User Generated Contet Advertising από τη Sprite (gr)

sprite.jpgΕίπατε είπατε, για το user generated content που δεν έχουμε – φαγωθήκατε. Ούτε παραγγελία λοιπόν να το είχαμε αυτό το post. Προς τέρψην του φιλοweb-ικού κοινού ένα μεγάλο brand εμπιστεύτηκε από χτες το κοινό για να φτιάξει το δικό του σλόγκαν κάνοντας πράξη τη φιλοσοφία “Κανένα εμπόδιο όταν ξέρεις για τι διψάς” Εν ολίγοις μπορείτε δοκιμάσετε το ταλέντο σας και να αλλάξετε το “Freedom From Thirst” σε “Freedom From ότι μου κάνει κέφι” (Ο δράκος έχει πετάξει διάφορα ωραία εδώ – αν ψάχνετε copywriter πείτε μου να κάνω κοντινό). Και δεν είναι μόνο αυτό. Πριν πάμε σε λεπτομέρειες, ένα θα πω. Ο ίδιο το banner δεν περιλαμβάνει πουθενά μπουκάλι sprite ούτε και το ιδιο το μήνυμα “Freedom From Thirst”. Και μιλάμε για τη Sprite… Μην ρωτήσετε ποιοι το έκαναν. Τα Τρομερά παιδιά της Ogilvy το έκαναν.

Μερικά tips ακόμα προς συζήτηση. Αν επιλέξετε να εμπλακείτε θα βρεθείτε σε ένα broadband only site με εκτενάστατη χρήση video και μηχανισμούς για viral marketing όπου φέρνετε το τηλεοπτικό σποτ στα μέτρα σας και μπορείτε να βάλετε και υπότιτλους αλλά να κάνετε και Graffiti στην τελική σκηνή. Για την συμμετοχή δεν θα αργήσουμε να μάθουμε. Μείνετε συντονισμένοι (οι κάμερες και ένα επιτελείο δράκων δημοσιογράφων καταγράφουν τα πάντα – καημό το είχα να τα πω αυτά)

Advertisements


Categories: Internet Life

35 replies

  1. Ένα site που είναι πέντε(!) σελίδες συνολικά συγγνώμη αλλά δεν είναι web 2.0. Ούτε είναι web 2.0 το να ζητάς από τους επισκέπτες σλόγκαν. Έχουν υπάρξει παρόμοιες ενέργειες πολλές φορές στο παρελθόν.

    Καταλαβαίνω πως έχεις μια συμπάθεια στην ogilvy αλλά take it easy.

  2. Κάτσε ρε φίλε. Αφενός αν είναι να πιάσουμε πάλι τη συζήτηση περί τι είναι και τι δεν είναι Web 2.0 ευχαρίστως αλλά να μου το πεις να ετοιμάσω τεκίλες για το βράδι γιατί θα έχουμε επισκέπτες :-))

    Αφετέρου, το να έχει γίνει μία ενέργεια δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να την κάνεις. Με τη λογική αυτή να μην προσθέτουμε πουθενά σχόλια ή blogs γιατί το έχουν κάνει άλλοι. Δεν είναι διαγωνισμός πρωτοτυπίας. Επικοινωνιακές ενέργειες είναι.

    Αφέτρίτου, καλώς η κακώς τους τελευταίους μήνες η συγκεκριμένη εταιρεία έχει κάνει πάρα πολλές ενέργειες για ένα πολύ πιο μοντέρνο και αποτελεσματικό online επικοινωνιακό μοντέλο. Γιατί να μην τη συμπαθώ λοιπόν; Internetας είμαι, για internet γράφω, το μέσο ξέρεις πολύ καλά ότι το πιστεύω και βλέπω κάποιος να κάνει καλές δουλειές γι αυτό. Γιατί λοιπόν να κάτσω ήσυχος;

  3. Εν ολίγοις θεωρείς το συγκεκριμένο site web 2.0. Good for you. Εγώ πάλι διαφωνώ.

  4. Θεωρώ την ενέργεια στη λογική και στο πνεύμα του web 2.0. Δεν με απασχολεί ο όγκος του site αλλά η συμμετοχή του κοινού σε ένα προιοντικό site. Είναι ή δεν είναι μέρος της λογικής του web 2 η ενέργεια;

    Αν δεν είναι γιατί δεν είναι; Γιατί είναι 5 σελίδες ή για άλλο λόγο; Γι αυτό είπα ότι άμα είναι να κάνουμε κουβέντα ευχαρίστως αλλά να έχουμε διάθεση…

  5. @barak

    Επειδή η δική μου γνώμη – και καλά κάνουν – θα θεωρηθεί biased, μιας και έχω εμπλακεί ενεργά στο project αυτό, θα ήθελα να μάθω και εγώ τι είναι web2.0… (Περικλή, πιάσε τις τεκίλες)

    1. Αν δεν είναι να εμπλέκει τους ίδιους τους χρήστες (user generated content)

    2. Αν δεν είναι να δίνει στον επισκέπτη την δύναμη να κάνει αυτό που θέλει σε ένα brand

    3. Αν δεν είναι να αφήνεις τον πελάτη και νυν διαφημιζόμενο στα χέρια του ίδιου του καταναλωτή

    Τότε τι είναι web2.0? – Μιλάμε πάντα για campaigns.

    Φίλε barak, κακώς γράφεις στο post σου “το συγκεκριμένο site” γιατί δεν πρόκειται για “ένα” site, αλλά μια ενέργεια… κομπλέ με banners και site και viral video.

    PS: καλύτερα να μην ακούσω για XHTML, CSS, RSS feeds και όλα τα “trends” που κακώς συνδέθηκαν με τον όρο web2.0, αλλιώς θα μετανιώσω που έγραψα εδώ.

  6. Βάζω Heradura να παγώνει. Αλλά Constantine μην είσαι απόλυτος.. λίγο από CSS και λοιπά θα παίξει.. αν παραγίνει θα επέμβω άμεσα… :-)))

  7. Φίλε Περικλή, το XHTML και CSS ξέρεις πολύ καλά τι σημαίνει για εμένα. Απλά δεν παίζει καταλυτικό ρόλο στο web2.0.

  8. Ναι συμφωνώ απλώς ξέρω και ότι έχουμε πολλούς επισκέπτες που παρασύρονται καμιά φορά. Και επειδή τους συμπαθώ ιδιαιτέρως θα τους πω να μην απλωθούν αλλά δεν μπορώ να τους αποπάρω…

    Συμφωνώ πάντως ότι το XHTML δεν είναι της παρούσης…

  9. Για να έχεις user generated content βασική προϋπόθεση είναι να υπάρχει content. Ένα slogan τριών λέξεων να με συγχωρείτε αλλά στο δικό μου βιβλίο δεν θεωρείτε περιεχόμενο.

    Ένα site ή μια καμπάνια δεν χρειάζεται να χαρακτηριστεί web 2.0 για να θεωρηθεί αξιόλογη.

    Χαρακτηρίζοντας το οτιδήποτε web 2.0 δημιουργείτε μια τάση η οποία μετά έχει δυσάρεστες παρενέργειες για την αγορά. Ο εκάστοτε πελάτης ζητάει web 2.0 και εννοεί θέλω μια φόρμα επικοινωνίας.

    Ο παράγοντας user στο generated content προϋποθέτει πως αυτός ο χρήστης θα έχει κι ένα προφίλ ώστε να υφίσταται ως οντότητα και να έχει νόημα η αλληλεπίδραση του με το site όπως και με άλλους users.

    Επί της ουσίας το web 2.0 είναι η νέα ονομασία των communities, τουλάχιστον στο επίπεδο που αφήνουμε έξω τεχνολογίες και μιλάμε για ενέργειες.

    Ένα video χαρακτηρίζεται viral κατόπιν εορτής, αφού δηλαδή έχει διαπιστωθεί η ευρεία διασπορά (μέσω emails, web sites, blogs, mms, κλπ) του στο κοινό στο οποίο απευθύνεται.

    Τέλος, μιλώντας για τον εαυτό μου, ο όρος web 2.0 μου φαίνεται παντελώς άχρηστος μιας και το 80% των πραγμάτων που περιλαμβάνει υπήρχαν στο web από καταβολής.

  10. @barak

    Πιστεύω πως συμφωνούμε σε όλα εκτός από ένα-δύο σημεία.

    1. What is content?

    Σε ένα content site, θα δούμε άρθρα, απόψεις και σχόλια, εκτενή ή μη. Αυτό είναι content για το αντίστοιχο site.

    Για μια καμπάνια όμως, το content μπορεί να είναι ακόμη και μία λέξη. Αν αυτή η μια λέξη ορίζει τον σκοπό του banner/campaign… τότε εγώ θα το λάβω σαν content.

    Είναι όλα θέμα context. Που βρίσκεσαι και τι θέλεις να πεις.

    2. What is viral.

    Έχεις απόλυτο δίκιο. Viral δεν ονομάζεται μια ενέργεια παρά μόνο όταν μετρηθεί η απόδοση/αποτελεσματικότητα της. (δικό μου το λάθος)

    3. Web2.0 term

    Ο όρος υιοθετήθηκε το 2004 για να περιγράψει μια νέα γενιά φιλοσοφίας στο internet. Όχι την τεχνολογία που θα την υποστήριζε. Κατ ‘επέκταση ένα site μπορεί να θεωρηθεί web2.0 ακόμη και αν είναι φτιαγμένο με τεχνολογία που χρησιμοποιούσαμε πριν από “καταβολής”. Οπότε μπορεί – όπως λες – το 80% των πραγμάτων να προϋπήρχε, απλά δεν είχαμε την γνώση να τα υλοποιήσουμε με την φιλοσοφία που υπάρχει τώρα.

    @Περικλή

    Πόσα μπουκάλια?

  11. Και εγώ συμφωνώ με τον barak σε πολλά θέματα απλώς επιμένω να βλέπω το ποτήρι μισογεμάτο (τουλάχιστον κάποιες στιγμές)

    Όσον αφορά το content θα γίνω πιο συγκεκριμένος. Θεωρώ ότι ένα μεγάλο brand όπως η Sprite θα μπορούσε να έχει ένα τεράστιο site και μετά θα έπρεπε να ζητήσει από τους χρήστες περιεχόμενο. Μόνο που τελικά δεν μπορούμε να περιμένουμε πρώτα να φτιάξουμε sites -γιατί το content απαιτεί και χρόνο- και μέχρι τότε να καθόμαστε. Ως εκ τούτου η ενέργεια με βρήκε σύμφωνο. Με βρήκε όμως σύμφωνω και για ένα άλλο λόγο

    Το content είθιστε να συντηρείται από διαφημίσεις. Καλές διαφημίσεις και μέσα στο πνεύμα του μοντέρνου web σημαίνει κίνηση φίλε barak σημαίνει ότι οι διαφημιζόμενοι βρίσκουν κάπου απόδοση. Και αυτό για μένα λεει πάρα πολλά. Γιατί αν περιμένω από την πολιτεία να φτιάξει content sorry αλλά θα αλλάξω σπηλιά και θα πάω στην Πάτμο να τρώω και εγώ τρυπάκια όπως ο συγχωρεμένος…

    2. Για το viral και εγώ συμφωνώ. Μόνο που υπάρχουν ενέργειες που έχουν φτιαχτεί με την λογική της διάδοσης από στόμα και mailbox σε στόμα και mailbox (viral). Υπό αυτή την έννοια σε ένα blog ή ένα κείμενο που μιλάς σε πρόσωπα που ασχολούνται με τη διάφημιση έστι θα το πεις. Αν γράψω για viral πριν η ενέργεια αποκτήσει viral σε άσχετο περιοδικό ή blog τότε θα έχεις δίκιο να με πεις λάκη. Εδώ θεωρώ ότι μιλάω σε ανθρώπους που ξέρουν. Αν χρειαστεί να διορθώσω διορθώνω. Αν δεν το είπα καλά mea culpa.

    Για το 2.0 είμαι υπέρ του constantinou και εσένα. Άλλωστε πρόσφατα έγραψα ότι θεωρώ 2.0 το Athinorama. Θέλεις να πω κι άλλα??

    @@@@ Πόσα μπουκάλια??? Πολλά!!! Ποιος θα βάλει τα λεμόνια και τα πορτοκάλια???

  12. Εν ολίγοις το web 2.0 είναι η αναλαμπή της αγοράς να ασχοληθεί με τις κοινότητες. Πριν ασχολιόντουσαν ορισμένοι ενώ τώρα (θεωρητικά) οι πάντες.

  13. Παρεμπιπτόντως κι εγώ βλέπω το ποτήρι μισογεμάτο. Εξάλλου θα ήταν κι οξύμωρο να το βλέπω αλλιώς τη στιγμή που κατά γενική ομολογία το Internet είναι πάλι στη μόδα.

  14. Δράκε με στενοχωρείς και αντί να μας φας θα σε φάμε. Πάνε 7-8-9 χρόνια που δούλευα για το “chat while surfing”. (ήμουν νέα και γέρασα).

  15. Κάποτε το launch του site της Lacta συνοδεύτηκε με ένα banner campaign, όπου επάνω στο banner έπαιζε chatroom. Αυτό πολύ πριν κάποιος σκαρφιστεί τον όρο Web 2.0.. Με τα σημερινά δεδομένα θα έλεγε κανείς ότι αυτό το banner ήταν “Web 2.0” ? Ούτε CSS είχε.. ούτε XHTML.. ούτε database..

    Πραγματικά πιστεύω ότι ο τυπάκος που ένα πρωί ξύπνησε και του ήρθε στο μυαλό να βαφτίσει ένα concept ‘Web 2.0’ ήταν τόσο σαδιστής ώστε να προκαλέσει τόσο μεγάλο χάος σχετικά με το τι ακριβώς ορίζει αυτός ο όρος. Web 2.0.. Χαβάι 5-0.. Αμπάριζα 4.7.9 Build 2945 RC2…

    – Να σου πω ρε παλικάριμ.. μπορούμε στην ιστιοσελίδα να βάλουμε και μισό κιλό Web 2.0?
    – Βγαίνει 600 γραμμάρια.. να τ’αφήσω;
    – Άστο.. και βάλε μισό κιλό Web 2.0…

  16. Φωτιάαααα στην αγοράαααα!!!!
    Κρίμα γιατί η ελληνική αγορά πάντα είχε πρόβλημα στις “μεταφράσεις”… είτε αυτές αφορούσαν σε τίτλους ταινιών είτε σε εξελληνισμό “trends”.

    my 2 cents (και τα ν cents, δηλαδή) go to barak

  17. Χεχεχεχε, θυμάμαι το επικό “transliteration” στα ελληνικά της ταινίας “Barbarian At The Gates”..

    Ο ελληνικός τίτλος..

    “Πανικός στη Γουόλ Στριτ”…

    I rest my case…

  18. Είστε υπερβολικοί κυρίες και κύριοι … και θα υποχρεωθώ να με προστατέψω καθότι οι φανατικοί του web 2.0 μου τι λένε όταν υποστηρίζω κάτι που δεν είναι φανατικά 2.0 και οι άλλοι μου τι λένε όταν θεωρούν ότι το 2.0 δεν υπάρχει. Θα προβώ λοιπόν σε δηλώσεις

    Το λοιπόν εγώ συνηθίζω να μιλάω για τη δεύτερη περίοδο του web. Όπερ σημαίνει τη σημερινή που συμβαίνουν τα εξής όμορφα. Τα sites δημιουργούνται με βάση τη λογική της συμμετοχής των χρηστών και της διάδοσης του περιεχομένου. Τα πάσης φύσεως sites και σχεδόν σε όλο το περιεχόμενό τους. Όχι χωρισμένα σε community sites και σε sites μπροσούρες. Όλα μαζί. Συνυπολογίστε δε και τις αλλαγές στη σύνθεση του πληθυσμού και τις ευκολίες του web για συμμετοχή και έχετε ένα εντελώς διαφορετικό τοπίο.

    Το user generated content φυσικά υπήρχε και παλιά. Εννοείται. Μόνο που αλλιώς είναι να συμμετέχουν μόνο με text 10-20-30 σχετικοί και αλλιώς χιλιάδες άσχετοι με τεχνολογία που μπορούν να βάζουν και video και δεν ξέρω εγώ τι άλλο. Και να παίζουν ρόλο και οι ταχύτητες μην το πιάσουμε και αυτό το θέμα…

    Τώρα όσοι πιστεύουν ότι το web είναι ίδιο (ως medium) με πριν από 10 χρόνια ΟΚ δικαίωμά τους.

    Τώρα όσον αφορά το chat γιατί κάποιο τεύχος έχω χάσει. Προφανώς το 200 το να έχεις ένα banner-άκι με chat πάνω του ήταν πρωτοποριακό. Και η Lacta ειδικά είχε και πολύ ωραίο site για την εποχή του (το είχα γράψει και αναλυτικά). Ωραιότατα. Να την κάνουμε σαν τον Παρθενώνα; Να την κάνουμε.

    Σήμερα, μία διαφήμιση που είδα και μου έκανε που είναι πιο κοντά στο μοντέρνο web και στον τρόπο που επικοινωνούν τα προιόντα τους εις την αλλοδαπή είναι της Sprite. Να μην την αναφέρουμε γιατί υπάρχουν διαφωνίες περί του τι είναι web 2.0; Ή γιατί κάποτε κάναμε chat περί τα 30 άτομα;

    Και στην τελική ανάλυση, η συζήτηση περί του τι είναι και του τι δεν είναι web 2.0 καλά κρατεί σε όλο το web. Ας κρατήσει και εδώ.

    Και πιο συγκεκριμένα

    @barak: Πριν ασχολιόντουσαν ορισμένοι ενώ τώρα (θεωρητικά) οι πάντες. Ναι αλλά αυτό σημαίνει πολλά. Και ποσοτικά και ποιοτικά

    @giannab: Μακάρι να με φάτε και να φτύνετε και τις φολίδες μου. Αλλά με π.Χ. banner-άκια δεν γίνεται αγαπητή και φίλη. Επίσης δεν έχουμε και τόσες διαφορές. Θα προτιμούσα όμως να μου προτείνετε κάτι σημερινό και ελληνικό (που να μην το έχω γράψει)

    @aMUSiC. Οκ το είχε. Μόνο που οι καιροί αλλάζουν. Και στη δεύτερη περίοδο ο κόσμος θελει άλλη συμμετοχή. Αυτό τουλάχιστον δείχνει. Εκτός αν θυμάστε στις κοινότητες τις ελληνικές τόσες πολλές κουβέντες όσες βλέπετε σήμερα στα blogs.

    Άλλος για τη σπηλιά;;; Ψοφάτε για καυγά όμως όλοι ε;

    Και ένα τελευταίο. Εγώ δεν έκρυψα ποτέ ότι έχω φίλους στην Ogilvy – ούτε αυτοί το έκρυψαν. Τώρα άμα νομίζετε ότι κάθομαι και γράφω για να τους δώσω visites ΟΚ καλά κάνετε και το νομίζετε (που δεν το πιστεύω δηλαδή αλλά μπορεί να έρθει και κανένας ξένος). Τις προάλλες έγραφα για την Tempo και το chat τους και σε λίγο θα γράψω και για την Τράπεζα Κύπρου. Εμένα μ αρέσει που γίνονται πράγματα και είναι εντός πνεύματος της εποχής. Και μ αρέσει και η κουβέντα μαζί σας (για να γλυκάνω το κλίμα τα λέω αυτά έτοιμος να κάνω snort είμαι)

  19. μα βρε Δράκε δεν ήταν banner-άκι το “chat while surfing”. Ήταν όλη η φιλοσοφία του site, όσο σέρφαρες μπορούσες και να κάνεις chat. Σε δεύτερη φάση έγινε banner.
    Εγώ δεν είπα ότι δεν είναι παλιό, είναι θεό-παλιο παράδειγμα (μ.Χ όμως). Αλλά επειδή το παρουσίασες ως πρωτοποριακό σου το θυμίζω ότι ούτε σαν concept, ούτε σαν τεχνολογία είναι.
    Σημερινό και Ελληνικό, εγώ δεν θα ήθελα να σου προτείνω (ειδικά από την δική μας δουλειά αν αναφέρεσαι σε αυτό) γιατί έχω περάσει τη φάση του ναρκισισμού.
    Αλλά αν ετοιμάζεσαι να γράψεις για τα videοs της Κύπρου, είμαι μαζί σου και επαυξάνω.

  20. Ρε παιδιά γιατί κολλάμε με όρους διαφόρων γκουρού (εντός κι εκτός εισαγωγικών) και ξεχνάμε την ουσία;

    Οτι υπάρχουν καλοσχεδιαμένα και κακοσχεδιασμένα sites, καλοσχεδιασμένες καμπάνιες και κακοσχεδιασμένες, δουλειες με μεράκι και ξεπέτες κ.ο.κ.

    Η συγκεκριμενη καμπάνια είναι -κατά τη γνώμη μου- καλή γιατί εμπεριέχει μια πιασαρικη ιδέα. Γραφεις το μήνυμα σου και αυτό θα εμφανιστεί σε πολλά σημεία του internet και όχι μόνο στο sprite.gr (ελπίζω να καταλαβα σωστά). Δίνει την ψευδαίσθηση δηλαδή στον πιτσιρικά ότι η γνώμη του μετράει, θα ακουστεί κλπ κλπ Αυτή είναι η ουσία. Τωρα αν είναι web1, 2, 3 ή whatever μικρή σημασία έχει.

    Και για να πιάσουμε και το web 2: Δεν υπάρχει κάποια καινούργια τεχνολογία ή concept. Απλά με αυτό τον όρο συμβολίζεται η ωρίμανση υπάρχουσων τεχνολογιών (browsers) και συνθηκών (broadband). Παραδείγματα;
    – User generated content: Τωρα εχουμε τα blogs. Και πριν από 10 χρόνια όμως ολοι οι providers εδιναν 5-6 Μbytes χώρο για να ανεβάσεις ότι θέλεις. Η διαφορά απλά είναι ότι τώρα μπορείς να φτιάξεις ένα site «της προκοπής» χωρίς να ξέρεις html κλπ. Και πριν από 10 χρόνια θα το έφτιαχνες αλλά θα ήταν ψιλομάπα από πλευρά εμφάνισης και λειτουργικότητας.
    – Communities: Τωρα κανεις chat στο msn και στο google πριν από 10 χρόνια χρησιμοποιούσες το irc. Tωρα σχολιάζεις σε blogs, πριν από 10 χρόνια σχολίαζες σε forums. So what?
    – Content Push: Πριν από 10 χρόνια ειχαμε το pointcast , τα channels και το Active Desktop του Internet Explorer 4, τωρα έχουμε τα RSS και τα Atom feeds.
    – AJAX: Δυνατότητα για κλήσεις http από τον browser έχουμε από το 1999 [IE5]. Mάλιστα υπήρχε και ελληνική εφαρμογή που το χρησιμοποιούσε, το γνωστό σε πολλούς χρηματιστηριακό Inbroker. Απλά εδω και 2-3 χρόνια δουλεύει σωστά χωρίς να κολλάει ο browser κλπ.
    Με τα παραπάνω προσπαθώ να πω ότι το web 2 δεν είναι κάτι καινούργιο. Απλά τώρα έχουμε καλούς browsers και γρήγορες ταχύτητες για να κάνουμε τα ίδια πράγματα καλύτερα.

    Σε επίπεδο πραγματικά καινούργιου concept δεν πιστεύω ότι έχει συμβεί κάτι καινούργιο τα τελευταία 10 χρόνια, πλην του peer-to-peer computing (napster, DC++, torrents κλπ).

    Νομίζω ότι ωρίμανση της αγοράς σημαίνει να κοιτάζουμε την ουσία, δηλαδή αν κάτι φέρνει το αποτέλεσμα που πρέπει να φέρει και όχι να εξετάζουμε αν τα συστάτικα της όποιας λύσης είναι «trendy» ή όχι. Αλλιώς θα ξαναδούμε το ίδιο έργο, δηλαδή δελτία τυπου του στυλ «… το site της ΧΧΧΧΧ χρημοποιεί τι πιο τελευταίες τεχνολογίες στο Ιντερνέτ όπως frames, java applets κλπ…»

  21. Πες τα καλέ μου Μπούλη!!! Ειρήνη (και Μαρία και Ελένη και ότι άλλο θέλετε) εν Δικτύω αδέρφια…

    @@ giannaB. Μα βρε gianna μου αφού ξέρεις ότι όταν βγήκε είχα γράψει τα καλύτερα… Αλλά άστο αυτό προσωρινά.. τα Κυπριακά video που λες είναι αυτά που έγραφα τις προάλλες??

  22. τα 3D πορτοφόλια εννοώ. Απίστευτα δημιουργική δουλειά.

  23. Θα την έχω και παρουσιάση στο MW τον Μάιο… (που είναι παχιά τα banners)

  24. @mpoulis

    Με κάλυψες.

    Θα φτιάξει η εταιρία ένα αξιοπρεπές CRM;
    Θα ανεβούν οι πωλήσεις;
    Θα γίνει τελικά viral;
    Θα σχολιαστεί θετικά;

    Αυτά πρέπει να νοιάζουν την εταιρία και την διαφημιστική. Τα άλλα είναι για τεκίλες και φιλοσοφία.

  25. Καλησπέρα σε όλους.

    Αν κατάλαβα καλά έχει αρχίσει μία κουβέντα για το αν η συγκεκριμένη καμπάνια είναι ή όχι “web 2.0” όταν ο Περικλής δεν αναφέρει πουθενά αυτή την λέξη στο post του.

    Για user generated content μίλησε και για “μηχανισμούς” viral marketing.

    Έχει γίνει κάτι δηλαδή που:

    1. Eπιτρέπει στον κόσμο να γράψει το μήνυμα της καμπάνιας (τα banners δεν λένε Sprite: Freedom From Thirst” ούτε “κανένα εμπόδιο όταν ξέρεις για τι διψάς” που είναι το slogan της ATL επικοινωνίας). Ο χρήστης γράφει το μήνυμα του banner. Η Sprite απλά του δίνει την δυνατότητα να πει από τι θέλει να “απελευθερωθεί” σε όλο τον κόσμο. Του δίνει φωνή. Και φυσικά με αυτό τον τρόπο του λέει πως δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο, κ.ο.κ. και άρα προβάλει την “στρατηγική” της. Έμπρακτα και στο μοναδικό μέσο που επιτρέπει κάτι τέτοιο.

    2. Υπάρχει μηχανισμός που επιτρέπει και πάλι στον χρήστη να επέμβει στο βασικό όχημα της ATL επικοινωνίας, το τηλεοπτικό σποτ, και να το κάνει δικό του. Να εκφράσει και μέσω αυτού και πάλι από τι θέλει να απελευθερωθεί και πού θέλει να φτάσει. Με κείμενο και με εικόνα. Viral δεν είναι αλλά μπορεί να γίνει. Εργαλείο για να πει ο χρήστης το κοντό του και το μακρύ του όμως, είναι.

    Άρα, μιλάμε για μια καμπάνια και ένα brand website πραγματικά αμφίδρομα, που δίνουν τον χρήστη βήμα και τον εμπλέκουν με τα βασικά μηνύματα του brand.

    300 μηνύματα παιδιά σε 2 μέρες δεν είναι λίγα. Αυτό που εγώ βλέπω, έχοντας πολλές φορές μιλήσει για web 2.0 στην επικοινωνία των brands, είναι πως η εφαρμογή των ιδεών αυτών όταν γίνει με σωστό τρόπο, είναι ακόμα καλύτερη από την θεωρία.

    Δεν λέω ότι κάναμε το Flickr ούτε το Yahoo Answers. Αλλά έγιναν πολύ περισσότερα από τα banners και τα brand sites που κάναμε εμείς τουλάχιστον στο παρελθόν. Και ο κόσμος πραγματικά το χαίρετε και αυτό είναι που μετράει στο τέλος της ημέρας.

  26. Θα προσθέσω και εγώ την ταπεινή μου άποψη.

    Καταρχάς πιστεύω ότι αυτό που σήμερα αποκαλούμε Web 2.0 δεν είναι η τεχνική υλοποίηση αλλά η φιλοσοφία που αναγνωρίζει ότι πλέον η ισχύς ανήκει στον χρήστη- πελάτη κατά κύριο λόγω και λιγότερο στα brands. Γι αυτό όσοι συνειδητά πιστεύουν στην φιλοσοφία αυτή αποδέχονται την ενεργή συμμετοχή των χρηστών στη διαμόρφωση της εικόνας και της στρατηγικής τους μέσα από μία πραγματικά αμφίδρομη επικοινωνία

    Η φιλοσοφία αυτή δεν θα πρέπει να περιορίζεται σε μεμονωμένες ενέργειες μόνο σε ένα μέσο όπως το internet το οποίο αναμφισβήτητα προφέρει τις τεχνικές ευκολίες για να υλοποιηθεί η επικοινωνία αυτή μέσω των τεχνολογιών που σήμερα ονομάζουμε RSS , blogs, Ajax και δεν ξέρω εγώ τι άλλο.

    Γι αυτό εάν παρατηρήσει κανείς επιτυχημένες αντίστοιχες προωθητικές ενέργειες στο εξωτερικό θα δει π.χ ότι τα online διαφημιστικά videos που διαμορφώνουν οι χρήστες παίζονται στην τηλεόραση. Σε μία άλλη περίπτωση όπως αυτή που αφορούσε το promotion της ταινίας Rocky Balboa στην Αμερική, το επίσημο blog
    της ταινίας δεν το διαχειρίστηκε η εταιρεία παραγωγής άλλα ένας από τους πλέον ενεργούς fan του Rocky (ενδεχομένως και σε συνεννόηση με την εταιρεία) .

    Καλό θα είναι λοιπόν όλοι αυτοί οι όροι που αντιπροσωπεύουν δημοφιλή trends της εποχής, να χρησιμοποιούνται με μεγάλη φειδώ διότι εδώ στην Ελλάδα έχουμε την τάση να θέλουμε να εντυπωσιάσουμε χωρίς να υπάρχει το αντίστοιχο υπόβαθρο, χωρίς να βέβαια να σημαίνει ότι κάτι τέτοιο έχει γίνει στην περίπτωση που συζητάμε

  27. Θα υπερθεματίσω τη τελευταία παράγραφο του “προblogίσαντα” και θα προσθέσω μία ακόμα διάσταση.

    Κατά τη γνώμη, δεν πρέπει να ξεχνάμε μου ότι σε ότι αφορά το χώρο της διαφήμισης, το interactivity, η εμπλοκή των χρηστών, όλα αυτά τα ωραία που συζητάμε, βάζοντας στο τέλος και ένα “marketing”, δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια προσπάθεια να ξεχωρίσει μία διαφήμιση από το φοβερό clutter που υπάρχει σε όλα τα Μέσα και τελικά να κερδίσει οικονομικότερη και πιο αποτελεσματική προβολή από ότι με τους παραδοσιακούς τρόπους. Κανείς δε δίνει τη μάρκα του να τη διαχειριστεί ένας άλλος, τη νοικιάζει με αντίτιμο περισσότερες δημοσιεύσεις, ΔΤ, εμφανίσεις, links, φωτογραφίες κτλ.

    Η δημιουργία μίας καμπάνιας επομένως με τη χρήση τέτοιων τεχνικών, είναι ενδιαφέρουσα μεν, είναι καλό ότι κάποιοι προσπαθούν να φέρουν νέες ιδέες και να εκμεταλλευτούν όσο περισσότερο μπορούν τα πλεονεκτήματα του Μέσου μας, αλλά από μόνη της δεν είναι επιτυχία, αν δεν καταφέρει τελικά να προσθέσει στους στόχους της καμπάνιας της μάρκας. Η ουσία είναι στο αποτέλεσμα.

  28. Για καθίστε να βάλουμε μία τάξη…

    @Giorgos… ολίγο ύποπτα το θέτεις το “τα άλλα είναι για τεκίλες και φιλοσοφία”. Τι έχουν δηλαδή οι τεκίλες και οι φιλοσοφία;;; (χρωστάω ακόμα απάντηση σε ένα κείμενο που με κάλεσες αλλά δεν το ξεχνάω)

    @Panos. Ήταν ο κρυφός άσος στο μανίκι μου (και ας φοράω κοντομάνικο που είπε και ο μεγάλος). Όντως ο δύστυχος παρεξηγημένος Uroborus πουθενά δεν είπα “Web 2.0”

    @Nikos. Φίλε ΟΚ εδώ στην Ελλάδα συνηθίζονται πολλά. Δεν καταλαβαίνω όμως γιατί σε ένα θέμα που δημιουργεί τριβές και στο εξωτερικό εμείς θα πρέπει να είμαστε πιο φειδωλοί. Φολιδοτοί ναι… Ο όρος όντως είναι trendy αλλά έχει μία καλή καλή βάση. Υπάρχουν αλλαγές στο μέσο που μπορούν να ορίσουν τη “δεύτερη περιόδό του”. Αν και κατά τη γνώμη μου είναι η τρίτη και όχι η δεύτερη. Η δεύτερη περίοδος του web ναι. Του internet όχι.

    @Andreas. “Η ουσία είναι στο αποτέλεσμα” Ίσως. Μόνο που το post δεν αναφερόταν στην αποτελεσματικότητα της ενέργειας αλλά στην εισαγωγή σε ένα μάλλον φτωχό ελληνικό web μηχανισμών και τεχνικών που δείχνουν βελτίωση, διαφορετική αντίληψη και διάθεση για ένα βήμα παραπέρα. Αυτά δεν είναι αποτέλεσμα;

    Και τελικά ακόμα και σωστή να μην ήταν η ενέργεια (που έχω ήδη πάρει θέση ότι τη θεωρώ σωστή) έχετε φτιάξει πολλές ομελλέτες χωρίς να σπάσετε αυγά; Μερικούς που ξέρω να το επιχείρησαν ακόμα πεινασμένοι είναι…

    Περιμένω με αγωνία, ένα blog που κάνω test drive σε Hayabusa και να γράφω grafiti για τεκίλες (με αντάλλαγμα φυσικά δωρεάν μια κολυμπύθρα μαργαρίτα για κάθε ιδέα που θα κατεβάζω).

    Υπογραφή. Ουροβόρος και Ανιδιοτελής :-)))

  29. Μια χαρά κάθομαι και διαβάζω τις απόψεις σας…

    Αυτό το hayabusa, γιατί μου το έβαλες στο τέλος?

    :op

  30. Περικλή,

    Γνωρίζεις πολύ καλά ότι είμαι υπέρ του διαλόγου και ότι κάθε άποψη είναι σεβαστή, είτε συμφωνώ είτε όχι, αρκεί να είναι επί της ουσίας .

    Η διαφορά που υπάρχει στο εξωτερικό σε σχέση με την Ελλάδα είναι ότι εκεί δημιουργούνται οι εξελίξεις ενώ εδώ απλά τις αντιγράφουμε προς το χειρότερο ή στην καλύτερη των περιπτώσεων τις ακολουθούμε. Τουλάχιστον προς το παρόν. Έχεις δει κάτι πρωτοποριακό που να ξεκίνησε από εμάς; Θα είμαι ο πρώτος που θα φωνάξω μπράβο όταν θα συμβεί αυτό το οποίο ελπίζω να μην αργήσει πολύ.

    Γι’ αυτό το λόγο λέω ότι θα πρέπει να μιλάμε με φειδώ.

  31. “Αυτό το hayabusa, γιατί μου το έβαλες στο τέλος?”

    Για δύο βασικούς λόγους. Ο πρώτος γιατί τους ψήνω για test drive (βάζω και κάμερα στο κοντέρ και τέτοια ντελίρια). Πως αλλιώς να το πω; Βαρέθηκα να οδηγάω αυτοκίνητα!!!

    Ο καλύτερος όμως για να σε προκαλέσω να έρθεις (τα κατάφερα!!!!))

  32. Έχεις καιρό να μου κάνεις επίσκεψη και θα σου κρατήσω μούτρα. :)

  33. @Giorgos: Και δίκιο θα έχεις…

  34. Ένα σλόγκαν μόνο δεν φέρνει την άνοιξη.. Πέρασαν και δεν άγγιξαν… Λοιπόν την κίνηση με το σλόγκαν την είχε κάνει και η Heineken.. δεν θυμάμαι πότε ακριβώς (πάει σίγουρα ένα 10μηνο). Θυμάμαι μόνο ότι είχα κερδίσει ένα μπλουζάκι επειδή είχαν επιλέξει την ατάκα που έγραψα. Φυσικά δεν πήγα να το πάρω αλλά μου άρεσε τότε σαν διαδικασία. Τώρα όμως ξενέρωσα γιατί με το post που διάβασα εδώ περίμενα κάτι πολύ πιο super…Ερώτηση: γιατί δεν τόλμησαν να κάνουν κάτι όπως η Chevrolet για το Tahoe? Μάλλον αντιδρασοβοφία… Α! Και για τα λεξικολογικά, γνώμη μου είναι ότι θα μπορούσαμε να πούμε ότι το site μιλάει τη γλώσσα Web2.0 όπως ένα πιτσιρίκι 4 χρονών μιλάει την ελληνική γλώσσα. Ελάχιστα και κατά προσέγγιση… Τα σέβη μου!

    Άσχετο ΥΓ. Uroburus αν τελικά συμβεί αυτό που έχω στο μυαλό μου, σου χρωστάω προσωπικό κέρασμα. Αν όχι δεν πειράζει, πάλι αν σε πετύχω θα σε κεράσω έτσι για το καλό!

  35. Θα σας παρακαλέσω όταν βγεί το web 3.1 και είναι “παραθυρικό” να με ενημερώσετε :)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: