Η “φούσκα” η Publicis και η Google

Τελικά μόνο πότε θα πεθάνω δεν ξέρω (για να μνημονεύσω και το αγαπημένο ρητό μίας διάσημης παλαιάς ανώνυμης στήλης). Πριν από 2 ημέρες μιλώντας περί New Media στην ημερίδα “The Digital Challenge” του τομέα Direct Marketing της ΕΔΕΕ, (Event το οποίο κάλυπτε live και ο Stefanos)έκανα προς το τέλος της ομιλίας μια αναφορά -φυσικά- στις φήμες περί επικείμενης “φούσκας”. Είπα λοιπόν χαρακτηριστικά, πως “ένας από τους πρώτους που έθιξαν το ζήτημα φούσκα και μάλιστα σε διεθνές επίπεδο και για συνολικά το web, είναι ο κος Maurice Levy διευθυντής Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του ομίλου Publics στο φθινοπωρινό Media Forum του Μονακό. Ενός ομίλου δηλαδή οποίος -φούσκα ξε φούσκα – έχει επενδύσει μέσα στο 2007 αρκετά εκ ευρώ στο web. Θεμιτό μεν – business κάνουμε- αλλά όχι και το καλύτερο δεδομένο για να στηρίξεις οποιαδήποτε πρόβλεψη” Μία ημέρα μετά, στο Παρίσι, Publicis ανακοίνωσε τη σύναψη στρατηγικής συμμαχίας με τη Google καιΟι οι εκπρόσωποι των δύο εταιρειών αποκάλυψαν ότι η Publicis συνεργάζεται στενά με την Google τον τελευταίο χρόνο. Όπως χαρακτηριστικά γράφουμε στο MarketingWeek Online “Η συμμαχία Publicis-Google αιφνιδίασε την αγορά, καθώς πριν από μερικούς μήνες, ο Maurice Levy, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του διαφημιστικού ομίλου, προειδοποιούσε τους διαφημιστές για την online φούσκα που ενδέχεται να δημιουργήσει ο οργασμός online εξαγορών

Προς αποφυγή παραφιλολογίας και ασκόπων συζητήσεων δεν επιχείρησα προβλέψεις αλλά αντιθέτως τήρησα μία στάση την οποία οι περισσότεροι θαμώνες την γνωρίζετε. Σε γενικές γραμμές είπα -για το θέμα- πως “Και έχω την αίσθηση που λέει και ο κος Χατζηνικολάου, πως αυτό ακριβώς το ρεύμα του Facebook έχει οδηγήσει πολλούς να ομιλούν για μόδα που θα περάσει και για φούσκα που θα σκάσει. Στην απίθανη περίπτωση που περιμένετε να εμφανίσω στη σκηνή είτε κάποια κρυφή μελέτη που δικαιώνει τις Κασάνδρες είτε κάποια άλλη εξίσου κρυφή που αποκαλύπτει πως το Pestaola θα ξεπεράσει σε in.gr σε unique visitors το επόμενο εξάμηνο ώστε να δικαιώσω τους μεν ή τους δε λυπάμαι αλλά δεν θα σας προσφέρω αυτή τη συγκίνηση. Εκτός όλων των άλλων, αν είχα τέτοια απόρρητα στοιχεία και δεν τα έβγαζα πρώτα στο Μarketingweek.gr η διεύθυνση θα είχε κάθε δικαίωμα να με στείλει να γράφω τον Uroborus σε κάποιο γκουλάγκ στη Σιβηρία. Αυτό ομως που μπορώ και οφείλω να κάνω είναι αφενός να επισημάνω ορισμένες μικρές λεπτομέρειες και να εκφράσω τη δική μου θέση”

Κρίμα που δεν είχα τη γυάλα για τις προβλέψεις μαζί μου… :-))))) Αλλά τουλάχιστον γλύτωσα το Γκουλάγκ.

Advertisements


Categories: Interactive Marketing, Internet Life

13 replies

  1. Εδώ άλλαξε γνώμη ο Murdoch: απο ‘κει που έλεγε “΄δώσε content στο λαό”, τώρα αναδιπλώνει τις θέσεις τους και κλειδώνει τα άρθρα της Wall Street Journal αποκλειστικά για τους συνδρομητές της εφημερίδας. Φαίνεται οτι η πρόβλεψη του οτι “τα διαφημιστικά έσοδα θα υπερκαλύψουν τα διαφυγόντα κέρδη από τις χαμένες συνδρομές” κάπου δεν του βγήκε -ειδικά αν σκεφτείς οτι προτίθεται να αυξήσει την τιμή της συνδρομής.
    Κι άσε μετά στο print media conference να λένε για σύμπραξη print και Online….

  2. Αν και καθήμενη η Irina (υποθέτω γιατί δεν έχω δει κανέναν να κάνει post όρθιος) ορθώς εμίλησε… Αλλά είναι και εποχή πειραμάτων. Business Model εδώ, ένα άλλο εκεί κάτω. Ομολογουμένως πάντως δεν είναι και το πιο συνηθισμένο να αλλάζει κάθε τρεις και λίγο γνώμη ο Murdoch (ή μήπως είναι?)

  3. …και το πιο αστείο είναι οτι ο Sir Martin Sorrell του WPP την είπε και καλά στον Levy (σε στυλ “φέρε πίσω το παγουρίνο μου”) οτι “η συνεργασία με την Google είναι έμμεση παραδοχή οτι η Publicis του υστερεί σε θέματα τεχνογνωσίας”. Κι όλα αυτά από τον άνθρωπο που τον περασμένο Μάιο εξαγόρασε το digital agency 24/7 Real Media και τον Ιούνιο διατράνωνε “τη μη αναστρέψιμη διάρροή διαφημιστικών εσόδων από την TV στο web”
    Στου Google την ποδιά σφάζονται παλικάρια…

  4. O pestaola να ξεπεράσει το in.gr? Wannabe δημοσιογράφος είναι, μόλις ο ΣΚΑΙ προτείνει deal, θα αρχίσει να γράφει εκεί. Ήδη ήταν ένα βήμα πριν τα παρατήσει με τις εμφανίσεις στο ραδιόφωνο.

    (εμείς τη γυάλα την έχουμε πάντα μαζί μας)

  5. Άντε και εξώφυλλο στο Marketing Week!

  6. Τους Sorrell και Levy λίγο τους ενδιαφέρει αν ο διαφημιζόμενος κάνει TV, Ραδιόφωνο, Ιντερνετ. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να διαχειριστούν (ή να “ελέγξουν”), τα διαφημιστικά budgets των πελατών.

    Το προβλημα που αντιμετωπίζουν οι διαφημιστικές σ’ ότι αφορά το ψηφιακό πεδίο, είναι πως πολλές φορές δεν έχουν κατεφέρει να γίνουν πειστικές στους πελάτες τους, με αποτέλεσμα να χάσουν από budget που διαχειρίζονται.

    Τη προηγούμενη εβδομάδα που έμαθα για την συγκεκριμένη ανακοίνωση γέλασα, και που θύμισε το σενάριο Microsoft/Apple 1997.

    Νομίζω πως η Publicis έπραξε σωστά. Έκανε ότι χρειάζεται για να τα διατηρήσει τα budgets που διαχειρίζεται μέχρι να καταστρώσει τα πλάνα της, και αντίστοιχα η Google ύψωσε για άλλη μία φορά ένα επιτυχυνμένμο smoke screen, και βρέθηκε ενα βήμα πιο κοντα σε μεγάλους διαφημιζομενους.

    Δεν ξέρω ποιος θα βγει κερδίσμένος απ’ αυτές τις λυκοφιλίες, αλλά είναι σίγουρο είναι πως θα έχει ενδιαφέρον, ειδικά αν λάβουμε υπόψη μας τις εξαγορές που κάνουν οι διαφημιστικοί όμιλοι. Για παράδειγμα η WPP τα τελευταία δύο χρόνια έχει εξαγοράσει σημαντικές εταιρίες όπως VideoEgg, Visible World, Spot Runner κλπ.

    Θα δούμε.

  7. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων Tassos το “O pestaola να ξεπεράσει το in.gr σε unique” ήταν υπερβολή -θεωρώ πως είναι πασιφανές- και φυσικά εννοεί οποιοδήποτε blog καταφέρει να ξεπεράσει το in.gr σε visits ή σε uniques ή σε ότι άλλο παρόμοιο νούμερο. Η προσωπική πορεία του Pestaola.gr δεν ήταν μέσα στις προβλέψεις και δεν θα είναι εκτός αν συμβεί κάτι δραματικό. Η πορεία των blogs γενικότερα όσον αφορά επισκέψεις και διαφήμιση ίσως αξίζει κουβέντα

  8. Δε νομίζω ότι τα περί φούσκας συνδέονται με την ανακοίνωση της συνεργασίας. Στη 1η περίπτωση η φούσκα αναφερόταν στο κατά πόσο η διαφημιστική πίτα είναι ικανή να στηρίξει τη πληθώρα των online μέσων που ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια και ειδικότερα περιπτώσεις εξαγορών με εξωφρενικά-ίσως-ποσά. Αυτό δεν σημαίνει ότι η online διαφήμιση δεν έχει αξία σαν όχημα και δεν θα αξιοποιηθεί από διαφημιστές και διαφημιζομένους.

    Η συνεργασία google-publicis είναι ένα σαφές δείγμα της στρατηγικής του google αφενός να προσεγγίσει τις διαφημιστικές και τους μεγάλους διαφημιζομένους που πλέον κρίνει ότι είναι βασικός άξονας για την ανάπτυξή του και αφετέρου να καταφέρει να κάνει κάποιου είδους case study-show case του πως η διαφήμιση στα διάφορα μέσα του μπορεί να δουλέψει-γιατί ένα από τα βασικά προβλήματα του google αυτή τη στιγμή είναι ότι ακόμα και τους υπαλλήλους του να ρωτήσεις τι είδους προϊόντα, διαφημιστικά οχήματα και υπηρεσίες προσφέρει, δεν θα ξέρουν να σου απαντήσουν. Πόσο μάλλον πελάτες και συνεργάτες του. Κάνει λοιπόν συνεργασία-μη αποκλειστική ας μη ξεχνάμε-με μία διαφημιστική, της απλώνει συνολικά τις επιλογές του, δουλεύει μαζί της για να αξιοποιήσει ή να δημιουργήσει διαφημιστικά οχήματα στο δίκτυό του και έτσι και και δοκιμάζει μοντέλα συνεργασίας με τις διαφημιστικές και τους διαφημιζομένους και δημιουργεί case studies για τους υπόλοιπους .

    Από την άλλη η publicis μαθαίνει να πειραματίζεται στα online, αποκτά τεχνογνωσία που δεν θα περιοριστεί στα του google και δημιουργεί οργανωτικές βάσεις ώστε να μπορέσει αυτή τη εμπειρία να την περάσει σαν γνώση και account management στους πελάτες της.

  9. Κάτι μου λέει πως το 2008 θα αρχίσουν τα ζόρια για το Google.

    http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=869335&lngDtrID=252

  10. Συμφωνώ με το Barak για τα ζόρια που έρχονται.

    Σ’ αυτά ας προσθέσουμε και τη πιθανή εξαγορά της Yahoo! από τη Microsoft

  11. Έλα ρε παιδιά αφήστε να βγάλουμε και εμείς καμιά είδηση… :-)))))

    Λέτε να νιώσει ο Γούγλης την ανάσα της MS?

  12. And don’t forget the all too important macroeconomic factors.

  13. Indeed, ta zoria gia ti google tora erhontai

    http://www.brandrepublic.com/News/780965/Google-profits-hit-social-networking-sites/

    kolaei kai stin oli syzitisi peri diafimisis kai social networking

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: