Δαγκωτό και μονοκούκι

Παραμονές εκλογών, ο Uroborus νιώθει διάφορες ανησυχίες. Παίζει κάθε πρωί, το “Εκλογές – Κόμματα” του Τζιμάκου όπως άλλοι συνάδελφοι τον Εθνικό ύμνο και ανταλλάσει χαρωπά mail με το Γρηγόρη για το ευφυές του τίτλου ΣΥΡΙΖΑ για αριστερό κόμμα. Πριν προχωρήσει όμως σε μελλοντικά posts που ενδέχεται να τον φέρουν αντιμέτωπο με τη σκληρή πραγματικότητα, οφείλει να καταθέσει την άποψή του για την ελληνική online σκηνή των media σε προεκλογική περίοδο.

Update: Είπε (και μέτρησε) ο Fotis “Αν ρωτήσεις όλους τους λεβέντες που γυρνοβολάνε στην σπηλιά σου, να σου περιγράψουν μια καλοκαιρινή επαφή με πολιτικό για κάποια online προβολή, όλοι θα έχουν να διηγηθούν και κάτι εύθυμο/μυστήριο/αξιοπερίεργο. ;-)”.  Περιμένω καταθέσεις και ας είναι και ανώνυμες και θα θεωρηθεί πράξη πολέμου από όσους δεν καταθέσουν.

Γιατί; Γιατί καλώς ο Uroborus δεν φιλοξενεί μόνο προσωπικές ανησυχίες για τη ζωή το σύμπαν και τα πάντα, αλλά και θέσεις για τα online δρώμενα. Εκτός αυτού, το επόμενο “Akrothigws” έχει τον ίδιο τίτλο με το post. Το προδημοσιεύω και πραγματικά αναρωτιέμαι αν συμφωνείτε…

Την ώρα που γράφεται η στήλη, το προεκλογικό κλίμα έχει “ανάψει” πλέον για τα καλά – και ποικιλοτρόπως. Όντας 15 μόλις ημέρες πριν την κρίσιμη εκλογική αναμέτρηση, το φυσιολογικό θα ήταν τα media -στο σύνολό τους- να έχουν “ντυθεί” με τα γιορτινά τους. Και είναι. “Όλα;” θα αναρωτιόταν ο René Goscinny για να εισπράξει άμεσα και πληρωμένη την απάντηση που όλοι φαντάζεστε. Όχι. Ένα μικρό χωριό, αντιστέκεται ακόμα στο βάρβαρο κατακτητή. Μια ματιά, στα sites που εξ ορισμού φιλοξενούν τον πολιτικό λόγο της χώρας – ήτοι τα portals και τις online εκδόσεις των εφημερίδων- φτάνει και περισσεύει για να διαπιστώσει κανείς το μέγεθος ενός πραγματικά μεγάλου προβλήματος. Την αδυναμία των ελληνικών sites να προσαρμοστούν ή αν προτιμάτε να «μεταμφιεστούν» ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν. Η TV το καταφέρνει. Η αλλαγή σκηνικών, οι κατά ριπάς βολές των trailers για τα talk shows και το ύφος των παρουσιαστών πετυχαίνει να εντάξει τον θεατή στο εκάστοτε κλίμα. Το ραδιόφωνο, παρά την απουσία εικόνας, εκμεταλλεύεται τον ήχο για να κρατήσει κοντά του το κοινό. Για τις εφημερίδες δε και τα περιοδικά ούτε λόγος να γίνεται. Το internet όμως, σε μία εποχή που υπό Κ.Σ. θα έπρεπε να κυριαρχεί τελικά καταφέρνει να μοιάζει πιο άχρωμο από ποτέ. Άκαμπτα, «στεγνά» και εν πολλοίς χωρίς νεύρο τα ελληνικά web sites, χωρίς να έχουν ποτέ σχεδιαστεί με την απαραίτητη ευελιξία και χωρίς να έχουν εντάξει στη στρατηγική τους την ουσιαστική επικοινωνία με το κοινό τους καταδικάζονται μόνα τους σε ρόλο ουραγού και οι φωτεινές εξάρσεις και απόπειρες ενστερνισμού των νέων τάσεων –όπως η εξαιρετική προσπάθεια του Skai.gr με το YouTube, η συνεργασία του Sync.gr με τη NET και τα Channels στο Zoo.gr- δεν αρκούν για αλλάξουν τη γενική εικόνα. Το τι μέρος του διαφημιστικού κονδυλίου θα απορροφήσουν τελικά, είναι προς το παρόν άγνωστο. Ενδέχεται μάλιστα να παραμείνει, αλλά αυτό είναι ένα θέμα που θα μας απασχολήσει σε επόμενα τεύχη. Όποιο όμως και να είναι το αποτέλεσμα, ελάχιστα θα μπορεί να κριθεί καθώς δεν υπάρχουν νούμερα που να μας δώσουν τη δυνατότητα συγκρίσεων με προηγούμενες εκλογικές αναμετρήσεις. Για να είμαστε δε απόλυτα ειλικρινείς, η online διαφημιστική δαπάνη στις προηγούμενες εκλογές ήταν τόσο μικρή που όσο και να προσπαθήσουν τα online πονήματα μόνο να μεγαλώνει μπορεί. Εν κατακλείδι, αγνοούμε πραγματικά τις όποιες προθέσεις και την στρατηγική των ελληνικών online media και δη αυτών που εκπροσωπούν παραδοσιακά ΜΜΕ, Θα χρειαστούν όμως αρκετό μαγικό φίλτρο για να αντεπεξέλθουν…

Advertisements


Categories: Internet Life

14 replies

  1. Πραγματικά περίμενα πώς και πώς αυτές τις εκλογές για να δω ενδιαφέρουσες online ενέργειες αλλά τζίφος…
    Μόνο οι συνεργασίες Σκάϊ-YouTube και EPT-Sync…

  2. Καλά τα λες, αλλά σίγουρα δεν περιμένεις να ακούσεις κάτι τέτοιο.

    Διάθεση και ικανότητα για καλές καμπάνιες υπάρχει (και πάντα θα υπάρχει).

    Αλλά εκεί που την (καμπάνια) έχεις στήσει όμορφα και περιποιημένα, της κολλάς και λίγο Web 2.0 για να την κάνεις impressive, ξαφνικά ‘τρως το ξύλο’,γιατί ενώ εγγυάσαι ότι τα λεφτά της προβολής θα φέρουν περισσότερους από 20,000 επισκέπτες στο site, η υποψήφια πολιτευτής προτιμάει μια-δυο έντυπες καταχωρήσεις σε γυναικείο περιοδικό.

    Πάντα έτσι ήταν, και πάντα έτσι θα γίνεται. Γιατί για κάποιο μυστήριο λόγο, κάποιοι άνθρωποι αρνούνται πεισματικά να αποδεχθούν ότι αυτό που τους περιγράφεις είναι υλοποιήσιμο και θα αποφέρει πολύ καλύτερα αποτελέσματα από το παλιό που χρησιμοποίησαν.

    Είναι σαν να προσπαθείς να πείσεις την γιαγιά στις Σέρρες, που είναι 90 χρονών, να αλλάξει την ασπρόμαυρη τηλεόραση της με μια έγχρωμη…. Ε, δεν θα το κάνει, ότι και να της πεις.

    Και αυτό ήταν μόνο ένα παράδειγμα. Αν ρωτήσεις όλους τους λεβέντες που γυρνοβολάνε στην σπηλιά σου, να σου περιγράψουν μια καλοκαιρινή επαφή με πολιτικό για κάποια online προβολή, όλοι θα έχουν να διηγηθούν και κάτι εύθυμο/μυστήριο/αξιοπερίεργο. ;-)

  3. Αμάν τι είπες Fotis… Κάνω επί τόπου update και θα το θεωρήσω βαρύτατη προσβολή απ όποιον δεν διηγηθεί story..

    Το θέμα βέβαια παραμένει το ίδιο. Τα online media δεν “ντύθηκαν” εκλογές. Γιατί; Γιατί δεν μπορούν. Δεν έχουν προβλέψει να ντύνονται… Ενώ οι παραδοσιακοί είναι έτοιμοι (παρακαλάνε για την ακρίβεια)

  4. Στα blogs πάντως αν και συνήθως η κριτική για τα κόμματα είναι αρνητική έχει γίνει ο χαμός, πέρα που όλοι σχεδόν ασχολούνται με τις εκλογές έχουν αυξηθεί και τα πολιτικά ιστολόγια (με αρκετά στημένα από πολιτικούς ή ακόμα από απλούς οπαδούς) και κυρίως έχουν αυξηθεί πάρα πολύ οι επισκέψεις. Αν κρίνω από εμένα που όλο το καλοκαίρι με 400-500 χιτς την μέρα ήμουν μόνιμα στις πρώτες 5-6 θέσεις στην λίστα της wp, τώρα με συνήθως πάνω απο 700 μόλις και μετά βίας είμαι στην εικοσάδα.

    Έχουμε παρόμοια αίσθηση του χιούμορ, την ίδια αφίσα ανέβασα και εγώ εδώ: http://indictos.wordpress.com/2007/08/30/vote-jello-biafra-for-mayor/

    :-)

  5. Indictos πολύ χαίρομαι που σε βλέπω. Ναι τα είδα τα Blogs και την αρνητική κριτική – την οποία μάλλον περίμενα. Υποθέτω πάντως ότι οι αυξημένες επισκέψεις είναι λόγο των εκλογών. Οι πάντες ψάχνουν περισσότερη ενημέρωση. Απορώ γιατί όμως. Τελικά το ίδιο που ψήφισαν θα ψηφίσουν οι περισσότεροι…

    ΥΓ. Ο “πατερούλης” δεν μπορεί να λείπει από τέτοια events…

  6. Τα New Media δεν έχουν την ίδια ‘δύναμη’ με τα traditional media.

    Και ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλο μας. Γνωρίζουμε ότι η προβολή ενός υποψηφίου είναι κυρίως ‘ανταλλακτική’, και δουλειές για τα new media, δεν υπάρχουν πολλές.

    Μπορεί να μην το διατυπώνω σωστά, αλλά δεν με πειράζει κιόλας. Όποιος κατάλαβε τι θέλω να πω.. κατάλαβε.

    υ.γ. Αν διακρίνεται κάποια κακία, δεν είναι σίγουρα προς το μέρος σου Δράκε, ούτε προς τους επισκέπτες σου. Αλλού επικεντρώνει, απλά εδώ βρήκα σπηλιά να κουρνιάσω και να τα πω! ;o)

  7. Fotis με το ελεύθερο λεβέντη μου δεν πήγε καν το μυαλό μου σε μένα και στη σπηλιά…

    Επί της ουσίας όμως, όντως τα new media δεν έχουν τη ίδια “δύναμη” με τα παραδοσιακά. Έτσι όπως το πάνε όμως δεν θα την αποκτήσουν κιόλας. Και εμένα μου έλαχε να κάνω δουλεύω μ αυτά….

    Νομίζω επίσης ότι το “ανταλλακτική” διατυπώνει με σαφήνεια το τι θέλεις να πεις.

  8. Η συγκέντρωση των δεκαπέντε χιλιάδων ατόμων στο Σύνταγμα όμως από τα new media οργανώθηκε. Και η αγανάκτηση των πολιτών στα new media εκφράζεται. Τα παραδοσιακά media έχουν αδυναμία να αφουγκραστούν τους πολίτες, μιας και ουσιαστικά τους έχουν χεσμένους. Τα ‘χουν κάνει πλακάκια με τους πολιτικούς στη δική μας πλάτη. Είναι κοινό μυστικό πως τα μεγάλα συγκροτήματα του έντυπου και ηλεκτρονικού Τύπου δεν πληρώνουν ρεύμα, τηλέφωνο και διάφορα άλλα.

    Αλλά όχι και να στενοχωριόμαστε που δεν πλάκωσαν εδώ οι πολιτικοί να μας τα κάνουν τσουρέκια. Μησώσουν και έρθουν ποτέ. Ούτε πιστεύω πως υπάρχει σοβαρός επιχειρηματίας της πιάτσας που είχε επενδύσει στους πολιτικούς κι απογοητεύτηκε που δεν αγκαλιάζουν το μέσο. Αυτά είναι γι αρπαχτές και τίποτα περισσότερο.

  9. συμφωνώ με τον barak, με μια μικρή ένσταση :

    “Και η αγανάκτηση των πολιτών στα new media εκφράζεται. Τα παραδοσιακά media έχουν αδυναμία να αφουγκραστούν τους πολίτες, μιας και ουσιαστικά τους έχουν χεσμένους.”

    και τα new media επίσης χεσμένους τους έχουν…

  10. Δεν διαφωνώ ούτε με barak (πως θα μπορούσα άλλωστε;) ούτε με apostolo – toli. Αλλά εγώ αναφέρομαι στους online εκπροσώπους των παραδοσιακών media. Και αυτό που λέω είναι ότι επί της ουσίας δεν κάνανε και τίποτα internet-ικό.

    Στα new media – αν υποθέσουμε ότι ο όρος αφορά κατά βάση ανεξάρτητα media και blogs όντως έχει γίνει πολύ μεγαλύτερη κινητοποίηση.

  11. Καλό φθινόπωρο λοιπόν.

    Αν συνεχίσουν να φέρονται με αυτό τον τρόπο οι “υποψήφιοι” δεν πρόκειται να δούμε ποτέ άνοδο. Τους μιλάς για “πλάνο” και σου λένε “φυσικά” και όταν τους λες “τόσα και τόσοι κτλ κτλ” παίρνει το πλάνο και πιάνει έναν-έναν (ο image-λέμε-τώρα- maker), μιλάει με naftemporiki, flash κ.ο.κ και μπαίνουν όλα ως δια μαγείας από μόνα τους. Συνεπώς για πια στρατηγική να μιλήσουμε; Το θέμα βασίζεται στα λεγόμενα “ρουσφέτια” και για τους internet-αδες ο τσάμπας πέθανε!

  12. Πρέπει να διεξάγεται μια έρευνα από το Παν. Αθηνών για on-line καμπάνιες συγκριτικά. Όταν τελειώσει αυτή η εκλογική παρωδία ελπίζω να βγουν σύντομα στοιχεία.

  13. Καλώς τη giannab. Μην τους παρεξηγείς και συγχύζεσαι Παρασκευιάτικα. Το ρουσφέτι είναι θεσμός…

    Evagnelos Χαίρεσται! Έχει τέτοια ερευνούλα το Παν. Αθηνών; Συγκριτικά τι είδους; και spending ή μόνο που παίξανε και τι δημιουργικά είχανε;

  14. Εξ όσων γνωρίζω η έρευνα τρέχει από καιρό και έχει σκοπό να αναδείξει τις εξελίξεις στο χώρο του “πολιτικού διαδικτύου” συγκριτικά και με τις προηγούμενες αναμετρήσεις. Περισσότερες και πιο ακριβείς πληροφορίες θα έχω αμέσως μόλις συναντήσω τον υπεύθυνο καθηγητή (πάντως αυτός συνήθως επικεντρώνεται σε οικονομικά στοιχεία). Νομίζω πάντως κάποιου είδους διαφοροποιήσεις πρέπει να υπάρχουν. Είναι και αυτή η “ευρυζωνικότητα”…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: