Η LisaNova, ο Renneto, η Coca Cola και το social networking

 

Γνωρίζετε τη LisaNova; Τον Renneto; Τον geriatric1927, την Lonelygirl15; Πιθανόν όχι, εκτός και αν αρέσκεστε σε βόλτες που περιλαμβάνουν το YouTube ή άλλα social networking sites. Αν όμως συχνάζετε σ αυτές τις γειτονιές του Δικτύου τότε τα παραπάνω ονόματα όλο και κάτι θα σας λένε. Οι τρεις άλλωστε εξ αυτών κατάφεραν σε ελάχιστους μήνες να διαθέτουν τη δική τους σελίδα στη Wikipedia. Παράξενο; Μάλλον όχι. Η LisaNova τον μήνα που πέρασε ήταν η 8η πιο δημοφιλής στο YouTube με 19.000 συνδρομητές που παρακολουθούν τα video της. Ο 79χρονος (;) geriatric1927 με τα αυτοβιογραφικά βίντεο που συνέθεσε κατέλαβε την 1η θέση τον Αύγουστο, ενώ ο Renneto είναι 2ος. Με λίγα λόγια είναι σταρ. Πόσο σταρ μπορεί να σε κάνει το Internet; Αναλόγως το πώς θα το δει κανείς.

Για τη δική μας αγορά, το μέγεθος μάλλον φτάνει μέχρι μια αναφορά σε κάποιο παραδοσιακό medium – αν και δεν νομίζουμε να ξεπεράσει τα όρια των εντύπων. Για όσους δεν αρκούνται όμως σε ευχές και Δικτυακές προσευχές (ας μην επεκταθούμε στην παρούσα φάση) τα όρια είναι δυσδιάκριτα. Η Coca Cola, στην φετινή εορταστική της καμπάνια με τίτλο Holiday WishCast θα έχει πρωταγωνιστές τους τρεις από τους παραπάνω αστέρες (LisaNova, Renneto και geriatric1927) καθώς και τρεις ακόμα διάσημους vloggers προσκαλώντας τους απανταχού χρήστες να φτιάξουν τις δικές τους χριστουγεννιάτικες video-κάρτες χρησιμοποιώντας τις δημιουργίες των διάσημων vlogers. Λίγες εβδομάδες πιο πριν η Young & Rubicam προσκάλεσε σε μία παρόμοια κίνηση τον Renneto και την Lonelygirl115.

Περίπου ένα χρόνο πριν, η διάσημη Coce επιχείρησε να εισέλθει στον χώρο των Bloggers με έναν μάλλον άκομψο τρόπο λανσάροντας την Coce Zero. Ο σάλος που δημιουργήθηκε έφερε μεν την Coke σε δυσάρεστη θέση ταυτόχρονα όμως “μέτρησε” αντιδράσεις καθώς για πολλοστή φορά δοκίμασε καινούριες μεθόδους. Κάποιος όμως θα έπρεπε να κάνει την αρχή. Και συνήθως αυτός κερδίζει περισσότερα… (για όσους δεν έτυχε να το δουν στο Bizwriter έχει ένα εξαιρετικό post και φυσικά συζήτηση για την εταιρεία και τις δοκιμές της στο marketing)

Ονομάζεται user generated content. Και δεν είναι επιστημονική φαντασία ούτε «αμερικανιά». Είναι marketing στα χρόνια του Internet.

Περισσότερα στο AdWeek (αν διαθέτετε συνδρομή) ή στο MarketingVox (αν διαθέτετε κέφι)

Advertisements


Categories: Internet Life

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: