New ή απλώς Online Media;

Καιρός είναι να το πιάσουμε λίγο το θέμα καθώς το τοπίο στο ελληνικό web τείνει να αλλάξει. Καινούρια sites, redesign σε πολλά παλαιότερα και δη αυτά των παραδοσιακών ΜΜΕ και γενικώς κινητικότητα την οποία έχουμε σχολιάσει ξανά και ξανά. Το internet, ως πλατφόρμα επικοινωνίας, καλώς ή κακώς έχει σαρανταρίσει. Ως ΜΜΕ δε, έχει περάσει στην ηλικία των teens. Συνυπολογίζοντας μάλιστα και τις ταχύτητες που το διακρίνουν ακόμα και σε χώρες με –γκουχ, γκουχ– «περιορισμένη» διείσδυση, η ύπαρξη ενός web site και η «βινιέτα» Online πλάι σε ένα λογότυπο ή ακόμα και ένα πρωτότυπο domain που να θυμίζει έντυπο αλλά να έχει και το «τελεία gr» αποτελούν αναγκαία μεν αλλά όχι και ικανή συνθήκη για να διεξαχθεί σοβαρή συζήτηση περί «new media». Online media; Ίσως, αν τηρηθούν κάποιοι απαράβατοι κανόνες. «New» όμως σε καμμία περίπτωση.

Το αυτό ισχύει και στην περίπτωση που το online πόνημα διαθέτει κάποιο funky ύφος στο design του ή ενστερνιστεί το Web 2.0 «look» με τις υπερμεγέθεις βινιέτες και το tag cloud για σημαία. Και θα εξακολουθήσει να ισχύει ακόμα και αν προσθέσει μηχανισμούς viral ή user generated content. Γιατί τα «ράσα δεν κάνουν τον παπά». Θέλετε –και θέλουμε– new media; Θα το αναζητήσουμε στη «new» αντίληψη για το περιεχόμενο. Το δικό μας όμως περιεχόμενο. Το user generated περιεχόμενο –όπως έχουμε επανειλημμένως τονίσει– θα έρθει μόνο όταν είναι η ώρα του να έρθει. Και στο δικό «μας» περιεχόμενο, οι συντάκτες και οι αρχισυντάκτες έχουν τον πρώτο λόγο. Γιατί αυτοί θα πρέπει πρώτα απ? όλους να μπουν στον καινούριο τους ρόλο.
Αυτοί θα δέσουν κείμενα με άλλα κείμενα, αυτοί θα δέσουν κείμενα με video στο YouTube, αυτοί θα δώσουν ενέργεια στο αρχείο της online έκδοσης, αυτοί θα απαντήσουν στα σχόλια των χρηστών, αυτοί θα προσαρμόσουν το ύφος τους ή θα προσαρμόσουν το site στο δικό τους ύφος. Και αυτοί τελικά θα πρέπει να γράψουν –έχοντας στο μυαλό τους το «νέο μέσο». Βλέποντας τη «νέα γενιά» των ελληνικών online media να βιάζεται να «μεγαλώσει» και να απουσιάζει –γιατί απουσιάζει– η πλειοψηφία των παραπάνω, τα συναισθήματα μπορεί να είναι ανάμικτα αλλά υπάρχει ένα που ξεχωρίζει. Η ανησυχία.

Αναδημοσίευση (με την άδεια του προέδρου) από το Marketing Week  (Καθώς τυγχάνει να μην είμαι εντελώς διχασμένη προσωπικότητα δεν γράφω δύο φορές τα ίδια)

Advertisements


Categories: Internet Life

3 replies

  1. Δυστυχώς για να έχεις user generated content πρέπει να έχεις πρώτα απ’ όλα users. Users εκπαιδευμένους, που αντιλαμβάνονται… Έπειτα οι users πρέπει να έχουν τρόπους να επικοινωνήσουν μαζί σου. Να μπορούν να σου στείλουν ένα email από το κινητό τους χωρίς να χρειάζεται να πληρώνουν μια υπηρεσία. Το internet στην Ελλάδα ΤΩΡΑ είναι στα σπάργανα.
    Μην προσπαθείς να υποχρεώσεις ανθρώπους 40+ να το αποδεχτούν δεν θα το πετύχεις. Θα έρθουν μόνοι τους αξιολογώντας το και βλέποντας τα παιδιά τους… έτσι μαθαίνουν οι μεγάλοι – συντάκτες και μη! Από τα παιδιά τους! Ο εγωισμός τους είναι μεγάλος για να μάθουν από συνομήλικούς τους.
    Προσπάθησε να πλησιάσεις τους νέους όσο δύσκολο και αν είναι αυτό. Το να μάθεις τι θέλουν οι νέοι είναι το πιο δύσκολο πράγμα. Αλλά το συγκεκριμένο μέσο στην Ελλάδα σε αυτούς ανήκει αυτοί αποφασίζουν. Εμπιστέψου τους… σε 5 χρόνια αυτοί θα είναι στην αγορά εργασίας και θα κάνουν τη δουλειά μας θα είναι συνάδελφοί μας. Θα πρέπει να δουλέψεις μαζί τους. Σε πολλούς από αυτούς σε 10 χρόνια θα αναγκαστείς να πουλήσεις.
    Απλά πολλοί τυχάρπαστοι το καπηλεύονται το μέσο και πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Ο ρομαντισμός του να πάω ένα πράγμα ένα χιλιοστό παραπέρα έχει παρέλθει. Ο σκοπός σου να είναι να μην αφήσεις τα πράγματα στάσιμα. Η ρομαντική ματαιοδοξία δεν υπάρχει πια. Τα πάντα μετριούνται σε €, σε αμάξια και γκόμενες. Το ίδιο ισχύει και για το «νέο μέσο».
    Δεν έχει ακόμα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα θα σου πουν. Στα ΠΑΠΑΡΙΑ μου πες τους και κάνε αυτό που νομίζεις. Το ότι θα φας τα μούτρα σου το ξέρεις… και σου αρέσει κιόλας, για αυτό είσαι και ο Uroborus. Και για αυτό σε εκτιμάμε κιόλας εχθροί και φίλοι…
    Μετά θα πρέπει να έχεις περιεχόμενο (περιεχόμενο που χρίζει σχολιασμού εννοείται) ή το site σου να είναι «μια καλή ιδέα» όπως το youtube για παράδειγμα…
    Άστο έγραψα ήδη σεντόνι αλλά μου βγήκε (το μαρτίνι φταίει)… κάνε χώρο στη σπηλιά ρε :)

  2. Μισό να βάλω μία τάξη.

    Δεν θέλω να υποχρεώσω κανέναν. Οφείλω όμως να λέω τα πράγματα όπως τα βλέπω και όπως τα ζω. Αν ακούγονται αυτά ως “χώσιμο” είναι θέμα και πως θέλει να τα πάρει ο καθένας.

Trackbacks

  1. _fantom_ » Blog Archive » New ή απλώς Online Media;

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: