Περί ερευνών και άλλων δαιμονίων

Το καλό που έχει αυτή η στήλη φίλες και φίλοι, είναι ότι δεν φοβάσαι ποτέ μήπως ξεμείνεις από θέμα. Δεν έχεις, βρε αδερφέ, την αγωνία του λευκού χαρτιού. Και πώς να την έχεις; Ατέλειωτη πηγή ευχαρίστησης είναι το ελληνικό Internet. Και χωρίς συγκριτικά με άλλες χώρες και μέσους όρους και ειδικούς όρους και διάφορα τέτοια κακόηχα. Πόσο μάλλον, όταν φτάνει η αποφράδα εκείνη ημέρα που αρχίζουν τα στατιστικά και τα στοιχεία και πρέπει να σηκώσουμε συλλήβδην και αυτόν το σταυρό.

Το “συλλήβδην”, βέβαια, μια κουβέντα είναι. Διότι συλλήβδην σημαίνει όλοι μαζί. Και στην προκειμένη περίπτωση η στήλη θα ήθελε να διαχωρίσει τη θέση της. “Να την κάνει”, κατά το κοινώς λεγόμενο, με ή χωρίς ελαφρά πηδηματάκια. Το οποίον σημαίνει ότι αρνείται να σχολιάσει τα πρόσφατα αποτελέσματα των ερευνών περί της διείσδυσης του Internet στα ελληνικά νοικοκυριά και περί των συνηθειών των χρηστών. Και πιστεύει ακράδαντα ότι θα τη νιώσετε απόλυτα. Ειδικά, δε, όσοι έχετε δει τη “Μέρα της Μαρμότας” θα την καταλάβετε ακόμα καλύτερα. Στην εν λόγω κινηματογραφική επιτυχία, ο πρωταγωνιστής ξυπνάει κάθε πρωί και ξαναζεί την ίδια με την προηγούμενη ημέρα. Όλα ίδια. Οι κινήσεις, τα πρόσωπα, οι καταστάσεις, τα πάντα ίδια. Και μάλιστα ξαναζεί μία, όχι ιδιαίτερα, ευχάριστη ημέρα. Με λίγα λόγια, ένας εφιάλτης. Ίσως όχι ο χειρότερος, αλλά σίγουρα εφιάλτης. Μόνο που είναι ταινία και τελειώνει σε δύο ώρες.

Εμείς πάλι που δεν παίζουμε -εξ όσων γνωρίζουμε τουλάχιστον- σε κάποιο πλατό, τι πρέπει να κάνουμε που ζούμε και ξαναζούμε το ίδιο έργο επτά χρόνια τώρα; Δηλαδή πόσες φορές πρέπει να το ακούσουμε ότι είμαστε οι τελευταίοι σε διείσδυση στην Ε.Ε.; Πόσες φορές θα πρέπει να καταπιούμε την μεταμφίεση της στασιμότητας σε “σταθερότητα”; Πόσες φορές θα πρέπει να πανηγυρίσουμε που είμαστε -αν είμαστε- 2.000.000 χρήστες ενώ θα έπρεπε γιατί θα έπρεπε- να είμαστε πολύ περισσότεροι;

Είναι απίστευτο φίλες και φίλοι. Και εμείς παίρνουμε από καιρού εις καιρό δύο-τρία (ίσως και κάτι παραπάνω) κιλά, αλλά δεν καθόμαστε με τον μπακλαβά στο χέρι και αφού έχει προηγηθεί ένα ταπεινό γεύμα των 6.500 θερμίδων να απολαύσουμε το θέαμα στον καθρέφτη. Και αν το κάναμε μία φορά, δεν το ξαναεπιχειρήσαμε. Τουλάχιστον όχι με τις ίδιες ακριβώς συνθήκες. Αυξήσαμε κατά τι τις θερμίδες, αντικαταστήσαμε τον μπακλαβά με τρίγωνα Πανοράματος και οι πιο τολμηροί πήγαμε -ή υποσχεθήκαμε ότι θα πάμε- στο γυμναστήριο της γειτονιάς μας (με ετήσια συνδρομή ώστε να νιώσουμε ακόμα πιο άσχημα αν δεν ξαναπάμε). Κάναμε, πάντως, κάτι.

Κι εν πάση περιπτώσει, η σχέση μας με τον καθρέφτη είναι αποκλειστικά δική μας δουλειά. Κάτι το οποίο δεν συμβαίνει με το penetration (sic) του Διαδικτύου. Αυτό δεν είναι κανενός αποκλειστικά δική του δουλειά. Και εμείς βλέπουμε ότι από το 2002, που το 13,4% των νοικοκυριών είχαν πρόσβαση στο Internet, φτάσαμε στο 2005 για να έχει το 16 άντε το 17% και ενώ η υπόλοιπη Ευρώπη βαδίζει αισίως σε ποσοστά που ξεπερνούν το 50%. Ξέρουμε επίσης, ότι σε έρευνα της ΕΔΕΤ και της VPRC το 2001 διατυπώθηκε η άποψη πως “Εάν διατηρηθούν οι ίδιοι ρυθμοί αύξησης τότε το 2004 αναμένεται ο ρυθμός διείσδυσης του Internet στην Ελλάδα να φτάσει το 50%, έναντι του προβλεπόμενου 66% μέσου όρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξέλιξη που οδηγεί σε σύγκλιση στον τομέα αυτό”. Ναι αμέ. Και εμείς από Δευτέρα θα καταργήσουμε τη βραδινή παστούλα.

Και πάμε και στα πιο ωραία. Το 2002, λοιπόν, τα ελληνικά νοικοκυριά συνδέονται στο Internet σχεδόν αποκλειστικά μέσω dial-up. Συγκεκριμένα το 78,4% συνδέεται με απλή τηλεφωνική σύνδεση και ένα 19,4% με σύνδεση ISDN. Ευρωζωνικές συνδέσεις τότε δεν είχαμε. Σήμερα όμως… μόλις ένα ποσοστό 63% έχει απλή Dial-up και ένα 23,5% ISDN. Και ένα πενιχρό 8% δεν γνωρίζει καν τι είδους σύνδεση έχει. Είπαμε. Από Δευτέρα θα την κόψουμε την παστούλα.

Παρ’ όλα αυτά όμως σύντροφοι, η δική μας απορία είναι άλλη. Μάθαμε ότι το 83% των χρηστών του Διαδικτύου μπαίνει -λέει- στο Internet για ψυχαγωγία. Με δεδομένα αυτά τα ποσοστά των Dial-up συνδέσεων μπορεί να μας διαφωτίσει κάποιος τι σημαίνει αυτό το “ψυχαγωγία”; Μήπως τα στοιχήματα μεταξύ των χρηστών “στις πόσες προσπάθειες θα μπω;”. Μήπως τις συζητήσεις με τους χρήστες που έχουν γρήγορο Internet και τους περιγράφουν τι ακριβώς κάνουν; Μήπως το κυνήγι των dialers; Καθοδηγήστε μας λιγάκι, σύντροφοι. Βάλτε μας σε μια σειρά. Αν όχι σήμερα, έστω από Δευτέρα…

Χtras
Για του λόγου το αληθές…
Μία από τις πολλές δημοσιευμένη έρευνα για το 2002.
http://www.v-prc.gr/2/949/111_gr.html
Η πιο πρόσφατη έρευνα της ΕΕΤΤ.
http://www.eett.gr/gr_pages/telec/AnalisiAgoron/EETT_consumer_public_final.pdf

Το κείμενο δημοσιεύτηκε στο PC World (Ελληνική Έκδοση) στο τεύχος Τεύχος 11 – Δεκέμβριος 2005

Advertisements


Categories: Internet Life

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: