Insider’s View – Interactive Marketing

se.jpg

Ας μας επιτραπεί να ευλογήσουμε τα γένια μας και να μιλήσουμε για το καινούριο πνευματικό «παιδί» του Marketing Week. Την καινούρια σειρά ειδικών εκδόσεων της Boussias Communications, η οποία με τον γενικό τίτλο “Insiders View” επιχειρεί μία προσεκτική ματιά στον κόσμο της επικοινωνίας, μέσα από τα μάτια και φυσικά την «πένα» των προσώπων που τη ζουν καθημερινά, έχοντας την ευθύνη για την ανάπτυξη αλλά και την προσαρμογή της στην επιχειρηματική δράση. Πιο απλά μιλώντας, πρόκειται για μία σειρά θεματικών εκδόσεων όπου προσωπικότητες, από το marketing, τη διαφήμιση, το management, τα media την έρευνα αγοράς, τα PR, αλλά και από τη δημιουργική πλευρά και τα εναλλακτικά «κανάλια» επικοινωνίας καταθέτουν με το δικό τους ξεχωριστό τρόπο τις απόψεις και τις ανησυχίες τους.

Η θεματική ενότητα που επιλέχθηκε για τα «εγκαίνια» των Special Editions είναι το Interactive Marketing – και οφείλω να ομολογήσω πως νιώθουμε ιδιαίτερα υπερήφανοι για το αποτέλεσμα τόσο το έντυπο όσο και το microsite που υποστηρίζει την έκδοση και μέσω του οποίου μπορείτε να την «κατεβάσετε» στον υπολογιστή σας σε pdf format κατάλληλο για εκτύπωση τόσο σε Α3 (το οποίο είναι και το πραγματικό της μέγεθος) όσο και σε Α4 (που είναι το πιο εύκολο στη χρήση) χαρτί.

Στο πρώτο Insiders View στη θέση των δημοσιογράφων βρίσκονται ο Κ. Θεοτοκάς – Διευθύνων Σύμβουλος της Atcom, ο Τ. Βάμιαλης – Managing Director της Eurisko, o Γ. Μουζάκης – Δ/ντης marketing υπηρεσιών eBusiness της forthnet, ο Π. Σαμπράκος – Business Unit Director της OgilvyInteractive Worldwide Athens, η Ε. Κίτρα – Director OMD Digital, ο Α. Λυραντωνάκης – eBusiness Services Director OTEnet και υπεύθυνος για το OTEnet Portal, ο Ο. Ντότσικας – Managing Director της Thinkdigital, o Π. Κοκκινίδης – General Manager της Zenteam και ο Μ. Ναυπλιώτης – Managing Director της ZooBytes. Στο τέλος δε αυτού, φιλοξενείται ένα μίνι – λεξικό με τίτλο Interactive Marketings Wor(l)d. Η δική μου θέση μου εκφράζεται μέσα από το editorial με τίτλο Experts Generated Content το οποίο και παραθέτω.

 

Experts Generated Content

Οι ειδικές εκδόσεις –για να είναι ειδικές- οφείλουν να διαφοροποιούνται. Σπανίως όμως ο λόγος ύπαρξής τους προέρχεται από αυτή καθεαυτή την ανάγκη για διαφοροποίηση. Κατά κανόνα, δύο είναι οι παράγοντες που -τρόπον τινά- επιβάλλουν μία διαφορετική έκδοση. Η διάθεση ενός εντύπου να επικοινωνήσει με περισσότερους από έναν τρόπους με τους αναγνώστες του και τα ίδια τα γεγονότα. Την πατρότητα της παρούσας Special Edition την διεκδικούν επί ίσοις όροις και οι δύο.

Το “Insiders View on Interactive Marketing” δεν αποτελεί το προιόν ενός ή περισσότερων brainstorming για την στρατηγική ανάπτυξη της Boussias Communications – παρότι φιλοδοξεί να αποτελέσει μέρος της. Γεννήθηκε κυρίως από την επιτακτική ανάγκη να γνωρίσουμε ένα καινούριο μέσο και τις τεχνικές επικοινωνίας που το συνοδεύουν. Ένα καινούριο μέσο με ένα παλιό όνομα. Το Internet.

Αν έχετε έστω και την παραμικρή αμφιβολία για το αν και κατά πόσο, το Internet και η interactive επικοινωνία χρειάζονται εκ νέου συστάσεις, θα προτείνουμε μία σύντομη επίσκεψη στην τελευταία σελίδα. Το Web 2.0, τα Blogs, τα Wikis, οι podcasters, το RSS, το vCast, το broadcast, το Search Engine Marketing και το contextual advertising είναι εκεί. Για την ακρίβεια είναι «και» εκεί. Όπως είναι και στα περιοδικά lifestyle, στην TV, στο ραδιόφωνο στις above και below the line ενέργειες, στα meeting rooms των διαφημιζομένων. Το μικρό αυτό λεξικό new media, θα μπορούσε να αποτελεί από μόνο του μία ειδική έκδοση – και ίσως στο μέλλον να αποτελέσει. Σήμερα όμως, βρίσκεται εκεί ως ένα ακόμη «αποδεικτικό στοιχείο» πως το Internet θυμίζει μόνο κατ όνομα το «παλιό» αργό, στατικό και εν πολλοίς πειραματικό δίκτυο που γνωρίσαμε προ δεκαετίας.

Το πολλά υποσχόμενο μέσο στα τέλη της δεκαετίας του ‘90θετε όλα τα στοιχεία μίας επανάστασης στην επικοινωνία. Χαρακτηριζόταν όμως και από όλες τις δυνατές παιδικές ασθένειες και από έναν μεγάλο σκόπελο που όφειλε να ξεπεράσει αν ήθελε να σταθεί ως ίσος προς ίσους απέναντι στα παραδοσιακά media και να διεκδικήσει τις δικά τους προνόμια. Έπρεπε να απαλλαχτεί από το τεχνικό του «look». Έπρεπε να μιλήσει στους καταναλωτές όχι ως ένας καινούριος ψηφιακός «μπαμπούλας» αλλά ως μέρος της καθημερινότητάς τους. Και αυτό ακριβώς πέτυχε.

Το μαρτυρούν τα χιλιάδες homemade video, οι start pages που δημιουργούνται κατά παραγγελία των χρηστών, οι μηχανές αναζήτησης που εξελίσσονται στα καινούρια Online media. Το μαρτυρούν επίσης το iPod, τα online communities και οι ριζικές αλλαγές στις τεχνικές επικοινωνίας.

Ποια θα είναι η συνέχεια; Ποιοι ορίζοντες ανοίγονται; Ποιες είναι σήμερα οι καινούριες δυνατότητες; Αυτά ακριβώς θα γνωρίσετε στις επόμενες σελίδες, μέσα από τις θέσεις των κατεξοχήν εκπροσώπων της interactive επικοινωνίας. Γιατί αν κάτι ξεχωρίζει πραγματικά αυτή την έκδοση και την καθιστά «ειδική» είναι το γεγονός πως στη θέση των δημοσιογράφων βρίσκονται –για πρώτη ίσως φορά- οι opinion leaders που θα οδηγήσουν την ελληνική online διαφήμιση και το διαδραστικό marketing στην πραγματική ψηφιακή εποχή.

Εμείς ακολουθήσαμε το παράδειγμα του ίδιου του μέσου. Πρώτα τους αναζητήσαμε, στα Online Media, στα Advertising Agencies, στα online communities, στα media shops και στα Creative Studios. Εν συνεχεία, προσφέραμε την «πλατφόρμα» και τη διακριτική αρχισυνταξία και αφήσαμε τους ειδικούς να δημιουργήσουν το κατάλληλο περιεχόμενο. Τα υπόλοιπα, το ξεχωριστό χαρτί, το layout το ντύσιμο, και η παραγωγή ήρθαν μετά – εξαιρείται μόνο η δυνατότητα που έχετε να «κατεβάσετε» την παρούσα και μέσω Internet.

Το τελικό αποτέλεσμα φυσικά θα το κρίνεται εσείς. Για όλους εμάς όμως και ειδικά για τον υπογράφοντα ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία που θα επαναλαμβάναμε με μεγάλη μας ευχαρίστηση.

 

Advertisements


Categories: Internet Life

27 replies

  1. Μπράβο σας! πολύ καλή ενέργεια, και μάλιστα δωρεάν :).

    Επείδη προσωπικά με ενδιαφέρει πάρα πολύ η γνώμη τους, αφού αυτοί κατά κύριο λόγο οδηγούν τις εξελίξεις στην online επικοινωνία στο χωριό μας, προτείνω να το διαβάσουμε όλοι και να δώσουμε ραντεβού άυριο εδώ, να γεμίσουμε το blog του δράκου με καμια 250αριά σχόλια συζητώντας το.

  2. Συμφωνώ με τον Γιώργο!
    είναι μια πάρα πολύ καλή ενέργεια.
    Yπόσχομαι να επανέλθω με σχόλια,
    για μια εμπεριστατωμένη κουβέντα.

  3. Amen!

    “Εύγε!” είπα; Δεν είπα. Εύγε λοιπόν!

  4. Συγχαρητήρια και καλή συνέχεια!

  5. Πολύ καλή πρωτοβουλία. Συγχαρητήρια!

    Υ.Γ Καμία αναφορά σε Search Marketing δεν είδα… Εκτός και αν το ξεφύλλισα πολύ γρήγορα :-)

  6. Καλησπέρα σε όλους

    Οφείλω σε πρώτο χρόνο να σας ευχαριστήσω και ως Uroborus (κοκκινίζει με κάτι τέτοια) και ως Περικλής αλλά και εκ μέρους του team που συμμετείχε στην παραγωγή του εντύπου και του new media team που ανέπτυξε το microsite. Η ιδέα δε του να το διαβάσετε (όπως καταλαβαίνετε εγώ το έχω διαβάσει περί τις 330 φορές μέχρι στιγμής) και να στήσουμε κουβεντολόι δεν μπορεί παρά να με βρει απολύτως σύμφωνο…

  7. Ωραίος!

    ΥΓ. Πάλι μπροστά ο Μιχαλάκης! Well done!

  8. Συγνώμη μου επιτρέψτε μου να επανέλθω με ένα γρήγορο σχόλιο.

    Δεν μου άρεσε καθόλου που πριν από κάθε συνέντευξη υπήρχε η διαφήμιση της εταιρείας του δαιφημιζόμενου. Είναι λες και επέτρεψαν να μιλήσουν μόνο όσοι έσκασαν λεφτά για διαφήμιση (αφού δεν έχει άλλη διαφήμιση). Κακό αυτό για την αξιοπιστία του εγχειρήματος, ελπίζω να έγινε από αφηρημάδα…

  9. Simo, μου τα χάλασες.

    Στην αρχή μου πετάς το κορυφαίο post (“Πάλι μπροστά ο Μιχαλάκης!”) και μετά πας και ξίνεις πληγές.

    Δεν είναι κακή η προσπάθεια να θέλεις να βγάλεις κάτι παραπάνω από το ένθετο. Κοστίζει και αυτό για να δημιουργηθεί και πρέπει να αποφέρει κάτι ως αντάλλαγμα. Φαντάζομαι ότι κάποιος πρότεινε στους συμμετέχοντες να βάλουν, αν θέλουν, μια καταχωρησούλα και (προφανώς) όλοι συμφώνησαν.

    Honestly, και εγώ το ίδιο θα έκανα. ;o)

    Περικλή, (και λοιπή ομάδα, για να μην σας αδικήσω) κάνατε μια εκπληκτική καλή δουλειά, σε όλα τα επίπεδα. Σύντομα…. θα λάβετε και τις απαντήσεις σας! :op

  10. Τα συγχαρητήρια μου και δημόσια στον Περικλή, που το οραματίστηκε, μας έψησε, το οργάνωσε και το έτρεξε τόσο καλά.

    Προσωπικά θα προτιμούσα τα άρθρα που δημοσιεύτηκαν να είχαν όλα άποψη και να προσπαθούν να μεταδώσουν μια γνώση προς το κοινό τους. Να ψήσουν με την σειρά τους την αγορά, και πάνω από όλα τους Marketing Managers των διαφημιζομένων εταιριών να επενδύσουν στο μέσον.

    Πρόσεξα όμως –ευτυχώς λίγες– περιπτώσεις όπου έγινε απλώς διαφήμιση των υπηρεσιών μιας εταιρίας. Η διαφήμιση κατά την ταπεινή μου άποψη, έπρεπε να περιοριστεί στην αριστερή σελίδα, όπου υπήρχε και η καταχώρηση… Αλλά ας μην γκρινιάζω. Οι περισσότεροι συνάδελφοι είχαν να πουν σημαντικά πράγματα και χάρηκα που βρεθήκαμε και σε αυτό το βήμα.

    Κάθε χρόνο και καλύτερα εύχομαι.

  11. Εγώ έγραψα ένα σχόλιο (τεράστιο), περάστε ρίξτε μια ματιά και ας συνεχίσουμε την κουβέντα εδώ.

  12. Καλημέρα και από μένα.

    Μία μίνι – απάντηση για όσους παρεξήγησαν το εμπορικό μοντέλο και το concept του Insider’s View. Η λογική ήταν και εξακολουθεί να είναι η εξής:

    Όσον αφορά το εμπορικό της μοντέλο η ειδική έκδοση διανέμεται δωρεάν σε όλους τους συνδρομητές μας και σε ορισμένα συνέδρια και φυσικά μέσω internet και οι συμμετέχοντες στην πραγματικότητα “νοικιάζουν” ένα σαλόνι. Στην αριστερή σελίδα υπάρχει η εταιρική καταχώρησή και στην δεξιά φιλοξενείται το άρθρο. Η προσωποκεντρική προσέγγιση αφορά το ότι το άρθρο είναι του προσώπου που έχει επιλεχθεί από εμάς και όχι από την εταιρεία που εκπροσωπεί -και θέλησε φυσικά να συμμετάσχει- και δεν αποτελεί προιόν συνέντευξης ούτε μαζί μου ούτε με κάποιον άλλο συντάκτη μας. Να το πω και πιο απλά; Θέλησα ένα άρθρο από τον Πάνο τον Σαμπράκο και την Ελένη την Κίτρα και τον Οδυσσέα τον Ντότσικα. Δεν ήθελα απλώς να μιλήσει κάποιος από την Ogilvy για Interactive Marketing και να πάρουμε και μία καταχώρηση. Δεν θα ήταν και λογικό όμως στην απέναντι σελίδα να στέκεται ανταγωνιστική διαφήμιση. Η δική μου δουλειά όσον αφορά το δημοσιογραφικό της κομμάτι ήταν περισσότερο “αρχισυντακτική” – θεωρώντας φυσικά πως στην παρούσα φάση οι συμμετέχοντες πήραν τη θέση των συντακτών. Για να λύσουμε δε το θέμα και στη λεπτομέρειά του, τα εισαγωγικά στην αρχισυνταξία είναι απαραίτητα για λόγους τάξης καθώς προφανώς δεν τίθεται θέμα δημοσιογραφικής ιεραρχίας.

    Προσωπικά ήταν μία από τις καλύτερες εμπειρίες μου να οργανώσω τη συγκεκριμένη έκδοση και να προσπαθήσω από την πλευρά του “ενορχηστρωτή” να δώσουμε τελικά στο κοινό ένα τεύχος με ουσία και ιδέες με ειδική πληροφορία αλλά κυρίως με τη φρεσκάδα που βγάζει ένα κείμενο – άρθρο από πρόσωπα που ζουν την συγκεκριμένη αγορά.

    Επίσης όσοι με γνωρίζουν από παλιά, ξέρουν ότι υποστηρίζω ακράδαντα ότι ειδικά η online αγορά – όπως και η Δικτυακή κουλτούρα γενικότερα- έχουν ανάγκη στη χώρα μας να γίνουν πιο οικεία στο ευρύ κοινό – είτε πρόκειται για επαγγελματίες άλλων κλάδων είτε για απλούς χρήστες. Και νομίζω ότι πρώτο μεγάλο βήμα είναι να μιλήσουν για αυτό προσωπικότητες και όχι εταιρικά σχήματα. Και η συγκεκριμένη έκδοση δομήθηκε με βάση αυτή τη λογική. Ναι ο Πάνος (επί παραδείγματι) είναι ο Director της OgilvyInteractive αλλά στο άρθρο δεν ρωτάω εγώ και δεν απαντάει η Ogilvy. Εγώ δίνω την γενική αίσθηση που θέλουμε να έχει η έκδοση και Ο Πάνος δημιουργεί με βάση αυτή την αίσθηση. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τους υπόλοιπους συμμετέχοντες. Κουβεντιάσαμε, αναπτύξαμε θέματα, αναρωτηθήκαμε και τελικά γράψαμε.

    Κάποιοι έγραψαν ίσως πιο αυστηρά ή πιο εταιρικά. Έγραψαν όμως. Κάποιοι άλλοι φιλοσόφησαν περισσότερο. Κάποιοι έδωσαν ενημερωτικό τόνο και κάποιοι πιο “διδασκαλικό”. Αυτό όμως ήταν και το ζητούμενο. Να υπάρχει η ποικιλία και απόψεων και γραφής. Και η συνεργασία με όλους ήταν πραγματικά υπέροχη – ακόμα και με όσους είχα διαφωνίες.

    Επίσης οι προσκλήσεις για συμμετοχή ήταν περισσότερες. Και αυτό οφείλω να το αναφέρω προλαμβάνοντας εύλογα ερωτήματα όπως γιατί δεν φιλοξενήθηκαν και άλλα πρόσωπα από άλλα online media ή agencies ή ότι άλλο. Η επιλογή της μεγάλης λίστας ήταν δική μου ευθύνη. Φυσικά όμως συμμετείχαν όσοι θεώρησαν την ιδέα καλή. Είμαι σίγουρος όμως ότι το τελικό αποτέλεσμα μας δικαίωσε όλους

    ΥΓ. @Simos. Φίλε αν είχα κάνει κάτι τέτοιο απο αφηρημάδα ο σωστός όρος θα ήταν προχωρημένο αλτσχαιμερ.
    @Fotis δηλώνεις συμμετοχή βλέπω… θα σε έχω υπόψιν… :-)))

  13. Περικλή. Σωστά τα λες γενικά. Ενα σημείο μόνο που ίσως εγώ το αντιλήφθηκα λάθος. Οταν λες ότι παίρνεις τη γνώμη του Χ, ο οποίος είναι στέλεχος σε μια Χ εταιρία η οποία πληρώνει Χ euro τη διαφήμιση, εννοείς ότι δεν επηρεάζεται η οποιαδήποτε απάντησή του ή δεν πρεσβεύει τον οργανισμό στον οποίο δουλεύει/ηγείται/συμβουλεύει;
    Κάτι άλλο. Πες μου, στη συνέχεια της έκδοσης (επόμενες) τα κριτήρια προβολής της άποψης κάποιου και η παράθεση της άποψής του με παράπλευρη ολοσέλιδη διαφήμιση, ποια θα είναι ακριβώς; Δλδ θα δίδεται βήμα από ανθρώπους που γνωρίζουν την αγορά και το χώρο ακόμη και εάν δεν δοθούν χρήματα από εκείνους για διαφήμιση;
    Σε ρωτάω γιατί για να σου πω την αλήθεια δεν έχω καταλάβει ακόμη το concept της ύπαρξης του νέου προϊόντος. Μου μοιάζει λίγο “πες την άποψή σου, αλλά βάλε διαφήμιση”.
    Εάν κάνω λάθος συγνώμη. Εάν όχι, δεν το θεωρώ αθέμιτο αλλά θα ήταν λογικό να παρουσιαστεί έτσι ως προϊόν και όχι ως παροχή από τον εκδοτικό όμιλο. Σαν θέμα είναι ενδιαφέρον, αλλά είδα στην ουσία και κείμενα τα οποία είναι καθαρή διαφήμιση και αυτά τα κείμενα βγήκαν κανονικά “στον αέρα” παρόλο που ο σκοπός του νέου προϊόντος από όσα διάβασα δεν είναι ακριβώς αυτός.
    Σε ευχαριστώ για τον χώρο. Απλά εμεινα με την απορία από όλα όσα διάβασα.

  14. Απαντώ στον Chris και σε όσους έχουν τις ίδιες απορίες.

    “εννοείς ότι δεν επηρεάζεται η οποιαδήποτε απάντησή του ή δεν πρεσβεύει τον οργανισμό στον οποίο δουλεύει/ηγείται/συμβουλεύει;” Φυσικά όχι αλλά δεν βρίσκω και λόγο να συμβαίνει κάτι τέτοιο. Αφενός ξαναλέω ότι δεν ρωτάω. Υπάρχει ένα γενικότερο πλαίσιο με βάση το οποίο εκτίθενται οι απόψεις. Εν προκειμένω είναι το interactive marketing και το ακόμα πιο ειδικό πλαίσιο -που δεν χρειάστηκε καν να αποφασιστεί- είναι η καινούρια εποχή του internet. Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να μην επηρεαστεί μία άποψη. Ή άποψη δεν είναι μόνο ο τρόπος που γράφεις -για την ακρίβεια δεν είναι καθόλου ο τρόπος που γράφεις- είναι κυρίως το τι γράφεις αλλά και από ποια θέση μιλάς. Οι Directors των Ad Agencies και οι διευθυντές των online media οφείλουν να έχουν άποψη για το internet. Η άποψη όμως μπορεί να είναι και βιβλίο ολόκληρο. Σε μία έκδοση δεν γράφεις βιβλίο. Γράφεις στα πλαίσια αυτής. Αυτό δεν σημαίνει ότι αλλάζει η προσωπικότητά του. Θα πρέπει όμως να αναπτύξεις για λίγο την ικανότητά σου να είναι πιο περιεκτικός. Και πολλές άλλες ενδεχομένως…

    “Κάτι άλλο. Πες μου, στη συνέχεια της έκδοσης (επόμενες) τα κριτήρια προβολής της άποψης κάποιου και η παράθεση της άποψής του με παράπλευρη ολοσέλιδη διαφήμιση, ποια θα είναι ακριβώς; Δλδ θα δίδεται βήμα από ανθρώπους που γνωρίζουν την αγορά και το χώρο ακόμη και εάν δεν δοθούν χρήματα από εκείνους για διαφήμιση;” Αυτό όπως καταλαβαίνεις chris αφορά το business model των εκδόσεων το οποίο δεν είμαι σίγουρος ότι η επιχείρηση θέλει να δημοσιοποιθεί. Όπως γνωρίζεις όμως, το χαρτί έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του. Η όμορφη και χλιδάτη έκδοση και οι μεγάλες φωτογραφίες έχουν κόστος. Το αν θα αποφασίσεις να βγάλεις fanzine ή έκδοση πολυτελείας είναι στρατηγική απόφαση. Εμείς επιλέξαμε τη δεύτερη και εξακολουθώ να την υποστηρίζω γιατί πιστεύω ότι λείπει. Εκτός αυτού μία έκδοση με 30 γνώμες παύει να είναι ειδική έκδοση και γίνεται βιβλίο.

    “Σε ρωτάω γιατί για να σου πω την αλήθεια δεν έχω καταλάβει ακόμη το concept της ύπαρξης του νέου προϊόντος. Μου μοιάζει λίγο “πες την άποψή σου, αλλά βάλε διαφήμιση” Το concept είναι λίγο διαφορετικό. Στήριξε μία έκδοση που θα προβάλλει πολύ καλά την άποψή σου. Αν συμφωνείς ότι είναι όντως πολύ καλά την στηρίζεις. Αν διαφωνείς πράττεις ανάλογα. Αν συμφωνείς αλλά δεν αντέχεις το κόστος κάνεις ενδεχομένως κάτι εναλλακτικό. Γι αυτό οι μεγάλοι εκδοτικοί οίκοι έχουν και πολλά προιόντα.

    “Εάν όχι, δεν το θεωρώ αθέμιτο αλλά θα ήταν λογικό να παρουσιαστεί έτσι ως προϊόν και όχι ως παροχή από τον εκδοτικό όμιλο.” Προφανώς είναι παροχή. Και προς τον αναγνώστη καθώς το παίρνει δωρεάν και προς τον συνεργάτη που έχει την ευκαιρία να φανεί πολύ περισσότερο. Ξέρεις εσύ άλλο έντυπο που πρόσωπα της interactive επικοινωνίας να έχουν τόσο πολύ χώρο στη διάθεσή τους με τέτοια έκδοση η οποία θα διανεμηθεί σε 15.000 και πλέον πρόσωπα που εμπλέκονται άμεσα με τη δουλειά τους; Αλλά και να ξέρεις, το πολύ πολύ να θελήσουν να μιλήσουν και εκεί. Φυσικά δεν είναι αθέμιτο. Ούτε εμείς ως έντυπο, ούτε εσείς ως εταιρείες είμαστε μη κερδοσκοπικά σωματεία.

    “Σαν θέμα είναι ενδιαφέρον, αλλά είδα στην ουσία και κείμενα τα οποία είναι καθαρή διαφήμιση και αυτά τα κείμενα βγήκαν κανονικά “στον αέρα” παρόλο που ο σκοπός του νέου προϊόντος από όσα διάβασα δεν είναι ακριβώς αυτός” Ένα κείμενο ενυπόγραφο chris δεν μπορείς να το πετσοκόψεις για να ταιριάζει με το ύφος σου. Όντως κάποια κείμενα είναι πιο εμπορικά. Ο τελικός κριτής όμως είναι το κοινό. Κάποια θα τα διαβάσει και θα εκτιμήσει τις απόψεις των προσώπων και κατ επέκταση των εταιρειών τους και κάποια όχι. Έτσι είναι τα έντυπα όμως. Γράφει πολύς κόσμος και το κοινό επιλέγει ποιους θέλει περισσότερο. Αν κρίνεις ως αρχισυντάκτης ότι η πλειοψηφία των κειμένων σου δεν σου κάνει τότε κόβεις την έκδοση. Εγώ έκρινα ότι η πλειοψηφία είναι ΟΚ. Όσα έκρινα ότι ήταν πολυ εμπορικά ενημέρωσα τους συμμετέχοντες ότι μπορεί να κριθούν αυστηρά και οι ίδιοι θέλησαν να επικοινωνήσουν έτσι. Στο σύνολό του όμως το έργο προσωπικά το κρίνω πετυχημένο. Αν με ρωτάς αν θα το ήθελα καλύτερο η απάντηση είναι πως πάντα το θέλω καλύτερο.

    Κανένα θέμα για το χώρο. Αντιθέτως όπως κρίνω θέλω και να κρίνομαι και μάλιστα αυστηρά. Ειδάλλως δεν θα είχα blog. Ή δεν θα έθιγα θέματα που σήμερα είμαι εγώ στη θέση του κριτή και αύριο θα βρεθώ απέναντι… :-))

  15. Καλό θα ήταν στο μέλλον να δούμε περισσότερες καινούργιες φάτσες. Στο τέλος θα καταλήξει φάμπρικα η ιστορία άμα προβάλλονται συνέχεια οι ίδιοι και οι ίδιοι.

  16. Ήταν λίγο ‘μεγάλη’ η άποψη μου για το report, οπότε σκέφτηκα να την παραθέσω στο blog μου, σαν ένα post

    Γενικότερη απορία (που την αναφέρω και στο post μου), αλλά εδώ, πιστεύω ότι, θα βρει μεγαλύτερη χρηστικότητα…

    Γιατί από τους συμμετέχοντες, μόνο ο Πάνος έχει blog?

  17. @uroborus: OK. Αναμένουμε να δούμε. Διότι όπως είπα μέσες-άκρες σαν αν είδα ένα διαφημιστικό έντυπο ήταν όπου απλά ο χώρος ήταν περισσότερος για τον κάθε συμμετέχοντα. Με ενόχλησε που είδα πολλούς να λένε τα stats των sites τους και τι super εταιρία είναι.
    Ένας φίλος όταν ήμουν πιτσιρίκος μου είχε πει (κάποτε ήταν και Δ.Σύμβουλος στον ΕΛΤΑ) “…άσε τους άλλους να μιλάνε για εσένα και τις δουλειές σου. Εάν τα λες εσύ δεν έχουν αξία…”.
    Δεν νομίζω ότι οι συγκεκριμένοι δεν πρεσβεύουν καλές εταιρίες, απλά πιάστηκαν κάπου στην παγίδα του “I pay money, I say what I like”.
    Σωστά προειδοποίησες (δεν μπορούσα να το ξέρω) για το αποτέλεσμα (όπερ…).
    Πάντως θα συμφωνήσω και με το Φώτη ότι μόνο ο Πάνος έχει blog από τους γράφοντες στο νέο έντυπο, αλλά και με τον barak. Το αντεύχομαι και αναμένω…
    Πιστεύω ότι για αρκετούς από τους 10.000 παραλήπτες όντως ήταν μια καλή κουδούνα (ντραγκα ντρούγκα) αλλά και σε άλλους θα φάνηκε απλώς διαφήμιση. Νομίζω ότι ακούστηκε γενικά εδώ στα comments οπότε ας μην το αγνοούμε. Όλοι.
    Περικλή πάντως σαν concept είναι καλό. Άντε να δούμε και άλλους.
    Καλή δύναμη.

  18. @uroborus: Κλείνοντας… Σχετικά με αυτό το σημείο: “….Η όμορφη και χλιδάτη έκδοση και οι μεγάλες φωτογραφίες έχουν κόστος. Το αν θα αποφασίσεις να βγάλεις fanzine ή έκδοση πολυτελείας είναι στρατηγική απόφαση. Εμείς επιλέξαμε τη δεύτερη και εξακολουθώ να την υποστηρίζω γιατί πιστεύω ότι λείπει…”.
    Παραθέτω το σχόλιό μου: Δεν λείπει η χλιδή, λείπει η γνώση και η αντίληψη για το μέσο από την αγορά. Γνώση π.χ. που ανταλάσσεται και εδώ σε αυτό το πολύ καλό blog σου. Πες τους να δουν το κανένα highly visited blog στο εξωτερικό και άλλα πολλά. Καθόλου χλιδάτο εμφανισιακά αλλά με super περιεχόμενο και super page views και visits και συμμετοχή.
    Άντε, πείσε τους εκεί στο μαγαζί να τα χώσουν επιτέλους στο web και να κάνουν ένα user/experts generated content site κάτω από το boussias.com.
    Εκεί να δεις χαμός απο συμμετοχή που θα γίνει. Εγώ εκτός απο “σεντόνια” θα φέρω και πάπλωμα και μαξιλάρια :-)

  19. Απαντώ με σεντόνι στο πρώτο πάπλωμα του Chris και ακολουθεί και δεύτερο. Εν συνεχεία θα κανω διάλειμμα για διαφημίσεις :-))

    ” @uroborus: OK. Αναμένουμε να δούμε. Διότι όπως είπα μέσες-άκρες σαν αν είδα ένα διαφημιστικό έντυπο ήταν όπου απλά ο χώρος ήταν περισσότερος για τον κάθε συμμετέχοντα. Με ενόχλησε που είδα πολλούς να λένε τα stats των sites τους και τι super εταιρία είναι. ”

    Στο σημείο αυτό τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά Chris και νομίζω πως απάντησα στο προηγούμενο comment. Θα το πω όμως και πιο αναλυτικά γιατί το θεωρώ αρκετά σημαντικό όχι τόσο για την έκδοση όσο για τις γενικότερες θέσεις μας. Στον Τύπο υπάρχουν κάποιοι κανόνες. Άλλοι γραπτοί και άλλοι άγραφοι. Άλλοτε τηρούνται –ειδικά οι άγραφοι- και άλλοτε όχι, μόνο που αυτό υπόκειται και στην ηθική και τη φιλοσοφία του εκάστοτε εκδότη και αρχισυντάκτη. Ανεξάρτητα λοιπόν με το τι ενοχλεί ή όχι τον αναγνώστη –μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεσαι και εσύ- για να «κόψεις» ένα κείμενο ή να το αλλάξεις ριζικά είναι μία πολύ μεγάλη απόφαση και αφορά το όραμα που έχεις για το έντυπο στο οποίο δουλεύεις αλλά και τις αρχές που διέπουν τον Τύπο. Εν προκειμένω, η γενική κατεύθυνση τον κειμένων ήταν να δοθεί τελικά στο κοινό ένα έντυπο από το οποίο θα αντλήσουν γνώση και πληροφορίες και –τρόπων τινά- θα έρθουν πιο κοντά σε μία αγορά καθώς θα έχουν απέναντί τους πρόσωπα που τους μιλάνε με το δικό τους ξεχωριστό ύφος. Το μόνο λοιπόν κείμενο που θα μπορούσε να «κοπεί» θα ήταν κάποιο εκτός θέματος ή κάποιο που θα υποστηρίζει θέσεις τεκμηριώνοντας της με ανακριβή στοιχεία. Σε καμία όμως περίπτωση –όχι τουλάχιστον με εμένα αρχισυντάκτη- δεν θα αλλοιωθεί κείμενο και κατ επέκταση το ύφος του συντάκτη –είτε δημοσιογράφος είναι αυτός είτε φιλοξενούμενος- επειδή κρίνω ότι δεν μου κάνει το ύφος του. Αυτές είναι λογικές περιοδικών τα οποία είναι ίδια από την αρχή μέχρι το τέλος. Και κυρίως λογικές μέσω των οποίων αντί να φαίνονται οι συντάκτες φαίνονται οι αρχισυντάκτες. Πάμε τώρα να δούμε αν έχει γίνει φάουλ. Το να υποστηρίξεις μία θέση σου με στατιστικά που αφορούν project δικό σου δεν είναι αθέμιτο – συνεπώς δεν μπορώ να επέμβω και να κοπεί ή αλλοιωθεί το κείμενο. Το να μιλήσεις με «ξύλινη» γλώσσα επίσης δεν μου αφήνει πολλά περιθώρια. Γιατί; Γιατί έτσι είναι η ίδια η ζωή όχι μόνο η αγορά μας. Κάποιοι είναι πιο επικοινωνιακοί κάποιοι όχι. Κάποιοι επιλέγουν ύφος γλαφυρό και φιλοσοφικό και λογοτεχνικό και κάποιοι αυστηρό. Το ίδιο συμβαίνει και στην TV όταν υπάρχει debate το ίδιο και στα Συνέδρια με τους ομιλητές το ίδιο και σε ένα σχολείο με καθηγητές το ίδιο και στη ζωή με το άλλο φύλο. Σε άλλους αρέσουν οι γυναίκες με αυστηρό στυλ σε άλλους οι ξανθιές με τσίχλα. Σε άλλες οι άνδρες με θεληματικό πηγούνι σε άλλες τα τεκνά. Όταν ενοχλείσαι από ένα θέμα αλλάζεις θέαμα ή –σε ένα περιοδικό ή κανάλι- σελίδα ή κανάλι αντίστοιχα (ή έστω περιμένεις να τελειώσει αυτός που μιλάει για να μιλήσει άλλος). Η έκδοση δεν θα είχε βγει αν όλα ή έστω τα περισσότερα κείμενα ήταν διαφημιστικές μπροσούρες. Το ότι κάποια από αυτά δεν κάνουν σε κάποιους δεν είναι μέτρο ούτε χαρακτηρίζει την έκδοση. Η άποψη άλλωστε του ίδιου του εντύπου περιλαμβάνεται όπως και σε όλες τις εκδόσεις στο Editorial. Εκεί νομίζω πως γίνεται σαφές ότι αναζητήσαμε τα πρόσωπα που ζουν και οδηγούν την αγορά και τους αφήσαμε να δημιουργήσουν. Υπό αυτή την έννοια άλλος μίλησε με ύφος funky Και άλλος πιο αυστηρά – εμπορικά. Το κοινό κρίνει τι του αρέσει και τι όχι και αναλόγως διαβάζει ή επιλέγει και συνεργάτη. Εν ολίγοις αν ενοχληθούν κάποιοι (και είναι αρκετοί αυτοί) από το ύφος του Χ καλά θα κάνει να αποφασίσει αυτός πως θέλει να επικοινωνεί – η δικιά μας στρατηγική αφορά το σύνολο του Project και όχι το ύφος ενός ή δύο συμμετεχόντων. Και το User Generated Content το οποίο υποστηρίζεις παρακάτω περιλαμβάνει αυτή ακριβώς τη διαδικασία. Δίνεις το βήμα σε άλλους και τους κρίνει το κοινό. Αν τους προσαρμόσεις ακριβώς στα δικά σου γούστα ώστε να υπάρχει ομοιομορφία είναι User generated content με εισαγωγικά.

    Ένας φίλος όταν ήμουν πιτσιρίκος μου είχε πει (κάποτε ήταν και Δ.Σύμβουλος στον ΕΛΤΑ) “…άσε τους άλλους να μιλάνε για εσένα και τις δουλειές σου. Εάν τα λες εσύ δεν έχουν αξία…”. Ενδεχομένως καλά τα λέει. Αλλά δεν είναι αυτή μόνο η απόλυτη στρατηγική. Για επικοινωνία μιλάμε και έχουν γραφτεί βιβλιοθήκες ολόκληρες. Ξέρω άλλους που είναι φλύαροι και προβάλλουν πολύ τον εαυτό τους και τη δουλειά τους την κάνουν μία χαρά. Επίσης αν τα πίστευαν αυτά οι Δ. Σύμβουλοι (προφανώς δεν αναφέρομαι στο φίλο του τον οποίο δεν γνωρίζω) τότε δεν θα έδιναν ποτέ συνεντεύξεις. Θα άφηναν εμάς τους πελάτες να μιλάμε. Αλήθεια τώρα έχεις κληθεί να μιλήσεις πολλές φορές δημόσια για τη γνώμη σου όσον αφορά τα ΕΛΤΑ;

    Δεν νομίζω ότι οι συγκεκριμένοι δεν πρεσβεύουν καλές εταιρίες, απλά πιάστηκαν κάπου στην παγίδα του “I pay money, I say what I like”. Μην το μπερδεύουμε. Όταν σου δίνουν το βήμα για να μιλήσεις εξ ορισμού λες ότι θέλεις να πεις – είτε πληρώνεις είτε όχι. Επαναλαμβάνω τουλάχιστον στα έντυπα που είμαι εγώ αρχισυντάκτης. Αν δεν βγει κάτι καλό παρά την όποια βοήθεια δίνω δεν σε ξαναφωνάζω για συνέντευξη ή με διώχνει ο εκδότης γιατί δεν κάνω καλά τη δουλειά μου. Το να κόψω όμως το κείμενο σου όμως δεν παίζει – εκτός όπως είπα αν παραβείς συγκεκριμένες αρχές.

    “Πάντως θα συμφωνήσω και με το Φώτη ότι μόνο ο Πάνος έχει blog από τους γράφοντες στο νέο έντυπο, αλλά και με τον barak.” Μακάρι να δούμε καινούρια πρόσωπα και εγώ το εύχομαι. Για να τα δεις όμως τα πρόσωπα σε περιοδικά πρέπει να υπάρξουν και εκδότες που θα δώσουν το λόγο σ αυτούς και κατ επέκταση θα πληρώσουν εμάς για να μιλήσουμε μαζί τους.

    Πάω τώρα να απαντήσω στο άλλο σεντόνι που είναι εξίσου σοβαρό

  20. @chris
    Με ενόχλησε που είδα πολλούς να λένε τα stats των sites τους και τι super εταιρία είναι.

    Να ρωτήσω κάτι κι εγώ με τη σειρά μου. Εσύ ως blogger το μαγαζί σου δεν προωθείς; Για να το πάω ένα βήμα παρακάτω, για να προωθήσεις το μαγαζί σου δεν έφτιαξες blog; Οι περισσότεροι που έχετε blog και παρουσιάζεστε εδώ, στα blog σας δεν λέτε πράγματα για τη ζωή σας αλλά κυρίως για τις δουλειές σας. Αφού λοιπόν αυτό είναι θεμιτό και υγιές, που είναι το πρόβλημα κάποιοι άλλοι σε ένα άλλο μέσο να κάνουν ακριβώς το ίδιο πράγμα;

    Είναι ένα πράγμα να θες να δεις τη φάτσα σου σε ένα περιοδικό, είναι διαφορετικό να θες να δεις κάποιες καινούργιες φάτσες και τέλος είναι εντελώς διαφορετικό να αξιώνεις οι ανταγωνιστές σου να μην προβάλλουν τις επιχειρήσεις στις οποίες εργάζονται. Λίγος ρεαλισμός δεν βλάπτει έτσι;

  21. “Δεν λείπει η χλιδή, λείπει η γνώση και η αντίληψη για το μέσο από την αγορά. Γνώση π.χ. που ανταλάσσεται και εδώ σε αυτό το πολύ καλό blog σου.”
    Δεν υπάρχουν όμως μόνο τα Blogs ή μόνο τα έντυπα Chris. Για να μην αναφέρω ότι και εσύ που τα λες αυτά στο δικό σου Blog δεν έχεις κρατήσει βασικό template αλλά έχεις επιλέξει κάτι ξεχωριστό. Και πολλοί Bloggers επιλέγουν να πληρώσουν για να έχουν ξεχωριστά templates. Άρα πως δεν λείπει και η χλιδή; Συγγνώμη αλλά εμένα οι ωραίες εκδόσεις μου αρέσουν όπως μου αρέσουν και τα ωραία sites. Συμφωνώ ότι το περιεχόμενο είναι το θέμα αλλά τα περιοδικά είναι κάτι συνολικό όχι μόνο content.

    “Πες τους να δουν το κανένα highly visited blog στο εξωτερικό και άλλα πολλά. Καθόλου χλιδάτο εμφανισιακά αλλά με super περιεχόμενο και super page views και visits και συμμετοχή” Τα βλέπουν ρε φίλε. Αλλά βλέπουν και το Time να κάνει ένα εξώφυλλο πρωτότυπο και να γίνεται σημείο αναφοράς (ενώ όπως σωστά γράψαμε δεν ήταν το πρώτο έντυπο που είπε ότι πρόσωπο της χρονιάς είναι οι χρήστες…). Ως εκ τούτου οφείλουμε να προσφέρουμε κάτι συνολικά καλό.

    “Άντε, πείσε τους εκεί στο μαγαζί να τα χώσουν επιτέλους στο web και να κάνουν ένα user/experts generated content site κάτω από το boussias.com”
    Καλώς τον. Ως γνωστόν στο “βουνό” έχω ανέβει ακριβώς για να κάνω web. Το οποίο web πολύ σύντομα θα τεθεί σε δημόσια κριτική καθώς θα είναι online. Επειδή όμως το user generated content είναι θέμα προς συζήτηση ας το δούμε λίγο. Το λοιπόν. Για να διεκδικήσεις User generated content οφείλεις πρώτα εσύ να έχεις content. Στην αντίθετη περίπτωση πας να γεμίσεις σελίδες και sites με χαμηλό κόστος ή απλά να παραστήσεις ότι ενισχύεις το internet και να παραληρείς για Web 2.0. Και για να μην παρεξηγούμε δεν εννοώ το Web 2.0 ως παραλήρημα αλλά τα διάφορα που κατά καιρούς έχουν γραφτεί στον ελληνικό τύπο.

    Το μόνο που μπορώ να πω για τη στρατηγική μας είναι ότι το Boussias.com θα αντικατασταθεί από το Boussias Communications Network – όπερ σημαίνει από τα sites των όλων των εκδόσεων καθώς και των συνεδρίων. Όλα αυτά, όπως και τη γενικότερη υποστήριξη της BC σε θέματα New Media είναι ευθύνη του Boussias New Media Team.

    Όσον αφορά τα περιοδικά πρώτο -σύντομα- θα βγει στον αέρα το Marketing Week. Τότε θα είναι μία καλή ευκαιρία για κριτική. Μέχρι τότε θα κάνω review στους άλλους.. :-))

    Όσον αφορά τα συνέδρια – το οποίο επίσης είναι ένα μεγάλο κομμάτι της επιχειρηματικής δραστηριότητας της Boussias Communications- διαθέτουν ήδη τα δικά τους sites αλλά και συνολική υποστήριξη με newsletters και τελικά με CD που αποστέλλεται στους συμμετέχοντες στο οποίο υπάρχουν τα video όλων των ομιλητών με συγχρονισμό των παρουσιάσεων – μέσω της συνεργασίας που έχουμε με την Avitech και κατ επέκταση με τη mediasite. Δείγματα μπορείτε να δείτε εδώ και εδώ. Τα microsites αποτελλούν εσωτερικές παραγωγές της BC -μέσω του New Media Team. Αν θέλετε κουβέντα γι αυτά όμως θα αλλάξουμε post και θα φωνάξω και τον project manager για τις εσωτερικές παραγωγές…

  22. @barak: Ευχαριστώ για το σχόλιο: Προσπαθώ, αν και με τρώει το χέρι μου, να μην γράψω πουθενά στα Post στο http://www.thechair.gr για έργα που έχω ολοκληρώσει και εκδώσει. Με μια προσεκτική ανάγνωση θα το δεις ότι έτσι είναι. Προσωπικά έχω μια άλλη άποψη περί του business blog. Είναι λίγο λεπτές οι ισορροπίες μεταξύ του να συνδέεις τη γνώση που λανσάρεις ΔΩΡΕΑΝ προς το κοινό και να φυτεύεις και στο άρθρο projects σου. Μάλλον αυτό είναι το δικό μου view. Ότι δίνω αυτό που εγώ θεωρώ γνώση και σχολιασμό χωρίς άμεσα να λέω (παίζουν και θέματα ανταγωνισμού) ποια έργα αφορούν. Απλά διάλεξα αυτό το δρόμο. Εννοείται φυσικά ότι έμμεσα συνδέει ο Χ ότι Χ.Βασιλόπουλος είναι εκεί όπου έχουν κάνει αυτά τα έργα και η εταιρία είναι η Χ. Αλλά αυτό είναι έτσι και αλλιώς αναπόφευκτο να γίνει. Δεν κρύβομαι. Απλά μου αρέσει να βλέπω ουσία (και για αυτό δεν γράφω τόσο συχνά, εάν δεν έχω κάτι να πω ή εάν ΔΕΝ μπορώ να ανακοινώσω).
    @uroborus: OK. Δεν διαφωνώ μαζί σου σε κάτι στην ουσία και χαίρομαι για την εξέλιξη στο boussias net.. Προσωπικά μου αρέσει στο να βγαίνει έξω γνώση ουσίας και όχι απλή “διαφήμιση”. Η διαφήμιση για εμένα είναι η γνώση αυτή που δείχνει το level του καθενός. Αυτό π.χ. βλέπω σε κάποια blogs και αυτό προσπαθώ και στο δικό μου. Ευχαριστώ για τα πολύ αναλυτικά και εποικοδομητικά σχόλια.

  23. @uroborus: Μην ξεχάσω. Δεν αναφέρομαι στη χλιδή σε σχέση με το design της ΟΠΟΙΑΣ έκδοσης και για το αν εγώ προτίμησα να έχω ένα Χ design για το blog μου. Το οποίο απλά σημαίνει ότι το default δεν μου άρεσε και τίποτα παραπάνω. Επειδή είμαι και της δουλειάς πες υποσυνείδητα ότι ήθελα κάτι άλλο που να με εκφράζει σαν εικόνα/φωτογραφία καλύτερα. Οπότε μην το εκλάβεις “στραβά” το αρχικό σχόλιο γιατί πρώτα απ’ όλα δεν απευθυνόταν στην ουσία σε εσένα. Εάν δεν το έκανα σαφές στο αρχικό post πάω πάσο και mea culpa.
    Τέλος, ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ, ότι δεν έχω την άποψη του να κόβονται και να ράβονται τα κείμενα στην έκδοση. Θα ήταν τουλάχιστον αστείο αυτό. Άντε και καλή μας εβδομάδα.

  24. Παιδιά για να μην παρεξηγηθώ:
    1. Ο Μιχαλάκης όντως σκίζει! – αυτό δεδομένο
    2. Δεν είμαι ενάντια στην εμπορική αξιοποίηση – τα περιοδικά δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα – είμαι ο τελευταίος που θα έλεγε κάτι τέτοιο. Απλά δεν μου άρεσε η σειρά – διαφήμιση Α – συνέντευξη Α – διαφήμιση Β – συνέντευξη Β κλπ. Με χάλασε και το είπα.

    Κατά τα άλλα το αφιέρωμα είναι σούπερ. Και περιμένουμε κι άλλα.

  25. Αν και λίγο αργοπορημένα σας παραθέτω και εδώ το σχολιό που έκανα στο blog μου:

    Εμένα προσωπικά δεν με απασχόλησε ούτε το ότι καλέστηκαν να στηρίξουν την έκδοση με κάποια καταχώρηση, ούτε το ότι κάποιο έκαναν εκτενείς αναφορές στις υπηρεσίες τους σε επίπεδο advertorial όπως ακούστηκε, μπορώ να πω ότι με χαροποίησε ιδιαίτερα το ότι όροι όπως web 2.0, Online marketing, mobile marketing αναφέρονται εκτενώς σε ένα όχημα που διαβάζετε και από managers και marketers που δεν έχουν ιδέα για την δυναμική του χώρου ή δεν ξέρουν λεπτομέρειες για το μέσο.

    Μπορούμε να μείνουμε εκεί, να στηρίζουμε και να επικροτούμε τέτοιες προσπάθειες.

Trackbacks

  1. Σαν να φαίνεται φως… « Bizwriter
  2. AboutSEO blog | Search marketing, internet marketing and social media » Blog Archive » Insider’s review | web 2.0 Beta

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: