδιά. Έχω γράψει -και ξαναγράψει και Pls μη με βάλετε να τα βρω γιατί είναι Παρασκευή- πόσο ανάγκη έχει η interactive επικονωνία την τεχνολογία (για την ακρίβεια δεν δουλεύει χωρίς αυτή) αλλά αυτά τα βραβεία είναι άλλων δουλειά. Κανονικά οι εταιρείες που σχετίζονται με το interactive marketing θα έπρεπε να αλιεύουν προσωπικό από τους διαγωνιζόμενους σε θεσμούς που βραβεύουν την τεχνολογία όχι να διοργανώνουν αυτοί awards. Άρα πρόβλημα υπάρχει αλλά δεν θα το λύσει η Tribal και η Ogilvy.. Ή έστω όχι μόνοι τους…

    @Giorgos Vareloglou. Πάλι “έξω” ρε φίλε;

    Ορίστε ο Ταγματάρχης τη βρήκε την άκρη.

    Ένα βραβείο για νέα ή ανερχόμενα brands που ανταγωνίζονται μεγάλες και καθιερωμένες μάρκες…

    Και πολύ καλά κάνει. Δεν ξέρω τι διαφωνίες υπάρχουν, αλλά εγώ βλέπω μια πολύ καλή ευκαιρία για να αναδειχθούν δουλειές και να μετρήσουν τις δυνάμεις τους μικροί και μεγάλοι.

    Αφήστε που μετά το διαγωνισμό θα έχουμε υλικό για “ξύλο” με το τουλούμι. Διότι πρέπει να προσέχουμε και τη σπηλιά μη μαραζώσει…

    @fotis

    Όχι! Γιατί δεν υπάρχει πουθενά κάποια κατηγορία που να εντάσσεται το project μου. (για να μην γράψω περισσότερα…)

    Δεν έχω απάντηση ρε φίλε. Αλλά κάτι μου λέει πως οι λόγοι υπερβαίνουν τις αρμοδίοτητες των θεσμών…

  12. 1. Γιατί τα Ελληνικά Effies, δεν συμπεριλαμβάνονται στο παγκόσμιο καλεντάρι;
    2. Θα γίνουν τα ‘Effies’ σαν τα ‘Ermis’? 2-3 lobbies σε κάθε κατηγορία;
    3. Μπράβο στον κ. Λάτο, για τις νέες αυξημένες του αρμοδιότητες.

  13. @Apories

    1. http://www.effie.org/worldwide/national_programs εδώ εγώ τα βλέπω μια χαρά…

    Effie Hellas
    Hellenic Association of Communications Agencies (EDEE/HACA)

    2. Ενδιαφέρεστε να συμμετάσχετε σε κάποια κατηγορία ή σε κάποιο από τα lobbies?

  14. Αφήνω για λίγο το κεραμίδι μου για να μπω στη σπηλιά σας.

    Δράκε σωστά λες ότι “Προσωπικά δεν θέλω τους πιτσιρικάδες να έχουν το μυαλό τους μόνο στο να φέρουν μερικά euro από corporate sites. Προτιμώ να έχουν το μυαλό τους και σε κάτι πιο δημιουργικό και ας φάνε και τα μούτρα τους κάποιες φορές.” αλλά αυτό μου δημιουργεί την εξής σκέψη

    Οκ, διαγωνισμός για πιτσιρικάδες (που δεν συγκαταλέγομαι σε αυτούς ανατριχιάζει λίγο την ουρά μου) και μπράβο γιατί χρειάζεται. Αλλά το όριο από 18-28 (στα lions) περιλαμβλάνει ουσιαστικά δύο κατηγορίες.

    Τον πιτσιρικά 18άρη (και 19άρη και 20άρη…) που δεν έχει δουλέψει ποτέ στο αντικείμενο, δεν έχει έρθει σε επαφή ποτέ του μάλλον με κανέναν εμπορικό ή άλλο της αγοράς κτλ.

    Κι απο την άλλη είναι ο πιτσιρικάς που ήδη δουλεύει στο χώρο, έχει φάει και μερικές πόρτες ίσως, του χουν γυρίσει τις προτάσεις του πίσω κάμποσες φορές, έχει μιλήσει με εμπορικούς ή άλλους και έχει κάποια σχετική τριβή και εμπειρία με την αγορά.

    Ο μεν πρώτος πιτσιρικάς, θα δώσει μια πιο “παρθένα” πρόταση και μπορεί να αποδειχτεί διαμαντακι. Ο δε δεύτερος πιτσιρίκος (όχι ο γνωστός) είναι πιο ψιλιασμένος, μπορεί να αξιολογήσει περισσότερο το κατά πόσο η πρότασή του μπορεί να έχει Outcome.

    Για να το κλείσω, μήπως θα έπρεπε να υπάρχουν δύο είδη συμμετοχών, με ή χωρίς σχετική εργασιακή εμπειρία?

    Τα σέβη μου:)

  15. Φίλτατε (που λες και εσύ) Uroborus δεν βλέπω τους θαμώνες σου πολύ ζωηρούς οπότε άντε και να ρωτήσω εγώ κάτι για να κάνω τον κακό. Και θα ρωτήσω εσένα αλλά και τους αρμόδιους για τους θεσμούς.

    Ξεκινάω λοιπόν.

    Α)

    Γιατί εάν «όχι» τότε η συμμετοχή και η βράβευση σ αυτούς δεν θα έπρεπε ούτε δελτία τύπου να «γεννάει» ούτε αναφορές και κόντρα αναφορές.

    Εννοείς, ότι δεν μπορεί κάποιος να αρνηθεί πως οι διαγωνισμοί παίζουν μεγάλο ρόλο για το όνομα και τη φήμη των εταιρειών – και γι αυτό όποτε κερδίζουν βγάζουν τα δελτία τύπου- οπότε “Ιδού η Ρόδος – ιδού και το πήδημα”; Γιατι αν αυτό εννοείς εγκρίνω και επαυξάνω. Αν όχι θα ήθελα να το καταλάβω λίγο καλύτερα…

    Β) Πιστεύεις – πιστεύετε -και αυτή η ερώτηση είναι και προς τους αρμόδιους- ότι οι διαγωνισμοί και τα βραβεία μπορούν να ανεβάσουν το επίπεδο μίας αγοράς;

    Γ) κα Πλώτα, είστε σε ένα blog που φημίζεται για την “ένταση” (είμαι πολύ ευγενικός σήμερα) των συζητήσεών του. Ανησυχείτε μήπως η συζήτηση “ξεφύγει” και βρεθείτε εν μέσω πυρών?

    Χαιρετώ αγαπητοί. Δράκε θα επανέλθω…

  16. Τελικά όπως βλέπω δεν ζωντανεύουμε με τίποτα.

    @ratrap. Εγώ όπως βλέπεις ναι πιστεύω ότι τα βραβεία είναι ένα μέτρο. Και συνεισφέρουν στην άνοδο μίας αγοράς. Παρεμπιπτόντως όμως το να διαθέτεις ένα blog αγνώστων λοιπόν στοιχείων δεν σε καθιστά επώνυμο θαμώνα… (no prob αλλά το επισημαίνω)

Trackbacks

  1. interactive marketing συζήτηση με πολύ ενδιαφέρον… « Μετά την εφημερίδα

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: