Πολλά τα λεφτά, Άρη

Αν δεν πέφτω τραγικά έξω στις εκτιμήσεις μου, πρέπει να είναι εντυπωσιακά ελάχιστες οι φορές που δύο διαφορετικές ατάκες από δύο διαφορετικές κινηματογραφικές επιτυχίες με τον ίδιο πρωταγωνιστή (έστω και όχι σε πρώτο ρόλο) μπορούν να περιγράψουν χωρίς άλλα σχόλια μία συζήτηση με αντικείμενο παντελώς άσχετο με οποιοδήποτε από τα θέματα επιχείρησαν να καλύψουν οι σκηνοθέτες και οι σεναριογράφοι της μεγάλης οθόνης.

Αν παρόλα αυτά κάνω λάθος, το mail που φιλοξενείται στο τέλος της στήλης είναι έτοιμο να δεχθεί τις αντίστοιχες προτάσεις και να επαναφέρω την τάξη πάραυτα. Μέχρι τότε όμως, επιτρέψτε μου να μνημονεύσω το Σπύρο Καλογήρου και το πώς δύο σκηνές που έμειναν στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου μπορούν να συνοψίσουν ένα ζήτημα που ταναλίζει το ελληνικό internet και δη τη διαφημιστική του αξιοποίηση.

Αντικείμενο της συζήτησης το πολυφορεμένο και διαβόητο social networking και συγκεκριμένα η δημιουργία community (κατά προτίμηση virtual). Η πρώτη ατάκα, από τη «Λόλα», αποτυπώνει με σαφήνεια το πρόβλημα. «Πολλά τα λεφτά, Άρη» είχε πει ο Σπύρος Καλογήρου ως «Μαύρος» και η φράση έμεινε στην ιστορία με χρυσά γράμματα. Η δεύτερη από τη «Νεράιδα και το Παλικάρι», φωτογραφίζει την αντίδραση της πλειοψηφίας των υποψηφίων κατακτητών της Blogoshpere και του FaceBook κατά μόνας ή και ταυτοχρόνως. «Εγώ πάω να φορτώσω μπρόκολα» είχε πει με το χαρακτηριστικό του γέλιο ο συγχωρεμένος και είχε φύγει προς άγνωστη κατεύθυνση. Και αυτό μοιάζει να είναι και το μόνο πρόβλημα για τον υποψήφιο κατακτητή μας. Ότι η διεύθυνση του Σπύρου Καλογήρου («Καπετάν Σκανταλάκης» για τις ανάγκες της Φίνος Φιλμς) στη « Νεράιδα» είναι ακόμα και σήμερα άγνωστη. Όλα τα υπόλοιπα θα τα βολέψει – και ας λέει ο «Μαύρος» ότι τα «λεφτά είναι πολλά».

Σιγά, τώρα. Όσο εντυπωσιακό και αν ακούγεται, η εισαγωγή της στήλης δεν προέρχεται από την παραληρηματική διάθεση του υπογράφοντος. Αντιθέτως, προέκυψε από τρεις «απανωτές» συζητήσεις εκ των οποίων οι δύο τελευταίες απεδείχθησαν ένα είδος δολώματος για κάποιας μορφής συνεργασία ή έστω στην αναζήτηση προσωπικού. Και στις τρεις περιπτώσεις, η συζήτηση ξεκίνησε από μία αίσθηση που τείνει να εξελιχθεί σε βεβαιότητα πως το Click Through Rate (CTR για τους μυημένους) στο Facebook είναι χαμηλό. Κατ’ επέκταση είναι χαμηλό σε όλα τα social networking sites και η ζωή συνεχίζεται με ένα μειδίαμα – σύμβολο της βεβαιότητας πως όλη αυτή η ιστορία δεν έχει καμμία -μα καμμία- διαφημιστική αξία.

Ειλικρινά δεν θα είχα πρόβλημα να συμφωνήσω, αν στην τρίτη κατά σειρά συζήτηση και στην ερώτησή μου περί του αν «υπάρχουν κάποιες σχετικές μετρήσεις που να μας δίνουν στοιχεία» δεν εισέπραττα για απάντηση ένα βλέμμα. Βαθύ, ελαφρώς σκοτεινό και υποτιμητικό με στόχο να καυτηριάσει την αδυναμία μου να αντιληφθώ πού κρύβεται το πραγματικό value. Ψιθυρίζοντας κάτι περί προσωπικού «ρυθμού κατάποσης» αναζήτησα το νόημα της συζήτησης για να αντιληφθώ κάποια στιγμή ότι το point ήταν η ανέξοδη δημιουργία groups ή όποιας άλλης μορφής online κοινότητας. Συνειδητοποιώντας πως ακόμα και σήμερα, ένα μεγάλο -ή και πολύ μεγάλο- ποσοστό των ελλήνων marketers θεωρούν πως τα groups στο Facebook, τα fora και οι πάσης φύσεως τέτοιες «οντότητες» ζουν μόνα τους χωρίς κανέναν να τα φροντίζει και πως η παρουσία και μόνο ενός brand φτάνει και περισσεύει για να έχουμε online επικοινωνία, στάθηκε αδύνατο να μην αλλάξω το θέμα του σημερινού Akrothigws το οποίο ήταν καθόλα «ήσυχο» και χωρίς αναδρομές στις ιστορικές στιγμές του ελληνικού κινηματογράφου.

Στάθηκε επίσης αδύνατο να απαντήσω από αυτό εδώ το βήμα πιο «κομψά». Καλώς η κακώς, η δημιουργία κοινοτήτων δεν ήταν ποτέ δωρεάν. Κάποιοι, επένδυσαν και σε χρήμα και σε εργατοώρες, έστω και αν η επένδυση αυτή δεν είχε στόχο το κέρδος αλλά την προσωπική ικανοποίηση – αν υποθέσουμε ότι αυτή δεν συγκαταλέγεται στα κέρδη. Προσωπικά, το να διαφωνώ με κάποιον όσον αφορά το μέγεθος της επένδυσης που απαιτείται για ένα project το θεωρώ δείγμα υγείας. Το να αντιλαμβάνομαι όμως ότι ακόμα και σήμερα η ελληνική αγορά της online επικοινωνίας ενδέχεται να ενστερνιστεί τη λογική του Καπετάν Σκανταλάκη όταν πρόκειται να συζητήσει για κόστος στις online κοινότητες, με υποχρεώνει σε πιο σκληρές απαντήσεις. Διότι με ένα Facebook απέναντί μας, και πολλά άλλα έτοιμα να δουν το φως του δικτύου, με το κοινό να αναζητά την επόμενη στάση του σε παρόμοια δίκτυα και με τους διαφημιζόμενους να αναζητούν την είσοδό τους στο «παιχνίδι», αν δεν μιλήσουμε τώρα σε λίγους μήνες θα είναι αργά. Και το Social Networking μπορεί να αποδειχθεί πολύ ανθυγιεινό περιβάλλον για τα απρόσεκτα brands.

Αναδημοσίευση από το Marketing Week με την άδεια του

Categories: Interactive Marketing, Internet Life

38 replies

  1. Η πολιτική οικονομία του διαδικτύου παραμένει το κομμάτι κάτω από τον ίσκιο. Αυτό είναι μια πραγματικότητα. Η ενημέρωσή μου πάντως περιορίζεται στα 5-6 blogs σαν το δικό σου που συχνά αναφέρονται σε τέτοια. Keep on

  2. Τα λεφτά είναι πάρα πολλά! Έχεις δίκιο κύριε Δράκε.

    Και θα γίνουν όλα σύντομα δικά μου χωρίς να κάνω τίποτα!

    http://www.howtobeamillionaire.gr/

  3. Για πες μας και εμάς, βρε Στέλιο, το κόλπο σου…

    Θα γίνεις εκατομμυριούχος, ανοίγωντας λογαριασμό στην Τράπεζα Πειραιώς και κερδίζοντας το εκαττομυριάκι?

    Αν κατάλαβα καλά δηλαδή, έχεις μια στις 1,6 εκ πιθανότητες…. ( τόσους δήλωσε ως πελάτες ο κ. Σάλλας).

    Γιατί δεν παίζεις 10 στήλες στο Λόττο, με καλύτερες πιθανότητες (1 στήλη= 1/13.983.816, 10 στήλες = 1/1,398,386) και πολύ μεγαλύτερα κέρδη?

    υ.γ. εγώ μπορώ να κάνω γκρίζες διαφημίσεις?

  4. Πού να τρέχεις μέχρι το πρακτορείο…

  5. δεν έχεις και άδικο… καλύτερα στο internet λοιπόν. ;-)

  6. Βρε καλοί μου άνθρωποι τι γκρίζα διαφήμιση μου λέτε και με αγχώνεται? Καθαρή και ξάστερη είναι…

    Stelios πως μας την έκανες έτσι γυριστή? :-))

  7. Urobure, εγώ δεν έκανα “ΤΙΠΟΤΑ”!

    Εσύ μου έκανες “πάσα” με το θέμα σου, ένεκα Facebook, πολλά λεφτά, κ.ο.κ.

    Είπα να προσθέσω το blog μου για να μάθει ο κόσμος πως μπορεί να γίνει εκατομμυριούχος χωρίς πολύ κόπο.

    Άσε που το “και καλά” real time banner που με αποθανατίζει 24 ώρες το 24ωρο, μπορεί να ενδιαφέρει και τους marketeer της παρέας εδώ. ;-)

  8. Yeap όντως μπορεί να τους ενδιαφέρει. Σε κάθε περίπτωση ευπρόσκεκτος είσαι, γιατί ούτως ή άλλως είναι και μοναδική ευκαιρία να γίνει διάλογος με την ίδια τη “διαφήμιση”. Παραβλέπω λοιπόν το “διαφημιστικό” link γιατί έγινε με πολύ έξυπνο τρόπο και δίνει λαβή για κουβέντα.

    Επί τη ευκαιρία λοιπόν, πως νιώθεις που συμμετέχεις σε διάλογο ως Stelios – υποψήφιος εκ/ούχος; Θα απαντήσεις σε ερωτήσεις αν ξεκινήσουν οι θαμώνες της “σπηλιάς”;

  9. Πρέπει πάντως να παραδεχτούμε και τους νεωτερισμούς του web 2.
    Για παράδειγμα, η επικοινωνία με τους spammers είναι αμφίδρομη. Σε spamαρουν και σου απαντάνε κιόλας!

  10. @Μπούλης. Λίγο βαρύ δεν είναι το spammers; Αν ήθελα θα το είχα κόψει το μήνυμα. Επιλογή μου ήταν να πιάσω κουβέντα…

    Επίσης ήταν σε προσωπικό τόνο (“Έχεις δίκιο κύριε Δράκε”). Άρα πρακτικά εγώ -εννοώ φυσικά ο όποιος εγώ ως blogger- επιλέγω αν το θεωρώ ανεπιθύμητο. Επίσης με πρόλαβε ο Fotis και απάντησε και στήθηκε κουβέντα. Με λίγα λόγια έξυπνο πλασέ που μπορεί να εξελιχθεί και σε κάτι χρήσιμο… Ειλικρινά δεν νομίζω ότι ο Stelios περιμένει από τη σπηλιά τόσες visites που θα γονατίσουν οι servers…

  11. Dear Uroborus, σε ευχαριστώ για την φιλοξενία. Με χαρά να απαντήσω στις ερωτήσεις σου, σαν blogger προς blogger.

    Νιώθω λοιπόν υπέροχα καθώς κάθε μέρα πλησιάζω και πιο κοντά στο εκατομμύριο! Και θέλω να μοιραστώ αυτή τη χαρά με όλους, όπως και τα μυστικά της στρατηγικής μου.

    Για αυτό και είμαι πάντα ανοιχτός σε ευκαιρία για δημόσιους διαλόγους σαν αυτόν εδώ. Θέλω όλοι να έχουν την ίδια ευκαιρία με εμένα. Δεν χρειάζεται να κάνουν και ΤΙΠΟΤΑ έτσι κι αλλιώς. :-)

  12. Φίλε εκατομμυριούχε (to be)*,

    Όπως παρατήρησες, ο Mpoulis έγραψε ένα σχόλιο με σκοπό να σε πικάρει.

    Για παράδειγμα, η επικοινωνία με τους spammers είναι αμφίδρομη. Σε spamαρουν και σου απαντάνε κιόλας!

    Εσύ, αντί να πεις στην διαδικασία να στήσεις μαζί του έναν έξυπνο διάλογο, αποδεικνύωντας ότι δεν είσαι spammer, αφήνεις το δράκο να βγάλει τα φίδια από τον λάκο, …. ενώ εσύ συνεχίζεις προκλητικά το spam σου!

    Νιώθω λοιπόν υπέροχα καθώς κάθε μέρα πλησιάζω και πιο κοντά στο εκατομμύριο! Και θέλω να μοιραστώ αυτή τη χαρά με όλους, όπως και τα μυστικά της στρατηγικής μου.

    Προσωπικό συμπέρασμα:Από την στιγμή, που μπαίνετε στην λογική να δημιουργείται dummy χαρακτήρες, που πρωταγωνιστούν σε viral καμπάνιες, κάντε τους λίγο “φυσικούς” για να γίνονται και πιστευτοί.

    Εσύ που κάνεις τον Stelio, και γράφεις τα κείμενα, δεν νευριάσες που σου την λέμε, με τον Mpouli? Γιατί δεν απαντάς σαν άνθρωπος?

    * όσο εκατομμυριούχος θα γίνεις εσύ, άλλο τόσο θα γίνω και εγώ. Για να μην σου πω, ότι εγώ έχω περισσότερες πιθανότητες, γιατί είμαι και πραγματικός και … έχω λογαριασμό στην Πειραιώς! ;o)

  13. θα ηθελα να τοποθετηθει ο φιλτατος Δρακος στις καμπανιες ogilvy και γενικα σε αυτο το κλισε πλεον στυλ προβολης. επιασε 1,2 αντε 3 αλλα πλεον κουραζει….

    μαστιχα το καναμε και τσιχλα!

    ελεος~

  14. Η προσπάθεια να διαφημίσει κάποιος ένα θέμα τελέιως άσχετο με τη συζήτηση θα μπορούσε καλίστα να θεωρηθεί spam.

    Καλό είναι να χρησιμοποιούμε τα blogs, το Facebook κτλ για προώθηση όμως είναι ακόμη καλύτερο να κατανοήσουμε τη φιλοσοφία τους και να μάθουμε πως να τα χρησιμοποιήσουμε ΣΩΣΤΑ!!

  15. Συμφωνώ επίσης με τον foti.

  16. Δεν νιώθω πως έχουμε να χωρίσουμε ΤΙΠΟΤΑ αγαπητοί φίλοι.

    Μάλιστα, είστε όλοι καλεσμένοι στο κότερο μου του χρόνου (fingers crossed!).

  17. Να βάλουμε μία τάξη φίλτατοι? Σε πρώτο χρόνο ότι έγινε δεν περιελάμβανε στρατηγική από τη δική μου πλευρά. Το live όμως αυτή την έννοια έχει. Αντιμετωπίζω τα πράγματα όπως έρχονται. Αντί λοιπόν να “κόψω” ένα μήνυμα προσκαλώ σε συζήτηση. Με το απλά χώσιμο δεν βλέπω πως προάγουμε την διαφορετικότητα του μέσου. Εδώ είναι ο Stelios ή spammer ή ότι άλλο θέλετε για να τον ρωτήσετε πριν βγάλετε συμπεράσματα. Αν δεν απαντήσει θα κοπεί και η συζήτηση.

    Ένας ένας τώρα

    “Η προσπάθεια να διαφημίσει κάποιος ένα θέμα τελέιως άσχετο με τη συζήτηση θα μπορούσε καλίστα να θεωρηθεί spam” Ποια είναι η συζήτηση Νίκο? Εγώ στο άρθρο μου θίγω το ότι η ανάπτυξη και η συντήρηση κοινοτήτων απαιτεί -και- χρήμα και ότι εγώ αντιλαμβάνομαι πως πολύς κόσμος θέλει να το κάνει τσάμπα και όταν ακούει την αλήθεια πάει για “μπρόκολα”. Συζήτηση όμως δεν είχε ανοίξει…

    Ο Stelios πετάχτηκε εμβόλιμα -όντως- και έκανε διαφήμιση. Υποθέτω ότι αυτό είναι μέρος της επικοινωνιακής ενέργειας – ήτοι στήνω ένα χαρακτήρα ο οποίος επιχειρεί να “ζήσει” μέσα στο online περιβάλλον. Ενδεχομένως μετράει αντιδράσεις. Σε ένα blog που μιλάμε συχνά – πυκνά για να μην πω αποκλειστικά για interactive marketing και online διαφήμιση ήταν -και είναι μία καλή ευκαιρία για να δούμε πως “ζει” πραγματικά αυτή η οντότητα. Το αν θα κάνει το ίδιο σε ένα blog γενικού ενδιαφέροντος και τι πιστεύει ότι θα συμβεί εκεί είναι ερώτημα που το έχω και εγώ.

    Επί τη ευκαιρία Stelios θα απαντήσεις? Θα προβάλλεις τον εαυτό σου και σε άλλα blogs -γενικού ενδιαφέροντος-, το έχεις ήδη κάνει ή απλά ήταν ένα πείραμα? Υποθέτω γνωρίζεις ότι παρόμοιες λογικές είναι κατακριτέες οπότε υποθέτω ότι έχεις κάτι στο μυαλό σου.

    @Fotis. Μαζί σου. Και εγώ απαντήσεις περιμένω. Πριν δοθούν όμως -αν δοθούν- μην βγάζουμε συμπεράσματα.

    @eleos. “θα ηθελα να τοποθετηθει ο φιλτατος Δρακος στις καμπανιες ogilvy και γενικα σε αυτο το κλισε πλεον στυλ προβολης. επιασε 1,2 αντε 3 αλλα πλεον κουραζει….”

    Να τοποθετηθώ ευχαρίστως, αν μου εξηγήσεις γιατί αναφέρεις μόνο την Ogilvy. Τους τελευταίους μήνες η μισή Ελλάδα επιχειρεί ενέργειες παρόμοιες. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που έχω πάψει να τις αναφέρω. Ανέφερα την ενέργεια της Tribal γιατί είχε κάτι διαφορετικό. Αυτή εδώ προέκυψε και αν μη τι άλλο δείχνει να προσεγγίζει λίγο διαφορετικά το πράγμα. Είτε της προέκυψε -του διαφημιζόμενου και της διαφημιστικής- είτε το είχε σχεδιάσει τώρα έγινε.

    Τι άλλη τοποθέτηση πιστεύεις ότι χρειάζεται; Να κατακρίνω ότι μία ενέργεια επαναλαμβάνεται; Και αν το κάνω κατά τη γνώμη σου πρέπει να κατακρίνω αυτούς που το έκαναν πρώτοι ή αυτούς που ακολουθούν; Δώσε μου μία κατεύθυνση και εγώ “παίζω” όσο θέλεις.

  18. Επί τη ευκαιρία θα ήθελα να αναρωτηθώ και εγώ με τη σειρά μου. Αν δεν κάνω λάθος, για να θεωρηθεί κάποιο μήνυμα spam θα πρέπει να είναι ανεπιθύμητο από τον παραλήπτη. Η ερώτηση λοιπόν είναι, αν κανείς από τους συμμετέχοντες με ρώτησε αν και κατά πόσο εγώ το θεωρώ ανεπιθύμητο. Η απάντηση είναι “κανείς”. Στο μέτρο που θέλουμε τα blogs να αντιμετωπίζονται ως media η δεοντολογία επιβάλλει και αυτές τις ερωτήσεις πριν ξεκινήσει η όποια μάχη. Θα μπορούσα επί παραδείγματι να έχω συννενοηθεί και είμαι απόλυτα σύμφωνος ή να κάνω -τρόπον τινά- product placement. Στην περίπτωση αυτή το “χώσιμο” θα έπρεπε να αφορά εμένα. Το ότι με κάποιους είμαι φίλος δεν με απαλλάσει από τέτοιες ευθύνες.

    Θα μπορούσα επίσης να έχω προσκαλέσει τον Stelio να γράψει κάτι τρόπον τινά ως καλεσμένο μου για να του θέσετε εν συνεχεία ερωτήσεις. Στην περίπτωση αυτή θα μου επιτρέψετε να πω πως τους καλεσμένους μου τους επιλέγω εγώ. Δεκτή η κριτική αν καλέσω κάποιον που θεωρηθεί μεμπτό, αλλά σε κάθε περίπτωση το δικαίωμα εξακολουθεί να είναι δικό μου. Μην ξεχνάτε ότι υπάρχουν και κάποιοι κανόνες λειτουργίας του blog.

    Τρίτον, σε όσους δεν το έχουν αντιληφθεί, το μήνυμα ήταν προσωποποιημένο και όχι της μορφής “κε” “κα” Δράκε ή δρακούλη ή δεν ξέρω εγώ τι άλλο δείχνει ένα boot-άκι που τραβάει διευθύνσεις και στέλνει αβέρτα. Όταν λοιπόν δέχομαι ένα μήνυμα -το οποίο όμως απευθύνεται όντως σε μένα και όχι σε μία λίστα- είναι δικιά μου απόφαση το πως και τι θα απαντήσω. Εγώ επίλεξα να δώσω την ευκαιρία σ αυτόν που το στέλνει να καταλάβει οτί στο χώρο που μίλησε υπάρχουν κάποιοι κανόνες. Και στους επισκέπτες του blog την ευκαιρία να δουν ιδίοις όμασι τι σημαίνει αυτή η ενέργεια. Να ρωτήσουν και να τους λυθούν και απορίες. Ευκαιρία είναι, γιατί σε πολλές περιπτώσεις ρωτάτε εμένα γιατί έκανε αυτός έτσι ή έκανε αλλιώς. Εδώ είναι ρωτήστε τον.

    Και όλα τα παραπάνω τα θεωρώ πλεονεκτήματα του μέσου που υποστηρίζω και λειτουργώ μέσα σ αυτό. Και δεν σκοπεύω να το “κάψω” έστω και αν αυτό σημαίνει ότι δυσαρεστώ φίλους μου.

    Τα υπόλοιπα όλα κρίνονται από όσους διαβάζουν. Και αυτός είναι και ένας από τους λόγους που γράφουμε δημόσια και επώνυμα. Προσωπικά όμως με απασχολεί λιγότερο η επιτυχία μιας διαφήμισης από την δεοντολογία μου ως πρόσωπο (δημοσιογράφος, δράκος, τοκιστής σουλατσαδόρος ή ότι άλλο είμαι).

  19. Βρε, εσύ καλά τα λες…. Ο εκατομμυριούχος όμως έχει χάσει τα μυαλά του με τα λεφτά (που και καλά) έβγαλε και συνεχίζει απρόσκοπτα την δουλειά του….

    Μάλιστα, είστε όλοι καλεσμένοι στο κότερο μου του χρόνου (fingers crossed!).

    Τι κουβέντα να ανοίξουμε τώρα?

    Να το κάνουμε rock?

    Ρε συ Πάνο, πες τους λίγο να ξεκολλήσουν, γιατί χαλάνε την καμπάνια’…

    ή να το κάνουμε ‘μεσημεριανό’..?

    ‘άντε βρε Στελλάκη, καλοφάγωτα αγόρι μου… Και με μια καλή νύφη’….

    Στο δεύτερο, φευ, δεν συμμετέχω….. Not my style.

  20. Εδώ είναι ρωτήστε τον.

    1. Από τους εκατό επισκέπτες ενός site μέσω μιας viral καμπάνιας πόσοι συνεχίζουν να επισκέπτονται το site μετά από έξη μήνες;

    2. Κατά προέκταση του προηγούμενου, πόσο πιθανό είναι να δούμε viral καμπάνιες που θα οδηγούν σε ένα site περιεχομένου;

  21. @uroborus
    Προφανώς εσύ έχεις τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο για το αν ένα σχόλιο είναι spam ή όχι. Προφανώς επίσης είναι στη διακριτική σου ευχέρεια ο χειρισμός των comments στο blog σου. Προφανώς όμως και ο σχολιαστής μπορεί να έχει τη δική του γνώμη.
    Πάμε τώρα στη δεοντολογία γιατί και για μένα μετράει πολύ έστω και αν δυσαρεστώ φίλους μου. Δεν σου ζήτησα να σβήσεις το σχόλιο, ούτε καν να τοποθετηθείς. Εάν πίστευα ότι έκανες product placement θα σου το έλεγα. Απλά θεώρησα ότι το συγκεκριμένο σχόλιο δεν είχε να προσφέρει τίποτα στη συζήτηση και είπα τη γνώμη μου.
    Τέλος μια διευκρίνηση : Η λέξη «σε» στη φράση «Σε spamαρουν και σου απαντάνε κιόλας!» δεν απευθυνόταν σε σένα αλλά γενικά σε όλους τους αναγνώστες του blog.

    @eleos
    Βγάζει λίγο εμπάθεια το σχόλιο. Ελεος…

  22. Χάθηκε λίγο γιατί έπρεπε να πνίξω τον πόνο μου που με ταράξατε….

    @barak. Ενδιαφέρουσες ερωτήσεις και οι δύο. Το μόνο που βλέπω ως θέμα είναι ότι αμφότερες πάνε στην διαφημιστική και όχι στον διαφημιζόμενο που ήρθε – αν και δεν τον βλέπω και πολύ ομιλητικό…

    @Μπούλης. Φίλε ξέρεις πολύ καλά την εκτίμηση που σου έχω. Πλην όμως όσο άκομψη ήταν η γκρίζα διαφήμιση άλλο τόσο ήταν και το “πέσιμο”. Διαφωνώ με το ότι ήταν spam. Ήταν εμβόλιμο, θα μπορούσε να θεωρηθεί και άστοχο ή άκομψο όπως το έιπα αλλά δεν ήταν μαζική αποστολή ενός τυπικού μηνύματος. Εκτός αυτού, παρόμοια κίνηση είχε γίνει και από φίλους όταν έτρεχε η ενέργεια με τα public και τα pets. Και τότε το άφησα να περάσει ακριβώς γιατί θεωρώ ότι μέσω του blog μπορούν να γίνουν ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις.

    Εν ολίγοις, θεωρώ ότι δόθηκε μία ευκαιρία να μας πει ο διαφημιζόμενος τι ακριβώς θέλει και εμφανίζεται εδώ και παράλληλα να βγουν και χρήσιμα συμπεράσματα για τέτοιες ενέργεις και πόσο καλό ή κακό μπορούν να κάνουν σε ένα brand.

    Δεν αναφέρθηκα τόσο σε ένα σχόλιο όσο στην γενικότερη αίσθηση που έβγαλε το blog.Ένα κράξιμο και τίποτα άλλο το οποίο απλά δικαιολόγησε το να τελειώσει γρήγορα μία συζήτηση. Με ενόχλησε και το είπα. Δεν μπορώ να μην τοποθετηθώ όμως. Νιώθω πολύ περισσότερο οικοδεσπότης παρά εκδότης. Αναπόφευκτα, όταν κρίνω ότι μία θέση δεν με εκφράζει οφείλω να το πω και να εκφράσω και τη δυσαρέσκειά μου. Δεν απαγορεύω όμως σε κανέναν να τοποθετηθεί εκτός αν παραφερθεί.

    Με την ίδια λογική που αν έχω καλέσει στο σπίτι φίλους και δεν μου αρέσει η τροπή που παίρνει μία συζήτηση, ούτε τους διώχνω ούτε παύουν να είναι φίλοι μου. Λέω ότι δεν μου αρέσει όπως πάει και πάω στην κουζίνα να φτιάξω τήλιο. Αν σηκώσουν τον κόσμο στο πόδι θα δούμε τι θα κάνω.

    Στην προκειμένη περίπτωση θεωρώ ότι ήρθε ένας απρόσκλητος επισκέπτης και διαφώνησα με το πως αντέδρασαν ορισμένοι θαμώνες και μάλιστα φίλοι. Αν δεν καλύπτω κάποιον -και δή εσένα μ αυτά που λέω- είμαι έτοιμος φίλε να απολογηθώ εκ νέου. Δεν κρίνω μέχρι στιγμής ότι έκανα κάτι κακό όμως.

  23. Κύριοι συστήνω ηρεμία.

    Δεν τρέχει ΤΙΠΟΤΑ. ;-)

  24. Εγώ πάλι συστήνω να μας πεις δύο λόγια για την εμφάνισή σου, διότι μας βλέπω case study και πολύ φοβάμαι ότι δεν θα το υπογράφω εγώ. H σπηλιά δεν είναι πίνακας ανακοινώσεων – υπάρχει και το Facebook αν θέλεις. Εδώ άμα είναι θα μιλήσουμε Stelio, στην αντίθετη περίπτωση τα παιδιά θα έχουν δίκιο και εγώ θα βγάλω την ουρά μου απέξω (και είναι και μεγάλη πανάθεμά τη)

    Δίκαιο δεν είναι?

  25. Δράκε η εκτίμηση είναι αμοιβαία.
    Δεν αλλαξα γνώμη για το comment, κοιτάζοντας όμως πάλι την όλη συζήτηση μετανοιώνω γιατί σαν φιλοξενούμενος στη σπηλιά σε έφερα σε δύσκολη θέση. Γι αυτό το λόγο και μόνο σου ζητώ συγγνώμη.
    Στην τελική πάντως θα συμφωνήσω(!) με το Stelios ότι όντως δεν τρέχει τίποτα. Πολύ συζήτηση για το τίποτα…

  26. Τrue!
    Τελικά… “Δεν τρέχει ΤΙΠΟΤΑ”.

    Απλά στην αρχή πιστέψαμε, ότι θα αλληλεπιδράσουμε για πρώτη φορά με ένα bot.

  27. Μπούλης δεν χρειαζόταν καν να ζητήσεις συγγνώμη. Κατάλαβα απόλυτα γιατί άρπαξες, άσε που όπως παέι το πράγμα δικαιώνεται κιόλας…. Δεν γράφω άλλα περί εκτίμησης γιατί ναι μεν ο σέβασμος προς το πρόσωπο σου είναι φίλε πολύ μεγάλος, αλλά έχουμε το foti εδώ να μας παρατηρεί και άμα αρχίσω τα μελό θα επέμβει με σχόλια ανάρμοστα :-)))

    Να βάλω να παγώνει η τεκίλα της ειρήνης; Άντε γιατί κάνει ντου και η Upset και έχουμε άλλα κόλπα… (γιατί οπως θα θυμάστε έλεγα ότι κανά – δύο έρχονται…)

  28. Να βάλεις να παγώνει η τεκίλα γενικώς. Πρέπει να υπάρχει αφορμή; ;-)
    Συμφωνώ να μην το συνεχίσουμε γιατί απέτυχα που απέτυχα να ξεκινήσω ένα αξιοπρεπές flame, τουλάχιστον να μην καταλήξουμε σε καταστάσεις “πολύ ωραίο το post σου”… :)

  29. Ρε Στέλιο αναγκάζομαι περιφερόμενος από site σε site να βλέπω την ιστορία της ζωής σου εδώ και πάνω από 10 μέρες και μου έχει δημιουργηθεί μια απορία… Γ@#@ς ποτέ; Εννοώ, you know, sex κάνεις; Γιατί κάθε βράδυ αφού “ζεστάνεις το φαγητό” σου, “διαλέξεις ταινία” και “δεις την ταινία” τρώγοντας αρχίζεις να “αλλάζεις πλευρό” νωρίς νωρίς. Μήπως αύριο αντί να “βαράς μύγες” βγεις να “γνωρίσεις καμιά γκόμενα” γιατί αν κρίνω και από αυτά που γράφεις εδώ πρέπει να σε έχει φάει αδερφέ μου!

    Γιατί καλό το μύριο αλλά τι να το κάνεις αν είναι αν το χαλάσεις σε τρε πασέ πουλοβεράκια με ρόμβους;

  30. Τι χαμός είναι αυτός; Τώρα διάβασα τα σχόλια σας. Να πω και γω ότι δε θεωρώ spam το σχολιάκι του Στέλιου ΑΛΛΑ.

    1.Η εμβόλιμη παρέμβαση του δεν προσέθεσε τίποτα στην καμπάνια που εξελίσεται.

    2.Η στάση του στέλιου με εκνεύρισε αφάνταστα (αλήθεια, αν του έκανα ερωτήσεις face to face και επαιρνα τέτοιες απαντήσεις παίζει και να του εσπαγα τη μύτη :Ρ)

    3.Ο μόνος που χάνει απ το συγκεκριμένο “θερμό επεισόδιο” είναι η ίδια η ogilvy αφού θα περίμενα απ την ομάδα που ασχολείται με το account να κάνει πιο στοχευμένες παρεμβάσεις, αλλά και όταν επιλέγει να κάνει παρεμβάσεις σε τέτοιας θεματολογίας blogs να τις κάνει προσαρμόζοντας τον λόγο και την παρουσία του χαρακτήρα που promot-αρει.

  31. Δεν λέμε να ξεκολλήσουμε με τίποτα έτσι? Αφού ήρθε και ο Υπολοχαγός (έχω ακούσει ότι στον Ελληνικό Στρατό παίρνεις βαθμούς αν ασχολείσαι με το interactive marketing) δεν μπορώ να μην πω και εγώ κάτι…

    Βλέποντας λοιπόν το site στο οποίο κάθεται ο Stelios νομίζω ότι ο τελευταίος που φταίει για την όλη επικοινωνία είναι η Ogilvy. Εκτός αν τα παιδιά είναι επιλογή τους να στήσουν ένα τέτοιο “σκηνικό” για να οδηγεί σε ένα παλαιομοδίτικο site. Δεν περιμένω να απαντήσουν – προσωπικά δεν θα απάνταγα- αλλά και κρεμμασμένος στο Σύνταγμα με τον barak από κάτω έτοιμο να ανάψει τη φωτιά εγώ θα λέω ότι δεν είναι έργο Ogilvy.

  32. ΟΚ, ας δεχτούμε ότι δεν είναι έργο Ogilvy. Προτείνω να τα ρίξουμε όλα στην Tempo!

    Just for the fun of it! (και για να ξεκινήσουμε κανά καλό flame, γιατί καιρό έχουμε να αρπαχτούμε) ;o)

  33. Οι marketers δεν είστε για flames. Αυτά είναι για τους τέχηδες που θα ‘λεγε και μια ψυχή.

  34. Καλά barak θα φωνάξουμε και μερικούς τέχηδες μεταγραφή. Αρκεί να μας βρεις μερικούς γιατί όλοι ψάχνουν τον τελευταίο καιρό…

    Εγώ πάντως λέω να τα ρίξουμε όλα στους καινούριους… Έχω UpSet>Fwd φρεσκότατη ας πούμε…

    Fotis είσαι γεννημένος flamer ρε μπαγάσα και έλεγες για μένα. Τι σου κάνανε τώρα τα παιδιά στην Ανθούσα;

  35. Καλά barak θα φωνάξουμε και μερικούς τέχηδες μεταγραφή. Αρκεί να μας βρεις μερικούς γιατί όλοι ψάχνουν τον τελευταίο καιρό…

    Οι τέχηδες που γνωρίζω δεν δείχνουν να ενδιαφέρονται να σταδιοδρομήσουν στο Internet. Δεν γνωρίζω το γιατί αν και ψυχανεμίζομαι πως είναι για τον ίδιο λόγο που η Microsoft αν κι έχει βαρβάτους software engineers δεν μπορεί να δει προκοπή στο web.

    Από εκεί και πέρα αν δεν βρίσκουν στελέχια ας εκπαιδεύσουν και μερικούς καινούργιους.

  36. @barak Αδίκως απαντάς σοβαρά. Το topic δεν αφορά τους επαγγελματικούς προσανατολισμούς ούτε των τέχηδων ούτε των marketers…

    Το “Οι marketers δεν είστε για flames” ακούστηκε λίγο κάπως και είπα να σε βάλω στο κλίμα…

  37. Flamer εγώ? α, πα, πα….. :o)

    Πες μου κάτι… Οι καινούργιοι που λες, είναι αυτοί που έχουν κάνει και την καμπάνια του Leon, που έγραψα και στο blog μου? ;o)

    Μπορώ να αρχίζω να ουρλιάζω δλδ?

  38. @fotis για το καινούριο business unit αυτής λέω όντως το οποίο όμως δεν έχει προλάβει να δώσει ακόμα δείγματα γραφής…

    Μπορείς όμως να αρχίσεις να ουρλιάζεις γιατί η ησυχία είναι βαρετή…. Αρκεί να βρεις ένα καλό λόγο – το οποίο δεν θα είναι και πολύ δύσκολο…

Leave a Reply

