Το Μανιφέστο των Bloggers και οι Bloggers του Μανιφέστου

Αναζητώ μέρες τώρα εναγωνίως (και ενα-καθέτως) μερικούς bloggers (με βούλα) που να είναι υπέρ της λογοκρισίας. Να το γράφουνε ρε παιδί μου ευθαρσώς. «Θέλουμε φίμωτρο», ή «δεν γουστάρουμε να λέμε ότι θέλουμε, πείτε μας εσείς τι να λέμε» ή κάτι άλλο σχετικό. Δεν βρήκα. Ως εκ τούτου αναρωτιέμαι ακόμα τι νόημα έχει να υπογράφει κάποιος το αυτονόητο. Βρίσκω όμως νόημα στο “πως” διεκδικεί κάποιος ότι θεωρεί δικαίωμά του και κατ επέκταση στις εντυπώσεις που δημιουργούνται. Διαδηλώνει, υπογράφει, σκίζει τα ιμάτιά του, γίνεται οπαδός ενός κόμματος, ξεγράφεται από κάποιο άλλο κόμμα ή ότι άλλο. Προσωπικές επιλογές, ελάχιστες όμως εξ αυτών πιστοποιούν τις προθέσεις τους – όσο δραματικές ή exteme και αν είναι. Ας υποθέσουμε όμως ότι αυτή είναι μια φιλοσοφική συζήτηση. Τοπρόβλημα που μπορεί να προκύψει όμως και δεν αφορά πλέον μόνο τις φιλοσοφικές μας αναζητήσεις είναι όταν κάποιος ή κάποιοι σε υποχρεώνουν (ή σε “υποχρεώνουν”) να πάρεις θέση με συγκεκριμένους τρόπους επιλέγοντας αυτοί τη χρονική στιγμή και τις τακτικές. Εν προκειμένω, με αφορμή μια ιδιαίτερη περίπτωση blog προκύπτει για πολλοστή φορά ένα θέμα «εκπροσώπησης» και προσδιορισμού των Blogs και των Bloggers. Αυτή τη φορά μάλιστα υπήρξε και ένας αγώνας δρόμου. Ποιος θα προλάβει να εκπροσωπήσει πρώτος τη Blogosphere και πολύ περισσότερο ποιος θα προλάβει να καταστήσει τους Bloggers ως σημείο «αντίστασης» «πάλης» και άλλων εξαιρετικά φαντεζί τίτλων. Θεωρώντας όλο αυτό το πανηγύρι «τροφή» για την TV και όχι ουσιαστική προσέγγιση ενός πολύ σημαντικού θέματος που αφορά τους πάντες και όχι μόνο τους Bloggers ή όσους θέλουν να αποκαλούν εαυτόν blogger θα αρνηθώ πεισματικά να συμμετάσχω σε οποιαδήποτε τόσο αυστηρά προσδιορισμένη κίνηση. Αντιθέτως έχω πολλούς λόγους για να εκφράσω τα παρακάτω.

  • Δεν έχω την παραμικρή ιδέα περί του Press.gr και περί των ισχυρισμών της δικαιοσύνης. Καλώς ή κακώς όμως ο προσδιορισμός blogger από μόνος του δεν αρκεί για να αναιρέσει άλλους προσδιορισμούς. Το «Είμαι Blogger δεν είμαι απατεώνας» είναι εξίσου αστείο με το είμαι «Blogger δεν είναι πιτσαδόρος» με το «είμαι Blogger δεν είναι σαδομαζοχιστής» ή με το «είμαι blogger δεν είμαι ζιγκολό». Είναι επίσης εξίσου αστείο με το είμαι «Ιερέας δεν είμαι Ολυμπιακός» ή με το «Είμαι βουλευτής δεν είμαι μηχανόβιος». Όποιος θεωρεί ότι με το να γράφει κάπου τις απόψεις του «καθαρίζει» όλες τις ενδεχόμενες αμαρτίες του κάπου έχει μπερδέψει κάτι ή έχει πολλές αμαρτίες και ψάχνει σαπούνια οπουδήποτε.
  • Καλώς ή κακώς τα blogs αποτελούν υποσύνολο του internet. Υπάρχουν πολίτες που γράφουν και σε άλλα online μέσα και υπήρξαν και στο παρελθόν. Το να υποστηρίζουμε την ελευθερία του λόγου μόνο στη Hype εκδοχή ενός μέσου ακούγεται -αν μη τι άλλο- ελαφρώς συμφεροντολογικό.
  • Καλώς ή κακώς τα μανιφέστα είχαν πάντα ένα ελάττωμα. Διαχωρίζαν τους συμμετέχοντες σε μία διαδικασία σε αυτούς που υποστηρίζουν το μανιφέστο και στους «άλλους». Υπό αυτή την έννοια καλό θα είναι όταν υπάρχουν μανιφέστα να υπονοείται κάπου τι γίνεται με όσους δεν τα υπογράφουν. Ήδη λοιπόν έχουμε ένα μανιφέστο για του Bloggers και τους Bloggers ενός μανιφέστου.
  • Τα μανιφέστα επίσης έχουν πολλούς τρόπους για να συνταχθούν. Ένας εξ αυτών είναι ο συνεργατικός. Εν ολίγοις κάποιοι που πρεσβεύουν κάτι μαζεύονται με συνοδεία μπύρας κρασιού ή φλάμπουρων και βάζουν σε ένα κομμάτι χαρτί ή σε μια στίβα bytes τις θέσεις τους. Ένας άλλος τρόπος είναι ο ένας να σκεφτεί και εν συνεχεία οι άλλοι να πρέπει να πουν ναι ή όχι. Sorry αλλά ο δεύτερος μου θυμίζει λίγο κάτι σκοτεινές εποχές εργατοπατέρων και μου κάνει λίγο old fashion. Ειδικά όταν έχουμε wikis, blogs και δεν ξέρω εγώ τι άλλο για να υπάρξει συνεργασία. Εκτός αν αυτά κάνουν μόνο για marketing οπότε να ενημερώσουμε σχετικά μήπως βρούμε «χορηγό μανιφέστου» και αντί για διαδήλωση κάνουμε event στο Ειρήνης και Φιλίας.
  • Καλώς ή κακώς η αυτορύθμιση αφήνει πολλά θολά σημεία. Συνήθως όμως ξεκινάει από τη ρύθμιση στις προσωπικές επιλογές του καθενός τις οποίες φροντίζει να κάνει σαφέστατες. Στην αντίθετη περίπτωση δεν έχουμε αυτορύθμιση αλλά χαβαλέ.
  • Εκτός από τους βασικούς κανόνες της αστικής δημοκρατίας υπάρχει και η κοινή λογική. Ο «Υπεύθυνος σύμφωνα με το νόμο» έχει νόημα στα έντυπα ή γενικότερα στα media που γράφουν πολλοί και κάποιος πρέπει να φέρει μία ευθύνη όταν το πράγμα ζορίσει. Το να λες ότι εγώ είμαι ανεξάρτητος και θέλω να γράφω ότι θέλω αλλά δεν θέλω να είμαι υπεύθυνος σύμφωνα με το νόμο είναι εξίσου αστείο με ένα διάταγμα που θεσμοθετεί το αυτονόητο. Δηλαδή πρέπει να υπάρχει νόμος για να καταλάβει κάποιος ότι στον Uroborus υπεύθυνος είμαι εγώ; Και δεν θέλω να είναι υπεύθυνος τότε τι θέλω; Μέχρι να βρούμε ο καθένας τι θέλει να είναι υπάρχει λόγος σε ότι βλακεία ακούγεται να πρέπει αβαντάρουμε ή να απαντάμε;
  • Το να αναζητάν τα παραδοσιακά media και δη η TV «αίμα» και μαϊντανούς είναι κάτι συνηθισμένο. Το να προσφέρονται εθελοντές επίσης. Το να αποδέχεσαι όμως αυτούς τους όρους της TV και να εκπροσωπείς κόσμο που δεν σε έχει ορίσει εκπρόσωπό του έχει ένα μικρό θεματάκι ηθικής. Ψιλά γράμματα, αλλά όποιος ανακατεύεται με τα πίτουρα τον τρώνε οι κότες.

Αν όλα τα παραπάνω σημαίνουν για κάποιους ότι δεν είμαι blogger μπορούν να με διαγράψουν από τη λίστα τους και να μη με παίζουν με τα άλλα παιδάκια ούτε να με έχουν στο Blogroll τους. Αν πάλι σημαίνουν ότι μ αρέσει η λογοκρισία ή ότι δεν πιστεύω στα ανθρώπινα δικαιώματα μπορούν να πάνε βόλτα σε κανά γιατρό πριν ξεκινήσουν πύρηνα comments.

Categories: Internet Life

11 replies

  1. Αν και φαίνεται ότι είσαι θυμωμένος με τα τεκταινόμενα, έχεις απόλυτο δίκιο. Το κείμενο σου βάζει τα πράγματα σε μια σειρά ακόμα και για τον κόσμο που δεν έχει εντρυφήσει στα Blogs, όπως εγώ ας πούμε. Στο πρώτο μου σχόλιο σε blog υπογράφω με το ψευδώνυμο και το πραγματικό μου όνομα, για να δηλώσω την υποστήριξή μου στην διάφανη και ειλικρινή καταγραφή των απόψεων όπου και αν γίνεται αυτή και με όποιο τρόπο και αν πραγματοποιείται. Γιατί η ελευθερία έκφρασης αποτελεί μια μεγάλη δέσμευση γι΄αυτούς που την υπηρετούν.

  2. Εγενετω η μερα που η κυρα Σουλα ενώ καθαριζει κρεμμύδια θα ακουσει από τους μαιντανους της TV για «κακα» ιστολογια και mails με ηλεκτρονικούς εκβιασμούς και συκοφαντικές δυσφημίσεις μέσω διαδικτιου.
    Προσπαθώντας να στρέψουν την επίθεση σε μια γενική επίθεση κατά των blogs, ωρυόμενοι υποτιθέμενοι πρεσβευτές των blogs φωνασκούσαν για να καλύψουν ίσως δικά τους ατοπήματα και λέω ίσως γιατί δε ξέρω την υπόθεση και ούτε το blog αυτό που κατηγορείτο.
    Φωνασκούσαν λοιπόν:
    Μη τα βάζετε με την εναλλακτική ενημέρωση, μη φιμώνετε τη φωνή του κάθε απλού ανθρώπου που θέλει να πει και τη δική του γνώμη, μη χτυπάτε ανθρώπους που τα βάζουν με το κατεστημένο!!! Μη χτυπάτε τα blogs!!!
    Σίγουρα μετά από αυτό ο δράκος δε θα κοιμόταν ήσυχος γιατί θα φοβόταν για την τύχη της σπηλιάς.
    Τα πράγματα είναι απλά
    Ο κίτρινος τύπος βαφτίζεται κίτρινος όταν υπάρχουν καταγγελίες και στοχοποιησεις ανυπόστατες και ανυπόγραφες είτε είναι ηλεκτρονικός είτε είναι έντυπος τελεία και παύλα.
    Εγώ γράφω με ψευδώνυμο, αλλά εάν υπάρξουν απόψεις από μένα που χρίζουν εξηγήσεως και θίγουν κάποιον, η πλήρης ταυτότητα μου θα είναι πάραυτα διαθέσιμη σε οποιοδήποτε blog γράφω
    Είναι λοιπόν θέμα ευθιξίας και κοινής λογικής όπως προείπε ο δράκος, να αναλαμβάνει ο καθένας την εύθηνη των λεγόμενων του.
    Και διερωτώμαι γιατί η εναλλακτική πληροφόρηση να μην έχει ονοματεπώνυμο;
    Η ελευθέρια της γνώμης είναι ανώνυμη;

    Η ελευθέρια των blogs έγκειται στο ότι ο καθένας μπορεί να ξεκινήσει ένα με ότι θέμα του έρθει στο κεφάλι «Εγώ και η Γιαγιά μου στις Άλπεις», «Οι ερωτικές περιπτύξεις της γάτας μου» και όχι η αυτή κάθε αυτή ανωνυμία τους που κρύβει ένα nick name.

  3. Δεν ξέρω ποια είναι η αφορμή για να γράψεις περί μανιφέστου αλλά το κείμενο σου με βρίσκει πιο πολύ σύμφωνο απ όσο μου αρέσει να συμφωνώ με άλλους :p.

    Ήθελα και εγώ να γράψω για την υπόθεση. Αλλά με έπιασε κάτι και έτσι δεν μπόρεσα. Με έπιασε εξαιρετική βαρεμάρα.

  4. Συμφωνώ μαζί σου και θα πρότεινα όλοι bloggers να αντισταθούμε. Να μην στηριζόμαστε στις φαμφάρες του καθενός. Ας γεμίσουμε με γνώση και με χιούμορ και ας καταγράφουμε τις απόψεις μας σε Blog είτε επώνυμα, πραγματικό επώνυμο, είτε με ένα ψευδώνυμο

  5. εγώ δεν καταλαβαίνω πως γίνεται να συμφωνώ και με το “Μανιφέστο” αλλά και με τα λεγόμενα σου και των υπολοίπων που είναι ενάντια στο “Μανιφέστο” αυτό. Αλλά όσο πάει νομίζω κλείνω προς εσάς. Eίμαι confused λολ. πάντως ο suggrafeas έχει δίκιο στην τελευταία πρότασή του.

    Ας γεμίσουμε με γνώση και με χιούμορ και ας καταγράφουμε τις απόψεις μας σε Blog είτε επώνυμα, πραγματικό επώνυμο, είτε με ένα ψευδώνυμo

  6. Τα πράγματα νομίζω πως είναι πολύ πιο απλά για υπάρχει ανάγκη μανιφέστου. Μένει η κατάσταση ως έχει και με κάθε τρόπο διαφυλάσσεται η ελευθερία του λόγου μας.
    Ταυτόχρονα είναι και περίπλοκα διότι πως θα διαφυλαχτει αυτή η ελευθερία;
    Αν ψηφιστεί το εν λόγω νομοσχέδιο πως θα εξελιχτει η κατάσταση στα μπλογκς;
    Θα γεμίσουν τα δικαστήρια απο μπλογκερς;
    Το ότι κάτι πρέπει να κάνουμε είναι προφανές.
    Το τι, είναι που θέλει κουβέντα. Όχι και πολύ όμως γιατί οι εξελίξεις φαίνονται ταχύτατες.

  7. Δεν φοβάμαι το blogoνόμο γιατί έχω το Σύνταγμα

    ΥΓ. Ποτέ δεν μ’ άρεσε η λέξη “Μανιφέστο”. Είναι κάτι σαν τη λέξη “Επανάσταση”, “Επαναστατικό” και τα συναφή. Τόσο overused, δηλαδή, που έχει χάσει το νόημά της.

  8. @bizwritter: +1
    @lexx:=+1
    @urborus: +1
    Που σημαίνει ότι συμφωνώ αλλά από την άλλη τα μανιφέστα έχουν και ένα θετικό στοιχείο απαραίτητο, της δημιουργίας “αίσθησης” και αυτή η αίσθηση είναι που έφερε και εσάς να εκφραστείτε πιστεύω και οι lexx + uroborus στα δικά σας blogs.

Trackbacks

  1. Απορρύθμιση τώρα « Banshee Ride
  2. X-Press - Tο μακρύ και το κοντό μου | Webz
  3. ΩΡΑ ΕΛΛΑΔΑΣ » Βlog are like opinions. Everyone has one…

Leave a Reply

