Μάθε παιδί μου internet

Ο υπογράφων γεννήθηκε (στα τέλη της δεκαετίας του 60) και μεγάλωσε (κάπου στις αρχές της δεκαετίας του 80) στην Κυψέλη. Ως εκ τούτου, για όσους έχουν ακούσει κάτι παραπάνω για τις εποχές εκείνες εκτός από τους Boney M, το μαλλί – αφάνα και τους γιακάδες που παρέπεμπαν στον Ντάμπο (το ελεφαντάκι)- μεγάλωσε με τη βαθιά πεποίθηση πως Αθήνα είναι μόνο η Φωκίωνος Νέγρη και κάτι ψιλά από Εξάρχεια και Πατήσια και πως αν δεν έχεις μπει τουλάχιστον μία φορά στην «Κουίντα», κατά πάσα πιθανότητα δεν έχεις ιδιαίτερο λόγο ύπαρξης.

Εκτός από τις παραπάνω όμως μάλλον χαριτωμένες υπερβολές, η εν λόγω περιοχή διέφερε και σε μία σειρά ακόμα από παραμέτρους που τη χαρακτήριζαν. Μία από αυτές, ήταν η ενασχόληση των νεολαίων με την πορτοκαλιά μπάλα. Το σχεδόν άγνωστο τότε στο ευρύ κοινό μπάσκετ -παρά τις επιτυχίες που είχε χαρίσει από τότε- ήταν μία από τις κατάρες της παραδοσιακής κυψελιώτισας μάνας που το αντιμετώπιζε ως το μεγάλο αντίπαλο στη μάχη της για να φέρει το παιδί στο δρόμο του σχολείου.
Στο μεταξύ, ο Πανελλήνιος (ΠΓΣ) μεσουρανούσε και αντιμετώπιζε «στα ίσα» -και κάτι παραπάνω- τις μεγάλες δυνάμεις του ελληνικού μπάσκετ εκμεταλλευόμενος αυτό το «χαζολόγημα» των μικρών κυψελιωτών. Το ίδιο συνέβαινε και με τον Σπόρτιγκ στα Πατήσια και με τον Ιωνικό στη Νίκαια. Οι μεγάλοι απλώς ψώνιζαν, οι επιχειρούσαν να ψωνίσουν από αυτούς και όταν δεν τα κατάφερναν επένδυαν σε ελληνο -και μη- αμερικάνους.

Δέκα περίπου χρόνια μετά, οι απανταχού ελληνίδες μητέρες, ανησυχούσαν μήπως και τα βλαστάρια τους δεν «χάζευαν» με κάποια μπάλα- πορτοκαλί ή άλλης απόχρωσης, αναγνωρίζοντας έστω και καθυστερημένα ότι το «χαζολόγημα» των νεαρών δεν είναι απαραίτητα αντιπαραγωγικό αλλά αντιθέτως μπορεί να δώσει λύσεις εκεί που ο ορθός δρόμος στενεύει από το traffic. Στις σημερινές εποχές, που τρέχουν πολύ πιο γρήγορα, δεν χρειάστηκαν παρά 5 -ίσως και λιγότερα χρόνια- για να έχουμε μία άλλη επική ανατροπή.

Ο εφιάλτης των επιχειρήσεων για το «χαζολόγημα» των στελεχών στο internet τείνει -στην αλλοδαπή τουλάχιστον- να εξελιχθεί σε ανησυχία μήπως και τα στελέχη δεν παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις. Πολύ σύντομα, κατάλαβαν όταν αν θέλουν να βρίσκονται «εκεί που συμβαίνει» θα πρέπει κάποιοι από τα στελέχη τους να είναι «εκεί». Πολύ σύντομα, διαπίστωσαν πως τα blogs δεν γράφονται μόνα τους ούτε κατ? ανάγκη στον ελεύθερο χρόνο των στελεχών και πως το Facebook και το LinkedIn δεν προσφέρουν μόνο ευχαρίστηση σε όσους συμμετέχουν αλλά και έμμεσο branding και -πολύ περισσότερο- γνώση για το interactive περιβάλλον.

Μία γνώση, που απαιτεί επαφή με το αντικείμενο και τους χρήστες και που καλώς ή κακώς δεν διδάσκεται σε κανένα κολέγιο. Η ελληνική αγορά, διαθέτει ελάχιστες μεγάλες εταιρείες που αυτό το «χαζολόγημα» το έχουν αξιοποιήσει και από αυτές τις ελάχιστες είναι ζήτημα αν μία ή δύο το έχουν αξιοποιήσει συνειδητά. Με τον ένα όμως ή με τον άλλο τρόπο, τα αποτελέσματα είναι ορατά διά γυμνού οφθαλμού. Για όλες τις υπόλοιπες, θα προτείναμε μία αναζήτηση για τον όρο «Geek Marketer» καθώς και μία μικρή αναδρομή στο μπασκετικό παρελθόν της χώρας. Εκτός αν στηρίζονται στις μεταγραφές ελληνο -και μη- αμερικάνων.

** Το κείμενο είναι προδημοσίευση της στήλης Akrothigws στην ενότητα Digital / New Media στο Περιοδικό MarketingWeek. Για το λόγο αυτό, σχόλια και παρατηρήσεις θα παρακαλούσα να γίνουν απευθείας στο site του περιοδικού.

Advertisements


Categories: Internet Life

3 replies

  1. Δηλαδή άραζες στα “πάνω” Goodys ? :-)

    Σχολιαζω εδώ λόγω της άσχετης φύσης του σχολίου…

  2. Και καλά κάνεις…

    Όχι άραζα στο “Π” τα πάνω Goodys είναι για τους πιο…. νέους… σε ηλικία…

    Μεγάλωσα αγαπητέ…

  3. Μάλιστα. Για εμας τους πατησιώτες το σύνορο ήταν το Select (ειδικότερα η …after σαββατιατικη εκδοχή του) αντε και το Σουλάτσο (αργοτερα). Κουίντα πρόλαβα να παω μια φορά σε μια εκδηλωση στη Γ Λυκειου (1990). Λιγο μετα πρεπει να έκλεισε.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: