Top 10

joe-miss_america0.jpgQuiz εύκολο. Τι κάνει ο δημοσιογράφος τον Ιανουάριο; Ανασκόπηση.
Quiz
δύσκολο. Τι κάνει ο Uroborus όταν ο δημοσιογράφος κάνει ανασκόπηση; Βγάζει το δικό του Top 10… (το οποίο είχε τάξει και στον Pano).

Καθότι très banal όμως τα «καλύτερα» και τα «χειρότερα» και ακόμα περισσότερο τα “in” και “out” θα το χορέψουμε αλλιώς. Τα «αισιόδοξα» και τα «απαισιόδοξα» (όπως σε κάτι βινύλια με παλιά ρεμπέτικα). Vamos Amigos*

 

Top 10 (αισιόδοξο)

  1. Η αύξηση των χρηστών του Internet εν Ελλάδι. Μην πλακωθούμε πάλι με τα νούμερα και τα πόσοι είμαστε. Είμαστε περισσότεροι από πέρσι. Καλό δεν είναι αυτό;
  2. Οι ταχύτητες. Φοβερά πράγματα. Μπορεί να γίναμε ρόμπα πρώτα σε όλη την υφήλιο με τα modem-άκια που σφύριζαν αδιάφορα όταν όλοι οι υπόλοιποι ψώνιζαν ασύρματα routers αλλά τελικά κάτι κάναμε. Buzzer bitter που λέει και ο Σόφο…
  3. Η ελληνική Blogosphere. Τα ξέρετε αυτά. Πολύς λαός, πολύ κουβέντα και όπως ακούμε έχουμε και podcasts. Έχουμε και τα flames βέβαια, αλλά γίνεται ομελέτα χωρίς να σπάσεις αυγά;
  4. Το Wwwhy. Αστεία – αστεία ήταν ότι καλύτερο έχουμε δει από έρευνες. Περιεκτική και ψαγμένη. Και με βασικό συμπέρασμα ότι οι χρήστες δεν μπαίνουν στο internet γιατί δεν τους δελεάζει το περιεχόμενο. Τους άκουσε κανείς;
  5. Η αναταραχή στην αγορά. Καιρό είχαμε να ακούσουμε για μετακινήσεις στελεχών και αναζητήσεις καινούριων. Άσε που θέλουμε να δούμε τα «τρυφερά πόδια» σε δράση…
  6. Η παρουσία ελληνικών video στο YouTube. ΟΚ δεν είναι λύση, αλλά ειλικρινά τώρα και με το χέρι στην καρδιά απαντήστε μας. Περιμένατε να τα δείτε τόσο σύντομα;
  7. Η παρουσία εξειδικευμένων eshops. Μην αρχίσετε τα γέλια. Δεν λέμε γι αυτούς που φαντάζεστε. Για κάτι μικρά μικρά λέμε που παλεύουν να δώσουν κάτι διαφορετικό. Δεν θα κουνήσουμε και την ουρά μας από χαρά αλλά όσο να ναι δείχνουν κάτι. Άντε να δούμε και κανένα για δράκους που θέλουμε να ανανεώσουμε τη γκαρνταρόμπα μας…
  8. Η έλευση Google, MSN και λοιπών δημοκρατικών δυνάμεων. Δεν θα μας λύσουν κατά πάσα πιθανότητα τα προβλήματα μας αλλά όσο να ναι νιώθουμε Ευρωπαίοι. Και αφού ο Λούης εμφανίστηκε πάλι δεν έχουμε και απώλειες
  9. Η σταθερή παρουσία κάποιων διαφημιζόμενων στο Δίκτυο. Ναι αμέ. Αστεία – αστεία κάποιο το έχουν πιάσει πολύ σωστά το πνεύμα και το καλλιεργούν. Και δεν λέμε μόνο για τους Telecoms που θα ήταν και αστείο να μην τρέχουν banner-άκια αλλά και για κάτι άλλους που επενδύουν και προσαρμόζονται.
  10. Η μεταγραφή του Vrypan. Πείτε το εντυπωσιασμό πείτε το ότι θέλετε. Εμείς ξέρουμε ότι άμα θέλεις internet παίρνεις internet-άδες. Τελεία και παύλα

Top 10 (απαισιόδοξο)

  1. Η έλλειψη κοινής μέτρησης. Άντε να τα ξαναπούμε πιο σοβαρά. Όσο δεν υπάρχει τόσο θεωρούμαστε ανώριμοι (ως αγορά – διότι ως προσωπικότητες έχουμε ένα κάποιο κύρος βεβαίως βεβαίως)
  2. Το κλείσιμο του CultureGuide. Κακά μαντάτα. Και αυτά τα αστεία με τις visites που ήταν λίγες τ ακούμε βερεσέ.
  3. Η διαφημίσεις sites στην TV – χωρίς bannerάκια. Άμα λεβέντες κάνουμε sites και αντί να «τρέχουμε» banners τα δίνουμε στα tv spots κάτι έχουμε –‘εχετε για την ακρίβεια- πιάσει λάθος. Άμα πιστεύετε στο μέσο στηρίξτε το. Άμα δεν πιστεύετε κάντε μας τη χάρη…
  4. Η αποχή των Τηλεοπτικών από τα online δρώμενα. Έλεος…
  5. Η μη διαφήμιση των online media στο μέσο που υποτίθεται ότι υποστηρίζουν. Ρίξτε μια ματιά και την αλλοδαπή σύντροφοι…
  6. Τα sites – Χριστουγεννιάτικα δένδρα. Όταν το placement γίνεται λάστιχο μπορεί να γίνει και κακόγουστο. Αφήστε που ελέγχεται και η απόδοσή του…
  7. Η σταθερή έλλειψη ενός Internet –ικού θεσμού βράβευσης. Καλά τα Ermis αλλά επιβάλλεται και κάτι «δικό μας». Αφήστε που δεν είναι όλα τα sites για κριτική μέσα από το διαφημιστικό «μάτι»
  8. Η σταθερή απουσία από τα διαφημιστικά δρώμενα των Δημόσιων Οργανισμών. Νισάφι σύντροφοι. Μας βλέπουνε…
  9. Η τελευταία θέση στην ΕΕ. Είπαμε ότι αυξηθήκαμε αλλά ο πάτος παραμένει πάτος. Και είναι και μεγάλο το βαρέλι…
  10. Η σταθερή έλλειψη ενός εντύπου για το ίδιο το Internet. Καλή η πληροφορική, δεν λέμε όχι, αλλά και ο χρήστης θέλει μια βοήθεια…

* Ο κατάλογος ενδέχεται να συμπληρωθεί με την συνεισφορά των παρευρισκομένων (διάτανε, blog είμαστε).

** Φυσικά για την εγχώρια κίνηση θα μιλάγαμε πρώτα.

 

Advertisements


Categories: Internet Life

35 replies

  1. Και γω θέλω πολύ να δω τα “τρυφερά πόδια” σε δράση…

    Στα αισιόδοξα θα έβαζα σαν Νο11 το Blogger meeting που ετοιμάζεται.

  2. Αρνητικό
    Η συνεχιζόμενη απουσία ενδιαφέροντος από τους “μεγάλους” διαφημιζόμενους για την αξιοποίηση των μηχανών αναζήτησης

    Αρνητικό
    Η στασιμότητα των (όποιων) ελληνικών μηχανών αναζήτησης την ίδια ώρα που σε όλον τον υπόλοιπο κόσμο πραγματοποιούνται κοσμογονικές αλλαγές στο συγκεκριμένο χώρο

    Αρνητικό
    Η έλλειψη μετρήσεων που να συμπεριλαμβάνουν την χρήση των μηχανών αναζήτησης

    Θεικό
    Οι προσπάθειες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων να “δοκιμάσουν τα νερά” του search engine marketing

    Κλαδικά ζητήματα με πολύ ευρύτερη όμως σημασία…..

  3. Αισιοδοξία να υπάρχει….

    – οι προσπάθειες φιλόδοξων ανθρώπων με μεράκι (Νίκος και Κώστας) να δημιουργήσουνε συστήματα (βλ. Sync) που θα χρησιμοποιούν και θα εκμεταλλεύονται με τον καλύτερο τρόπο τις Web 2.0 τεχνολογίες.

    – Ότι στο Ελληνικό χώρο, υπάρχουν ανθρώποι με καταπληκτική συγγραφή, με οξεία αλλά αντικειμενική κριτική άποψη, με απύθμενο χιούμορ, με, με, με… που (ευτυχώς) καταφέραμε να τους γνωρίσουμε μέσα από τα blogs τους.

    Απαισιοδοξία (που μπορεί να αντιστραφεί με μεράκι και πολύ προσπάθεια)…

    – Το κλείσιμο του Monitor
    (και με στεναχώρησε ακόμα περισσότερο που η εταιρεία που απασχολεί την Παναγιώτη, δεν ενδιαφέρθηκε να δημιουργήσει ένα ανάλογο project, έχοντας την τεχνολογία, το expertise και τον καλύτερο άνθρωπο να ηγηθεί της προσπάθειας).

    – Που καμία σοβαρή εταιρεία στον χώρο του Interactive Marketing δεν έχει ασχοληθεί με το web 2.0 και τις δυνατότητες του.

  4. ΘΕΤΙΚΑ:

    – Ο συνδιασμός [φθηνό US hosting + preinstalled open source εργαλεια CMS + γνώση αντικειμένου (από πλευράς περιεχομένου) + μεράκι] έχει δώσει μερικά διαμαντάκια στο ελληνικό Internet.

    ΑΡΝΗΤΙΚΑ:
    – Η αρτηριοσκλήρωση των περισσότερων παραδοσιακών μέσων, που θα μπορούσαν να κάνουν παπάδες στο Internet.

    – Το μοίρασμα της πίτας με κριτήριο μόνο το YEB.

    – H ασχετοσύνη (ναι ακόμη…) των περισσότερων διαφημιστών, που όμως κινούν πολλά χρήματα.

    – Οι πολλοί «φελλοί» που παρακολουθώ τα τελευταία 10 χρόνια να επιπλέουν (ναι ακόμη…) σε διάφορους κλάδους του ελληνικού Internet.

    – Που το μικρό μέγεθος της αγοράς δεν επιτρέπει μεγάλα ποιοτικά άλματα στα sites. Γαμ^%^%$ ROI!

    ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΠΩΣ ΚΑΙ ΠΩΣ:
    – Τους σημερινούς 20αρηδες να μπουν στην παραγωγή και να αρχίσουν να αγοράζουν, παίρνουν αποφάσεις κλπ. Θα πέσει μεγάλο γέλιο. Τουλάχιστον στην Ελλάδα…

  5. Αρνητικό:
    “No budget Story”
    A’ εκδοχή) – Το Internet ως μέρος του ετήσιου Marketing Budget (κυρίως) στους μεγάλους διαφημιζόμενους. Για πόσα χρόνια ακόμα θα ακούμε το “δεν έχει προβλεφθεί το internet στο πλάνο”;
    Β’ εκδοχή) – Θα το φτιάξει ο αδερφός του μπατζανάκη του Προέδρου που σπουδάζει Computer Science.

    Θετικό:
    Έπειτα από 10 χρόνια δεν χρειάζεται πλέον να απολογούμαστε και να εξηγούμε το “είδος” της δουλειάς που κάνουμε.

  6. Φεύγω από το βουνό οσονούπω και ετοιμάζω για τα πρώτα σχόλια (είδα μερικές πολύ καλές προτάσεις…)

    Α, ναι και κρατάω απουσιολόγιο…

  7. Ναι μαι

    @ Fotis
    “- Το κλείσιμο του Monitor” Αυτό έγινε στο 2007… Θα το βάλω του χρόνου :-)))

    “- οι προσπάθειες φιλόδοξων ανθρώπων με μεράκι (Νίκος και Κώστας) να δημιουργήσουνε συστήματα (βλ. Sync) που θα χρησιμοποιούν και θα εκμεταλλεύονται με τον καλύτερο τρόπο τις Web 2.0 τεχνολογίες.” Αρκεί να σου πω ότι τους έχω θεματάκι (short) στο επόμενο τεύχος του MW…

    “- Που καμία σοβαρή εταιρεία στον χώρο του Interactive Marketing δεν έχει ασχοληθεί με το web 2.0 και τις δυνατότητες του.” Αυτό όντως το άφησα απ έξω. Κίτρινη θέλω εδώ…

    @Μπούλης
    “Ο συνδιασμός [φθηνό US hosting + preinstalled open source εργαλεια CMS + γνώση αντικειμένου (από πλευράς περιεχομένου) + μεράκι] έχει δώσει μερικά διαμαντάκια στο ελληνικό Internet.” Κάποιο παράδειγμα; Δενδιαφωνώ απλώς θα με ενδιέφερε να δω ένα δείγμα της άποψης.

    @giannaB
    “No budget Story” Πληγή μεγάλη ξύσαμε… Αλλά αν βελτιωθούν μερικά άλλα θα βελτιωθεί κι αυτό. Εδώ που τα λέμε έχουν και οι διαφημιζόμενοι τα δίκια τους…. (πχ “- Το μοίρασμα της πίτας με κριτήριο μόνο το YEB.” – Λες αυτοί να μην ξέρουν;)

    “Έπειτα από 10 χρόνια δεν χρειάζεται πλέον να απολογούμαστε και να εξηγούμε το “είδος” της δουλειάς που κάνουμε.” Με τσάκισες. Εγώ πάντως ακόμα χρειάζομαι περί τη μισή ώρα για να εξηγήσω και πάλι δεν είμαι σίγουρος για το αποτέλεσμα :-))

    Σε όσους δεν είπα “καλώς ήρθατε” το λεω τώρα… Στα άλλα post θα πω σε λίγο (ένα Σάββατο για Super Market έχουμε έτσι;)

  8. @uroborus

    Ας πούμε τα:

    http://www.mic.gr/
    http://mftm.blogspot.com/

    για μουσική και κινηματογράφο αντίστοιχα. Εχουν πλούσιο περιεχόμενο και κατά τη γνώμη μου δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από αντίστοιχες commercial προσπάθειες. Στο mftm δεν έχω δει ούτε μισό banner και στο mic βλέπω σποραδικά ένα banner για κάποιο δισκάδικο στη Θεσσαλονίκη. Τρίχες δηλαδή.

    Ακούει κανένας διαφημιστής;
    ή ακόμη καλύτερα, ακούει κανένας ξύπνιος εκδότης να επενδύσει πάνω τους τώρα που είναι νωρίς; Και βέβαια όταν λέω να επενδύσει δεν εννοώ να κλείσει τα sites και να τους προσλάβει, προσθέτοντας στο μαγαζί του μερικούς ακόμη δημόσιους υπαλλήλους (είμαι σίγουρος ότι θυμάσαι και εσύ αντίστοιχες περιπτώσεις κατά την περίοδο 1999-2000)…

  9. Πάντως τα παιδιά στο Movies For The Masses έχουν στα “άμεσα σχέδια” τους να βάλουν διαφημίσεις, αλλά “Οι εταιρείες που ασχολούνται με το σινεμά στην Ελλάδα δεν δίνουν έμφαση στο ίντερνετ, και δεν μας έχουν προτείνει ακόμα. [διαφημίσεις]”.

    Επιπλέον, “προτάσεις έχουν ήδη γίνει” από διάφορα έντυπα για συνεργασία. “Ο Ιωσήφ ετοιμάζει συνεργασία με κάποιο έντυπο, και υπάρχει και μια πρόταση να μεταφερθεί το μπλογκ όπως είναι σε κάποιο site.”

    Καλή τους επιτυχία!

    Σινεμά για όποιον γουστάρει

  10. Τώρα που το λες Biz… το Lifo (εκτός από δεν το βλέπω να έχει banner-άκια…

    Λέτε να μην έχει visits? Μόνο τα σιχτίρια που τρώει από τα μισά blogs θα έπρεπε να το βλέπουν καθημερινά τα άλλα μισά :-)

    @Μπούλης. (είμαι σίγουρος ότι θυμάσαι και εσύ αντίστοιχες περιπτώσεις κατά την περίοδο 1999-2000). Αν θυμάμαι λέει… Θυμάμαι και κάτι μαγαζιά που δεν σε ρώταγαν πόσα θέλεις αλλά σου έλεγαν “τα διπλάσια και έλα”. Αναρωτιέμαι όμως… αν οι διαφημιστές ακούνε τα sites έχουν stats; Εμπορικό τμήμα έχουν για να υποστηρίξουν διαφήμιση; Έχουν κάνει προτάσεις; Διότι δεν είναι καιροί για να μην πηγαίνει ο Μωάμεθ στο Βουνό… Πες τους καμιά κουβέντα…

  11. Καλό θα είναι να μην βρίζουμε συνέχεια τους διαφημίστες. Γιατί πρέπει για κάθε κακό στην Ελλάδα, να φταίνε αυτοί οι άμοιροι?

    Αν κάποιο site, έχει traffic (το οποίο αποδεικνύεται με κάποιο καλό και έγκυρο tracker, και όχι webalizers και τέτοια), γιατί δεν στέλνει στις διαφημιστικές ένα email?

    ‘Κύριοι, αυτός είμαι, αυτό το περιεχόμενο έχω, αυτόν τον κόσμο έχω, σας ενδιαφέρει να βάλετε διαφήμιση?’

    Τόσο δύσκολο είναι?

    Αν πάρει αρνητική απάντηση ή αν δεν υπάρξει απάντηση, τότε δεκτές 100% οι διαμαρτυρίες. Αλλά, δεν μπορούμε να περιμένουνε να γνωρίζουν οι διαφημιστικές όλα τα ελληνικά websites και blogs, τι επισκεψιμότητα έχουν, και πόσο ζητάνε για διαφημίσεις.

    Και αφού τελείωσα, τον καλό μου λόγο για τις διαφημιστικές… ας πω και μια κακία (γιατί δεν κρατιέμαι!)

    Ας πει κάποιος στην εταιρεία παραγωγής των spot της ΤΙΜ, ότι αυτή η άτιμη η λέξη είναι ντέιτα και όχι ντάτα. Αν θέλουμε να το εξελληνίσουμε τότε ας πούνε και το Card… κάρτα! (κάθε φορά που το ακούω ανατριχιάζω!)

  12. @fotis

    Ίσως λόγο της ώρας να μην το έγραψα καλά. Για τα sites έλεγα αν έχουν statistics και αν κάνουν καμία σοβαρή προσπάθεια για να τα παρουσιάσουν στους ανθρώπους της διαφήμισης… Εν ολίγοις μαζί σου είμαι…

    Όσο για την TIM να αγιάσει το πληκτρολόγιο…

  13. @uroborus, fotis

    ΟΚ, συμφωνώ επί της αρχής και με τους δυο σας. Ο πρώτος που πρέπει να ασχοληθεί είναι το ίδιο το site.

    Από εκεί και πέρα όμως υποτίθεται ότι ένας σωστός επαγγελματίας (δεν λέω ότι πρέπει να είναι όλοι έτσι) την ψάχνει τη δουλειά και λίγο από μόνος του ρε γμτ. Αυτό που ήθελα να πω στο προηγούμενο σχόλιο είναι ότι δεν βρέθηκε ούτε ένας τόσο καιρό να τους ανακαλύψει πρώτος έτσι ώστε να εξασφαλίσει και μία προνομιακή μεταχείριση από το site και εν πάσει περιπτώσει να πει και στον πελάτη του ότι «το 99% του budget θα πάει στα γνωστά αλλά ανακάλυψα και αυτό που πιστευω ότι αξίζει να του δώσουμε το 1% γιατί υπάρχει potential και σίγουρα θα κατεβάσει και τα βρακιά του προκειμένου να πάρει λίγη διαφήμιση. Αρα σε κάθε περίπτωση μας συμφέρει».

    Δηλαδή αν ρωτήσει τον uroborus ο αρχισυντάκτης του γιατί λείπει η τάδε είδηση, ο uroborus θα είναι ΟΚ να του απαντησει «Τι να κάνω! Δεν μου στείλανε δελτίο Τύπου» ;

    Αυτή τη «μακαριότητα» των διαφημιστικών προσπάθησα να θίξω στο προηγούμενο σχόλιο.

  14. @ Mπούλης

    Έχεις δίκιο. Για να κάνεις μια σωστή διαδικτυακή καμπάνια, χρειάζεται να ψάξεις και λίγο το web, για ‘διαμαντάκια’.

    Τα budget όμως που πέφτουν στο web είναι πολύ μικρά, για να πούμε ‘ ας δώσουμε 99% στα μεγάλα sites, και 1% στους μικρούς’.

    Οπότε, καταλαβαίνεις το αποτέλεσμα.

    υ.γ. για να μην αναφερθώ στις ‘δημόσιες σχέσεις’ που υπάρχουν όταν μοιράζονται τα specs.

  15. Εγώ εν μέρει συμφωνώ με τον Μπούλη(ς). Η αγορά είναι μικρή και συνεπώς έχει ζόρια αλλά έχει και ευκαιρίες. Το ίδιο ισχύει και για τα sites και για τους διαφημιστές. Οι μεν πρέπει να προωθούν το προιόν τους και οι δε να ψάχνουν και για ευκαιρίες – Ειδικά στο Internet που η εμφάνιση ενός καινούριου site είναι πολύ συχνό φαινόμενο -εν αντιθέση με οποιοδήποτε άλλο μέσο. Επιχειρηματικά όμως μιλώντας αυτός που έχει τη μεγαλύτερη ανάγκη “κυνηγάει” και αυτό που έχω δει είναι ότι πολλά μικρά sites δεν “κυνηγάνε”. Πιστεύεις σοβαρά ότι τη στιγμή που στήνει κάποιος media plan (ακόμα και αν δεν υπήρχαν οι δημόσιες σχέσεις που αναφέρει σωστά ο fotis) έχει στο μυαλό του ένα email που εμφανίστηκε κάποτε; Ξέρεις εσύ πολλά sites με συχνή επικοινωνία με τα media shops και τις διαφημιστικές; Εγώ όχι…

    (Και ναι έτσι (ήτοι ότι δεν πήρα δελτίο τύπου) θα απαντούσα στον αρχισυντάκτη μου, αν είχα “χάσει”μια μικρή είδηση. Και επειδή έχω κάνει αρχισυντάκτης (και τώρα στο Boussia εγώ έχω την ευθύνη για τέτοια θέματα) σε πληροφορώ ότι κυνηγάς την είδηση για μικρά sites – καμία επικοινωνία δεν έχουν μαζί μας. Και μην είσαι σίγουρος ότι θα μου έκανε και τίποτα. Μάλλον θα άκουγα παράξενα σχόλια αν έκανα θέμα ένα μικρό site. Το θέμα με τα media είναι ότι για μικρά μεγέθη αποφασίζουν αυτά το πότε κάτι είναι είδηση… Το θέμα με την Ελλάδα είναι ότι δεν έχουμε περιοδικό ας πούμε ειδικά για τέτοια θέματα – γιατί μόνο σε τέτοιο ένα start up site είναι είδηση…

  16. @uroborus

    Δεν χρειάζεται να βάζεις παρενθέσεις στο όνομα μου. Με λένε Μπούλη ! :-)

  17. Το (ς) έβαλα γιατί θέλω και να κλείσω το όνομα και να κρατήσω το πρωτότυπο username :-)))))

  18. Μια και το θίξατε εγώ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΠΩΣ ΚΑΙ ΠΩΣ μία banner campaign στην οποία να συμμετέχει ηθοποιός ή άλλη διασημότητα (και να μην είναι μεταφορά τηλεοπτικού spot φυσικά)…

  19. Υπάρχει μια συμφωνία για παροχή περιεχομένου (βλ. αναδημοσίευση) που δεν έχει βγει ακόμα στον αέρα, αλλά γενικά δε κάναμε τόσο κόπο για να γίνουμε απλοί υπάλληλοι όπως λέει και ο Μπούλης χαρακτηριστικά. Με άλλα λόγια, προτάσεις να γεμίζουμε τα κινηματογραφικά σε διάφορες προσπάθειες είχαμε αλλά δε μας ενδιαφέρουν.

    Προσωπικά δε με ενδιαφέρει ούτε και η διαφήμιση, χωρίς να σημαίνει ότι δε το ψάχνουμε. Κυρίως μας ενδιαφέρουν κάποιες συνεργασίες να μας καταξιώσουν και.. μαζικά, γιατί στον άσχετο επισκέπτη όλο αυτό το πρωτότυπο περιεχόμενο και η παρουσίαση και οι συνεντεύξεις και οι αποκλειστικότητες κτλ. δε λένε τίποτα. Νομίζει ότι όλα τα blog είναι ίδια και μας τρώει ο μέσος όρος. Και έχει αρχίσει να γίνεται πολύ σπαστικό δηλαδή :p

  20. Ερμμμ, για το Movies for the Masses λέω παραπάνω 8)

  21. Χαιρετώ cheaplog
    “Νομίζει ότι όλα τα blog είναι ίδια”. Αυτό είναι μία αλήθεια και δεν αποφεύγεται εύκολα η παγίδα και δεν ισχύει φυσικά μόνο για σας. Εγώ ομολογώ ότι με αφορμή το post του Μπούλη σας ξανά-είδα και ομολογώ επίσης ότι εντυπωσιάστηκα.

    “Προσωπικά δε με ενδιαφέρει ούτε και η διαφήμιση” ναι αλλά δεν υπάρχουν στα media πολλοί τρόποι για έσοδα… Δικό σας είναι το business model φυσικά και ότι θέλετε το κάνετε. Εγώ πάντως αναφέρομαι σ αυτούς που θέλουν διαφήμιση και δεν την κυνηγάνε. Και δεν ανέφερα καθόλου αν είναι σωστό ή όχι να κυνηγάει κάποιος κάποιον – είτε στο πλαίσιο αγοράς είτε σε οτιδήποτε άλλο. Ανέφερα ποια είναι η πραγματικότητα – για την ακρίβεια πως την έχω εισπράξει εγώ…

  22. Θετικό πάντως είναι το γεγονός ότι ανακάλυψα ότι είσαι ένας εκ των bloggers (τυχαία το ομολογώ: )

    Greetings Περικλέα…

  23. Καλώς τον!!!!! Ένας original phaistonian!!!

    Το είχα απορία όμως… θα με βρεις…; και πότε; Χρωστάς κάτι τσικουδιές και εγώ κατι τεκίλες μην ξεχνιόμαστε…

  24. uroburus εννοούσα ότι το mftm δε ξεκίνησε με στόχο να βγάλει λεφτά κι εμένα προσωπικά ακόμα δε με νοιάζει. Και απλά μίλησα για την εμπειρία μας χωρίς να απαντάω σε κανέναν ή, πολύ περισσότερο, να έχω πρόθεση να διαφωνήσω ;)

    Και συμπληρώνω ότι δεν είμαστε και ακριβώς αντιπροσωπευτικό δείγμα, από την άποψη ότι η κινηματογραφική βιομηχανία είναι μεγάλη και οι.. βιομήχανοι λίγοι (όλες οι εταιρείες διανομής μας ξέρουν εφόσον συνεργαζόμαστε θέλω να πω).

  25. ερρμ uroborus, έκανα λάθος στο νικ 8)

  26. @cheaplog
    Δεν κατάλαβα ότι διαφωνούμε. Καμία σχέση… Αν ακούστηκε έτσι γράφουμε “άκυρον”. Αντιθέτως όπως διάβασα το “about” στο mftm με βρίσκει σύμφωνο και η λογική και το ύφος. Απλώς διαχώρισα τη θέση μου σχετικά με το αν πρέπει κάποιος επιχειρηματικά να κινηθεί “έτσι” ή “αλλιώς” – ένα θέμα που πολύ συχνά έχει θιχτεί και σ αυτό και σε άλλα posts (αναμενόμενο καθώς πολλοί από εμάς εμπλεκόμαστε με τις εμπορικές προεκτάσεις του net – και αναπόφευκτα των sites)

    Μια χαρά είμαστε εμείς…

  27. Διαβάζω τα posts σας και θυμάμαι μία ωραία εποχή… σαν κακιά ανάμνηση.
    Πριν λίγα χρόνια πήγα να παρουσιάσω ένα content site σε ένα media shop και έλαβα την συγκλονιστική απάντηση: “Ωραία μας τα λες, αλλά αν δε μας κάνεις συνέχεια προτάσεις εμείς δεν πρόκειται να σε θυμόμαστε!”.
    Και αρχίζει ένας βομβαρδισμός προτάσεων… Η απάντηση – μετά από πολλαπλά τηλεφωνήματα επιβεβαίωσης – ήταν: “‘Οχι, δεν έχω δει την πρόταση γιατί δεν πρόλαβα αλλά μην μας ενοχλείς συνέχεια, έχουμε και άλλη δουλειά να κάνουμε!”.
    Πείτε μου εσείς τώρα τι φταίει το site που πήγε στο media shop και το mediashop το γείωσε καταλλήλως; (Για την έπαρση δε, καλύτερα να μην το κάνουμε θέμα.)

  28. Το ότι υπάρχει απουσία ενιαίας μέτρησης των sites, είναι γνωστό ότι απαξιώνει το internet ως μέσο σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα. Ποιοί όμως ευθύνονται για αυτό (βλ. sites) και κυρίως για ποιούς λόγους (???). Συνήθως ισχύει το ρητό “μαζί με τον βασιλικό ποτίζεται και η γλάστρα”, στην προκειμένη περίπτωση όμως φαίνεται πως μάλλον η γλάστρα επιβάλλει τους δικούς της κανόνες στο βασιλικό…

  29. @cheaplog
    Επειδή ίσως δεν το διατύπωσα σωστά: δεν υπάρχει τίποτα το κακό να είσαι υπάλληλος. Αυτό που εννοούσα στο προηγούμενο post ήταν να μη γίνεται ”δημόσιοι” υπάλληλοι. Να σας εξαγοράσει δηλ. κάποιος (που είναι πολύ πιθανό σήμερα να ανακάλυψε ευκαιρίες στο Internet και αύριο να ανακαλύψει ευκαιρίες στη βιομηχανία του ντοματοπολτού ή οτιδηποτε άλλο) και να σας προσλάβει στο μεγάλο μαγαζί του, αφαιρώντας τη σπιρτάδα, το μεράκι και χωρίς ουσιαστικά να ξέρει τι να σας κάνει. Βραχυπρόθεσμα μπορεί να κερδίσετε έναν καλό μισθό και ένα καλό ποσό, μεσομακροπρόθεσμα όμως (όπως έχει δείξει και η ιστορια του ηρωικού ελληνικού web) μάλλον θα βγείτε χαμένοι. Προσοχή λοιπόν στις συνεργασίες και στους όρους αυτών.

    @pig
    Ημαρτον (Γεωργίου speaking…) με την ενιαία μέτρηση! Εννιάμισι στα δέκα mediashops σερβίρουν διαφήμιση με το δικό τους εργαλείο (Dart ή Adman, εξίσου σοβαρά και τα δύο). Ετσι ξέρουν την επισκεψιμότητα των sites πολλές φορές καλύτερα και από τα ίδια τα sites.
    Αρα το επιχείρημα «δεν μπορώ να πείσω τον πελάτη μου επειδή δεν εμπιστεύεται τα νούμερα που δίνει το site και δεν υπάρχει η αντίστοιχη AGB» δεν πολυπαίζει γιατί ο πελάτης σίγουρα (ή τουλάχιστον έτσι πρέπει) εμπιστεύεται το media shop του. Εκτός και αν υπάρχει πρόβλημα εμπιστοσύνης μεταξύ των media shops και των πελατών τους. Εάν όμως συμβαίνει κάτι τέτοιο, οι ευθύνες θα πρέπει να αναζητηθούν αλλού και όχι στα ίδια τα sites.

  30. @Pig
    Καλώς μας ήρθατε..

    @Μπούλης
    Μην το απλουστεύεις έτσι γιατί χειρότερα τα κάνουμε τα πράγματα. Αν 9,5 στα 10 χρησιμοποιούν 2 εργαλεία και ξέρουν και επισκεψημότητα και παρόλα αυτά δεν έχουμε κοινή μέτρηση τότε εγώ ως διαφημιζόμενος θα έβγαζα καπνούς από τ αυτιά για τη συγκεκριμένη αγορά.

    Εκτός αυτού, δεν είναι υποχρεωμένος όλος ο κόσμος να περνάει μέσα από τα media shops. Ως γνωστόν η χώρα έχει 85% μικρομεσαίες επιχειρήσεις που ενδεχομένως θα ήθελαν να δοκιμάσουν και το Internet και επίσης ενδεχομένως δεν “παίζουν” με media shops. Αυτοί τι πρέπει να κάνουν δηλαδή; Και εμπάς περιπτώση δεν καταλαβαίνω γιατί τα sites πρέπει να μην κάνουν σωστά μια δουλειά επειδή βολεύονται -αν βολεύονται- με τη λύση από τους αd servers. Ούτε γιατί εγώ ως διαφημιζόμενος πρέπει να διαβάζω Blogs για να μάθω αν κάποιοι ξέρουν την επισκεψημότητα. Sorry αλλά είμαι φανατικά με τον / την Pig… Το θέμα με τις κοινές μετρήσεις έχει καταντήσει -επιεικώς- αστείο…

    Δηλαδή – για να καταλάβω και εγώ. Πάει ο πελάτης να φτιάξει site και συναντάει την μεγαλύτερη ψαλίδα της ιστορίας (ένα site τιμολογείται από 500 – 5000 πολύ συχνά χωρίς να μπορεί να καταλάβει κανείς γιατί και αν έχετε διαφωνίες δεκτές). Άντε και το έφτιαξε… Πάει μετά να το διαφημίσει και κανει το ρεπόρτερ για να μάθει πόσους νοματαίους μαζεύουν τα σοβαρά -όπως έχει συνηθίσει- media. Απέναντί του έχει μετρήσεις και κάποια καθιερωμένα εργαλεία. Και τελικά αποφασίζει να επενδύσει στο Internet; Γιατί; Γιατί έχει ωραία μούρη; Ήμαρτον όντως…

  31. Το 1998 μιλούσαμε για εκπαίδευση των επιχειρήσεων για να μπουν στο Διαδίκτυο. Από ότι βλέπω σχεδόν μια δεκαετία μετά πάλι για το ίδιο πράγμα μιλάμε. Έχει και τα καλά του αυτό, δεν μας πιάνουν οι εξελίξεις αδιάβαστους ;)

  32. @uroborus
    Καλώς σας βρήκαμε! Συμφωνώ 100% με τα λεχθέντα σου και προσθέτω…

    @Μπούλης
    Άρα, για να καταλάβω, τι προτείνεις?
    Η μέτρηση των sites να προκύπτει μόνο για sites τα οποία συμμετέχουν σε καμπάνιες κάποιου media shop και όχι για κάποιο άλλο.
    Η όποια καμπάνια για να μπορεί να παρέχει στο media shop πλήρη εικόνα για την απόδοση ενός site σε έκταση και βάθος, θα πρέπει ιδανικά να «τρέχει» σε όλο το site και ει δυνατόν με σταθερή παρουσία.
    Η συνεργασία του media shop θα πρέπει να είναι σταθερή και σε βάθος χρόνου για να μπορέσει να αποτυπώσει τις μεταβολές ενός site στα στοιχεία επισκεψιμότητας.
    Κάποιο νέο site θα πρέπει να περιμένει εκείνη την καμπάνια που θα του διασφαλίσει την όποια παρουσία του στην αγορά σε επίπεδο μέτρησης.

    Ναι η διαφημιστική αγορά μπορεί να διακρίνει τις τάσεις μόνο για τα sites με τα οποία συνεργάζεται και επιπλέον…
    Λίγες είναι οι φορές που sites προσπαθώντας να προσεγγίσουν την διαφημιστική αγορά δηλώνουν στοιχεία κατά βούληση και προκύπτει εκ των υστέρων η ανακρίβεια των στοιχείων τους?
    Λίγες φορές έχει εκτεθεί media shop σε πελάτη του, αξιοποιώντας στοιχεία που έχει λάβει από ένα site και δεν έχουν τελικά επαληθευτεί?
    Πόσο ποιο εύκολο και ευανάγνωστο θα ήταν για τη διαφημιστική αγορά αλλά και για τα sites, να υπήρχε ένας κοινός παρονομαστής αντί μιας ad hoc προσέγγισης στο θέμα της μέτρησης?
    Ποιος εντέλει επωφελείται από την όλη κατάσταση?

  33. @ολους
    Προσοχή, ακολουθεί «σεντόνι»…

    @uroborus, pig
    Καταρχήν sorry για την καθυστερημένη απάντηση.

    @uroborus
    Δυστυχώς δεν υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος να σε πείσω ότι 9,5 στα 10 media shops χρησιμοποιούν τα εξής δύο εργαλεία και γνωρίζουν ακριβώς την επισκεψιμότητα του καθε site στο οποίο βάζουν διαφήμιση. Φαντάζομαι ότι αν πάρεις τηλεφωνο τους 10 πρώτους που σου έρχονται στο μυαλό και τους ρωτήσεις τι εργαλείο χρησιμοποιούν, θα βγάλεις παρόμοιο ποσοστό.

    @uroborus, pig
    Δεν «αγιοποιώ» τα sites ούτε πιστεύω ότι τα όλα τα media shops δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Υπάρχουν sites που κάνει κλικ το προσωπικό τους κάθε μέρα στα banners για να δείξουν υψηλό CTR και υπάρχουν sites που ενώ το εργαλείο του πελάτη δείχνει ότι εχουν καταναλωθεί τα booked impressions αυτά του λένε ότι σύμφωνα με το δικό τους εργαλείο δεν έχουν καταναλωθεί και τον παροτρύνουν να τα χρησιμοποιήσει. Υπάρχουν media shops που «την ψάχνουν» για το πως θα αξιοποιηθει και το τελευταίο impression προς όφελος του πελάτη τους και ταυτόχρονα αυτά που υπερτιμολογούν τον πελάτη τους έως και 30% πάνω από τις τιμές τιμοκαταλόγου. Δηλαδή, όπως σε όλες τις αγορές, υπάρχουν οι σοβαροί και τα λαμόγια.

    Πιστεύω ότι το ξεκαθάρισμα θα γίνει από την ίδια την αγορά και όχι από κάποιον άλλο ρυθμιστικό «παράγοντα» (βλ. μέτρηση). Ούτως ή άλλως, το σοβαρό site δεν θα έχει πρόβλημα να συμμετέχει σε οποιαδήποτε κοινή μέτρηση. Το λαμογιοsite θα έχει και θα βρει ένα παραμύθι προκειμένου να πείσει τους πελάτες του γιατί δεν συμμετέχει. Ομοίως και το σωστό media shop θα χρησιμοποιήσει την κοινή έγκυρη μέτρηση και το λαμογιοmediashop θα την αγνοήσει προς όφελος αυτού που κατεβάζει περισσότερο τα βρακιά του στο θέμα του YEB. Αυτά τα θέματα δεν θα τα λύσει η κοινή μέτρηση. Ο μόνος που –κατά τη γνώμη μου- μπορεί να τα λύσει είναι η ίδια η αγορά.

    Αυτό που προσπαθώ να πω είναι ότι δεν είμαι κατά της κοινής μέτρησης. Απλά πιστεύω ότι είναι ένα ακόμη εργαλείο και όχι το «ιερό δισκοπότηρο» που θα δώσει την τρομερή ώθηση στην αγορά. Επίσης ενώ ακούω πολλούς να μιλάνε για την κοινή μέτρηση δεν έχω ακούσει ούτε έναν (site/media shop/διαφημιζόμενο) να δίνει σαφή απάντηση σε κάποια εύλογα ερωτήματα που προκύπτουν, όπως:
    – Ποιος θα την πληρώνει;
    – Ποιος θα την κάνει;
    – Αυτός που θα την κάνει θα έχει άλλα συμφεροντα στην αγορά;
    – Τα αποτελέσματα θα είναι free ή θα είναι επι πληρωμεί;
    – Τα μικρότερα (και όχι μόνο) sites αντέχουν το κόστος; (Εδώ καλά καλά κάποια από τα μέλη του IAB δεν πληρώνουν τη συμβολική ετήσια συνδρομή τους [uroborus κάνε ένα μινι ρεπορτάζ. Πιστεύω ότι θα αποζημιωθείς!]…)

    @pig
    Eιμαι σίγουρος ότι πολλές φορές ένα media shop εκτέθηκε από ένα λαμογιοsite. Από την άλλη όμως πιστεύω ότι αν το media shop θελήσει να τεστάρει ένα site μπορεί να ζητησει από το site να βάλει έναν δικό του κώδικα και να το μετρήσει. Δεν φαντάζομαι να έχει πρόβλημα ο μικρός που κάνει κωλοτούμπες για λίγη διαφήμιση. Αν το site φέρει αντιρρήσεις, σημαίνει ότι κάτι έχει να κρύψει. Αρα το κάνεις delete από τη λίστα σου. Μερικές φορές οι λύσεις που βασίζουνται στην κοινή λογική είναι απλούστερες από τα μεγαλεπίβολα σχέδια.

  34. 1. Φάε τον spammer…
    2. Γιατί δεν έγραψες top-10 και για το ’08?

  35. Τον έφαγα… Θα το κάνω φίλε ήθελα να δω αν έλλεψε σε κανέναν…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: