Ajax advertising rules?

Μου την είπε ο Fotis και οφείλω να επανορθώσω διότι έχει απόλυτο δίκιο και έχει και Harley. Είχα υποσχεθεί ότι τα Akrothigws από το Marketing Week θα είναι πρώτα εδώ. Το έχασα για λίγο αλλά επανέρχομαι. Με Ajax Advertising Rules…
Πόσο μπορεί να επηρεάσει η τεχνολογία Ajax την online διαφήμιση; Υπάρχουν δύο – τουλάχιστον– ελληνικές παροιμίες οι οποίες παρά τη διαφορετική τους σημασία καταφέρνουν να εξελίσσονται διεθνώς στις πιο δημοφιλείς απαντήσεις στο παραπάνω ερώτημα που συνδέει τον μακράν πιο «πολυφορεμένο» όρο των τελευταίων μηνών με τη διαφήμιση. Η πρώτη συνοδεύεται από τη χαρακτηριστική κυκλική κίνηση του δεξιού –συνήθως– χεριού που επιβεβαιώνει το άσκοπο της ερώτησης. «Τέτοιες ώρες τέτοια λόγια». Και η συζήτηση τελειώνει.

Η δεύτερη πάλι χαρακτηρίζεται από την απουσία κίνησης αλλά επί της ουσίας αποτελεί την έναρξη μίας μακράς συζήτησης που αφορά τα νέα ήθη και έθιμα που φέρνει η «Αsynchronous JavaScript and XML» και το τρόπος που διαχειρίζεται το περιεχόμενο. Η συγκεκριμένη τεχνολογία παρότι ως concept είναι αρκετά παλαιά (για όσους τουλάχιστον δεν έχουν ξεχάσει τα push media και τα διάφορα πειράματα), πλην όμως -σε αντίθεση με τις παλαιότερες απόπειρες- είναι υλοποιήσιμη. Και όντας υλοποιήσιμη, μέσω αυτής το content «έρχεται» στον υπολογιστή όσων το επιλέξουν, ενώ μέσω web sites όπως το NetVibes οργανώνεται κατ’ επιλογή του χρήστη σε μία σελίδα.

Με πιο απλά λόγια, το περιεχόμενο ανανεώνεται με βάση τις πηγές από όπου συλλέγεται, χωρίς η σελίδα να απαιτεί refresh. Το πρώτο λοιπόν ερώτημα που γεννάται αφορά τα page views και τα impressions στα οποία μέχρι σήμερα στηρίζεται ένα μεγάλο μέρος του οικοδομήματος της online διαφημιστικής αγοράς, ειδικά σε χώρες με περιορισμένη ακόμα «κίνηση» όπως η Ελλάδα. Και δεν αναρωτιόμαστε μόνο εμείς. Η αγορά της αλλοδαπής αναρωτιέται μεγαλόφωνα (μερικά δείγματα των αναζητήσεων αυτών παραθέτουμε στο τέλος της στήλης) και στρέφει το βλέμμα της προς το IAB το οποίο προς το παρόν δεν παίρνει επισήμως θέση.

Η πρώτη λύση που ακούγεται είναι η χρονοχρέωση, μόνο που μοιάζει να έχει πολύ περισσότερα προβλήματα απ όσα θα λύσει. Η δεύτερη, που εφαρμόζουν ήδη πολλά sites είναι τα αλλεπάλληλα auto–refresh που επίσης δεν προσφέρουν αξιοπιστία και δεν προσφέρονται για σαφείς οδηγίες όσον αφορά τη χρήση τους. Η τρίτη, η τέταρτη και η πέμπτη αποτελούν εν πολλοίς ψιθύρους για τους οποίους όμως ενδέχεται να απαιτηθεί στο μέλλον ειδική ανάλυση. Σωστά μαντέψατε. Η δεύτερη παροιμία υπενθυμίζει πως «των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν»

Δημοσιεύτηκε στο Περιοδικό Marketing Week (Τ. 1138) στη στήλη Ακροθιγώς

Advertisements


Categories: Internet Life

4 replies

  1. Μου την είπε ο Fotis και οφείλω να επανορθώσω διότι έχει απόλυτο δίκιο και έχει και Harley.

    Άντε, να επανορθώσεις αφού έχει απόλυτο δίκιο, αλλά επειδή έχει Harley; Αυτός είναι λόγος μη-επανόρθωσης βεβαίως-βεβαίως! :-D

  2. Αμάν Biz του είπες κουβέντα βαριά…

  3. Κι όχι τίποτα άλλο, αλλά έχει φορτώσει και με την OTEnet και την Coca και άντε να βγάλουμε άκρη μετά…

  4. φιλαράκι, εσένα σε έχω σταμπάρει! Θα ανεβούμε 50 μηχανάκια πάνω στα μέρη σου!!! :o)

    Στα σοβαρά όμως, γιατί δεν πρέπει να χαθεί το πολύ καλό post του Uro…

    Θα προσπαθήσω να μιλήσω με βάση ένα case study, γιατί και εγώ παιδί του (θεωρητικού) marketing είμαι και όχι της τεχνολογίας, για να μπορώ να περιγράψω το full capacity.

    Δοκιμάσαμε να χρησιμοποιήσαμε Ajax, σε ένα site για να κάνουμε integration της διαφήμισης με το περιεχόμενο… Η σελίδα παρέμενε στατική, και το μόνο που άλλαζε ήταν η δυναμική πληροφορία που έπρεπε να ανανεωθεί, παράλληλα με την διαφήμιση που την συνόδευε.

    Το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλύτερο από το αναμενόμενο.

    Και για τον διαφημιστή… γιατί η διαφήμιση του μετατράπηκε σε ‘περιεχόμενο’ μέσα στο site, οπότε απέκτησε χρηστικότητα, ενώ ταυτόχρονα τα conversion ratios ανεβήκανε…

    αλλά και για τον publisher… γιατί το site έγινε πολύ πιο ελαφρύ, βρέθηκε ένας καινούργιος τρόπος προώθησης και ένας διαφημιζόμενος είναι πολύ χαρούμενος.

    Για μετρήσεις και τέτοια… δεν μπορώ να πω κάτι συγκεκριμένο ακόμα. Είμαι ένας πρωτάρης και εγώ με την ορολογία, που πειραματίζεται προσπαθώντας να μάθει… Αν μην τι άλλο υπάρχει τρομερή λειτουργικότητα!

    Φοβάμαι όμως, ότι όπως όλα τα ωραία πράγματα στο σύγχρονο marketing, θα πρέπει να παλαιώσουν πολύ στο εξωτερικό, για να τα εισάγουμε στην Ελλάδα.

    Συμπέρασμα… «Τέτοιες ώρες τέτοια λόγια».

    υ.γ.1: αυτός ο ΟΤΕ (και οι θυγατρικές του) με κυνηγάνε ή μήπως γίνομαι εμπαθής?
    υ.γ.2: αν δεν βγάζετε νόημα, στο τι γράφω είναι γιατί είμαι κουρασμένος, ξενυχτισμένος και νευριασμένος με κάποιον μηχανόβιο που αγόρασε street μηχανάκι στην Ελλάδα! Είναι σαν να αγοράζεις snow mobile στην παραλία!!! :op
    υ.γ. 3: η εκδίκηση σερβίρεται κρύα… έτσι θα σε άφηνα!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: